port/ip forwarding met een allied telesyn AT-AR255E

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Nick

Heeft er iemand van jullie ervaring hierin met dit toestel?

port/ip forwarding met een allied telesyn AT-AR255E

[mod="The Oddity"]
Post iets duidelijk gemaakt.[/mod]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Geen ervaring mee en ook op de site van telesyn zijn ze karig met informatie. De meeste leveranciers bieden een handleiding ofzo aan, maar bij hen is er niks te vinden. Hopelijk heb jij een iets uitgebreidere handleiding waar je hopelijk kan in vinden wat je zoekt.

Cheers
Afbeelding
Nick

Hey Sub Zero, was k zo onduidelijk!? ;-)
Pfff, heb een mail gestuurd naar Allied Telesyn en ze beloven dat ze binnen 1 werkdag reageren, tenzij het iets moeilijks is - zou dit dan te moeilijk voor hun zijn...

Die handleiding is echt maar héél beknopt/onduidelijk en ik begin een beetje te vrezen dat ge hiermee geen port/ip forwarding kunt doen!

Alleszins bedankt om ook eens te kijken.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het gaat wel ze, het moet gaan. Anders mogen ze gerust de naam router veranderen naar onding voor mijn part. Zoek eens op NAPT, PAT, Virtual Server, ... Normaal moet je hier zeker iets mee kunnen aanvangen.

Cheers
Afbeelding
Nick

Is router dan niet de term voor een apparaat dat 2 netwerken aan mekaar linkt en ip/port forwarding niet iets extra?
Allé, ik weet het niet - vraag het me gewoon af.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Mja, das eigenlijk de basis. Maar elke router kan dit. Ik ben nog geen enkele tegen gekomen die dit niet kan. Sasuke zal me wel terecht wijzen als het niet zo is :)

Cheers
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Kijk eens:
http://www.alliedtelesyn.nl/allied/products/viewproduct.asp?id=619&country=264&lang=nl
Router manual rechts.
Is het niet simpel via het menu van de router te vinden?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Normaal heb je een router en heb je een NA(P)T device. tegenwoordig kan dat perfect geintegreerd zijn in elkaar, maar dat is niet vanzelfsprekend. Je moet erop letten bij aankoop dat de router NAPT ondersteund.

Ik heb niet naar de specs gekeken van de router, maar ik zou zeggen, als het ding een firewall heeft, leg die eens lam, heb hier ook even probs mee gehad met de spt510, bij het instellen van NAPT.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Is router dan niet de term voor een apparaat dat 2 netwerken aan mekaar linkt en ip/port forwarding niet iets extra?
Allé, ik weet het niet - vraag het me gewoon af.


Verander '2 netwerken' door 'minstens 2 subnets'...

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Nick

Ik kan uit de termen, noch de schermen of de handleiding iets opmaken waaruit blijkt dat dit ding die mogelijkheid zou hebben.
Dus Oddity, dit is dan het eerste model dat het niet doet :-/

Op mijn vraag via email aan de supportafdeling heb ik nog steeds geen antwoord gekregen en ik vrees dat dat ook niet zal gebeuren.

Tnx Styno, juist is juist.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm ik vrees er beetje voor.

Hij ondersteund dus wel NAT maar geen NAPT die je nodig hebt om porten te forwarden.

Dit is niet het eerste model hoor.. er zijn een pak toestellen op de markt die het mogelijk maken dat je je thuisnetwerkje probleemloos via NAT kan verbinden met het net. Maar een servertje erachter draaien.. dat is niet altijd van zelf sprekend. (heb je NAPT voor nodig).
I love it when a plan comes together!
Nick

Hier ben ik nog maar eens. :-(

Om een idee te geven, mijn vraag + antwoord van Allied Telesyn:
You can do port/ip forwarding by adding the port and ip into the ip mapping table.

Thanks

Allied Telesyn Technical support

Hi, is there a way to do port/ip forwarding on a AT-AR255E to access a system on the lan?
The firmware version is 1.0.0


Hier heb ik dus NIKS mee kunnen doen, mijn vraag om wat duidelijker te zijn is weer onderweg maar gezien de lange wachtijd op een antwoord probeer ik het met mensen die niet helpen omdat ze moeten/ervoor betaald worden maar wel omdat ze willen helpen! :wink:
In de online manual van dat ding heb ik 't een en 't ander over poorten ed gevonden maar dat heeft me niks wijzer gemaakt.
Mag/kan ik hier op een of andere manier dat posten zodat jullie eens kunnen kijken? (het is verschillende pagina's tekst)
Tnx
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

of om het met de wijze woorden van spock te zeggen:

"Sometimes logical things appear to be so unlogical so they can't be unlogical but logical!

Vaak is het voor iemand heel logisch en voor een ander weer niet. Zoals bijvoorbeeld een pizza bakken. Je kan de perfecte pizza maken maar om ze gebakken te krijgen is wat anders. Als het voor jou logisch om de pizza in een oven te steken en de gaskraan open te zetten en dat ding dan vervolgens 10 minuten te laten bakken, vergeet je meestal bij je uitleg er bij te zeggen dat ze niet mogen vergeten de gaskraan te openen. Zo kan het lang duren eer je pizza gebakken is.

Zo gaat t ook bij providers en hardware-makers....
Nick

Euh, staat het antwoord hier ergens gecodeerd tussen? :wink:
Gebruikersavatar
008
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 jun 2003, 08:03
Locatie: Ophasselt
Contacteer:

Ik ben niet zo thuis in het hele ADSL router/modem gebeuren maar zo'n vraag roept om een antwoord en dan moet Google uitkomst bieden :-D
Na enig speurwerk het volgende gevonden op de Benelux website van Allied Telesyn:
http://www.alliedtelesyn.nl/allied/support/viewproductsupport.asp?id=619&type=&dosearch=1&sub=0&product=AT%2DAR255E&back=true&country=0&lang=en

Op die pagina staat onderin oa. een Web Interface User Manual in PDF formaat (in het Engels) en daarin staat een boel beschreven zoals oa. hoe te port forwarden.
Hiermee zou het moeten lukken....

Suc6
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”