Regio 056 - Constante disconnects

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Ik weet niet of dit komt door het weer (heeft hier het afgelopen uur wat gesneeuwd) maar ik heb sinds een paar uur constant last van disconnects en met constant bedoel ik om de paar minuten ofzo. Ben ik de enige of zijn er nog?
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Hier ook in zone 056 geen enkel probleem. Zou door de sneeuw inderdaad een erg lokaal probleem kunnen zijn voor je.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Hier de laatste 2 dagen tijdens downloaden na 22u (log downloadclient) dat ik geen netwerkverbinding meer heb, power/eternet led veranderd constant rood/groen, dsl/internet leds blijven uit…prise eruit, aan uitknop aan/uit maken niets uit allez tot smorgens ik dan toch terug verbinding krijg met die handelingen ?

Enfin iemand met gelijkwaardige probs regio 056 ? of moet ik het zoeken bij de modem/router (speedtouch 546) die het misschien wat te warm krijgt (staat naast elecktische verwarming met nog een rekje was ervoor s’avonds= wakte warmte ?

Enfin ga eens beginnen te testen tijdens de dag met downloaden…
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Hoe zijn mijn waardes eigenlijk?

Noise Margin

Upstream 24 dB
Downstream 2 dB


Attenuation

Upstream 26 dB
Downstream 27 dB

EDIT: Ik heb dit gevonden in mijn router logs:

11/24/2008 16:11:15 **SYN Flood to Host** 192.168.1.2, 4783->> 195.95.194.16, 80 (from PPPoE1 Outbound)
11/24/2008 15:13:05 **SYN Flood to Host** 192.168.1.2, 1844->> 85.17.149.9, 80 (from PPPoE1 Outbound)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Die noise margin vabn 2dB geven natuurlijk die constante disconnects (min van 6 dB), gezien je attenuation down (lijnverzwakking) redelijk goed is kunnen je disconnects en dus die lage noise margin daarvan niet zijn, splitter,modem, probs aan buiten/binnen bekabeling kunnen oorzaken zijn ?
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Euhm, ik hier niet echt in thuis, kun je me wat op weg helpen of is het dan beter dat ik eens contact opneem met Belgacom en evt. een technieker laat komen?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Dommel contacteren, zij kunnen je line checken en info geven en dan eventueel een BGC technieker sturen als het nodig blijkt ?
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Ik ben niet zo happig om Dommel te contacteren. Heb niet echt goeie ervaringen met hun helpdesk. :-D
Of is dit ondertussen al verbeterd? Anders stuur ik eerst eens een mailtje, maar ik vrees dat daar ook niet meteen op gereageerd zal worden. :s
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Volgens sommige zijn de wachtijden van bellen naar hun helpdesk wat beter nu..enfin je moet toch je isp (dommel) contacteren...idd vrees dat je lang gaat moeten wachten als je een ticket aanmaakt :wink:
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Gisterenavond mailtje gestuurd en vanmorgen al antwoord gekregen.

Geachte,



Hartelijk dank voor uw email.



Gelijkaardige vragen kan u best telefonisch aan onze helpdesk richten tijdens kantooruren.

Zij helpen u hier graag mee verder! Ze zullen meteen informeren of er een technieker

nodig zal zijn.



U kan hen bereiken op het nummer 070 224 305.



Alvast bedankt!

met vriendelijke groeten,

meilleures salutations,

best regards,



dommel.com servicecenter

a schedom nv/sa service


Is dit een betalend nummer? :lol:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Je moet naar hun 011 nummer bellen (gewoon tarief).
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Werkt dat 070 nummer nog altijd ?
Dacht dat dit nummer vanaf 22/07 maar enkele weken meer actief ging zijn ? (volgens hun newsannounce op hun crm)
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Net even m'n waardes terug gecheckt.

Noise Margin

Upstream 24 dB

Downstream 14 dB

Attenuation

Upstream 26 dB

Downstream 27 dB


Mijn Noise Margin Down is dus van 2dB naar 14dB gestegen? o_O
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Down noise margin toch nog ietsjen wat laag met zo een attenuation mijn gedacht met een 4.6 Mbit/s, maar ziet er goed uit en byebye disconnects :wink:
Tja adsl, ge kunt soms rare onverklaarbare dingen meemaken, hopelijk blijf je lijn stabiel nu :wink:
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

En jawel hoor, net een dc gehad, ik zit nu met een noise margin downstream van 1 (!) dB.
Kzal vanmiddag eens bellen want zo kan dit niet verder. :x
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Om de 30 seconden disconnect, ik ben dit tussen een dc aan het typen :p
M'n downstream noise margin waardes veranderen de hele tijd (2 dB, 6 dB, niet hoger dan 14 dB) en af en toe heb ik zelfs een waarde van 2147483644 dB??
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

idd bellen naar dommel, maar al binnen geraakt ondertussen ? , kan buitenbekabeling zijn, maar heb je al eens geprobeert met een andere splitter, of ff rechtstreeks aan te sluiten, modem die flipt, andere modem ? weet wel als het prob binnenshuis is je de BGC tech gaat moeten betalen als ze die sturen ...
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Telefooncontact boven en beneden geprobeerd met twee verschillende splitters, met en zonder telefoon, blijft allemaal hetzelfde. Dommel heeft een ticket aangemaakt bij Belgacom en zij zullen dan contact opnemen om een technieker te sturen. Ik meen mij te herinneren dat we 6 maanden geleden hetzelfde voor hadden en dan heeft de belgacom technieker iets in de centrale van waregem moeten gaan veranderen ofzo. Waarschijnlijk zal dit nu hetzelfde geval zijn (hoop ik).

Maar ik ben van plan om zelf te bellen naar Belgacom en niet te wachten tot Dommel contact opneemt, ik heb echt wel internet nodig voor school e.d. Zou dit lukken als ik bel naar Belgacom en mijn verhaal doe? Of zullen ze zeggen; bel naar Dommel. (wat ik dus wel al gedaan heb, ik wil gewoon dat het wat vlugger gaat :p)

EDIT: Ik heb dus nu een standaard noise margin van rond de 14 dB en telkens schiet die de hoogte in naar waardes als 2746816347 dB waarna ik een disconnect krijg. Router die begint te flippen?

EDIT2: nvm, gaat nu van 14 dB naar 6 dB naar 1 dB en terug naar 6 dB in enkele seconden.

de logs gaan als volgt:

Fast Path CRC Error - Far End Indicator en Fast Path FEC Correction - Near End Indicator stijgen tot ze uiteindelijk gereset worden, dan krijg ik een waarde van 2miljard dB Noise Margin en het volgende verschijnt bij Loss of Signal Defect - Near End Indicator: 201


http://i37.tinypic.com/magllw.jpg

Na automatische reset: http://i38.tinypic.com/30vglsw.jpg

kzal stoppen met er zelf naar te zoeken en gewoon wachten op die technieker :bang:

EDIT3: Net een topic gevonden (http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=17522) van iemand die identiek hetzelfde probleem had en die heeft het kunnen oplossen door z'n router rechtstreeks te verbinden met het telefooncontact. (er zat vroeger een 15m-lange kabel tussen)

Dit is ook niet de oorzaak bij mij aangezien er slechts een kabel van nog geen meter tussen telefooningang en router zit.
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Update: Er komt maandagmiddag een technieker langs. Da wordt een heel weekend lang geen (of weinig) internet. Heb net nog even gebeld naar Belgacom met de vraag of die mij op een lager profiel kunnen zetten en hun (nogal onvriendelijk) antwoord was: Nee, aangezien ge niet bij Skynet klant zijnt, bel eens naar uw provider. :roll:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

U wist/dacht het wel hé ivb Belgacom contacteren met een dommelaccount :wink:
Enfin, redelijk vlug toch een tech die langskomt, succes :wink:
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Kga dan nog eens bellen naar Dommel met de vraag of zij aan Belgacom kunnen zeggen om mij op een lager profiel te zetten. :p
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Waarom ? met een lijnverzwaking van 27 dB kan je gemakelijk via adsl2+ een 9-12 Mbit profiel hebben, wacht maar de technieker af zou ik zeggen :wink:
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Ook goed. Bedankt voor alle hulp kaise1!
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

AeroFury schreef:Update: Er komt maandagmiddag een technieker langs. Da wordt een heel weekend lang geen (of weinig) internet. Heb net nog even gebeld naar Belgacom met de vraag of die mij op een lager profiel kunnen zetten en hun (nogal onvriendelijk) antwoord was: Nee, aangezien ge niet bij Skynet klant zijnt, bel eens naar uw provider. :roll:

Welke firmware versie staat er op uw philips ? anders mss eens kijken voor een firmware update die kan soms wonderen doen en uw lijn meer stabiel houden ...
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Had ik ook al aan gedacht en heb ik vanmiddag gedaan. De firmware is nu 0.42 en zou de laatste nieuwe moeten zijn? Geen verbetering ook..
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

AeroFury schreef:Had ik ook al aan gedacht en heb ik vanmiddag gedaan. De firmware is nu 0.42 en zou de laatste nieuwe moeten zijn? Geen verbetering ook..

Er is nog een update versie:
http://selfcare.belgacom.net/static/pc/ ... ty0-51.exe

Op de site van Belgacom : http://selfcare.belgacom.net/private-in ... ss-nl.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Das degene die ik geinstalleerd heb, toch bedankt. :-)
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Belgacom technieker die langsgekomen is, heeft na alle interne bedrading te controleren gewoon simpelweg de router eens gereset en voorlopig lijkt het opgelost te zijn. /facepalm dat ik daar zelf niet aan gedacht heb...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Toch wat eigenaardige toestand, maar enfin stoem om niet even te vermelden om de router ff te resetten, omdat bij probs bij dommel dit soms een noodzakelijk kwaad blijkt/is (zie de vele toppics hierover, ook uit eigen ervaring)...euh vrees dat je die BGC tech nu gaat mogen betalen zekers ? allez hopelijk heb je verder geen problemen meer :wink:

Edit/ euh maar je hebt toch al je router eigenlijk gereset, nl bij je firmware update ? enfin afwachten hé, laat aénders maar iets weten :wink:
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Net weer even m'n waardes gecheckt en die is terug geregeld aan het veranderen van 14 db naar 10 db om dan plots naar 24567891231 db te springen zodat ik terug eventjes disconnect. Morgenochtend het eerste da ik doe is terug naar belgacom bellen. :x Ofwel meteen een nieuwe modem gaan halen, want die vent zei dat het dan aan de modem moet liggen als ik terug problemen kreeg..
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Idd het enige wat je nog kan proberen is een andere modem ff aansluiten, geen kennis ofzoiet met oude modem om te testen ?
Indien nog probs zeker dommel terug contacteren dan kan het toch maar de buitenlijn zijn en kan je je verhalen op BGC, k'vrees wel dat je bij belgacom te bellen bot zal vangen, allé enkel hun technieker nog gaat mogen betalen :roll:
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

We hebben niet echt een andere modem beschikbaar, maar als we nu toch in het slechtste geval een nieuwe kopen (zal sowieso eens moeten gebeuren aangezien ADSL2+ binnenkort beschikbaar wordt), wat is een goede ADSL modem + router? (voor dommel)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

zou her begot niet weten, dommel adviseerd/verkoopt de siemens gigaset sx762 (ervaringen van die via search), hopelijk krijg je reply's van contente cityconnect users met modem/routers die goed werken hiermee :???:
Mss best fff een nieuwe toppic openen hieromtrend :wink:
Hte dommelbos is immers zeer groot :wink:
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Zo'n Belgacom B-Box kunnen gebruiken van iemand en het werkt terug normaal nu. Net even proberen over te schakelen naar m'n oude router en daar krijg ik geen ADSL signaal binnen, bij de nieuwe router wel. Ik wacht nu nog een paar dagen af, maar als het zo blijft was het dus wel degelijk de router die kapot was.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

AeroFury schreef:Zo'n Belgacom B-Box kunnen gebruiken van iemand en het werkt terug normaal nu. Net even proberen over te schakelen naar m'n oude router en daar krijg ik geen ADSL signaal binnen, bij de nieuwe router wel. Ik wacht nu nog een paar dagen af, maar als het zo blijft was het dus wel degelijk de router die kapot was.


Heb je nu nog regelmatig problemen met inet connectie ?, is maar dat hier na een 24u alles weer behoorlijk werkte, nu krijg ik ook weer regelmatig geen verbinding meer, ligt het nu aan dommel of m'n moden, weet het ook niet meer na ontelbare modemresetten op verschillende pc's..;zie het ook niet zitten om nu nog een andere modem te kopen, gezien mss binnenkort de mogelijkheid van vdsl2 bij alternatieven, of mogelijke overstap naar kabel... echt niemand connectie probs regio 056 ? (gateway.dyn2.kortrijk.schedom-europe.net )
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Sinds donderdagnamiddag geen enkele disconnect meer gehad met de Belgacom B-Box.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

tja, gisteren die speedtouch op de mesthoop geworpen, een belkin M/router aangesloten, vandaag 3 maal een disconnect had, maar nu schijnt die geen problemen meer te geven...wat me wel opvalt is dat mn noise margin maar een 8 dB meer is waar die vroeger met de speedtouch constant 15 dB was ? enfin afwachten dus... :wink:
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Toevallig ook dezelfde problemen, sinds mijn sync verhoogd is van ~11Mbps naar ~13Mbps.
Ik heb een Linksys WAG54G die nu op Multimode staat. Heeft iemand een idee of ik dit ding kan forceren om op 11Mbps
te syncen vermits ik toen geen problemen had? Of wordt dit bepaald door de DSLAM zoals bij ADSL?

Code: Selecteer alles

DSL Status:      UP            
               DSL Modulation Mode:     ADSL2+         
               DSL Path Mode:     INTERLEAVED         
               Downstream Rate:     13070 Kbps         
               Upstream Rate:     1187 Kbps         
               Downstream Margin:     2 db         
               Upstream Margin:     6 db         
               Downstream Line Attenuation:     29         
               Upstream Line Attenuation:     15         
               Downstream Transmit Power:     0         
               Upstream Transmit Power:     0
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Bij adsl kunnen ze je profiel cappen maar heb geen flauw idee of ze dit ook doen bij adsl2+…anyway je synct blijkbaar te hoog gezien een 2 dB noise margin down, geen wonder van disconnects, aaan de andere kant moet je met zo een up/downstream line attenuation gemakelijk deze speed aan kunnen ? (probs met bekabeling,?)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”