Regio 056 - Constante disconnects
Ik weet niet of dit komt door het weer (heeft hier het afgelopen uur wat gesneeuwd) maar ik heb sinds een paar uur constant last van disconnects en met constant bedoel ik om de paar minuten ofzo. Ben ik de enige of zijn er nog?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Hier de laatste 2 dagen tijdens downloaden na 22u (log downloadclient) dat ik geen netwerkverbinding meer heb, power/eternet led veranderd constant rood/groen, dsl/internet leds blijven uit…prise eruit, aan uitknop aan/uit maken niets uit allez tot smorgens ik dan toch terug verbinding krijg met die handelingen ?
Enfin iemand met gelijkwaardige probs regio 056 ? of moet ik het zoeken bij de modem/router (speedtouch 546) die het misschien wat te warm krijgt (staat naast elecktische verwarming met nog een rekje was ervoor s’avonds= wakte warmte ?
Enfin ga eens beginnen te testen tijdens de dag met downloaden…
Enfin iemand met gelijkwaardige probs regio 056 ? of moet ik het zoeken bij de modem/router (speedtouch 546) die het misschien wat te warm krijgt (staat naast elecktische verwarming met nog een rekje was ervoor s’avonds= wakte warmte ?
Enfin ga eens beginnen te testen tijdens de dag met downloaden…
Hoe zijn mijn waardes eigenlijk?
Noise Margin
Upstream 24 dB
Downstream 2 dB
Attenuation
Upstream 26 dB
Downstream 27 dB
EDIT: Ik heb dit gevonden in mijn router logs:
11/24/2008 16:11:15 **SYN Flood to Host** 192.168.1.2, 4783->> 195.95.194.16, 80 (from PPPoE1 Outbound)
11/24/2008 15:13:05 **SYN Flood to Host** 192.168.1.2, 1844->> 85.17.149.9, 80 (from PPPoE1 Outbound)
Noise Margin
Upstream 24 dB
Downstream 2 dB
Attenuation
Upstream 26 dB
Downstream 27 dB
EDIT: Ik heb dit gevonden in mijn router logs:
11/24/2008 16:11:15 **SYN Flood to Host** 192.168.1.2, 4783->> 195.95.194.16, 80 (from PPPoE1 Outbound)
11/24/2008 15:13:05 **SYN Flood to Host** 192.168.1.2, 1844->> 85.17.149.9, 80 (from PPPoE1 Outbound)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Die noise margin vabn 2dB geven natuurlijk die constante disconnects (min van 6 dB), gezien je attenuation down (lijnverzwakking) redelijk goed is kunnen je disconnects en dus die lage noise margin daarvan niet zijn, splitter,modem, probs aan buiten/binnen bekabeling kunnen oorzaken zijn ?
Ik ben niet zo happig om Dommel te contacteren. Heb niet echt goeie ervaringen met hun helpdesk.
Of is dit ondertussen al verbeterd? Anders stuur ik eerst eens een mailtje, maar ik vrees dat daar ook niet meteen op gereageerd zal worden. :s
Of is dit ondertussen al verbeterd? Anders stuur ik eerst eens een mailtje, maar ik vrees dat daar ook niet meteen op gereageerd zal worden. :s
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Volgens sommige zijn de wachtijden van bellen naar hun helpdesk wat beter nu..enfin je moet toch je isp (dommel) contacteren...idd vrees dat je lang gaat moeten wachten als je een ticket aanmaakt
Gisterenavond mailtje gestuurd en vanmorgen al antwoord gekregen.
Is dit een betalend nummer?Geachte,
Hartelijk dank voor uw email.
Gelijkaardige vragen kan u best telefonisch aan onze helpdesk richten tijdens kantooruren.
Zij helpen u hier graag mee verder! Ze zullen meteen informeren of er een technieker
nodig zal zijn.
U kan hen bereiken op het nummer 070 224 305.
Alvast bedankt!
met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Down noise margin toch nog ietsjen wat laag met zo een attenuation mijn gedacht met een 4.6 Mbit/s, maar ziet er goed uit en byebye disconnects
Tja adsl, ge kunt soms rare onverklaarbare dingen meemaken, hopelijk blijf je lijn stabiel nu
Tja adsl, ge kunt soms rare onverklaarbare dingen meemaken, hopelijk blijf je lijn stabiel nu
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
idd bellen naar dommel, maar al binnen geraakt ondertussen ? , kan buitenbekabeling zijn, maar heb je al eens geprobeert met een andere splitter, of ff rechtstreeks aan te sluiten, modem die flipt, andere modem ? weet wel als het prob binnenshuis is je de BGC tech gaat moeten betalen als ze die sturen ...
Telefooncontact boven en beneden geprobeerd met twee verschillende splitters, met en zonder telefoon, blijft allemaal hetzelfde. Dommel heeft een ticket aangemaakt bij Belgacom en zij zullen dan contact opnemen om een technieker te sturen. Ik meen mij te herinneren dat we 6 maanden geleden hetzelfde voor hadden en dan heeft de belgacom technieker iets in de centrale van waregem moeten gaan veranderen ofzo. Waarschijnlijk zal dit nu hetzelfde geval zijn (hoop ik).
Maar ik ben van plan om zelf te bellen naar Belgacom en niet te wachten tot Dommel contact opneemt, ik heb echt wel internet nodig voor school e.d. Zou dit lukken als ik bel naar Belgacom en mijn verhaal doe? Of zullen ze zeggen; bel naar Dommel. (wat ik dus wel al gedaan heb, ik wil gewoon dat het wat vlugger gaat )
EDIT: Ik heb dus nu een standaard noise margin van rond de 14 dB en telkens schiet die de hoogte in naar waardes als 2746816347 dB waarna ik een disconnect krijg. Router die begint te flippen?
EDIT2: nvm, gaat nu van 14 dB naar 6 dB naar 1 dB en terug naar 6 dB in enkele seconden.
de logs gaan als volgt:
Fast Path CRC Error - Far End Indicator en Fast Path FEC Correction - Near End Indicator stijgen tot ze uiteindelijk gereset worden, dan krijg ik een waarde van 2miljard dB Noise Margin en het volgende verschijnt bij Loss of Signal Defect - Near End Indicator: 201
http://i37.tinypic.com/magllw.jpg
Na automatische reset: http://i38.tinypic.com/30vglsw.jpg
kzal stoppen met er zelf naar te zoeken en gewoon wachten op die technieker
EDIT3: Net een topic gevonden (http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=17522) van iemand die identiek hetzelfde probleem had en die heeft het kunnen oplossen door z'n router rechtstreeks te verbinden met het telefooncontact. (er zat vroeger een 15m-lange kabel tussen)
Dit is ook niet de oorzaak bij mij aangezien er slechts een kabel van nog geen meter tussen telefooningang en router zit.
Maar ik ben van plan om zelf te bellen naar Belgacom en niet te wachten tot Dommel contact opneemt, ik heb echt wel internet nodig voor school e.d. Zou dit lukken als ik bel naar Belgacom en mijn verhaal doe? Of zullen ze zeggen; bel naar Dommel. (wat ik dus wel al gedaan heb, ik wil gewoon dat het wat vlugger gaat )
EDIT: Ik heb dus nu een standaard noise margin van rond de 14 dB en telkens schiet die de hoogte in naar waardes als 2746816347 dB waarna ik een disconnect krijg. Router die begint te flippen?
EDIT2: nvm, gaat nu van 14 dB naar 6 dB naar 1 dB en terug naar 6 dB in enkele seconden.
de logs gaan als volgt:
Fast Path CRC Error - Far End Indicator en Fast Path FEC Correction - Near End Indicator stijgen tot ze uiteindelijk gereset worden, dan krijg ik een waarde van 2miljard dB Noise Margin en het volgende verschijnt bij Loss of Signal Defect - Near End Indicator: 201
http://i37.tinypic.com/magllw.jpg
Na automatische reset: http://i38.tinypic.com/30vglsw.jpg
kzal stoppen met er zelf naar te zoeken en gewoon wachten op die technieker
EDIT3: Net een topic gevonden (http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=17522) van iemand die identiek hetzelfde probleem had en die heeft het kunnen oplossen door z'n router rechtstreeks te verbinden met het telefooncontact. (er zat vroeger een 15m-lange kabel tussen)
Dit is ook niet de oorzaak bij mij aangezien er slechts een kabel van nog geen meter tussen telefooningang en router zit.
Update: Er komt maandagmiddag een technieker langs. Da wordt een heel weekend lang geen (of weinig) internet. Heb net nog even gebeld naar Belgacom met de vraag of die mij op een lager profiel kunnen zetten en hun (nogal onvriendelijk) antwoord was: Nee, aangezien ge niet bij Skynet klant zijnt, bel eens naar uw provider.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Welke firmware versie staat er op uw philips ? anders mss eens kijken voor een firmware update die kan soms wonderen doen en uw lijn meer stabiel houden ...AeroFury schreef:Update: Er komt maandagmiddag een technieker langs. Da wordt een heel weekend lang geen (of weinig) internet. Heb net nog even gebeld naar Belgacom met de vraag of die mij op een lager profiel kunnen zetten en hun (nogal onvriendelijk) antwoord was: Nee, aangezien ge niet bij Skynet klant zijnt, bel eens naar uw provider.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Er is nog een update versie:AeroFury schreef:Had ik ook al aan gedacht en heb ik vanmiddag gedaan. De firmware is nu 0.42 en zou de laatste nieuwe moeten zijn? Geen verbetering ook..
http://selfcare.belgacom.net/static/pc/ ... ty0-51.exe
Op de site van Belgacom : http://selfcare.belgacom.net/private-in ... ss-nl.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Toch wat eigenaardige toestand, maar enfin stoem om niet even te vermelden om de router ff te resetten, omdat bij probs bij dommel dit soms een noodzakelijk kwaad blijkt/is (zie de vele toppics hierover, ook uit eigen ervaring)...euh vrees dat je die BGC tech nu gaat mogen betalen zekers ? allez hopelijk heb je verder geen problemen meer
Edit/ euh maar je hebt toch al je router eigenlijk gereset, nl bij je firmware update ? enfin afwachten hé, laat aénders maar iets weten
Edit/ euh maar je hebt toch al je router eigenlijk gereset, nl bij je firmware update ? enfin afwachten hé, laat aénders maar iets weten
Net weer even m'n waardes gecheckt en die is terug geregeld aan het veranderen van 14 db naar 10 db om dan plots naar 24567891231 db te springen zodat ik terug eventjes disconnect. Morgenochtend het eerste da ik doe is terug naar belgacom bellen. Ofwel meteen een nieuwe modem gaan halen, want die vent zei dat het dan aan de modem moet liggen als ik terug problemen kreeg..
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Idd het enige wat je nog kan proberen is een andere modem ff aansluiten, geen kennis ofzoiet met oude modem om te testen ?
Indien nog probs zeker dommel terug contacteren dan kan het toch maar de buitenlijn zijn en kan je je verhalen op BGC, k'vrees wel dat je bij belgacom te bellen bot zal vangen, allé enkel hun technieker nog gaat mogen betalen
Indien nog probs zeker dommel terug contacteren dan kan het toch maar de buitenlijn zijn en kan je je verhalen op BGC, k'vrees wel dat je bij belgacom te bellen bot zal vangen, allé enkel hun technieker nog gaat mogen betalen
We hebben niet echt een andere modem beschikbaar, maar als we nu toch in het slechtste geval een nieuwe kopen (zal sowieso eens moeten gebeuren aangezien ADSL2+ binnenkort beschikbaar wordt), wat is een goede ADSL modem + router? (voor dommel)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
zou her begot niet weten, dommel adviseerd/verkoopt de siemens gigaset sx762 (ervaringen van die via search), hopelijk krijg je reply's van contente cityconnect users met modem/routers die goed werken hiermee
Mss best fff een nieuwe toppic openen hieromtrend
Hte dommelbos is immers zeer groot
Mss best fff een nieuwe toppic openen hieromtrend
Hte dommelbos is immers zeer groot
Zo'n Belgacom B-Box kunnen gebruiken van iemand en het werkt terug normaal nu. Net even proberen over te schakelen naar m'n oude router en daar krijg ik geen ADSL signaal binnen, bij de nieuwe router wel. Ik wacht nu nog een paar dagen af, maar als het zo blijft was het dus wel degelijk de router die kapot was.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Heb je nu nog regelmatig problemen met inet connectie ?, is maar dat hier na een 24u alles weer behoorlijk werkte, nu krijg ik ook weer regelmatig geen verbinding meer, ligt het nu aan dommel of m'n moden, weet het ook niet meer na ontelbare modemresetten op verschillende pc's..;zie het ook niet zitten om nu nog een andere modem te kopen, gezien mss binnenkort de mogelijkheid van vdsl2 bij alternatieven, of mogelijke overstap naar kabel... echt niemand connectie probs regio 056 ? (gateway.dyn2.kortrijk.schedom-europe.net )AeroFury schreef:Zo'n Belgacom B-Box kunnen gebruiken van iemand en het werkt terug normaal nu. Net even proberen over te schakelen naar m'n oude router en daar krijg ik geen ADSL signaal binnen, bij de nieuwe router wel. Ik wacht nu nog een paar dagen af, maar als het zo blijft was het dus wel degelijk de router die kapot was.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
tja, gisteren die speedtouch op de mesthoop geworpen, een belkin M/router aangesloten, vandaag 3 maal een disconnect had, maar nu schijnt die geen problemen meer te geven...wat me wel opvalt is dat mn noise margin maar een 8 dB meer is waar die vroeger met de speedtouch constant 15 dB was ? enfin afwachten dus...
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Toevallig ook dezelfde problemen, sinds mijn sync verhoogd is van ~11Mbps naar ~13Mbps.
Ik heb een Linksys WAG54G die nu op Multimode staat. Heeft iemand een idee of ik dit ding kan forceren om op 11Mbps
te syncen vermits ik toen geen problemen had? Of wordt dit bepaald door de DSLAM zoals bij ADSL?
Ik heb een Linksys WAG54G die nu op Multimode staat. Heeft iemand een idee of ik dit ding kan forceren om op 11Mbps
te syncen vermits ik toen geen problemen had? Of wordt dit bepaald door de DSLAM zoals bij ADSL?
Code: Selecteer alles
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 13070 Kbps
Upstream Rate: 1187 Kbps
Downstream Margin: 2 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 29
Upstream Line Attenuation: 15
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Bij adsl kunnen ze je profiel cappen maar heb geen flauw idee of ze dit ook doen bij adsl2+…anyway je synct blijkbaar te hoog gezien een 2 dB noise margin down, geen wonder van disconnects, aaan de andere kant moet je met zo een up/downstream line attenuation gemakelijk deze speed aan kunnen ? (probs met bekabeling,?)