Shake Internet + Telefonie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb mijn oog laten vallen op deze shake ;-)


Internet: TurboNet XL

* Ultrasnel internet voor de veeleisende surfer
* Internet Speed Down: 25 Mbps
* Internet Speed Up: 1 Mbps
* Internet Volume: 100 GB
* Online met 4 computers of spelconsoles.
* 8 mailboxen gratis beveiligd tegen virussen en spam.
* 50 MB webruimte voor je eigen website.
* Gratis Telenet Hotspot en Telenet Internet Security Pack voor 1 computer.
* Gratis opleiding
* Mogelijkheid tot uitbreiding van internet volume, mailboxen, webruimte, subdomeinnamen.

Telefonie: FreePhone Europe

* Onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen in 36 Europese landen, tijdens de daluren.
* Daluren: vanaf 16 uur tot 8 uur en tijdens het weekend.
* Geen gesprekskosten tijdens de daluren.
* Geldig voor vaste lijnen van alle operatoren (behalve speciale nummers).
* Gratis behoud van je huidige telefoonnummer.

De info komt van de telenet site zelf .
Echter zie ik dat het geen freephone 24 is , weet er iemand of dit ook te verkrijgen valt in de plaats van die europa?

En de download limiet bedraagt 100 gig , maar is er op dit abbo ook het nacht tarief van toepassing ? Zo ja , Welke uren zijn dit dan en is het 50% of meer ?

De upload telt die nog altijd mee af van je downloadlimiet ?
Vraag het maar even want vind het niet op de site terug van telenet.

Zijn er nog setup of installatie kosten die er bij kunnen komen ? Heb namelijk niets van telenet in huis .

Als laatste is het aanbod van de reclame dat ze nu op tv geven betreft die gratis draadloze setup ook van toepassing op dit abbo ?


Alvast bedankt ;-)
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Sniffie schreef:Echter zie ik dat het geen freephone 24 is , weet er iemand of dit ook te verkrijgen valt in de plaats van die europa?

En de download limiet bedraagt 100 gig , maar is er op dit abbo ook het nacht tarief van toepassing ? Zo ja , Welke uren zijn dit dan en is het 50% of meer ?

De upload telt die nog altijd mee af van je downloadlimiet ?
Vraag het maar even want vind het niet op de site terug van telenet.

Zijn er nog setup of installatie kosten die er bij kunnen komen ? Heb namelijk niets van telenet in huis .

Als laatste is het aanbod van de reclame dat ze nu op tv geven betreft die gratis draadloze setup ook van toepassing op dit abbo ?

Neen, de optie 24 is wel in optie bij te krijgen voor 5 euro per maand.

ja, nachttarief is ook van toepassing van 00u00 tot 10u00

ja, upload en download worden samengeteld op de meter. Je kan dus 100GB download of 100GB uploaden of 50GB uploaden en 50GB downloaden ;)

Die draadloze installatie is ook van toepassing op die shake als je nieuwe klant bent. Daarbij komen dan geen extra kosten behalve de draadloze ontvanger als deze nog niet aanwezig is op je pc.
De HDMIkabel zit ook niet in de prijs (kost 15 euro als je'm wil.)
Eventuele powerlines (als je geen UTP wil vanaf de installatieplaats tot TV) kosten 25 euro per stuk, wat 50 euro in totaal maakt.
De activatiekost is 50 euro.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@tettenlover

bedankt voor de snelle reactie van je , top !

Maar vind het pakket minder interesant nu!
Nog eens 5 euro meer voor goedkoper te bellen en dit bij toch al een zeer hoge prijs voor dit abbo . En dat de upload nog van je download afsnoept vind ik ook maar niets .
Heb nu die homeconnect van Dommel en kwa internet ben ik tevreden buiten de snelheid die zou wel omhoog moeten . ( Nu 4.6 mbit , woon te ver van een centrale )Maar de telefoon werkt van geen meter en de helpdesk trekt echt wel op niks want ze kunnen niks oplossen en weten niet wat ze moeten of mogen zeggen .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sniffie schreef:Nog eens 5 euro meer voor goedkoper te bellen en dit bij toch al een zeer hoge prijs voor dit abbo .


Bij BGC betaal je daar zelfs 19 euro extra voor, bij Tele2 zo'n 10 euro.

Sniffie schreef:En dat de upload nog van je download afsnoept vind ik ook maar niets .


Voor zover ik weet is Dommel de enige provider die het niet doet.

Sniffie schreef:Heb nu die homeconnect van Dommel en kwa internet ben ik tevreden buiten de snelheid die zou wel omhoog moeten . ( Nu 4.6 mbit , woon te ver van een centrale )Maar de telefoon werkt van geen meter en de helpdesk trekt echt wel op niks want ze kunnen niks oplossen en weten niet wat ze moeten of mogen zeggen .


De keuze is aan jou... een deftig product (en ietsje meer betalen), of de ellende van Dommel voor iets minder... en ik denk dat heel veel Dommel mensen stilaan gaan kiezen voor een deftig product. Jammer want Dommel beloofde echt een mooi alternatief te zijn, maar vandaag de dag raad ik het niemand nog aan.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:
Sniffie schreef:Nog eens 5 euro meer voor goedkoper te bellen en dit bij toch al een zeer hoge prijs voor dit abbo .


Bij BGC betaal je daar zelfs 19 euro extra voor, bij Tele2 zo'n 10 euro.
Moord en brand!

bij Belgacom heb je al voor 17.50 onbeperkte telefonie naar alle vaste lijnen in België. Die 19 EUR extra is enkel op de klassieke telefonie.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

r2504 schreef:
Sniffie schreef:En dat de upload nog van je download afsnoept vind ik ook maar niets .


Voor zover ik weet is Dommel de enige provider die het niet doet.


is bij tele 2 ook, maar ja limiet is daar totaal afgeschaft, zowel up- als download
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Lord Utopia schreef:
r2504 schreef:
Sniffie schreef:Nog eens 5 euro meer voor goedkoper te bellen en dit bij toch al een zeer hoge prijs voor dit abbo .


Bij BGC betaal je daar zelfs 19 euro extra voor, bij Tele2 zo'n 10 euro.
Moord en brand!

bij Belgacom heb je al voor 17.50 onbeperkte telefonie naar alle vaste lijnen in België. Die 19 EUR extra is enkel op de klassieke telefonie.

verklaar u nader :?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Dfrog schreef:
Lord Utopia schreef:
r2504 schreef:
Sniffie schreef:Nog eens 5 euro meer voor goedkoper te bellen en dit bij toch al een zeer hoge prijs voor dit abbo .


Bij BGC betaal je daar zelfs 19 euro extra voor, bij Tele2 zo'n 10 euro.
Moord en brand!

bij Belgacom heb je al voor 17.50 onbeperkte telefonie naar alle vaste lijnen in België. Die 19 EUR extra is enkel op de klassieke telefonie.

verklaar u nader :?
I-Talk No Limit wellicht, maar dat moet in combinatie met internet van belgacom
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

xenne schreef:I-Talk No Limit wellicht, maar dat moet in combinatie met internet van belgacom
Inderdaad, en sinds we het hier over de packs hebben, is het wel een correcte vergelijking ^^
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Lord Utopia schreef:Inderdaad, en sinds we het hier over de packs hebben, is het wel een correcte vergelijking ^^
then again, die 5 euro extra voor altijd onbeperkt bellen is bij telenet ook geldig als je enkel telefonie pakt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

xenne schreef:
Lord Utopia schreef:Inderdaad, en sinds we het hier over de packs hebben, is het wel een correcte vergelijking ^^
then again, die 5 euro extra voor altijd onbeperkt bellen is bij telenet ook geldig als je enkel telefonie pakt
Ja, maar in dit geval hebben we het over de packs...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Moord en brand!

bij Belgacom heb je al voor 17.50 onbeperkte telefonie naar alle vaste lijnen in België. Die 19 EUR extra is enkel op de klassieke telefonie.


Zelfs in een pack is I-Talk enkel vanaf 17u 's avonds (bij TN standaard reeds vanaf 16u), en voor 24u per dag betaal je bovenop je I-Talk nogmaals 7 euro !

Bron: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... goitalk_ht
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:
Lord Utopia schreef:Moord en brand!

bij Belgacom heb je al voor 17.50 onbeperkte telefonie naar alle vaste lijnen in België. Die 19 EUR extra is enkel op de klassieke telefonie.


Zelfs in een pack is I-Talk enkel vanaf 17u 's avonds (bij TN standaard reeds vanaf 16u), en voor 24u per dag betaal je bovenop je I-Talk nogmaals 7 euro !

Bron: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... goitalk_ht
Das raar, terwijl je afzonderlijk voor 2.5 eur meer op 15 eur wel onbeperkt gaat :"d

Dus in feite:
41.75 + 17.50 = 59.25 eur
50 EUR + 7 = 57 eur

je doet dus maar 2.25 eur profijt...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Das raar, terwijl je afzonderlijk voor 2.5 eur meer op 15 eur wel onbeperkt gaat


Niet echt... ik heb al verschillende berekeningen gedaan, en tot op heden lijkt BGC (en dan bedoel ik geen alternatieve provider) mij in alle omstandigheden enorm duur in vergelijking met TN (en dan heb je bij BGC nog een flauw internetaanbod).
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

r2504 schreef:
Lord Utopia schreef:Das raar, terwijl je afzonderlijk voor 2.5 eur meer op 15 eur wel onbeperkt gaat


Niet echt... ik heb al verschillende berekeningen gedaan, en tot op heden lijkt BGC (en dan bedoel ik geen alternatieve provider) mij in alle omstandigheden enorm duur in vergelijking met TN (en dan heb je bij BGC nog een flauw internetaanbod).


Ik kan dat beamen. Groot spijt dat ik belgacom telefonie heb.
Bij telenet betaalde ik pakken minder.
Maar ik spaar nu wel een discovery/raw copper uit.
Afbeelding
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

sniffie je kan ook nog 14 dagen wachten hé.
Dan beginnen de winterpromos .
Altijd intressanter op het algemeen 2 maand gratis.
Want dat draadloos gedoe moet je toch met een korreltje zout nemen.
Ik heb een philips exender gekocht koste mij 15€
en draadloos zit je altijd met verlies nu haal ik 20 a 210000 met mijn laptop in de living (daar staat ook de modem ) als ik rechtstreeks aansluit tussen de 23950 en 24670).
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

proxiboyke schreef:sniffie je kan ook nog 14 dagen wachten hé.
Dan beginnen de winterpromos .
Altijd intressanter op het algemeen 2 maand gratis.
Want dat draadloos gedoe moet je toch met een korreltje zout nemen.
Ik heb een philips exender gekocht koste mij 15€
en draadloos zit je altijd met verlies nu haal ik 20 a 210000 met mijn laptop in de living (daar staat ook de modem ) als ik rechtstreeks aansluit tussen de 23950 en 24670).


Bedankt voor de tip! Maar ik ben toch enorm aan het twijfelen nu dat ik weet dat upload ook mee telt. Ik heb hier zelf een server draaien en haal van mijn server toch wel wat af per maand dat ik nodig heb op andere locaties.
De eerste reden dat ik dit toch wel duur abbo zou nemen is om tegen over mijn huidige ADSL verbinding wat meer snelheid zou verkrijgen, want op de dag van vandaag is 4.6 toch niet meer van deze tijd. Een snellere lijn kan ik op ADSL vlak niet verkrijgen omdat ik op 5 km van de centrale zit.Dus de enige oplossing zou Telenet zijn.
Het enige is dus dat daar een zeer lage limiet word vast geplakt aan de abbo's. Nu met de Internet+ is deze aanvaarbaar mits je ook nog het nacht tarief hebt ( in theorie 200 gb per maand ) Maar als daar mijn maandelijks upload nog eens moet worden afgetrokken ( meestal overdag ) dan word het voor mijn gebruik weer minder interessant.

En dan ben ik meer geneigd om toch voor iets te kiezen dat wat trager is en meer download/upload mogelijkheden heeft.
Dus toegeven is altijd van toepassing voor mij als klant zijnde, omdat hier in ons klein apenland nog geen enkele degelijk provider bestaat die onze buurlanden achter na gaat met limiet loze en snelle abonnementen voor een aanvaardbare prijs!
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ok na alles een grondig te bekijken en af te wegen ben ik dan toch berijd een overstap te doen om van mijn huidige niet werkende provider af te stappen. Maar echter wil ik de beste manier eens weten.

Homeconnect gebruiker van Dommel, jaar contract is nog niet voorbij maar kan er wel tussen uit omdat dommel contract breuk doet omdat de telefonie niet werkt!
Maar ik had graag mijn huidige telefoonnummer willen behouden! Blijkbaar doet in dit geval dommel moeilijk en geeft het telefoonnummer niet vrij zolang de 12 maand niet voorbij zijn of je moet een opzeg vergoeding betalen ( wat ik zeker niet doe ) Wettelijk is het niet maar we leven in België hè!
Hoe kan ik nu beste te werk gaan om geen zever te hebben met beide partijen en om zeker niet zonder internet en telefoon te komen te zitten?

Als tweede punt wil ik weten wanneer die 2 maand gratis komt want op de site spreken ze daar nog niet over ;-)
dionysos
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2008, 14:17

Vergeet niet dat telenet poort 80 blokeert zodat een website op een andere poort moet gedraait worden.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dionysos schreef:Vergeet niet dat telenet poort 80 blokeert zodat een website op een andere poort moet gedraait worden.

dat valt allemaal op te lossen neem ik aan hè! ;-)
dionysos
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2008, 14:17

SniFManS schreef:
dionysos schreef:Vergeet niet dat telenet poort 80 blokeert zodat een website op een andere poort moet gedraait worden.

dat valt allemaal op te lossen neem ik aan hè! ;-)

Ik denk niet dat telenet poort 80 zomaar voor jou gaat openzetten. je kan natuurlijk je webserver op poort 8080 bijvoorbeeld draaien, maar dan heb je het nadeel dat je alleen op je website kan komen als je die poort achter je ip/dnsnaam. bv: http://mijwebsite.be:8080. wat natuurlijk nogal lastig is om door te geven aan andere mensen.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dionysos schreef:
SniFManS schreef:
dionysos schreef:Vergeet niet dat telenet poort 80 blokeert zodat een website op een andere poort moet gedraait worden.

dat valt allemaal op te lossen neem ik aan hè! ;-)

Ik denk niet dat telenet poort 80 zomaar voor jou gaat openzetten. je kan natuurlijk je webserver op poort 8080 bijvoorbeeld draaien, maar dan heb je het nadeel dat je alleen op je website kan komen als je die poort achter je ip/dnsnaam. bv: http://mijwebsite.be:8080. wat natuurlijk nogal lastig is om door te geven aan andere mensen.


Het gaat over een prive website dus dat mag geen probleem geven .
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

Ik zit er sterk over te denken om deze shake te gaan bestellen. Ik heb echter nog wel 3 vraagjes.
1) Hoe groot is het modem (is het 1 modem of aparte voor tel en Internet?) Kabel komt bij mij nl. in de meterkast binnen en wil graag dat het modem daar ook komt te hangen.
2) Voor mijn werk is het belangrijk dat ik een VPN kan opzetten. Moet dus zeker weten dat Telenet dit niet blokkeert op hun netwerk.
3) Ik heb momenteel ADSL bij EDPnet en telefonie bij Belgacom. Zorgt Telenet voor opzegging ADSL en telefonie of moet ik dat zelf doen?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Xanion schreef:Ik zit er sterk over te denken om deze shake te gaan bestellen. Ik heb echter nog wel 3 vraagjes.
1) Hoe groot is het modem (is het 1 modem of aparte voor tel en Internet?) Kabel komt bij mij nl. in de meterkast binnen en wil graag dat het modem daar ook komt te hangen.
2) Voor mijn werk is het belangrijk dat ik een VPN kan opzetten. Moet dus zeker weten dat Telenet dit niet blokkeert op hun netwerk.
3) Ik heb momenteel ADSL bij EDPnet en telefonie bij Belgacom. Zorgt Telenet voor opzegging ADSL en telefonie of moet ik dat zelf doen?

3) opzeggen van diensten moet je zelf doen bij zowel EDPnet als Belgacom, aangetekend !
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vandaag toch maar bestelt, dommel loopt de spuigaten uit! Installatie is geplant voor 28 januari 2009!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Xanion schreef:1) Hoe groot is het modem (is het 1 modem of aparte voor tel en Internet?) Kabel komt bij mij nl. in de meterkast binnen en wil graag dat het modem daar ook komt te hangen.


De modem zelf is iets van 20x20x5cm... is trouwens één modem die zowel internet als telefonie doet (en zelfs het retourkanaal voor digitale TV). Indien je een meterkast hebt mag het normaal geen probleem zijn.

Xanion schreef:2) Voor mijn werk is het belangrijk dat ik een VPN kan opzetten. Moet dus zeker weten dat Telenet dit niet blokkeert op hun netwerk.


Geen enkel probleem, gebruik dit al jaren zonder enig probleem.
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

SniFManS schreef:Vandaag toch maar bestelt, dommel loopt de spuigaten uit! Installatie is geplant voor 28 januari 2009!

Echt waar? Heb vorige week vrijdag besteld, installatie gebeurd op 30december. Maand verschil in 3 dagen tijd is flink extra
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Xanion schreef:
SniFManS schreef:Vandaag toch maar bestelt, dommel loopt de spuigaten uit! Installatie is geplant voor 28 januari 2009!

Echt waar? Heb vorige week vrijdag besteld, installatie gebeurd op 30december. Maand verschil in 3 dagen tijd is flink extra



Ja blijkbaar hebben die shakes wel aantrek bij de mensen ! Telenet is ook van deur tot deur aan het bellen om de mensen wat te porren voor hun shakes . Dus reclame word er wel voor gemaakt .
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

SniFManS schreef:Ja blijkbaar hebben die shakes wel aantrek bij de mensen ! Telenet is ook van deur tot deur aan het bellen om de mensen wat te porren voor hun shakes . Dus reclame word er wel voor gemaakt .

Deur-aan-deur-verkopers waren niet meer toegelaten dacht ik bij Telenet...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Xanion schreef:
SniFManS schreef:Vandaag toch maar bestelt, dommel loopt de spuigaten uit! Installatie is geplant voor 28 januari 2009!

Echt waar? Heb vorige week vrijdag besteld, installatie gebeurd op 30december. Maand verschil in 3 dagen tijd is flink extra

in sommige regio's zijn ze soms wat onderbemand, dus de ene streek bij de andere kan nogal verschillen voor de installatie datum, vooral door het extra werk die ze plots krijgen
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tettenlover schreef:
SniFManS schreef:Ja blijkbaar hebben die shakes wel aantrek bij de mensen ! Telenet is ook van deur tot deur aan het bellen om de mensen wat te porren voor hun shakes . Dus reclame word er wel voor gemaakt .

Deur-aan-deur-verkopers waren niet meer toegelaten dacht ik bij Telenet...


dat bedoelde ik niet , wilde eigenlijk zeggen dat ze aan het rondbellen zijn ( met de telefoon ( van deur tot deur )
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

SniFManS schreef:
tettenlover schreef:
SniFManS schreef:Ja blijkbaar hebben die shakes wel aantrek bij de mensen ! Telenet is ook van deur tot deur aan het bellen om de mensen wat te porren voor hun shakes . Dus reclame word er wel voor gemaakt .

Deur-aan-deur-verkopers waren niet meer toegelaten dacht ik bij Telenet...


dat bedoelde ik niet , wilde eigenlijk zeggen dat ze aan het rondbellen zijn ( met de telefoon ( van deur tot deur )

dan is het niet deur aan deur éh ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vandaag de melding gehad via foon van telenet medewerker dat ze graag de afspraak willen verzetten en dit 1 maand vroeger ;-)
Op 30 december komen ze alles in orde maken . Is dat geen service ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

SniFManS schreef:Vandaag de melding gehad via foon van telenet medewerker dat ze graag de afspraak willen verzetten en dit 1 maand vroeger ;-)
Op 30 december komen ze alles in orde maken . Is dat geen service ?

Zeg, uw downloadlimiet is 100 GB...
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
SniFManS schreef:Vandaag de melding gehad via foon van telenet medewerker dat ze graag de afspraak willen verzetten en dit 1 maand vroeger ;-)
Op 30 december komen ze alles in orde maken . Is dat geen service ?

Zeg, uw downloadlimiet is 100 GB...

Niet als hij enkel zijn PC tussen middernacht en 10u aan laat staan ;)
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

tettenlover schreef:Niet als hij enkel zijn PC tussen middernacht en 10u aan laat staan ;)

Achzo, wie zit er dan ook enkel 's nachts op de pc? Juist, een heel marginale groep.

om misverstanden tegen de gaan, "marginaal" alsin "een heel kleine groep".
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
tettenlover schreef:Niet als hij enkel zijn PC tussen middernacht en 10u aan laat staan ;)

Achzo, wie zit er dan ook enkel 's nachts op de pc? Juist, een heel marginale groep.

om misverstanden tegen de gaan, "marginaal" alsin "een heel kleine groep".


En wat is het probleem met die 100 gig ( 200 gig tijdens de nacht ) ?
En ja we leven in de moderne tijd waar het eenvoudig is om alles automatisch te laten downloaden tijdens de gewenste uren ;-)
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Het probleem van die 100 gig , heel simpel , het zit in een veel te duur pakket . En als je alleen internet wil is het onnozel duur . Ik ben al 9 jaar noodgedwongen klant bij dat bedrijf, en heb al wat ellende gekent ( nooit hulp van hun gehad , gelukkig was er interelectra nog met bekwame mensen ) . Service , een woord dat hun totaal vreemd is . Veel te dure en vooral beperkte producten .


Mijn pc staat op de slaapkamer , dus dat nachtsurfen heb ik alvast niks aan .

Dat iemand van dmmel niet tevreden is , kan ik best begrijpen met hun geklungel de laatste tijd . Maar dan heb je alvast nog keus genoeg ( op tv gebied is dvb-t en dvb-s gecombineerd een leuke oplossing ) op de adsl markt . Maar dan naar TN gaan , onbegrijpelijk . Ook al valt het wat duurder uit in aankoop , je bent tenminste VRIJ om goede hardware te kopen ! .
Afbeelding
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

dopke schreef:en heb al wat ellende gekent ( nooit hulp van hun gehad , gelukkig was er interelectra nog met bekwame mensen ) . Service , een woord dat hun totaal vreemd is .

Logisch, omdat jouw problemen de verantwoordelijkheid waren van Interelectra :roll:
Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

tettenlover schreef:
dopke schreef:en heb al wat ellende gekent ( nooit hulp van hun gehad , gelukkig was er interelectra nog met bekwame mensen ) . Service , een woord dat hun totaal vreemd is .

Logisch, omdat jouw problemen de verantwoordelijkheid waren van Interelectra :roll:



:lol: :lol: :lol: :lol: , grapjas , de eerste keer was het de fout van de instalateur , had 4 f-connectors niet vastgenepen , ook ene aan de modem niet , ma poetst en ge kunt al raden , brakke verbinding , bellen , aja spyware enz :roll: .

De tweede maal was de NIU defect die is eigendom van telenet , dus moeten zij die vervangen , maarreuh , het was spyware en dat eindeloze bandje dat je als trouwe klant wel kent :wink: . Zelfs een technieker kon er niet af ( met als afschrikmiddel dat het veel geld koste als ik in de fout was ) .

In beide gevallen heb ik van ellende naar interelctra gebeld , waarna het probleem in no time opgelost was . Dus totzover uw dure service waar je maandelijks een hoop voor betaald .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”