Afgelopen weekend was ik mij aan het vervelen en zapte wat op tv, tot ik een belspel tegenkwam. Het was een soort van berekening die men moest maken, en dus bleef ik even kijken. Ik heb verschillende antwoorden kunnen bedenken door de opgave op verschillende manieren te interpreteren, net zoals de bellers, maar geen enkele bleek juist. Ik viel bijna achterover als men uiteindelijk de "juiste" oplossing gaf. Hieronder een foto van het spel. De enige juiste oplossing was volgens de "presentatrice": 142,83. Als iemand me kan vertellen hoe ze aan dat getal komen, dan hoor ik het heel graag, want mij lukt het in elk geval niet!
ps: voor alle duidelijkheid: ik heb niet gebeld, daar geef ik m'n geld echt niet aan!
Belspel...
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Er mankeren overal haakjes, wiskundig trekt deze opgave dus op niks en is inderdaad vatbaar voor interpretatie. Alleen idioten met teveel tijd en/of geld die hieraan meedoen. Er wordt ingespeeld op de hebzucht van het mensdom!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Tuurlijk, dat weet ik ook wel. Het is ook enkel maar omdat ik wiskunde best leuk vind, dat ik even mee heb gerekend.Resultaat is dat ik me doodgeërgerd heb aan dit soort spelletjes, maar kom. Dus tenzij dit puur bedrog is (voor zover zo'n belspel geen bedrog is natuurlijk) zou er een toch manier moeten zijn om deze uitkomst te bereiken, hoe belachelijk en vergezocht ook, niet? Dus zet haakjes zoveel je wil, verdraai de regels zoveel je wil... Ik zie echt niet hoe je aan dat resultaat komt.MacE501 schreef:Er mankeren overal haakjes, wiskundig trekt deze opgave dus op niks en is inderdaad vatbaar voor interpretatie. Alleen idioten met teveel tijd en/of geld die hieraan meedoen. Er wordt ingespeeld op de hebzucht van het mensdom!
17m is bijvoorbeeld 17 en de m er achter is ook 1 meter, dus je hebt al 18 meter.
Er staat ook soms Meter en meter. Meter kan dan een grote meter zijn(telt dubbel ofzo) en meter een kleine meter(centimeter?)
Zo kan je steeds verder belachelijke dingen bedenken.
Er staat ook soms Meter en meter. Meter kan dan een grote meter zijn(telt dubbel ofzo) en meter een kleine meter(centimeter?)
Zo kan je steeds verder belachelijke dingen bedenken.
-
- Elite Poster
Dat is allemaal waar. Maar dat madammeke heeft minstens 10x gezegd dat de deurwaarder de oplossing goedgekeurd heeft, anders zou het niet op tv mogen komen. Moet een slimme deurwaarder geweest zijn. In elk geval, volgens mij is het onmogelijk om aan die uitkomst te komen, zelfs niet als je belachelijke nieuwe regeltjes zou gaan fantaseren.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Het is pure oplichterij en het stoort me dat ze zoiets mogen uitzenden.
Ik heb ook eens net hetzelfde gedaan als jij gedaan hebt, ook gerekend tot ik niet meer kon en het was ook met een opdracht gelijk deze.
Ik had toen ook tijd over want ik moest gaan werken en dus heb ik dat maar op laten staan tijdens het zappen. Wat ze dan ook nog eens doen is een klokje startten en dan zegt "die madam" dat dat het laatste klokje is en als dat om is, kan je niet meer bellen, maar ze laten een stuk of 5 klokjes lopen.
Nog iets wat ze doen is zeggen dat er een vaste prijs is, maar dan op het einde van de uitzending moest "1 gelukkige winnaar" 4 klavertjes kiezen en meneer had toen maar €200 gewonnen, wat het minimum bedrag is wat je kan winnen.
Mensen die ernaar bellen zijn meestal mensen die het niet zo breed hebben (sociaal gevallen, etc.) en dat zijn dus ook degene die zich laten vangen.
Dat de politiek maar eens doet aan deze praktijken, maar ze zullen er wel op verdienen anders was er al lang iets gebeurd.
Ik heb ook eens net hetzelfde gedaan als jij gedaan hebt, ook gerekend tot ik niet meer kon en het was ook met een opdracht gelijk deze.
Ik had toen ook tijd over want ik moest gaan werken en dus heb ik dat maar op laten staan tijdens het zappen. Wat ze dan ook nog eens doen is een klokje startten en dan zegt "die madam" dat dat het laatste klokje is en als dat om is, kan je niet meer bellen, maar ze laten een stuk of 5 klokjes lopen.
Nog iets wat ze doen is zeggen dat er een vaste prijs is, maar dan op het einde van de uitzending moest "1 gelukkige winnaar" 4 klavertjes kiezen en meneer had toen maar €200 gewonnen, wat het minimum bedrag is wat je kan winnen.
Mensen die ernaar bellen zijn meestal mensen die het niet zo breed hebben (sociaal gevallen, etc.) en dat zijn dus ook degene die zich laten vangen.
Dat de politiek maar eens doet aan deze praktijken, maar ze zullen er wel op verdienen anders was er al lang iets gebeurd.
Nog ni zolang geleden stond er in de P of de Humo een koppel die daar echt verschrikkelijk veel geld met verdienen , die had dacht ik 60.000€ betaald aan Belgacom op 6 maand maar wel 180.000€ binnengehaald fzoiets. Twas echt overdreven...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Contacteer hen eens en vraag de uitleg om aan deze uitkomst te raken. Probeer anders eens de deurwaarder te contacteren met dezelfde vraag. Ik gok er op dat je geen antwoord gaat krijgen. Volgens mij is dit ook oplichting net als het "hoeveel cent" tel je. Een verbod op deze rotzooi dringt zich op.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik dacht eens gehoord te hebben dat hier reeds een verbod op was? Of toch dat het na een bepaald uur moest uitgezonden worden ofzo. Anyway, 't is gewoon degoutant. Ze bedriegen de mensen voor heel Vlaanderen. Dat van die deurwaarder vind ik ook maar flauwtjes, want hoe komen ze in godsnaam aan zo een uitkomst?
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Verboden is het niet maar de vragen moeten wel duidelijk zijn en het antwoord éénduidig, dat is met deze opgave wel anders natuurlijk.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het is pure oplichterij. Zelfs indien de uitkomst éénduidig zou zijn. Eigenlijk net als de lotto pure oplichterij is. Laat 1 miljoen mensen voor 2 € spelen en keer aan 3 mensen 300.000 € uit.
Ik win elke week met de lotto: ik speel niet.
Ik win elke week met de lotto: ik speel niet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
Ik heb naar 2BE gemailed met de vraag hoe ze aan die uitkomst komen (of dat ze me kunnen doorverwijzen naar iemand die dat wel kan). Een week later nog geen antwoord natuurlijk. De naam van het "bedrijf" dat dit spelletje maakte weet ik niet, anders zou ik daar ook eens naar kunnen mailen..
- Kwabber
- Pro Member
- Bedankt: 3 keer
Volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Belspel_(Vlaanderen) zou dat Home Games moeten zijn.BMaster schreef:De naam van het "bedrijf" dat dit spelletje maakte weet ik niet, anders zou ik daar ook eens naar kunnen mailen..
blabla
-
- Elite Poster
Vandaag een antwoord gekregen van Home Games:
De methode om tot de oplossing van deze opgave te komen is steeds dezelfde.
Indien we deze zouden vrijgeven, betekent dit dat jij meer informatie hebt dan de andere spelers en dat is uiteraard niet eerlijk.
Daarom geven we deze rekenmethode ook nooit vrij.
Wel is het zo dat elke opgave op voorhand wordt gecontroleerd door een gerechtsdeurwaarder, net om te garanderen dat de methode telkens dezelfde is.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Breek de code en je kan alles oplossen dus.BMaster schreef:Vandaag een antwoord gekregen van Home Games:
De methode om tot de oplossing van deze opgave te komen is steeds dezelfde.
Indien we deze zouden vrijgeven, betekent dit dat jij meer informatie hebt dan de andere spelers en dat is uiteraard niet eerlijk.
Daarom geven we deze rekenmethode ook nooit vrij.
Wel is het zo dat elke opgave op voorhand wordt gecontroleerd door een gerechtsdeurwaarder, net om te garanderen dat de methode telkens dezelfde is.
Ze laten hun onzinnige formule controleren door een deurwaarder. De deurwaarder bevestigd dat de onzinnige formule dezelfde is dan de vorige keer. Ik kan me moeilijk voorstellen dat hij de formule op zich goedkeurt. En als het wel zou doen, dan lijkt het me eentje van de triestige, normvervagende soort deurwaarders.
edit: en nog iets. Stel dat we code hier breken. Hoe kunnen we er dan zeker voor zijn dat ze de volgende keer geen andere code gaan gebruiken?
ot: het beste begin je volgens mij te zoeken hoe dat ze aan die 83 centimeter komen. Als je daar bent, ben je meer dan halfweg volgens mij..
Laatst gewijzigd door Dfrog 23 dec 2008, 13:02, in totaal 2 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Euhm de gebroken code, is dat niet diegene die op die website die hierboven vermeld is, uitgelegd staat?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Alles mooi achter mekaar uitgerekend zonder naar iets te kijken geeft ...
17 +29 -18 + 11 -0,038 * 5 + 24 = 218,81
... wat 75,98 verschilt van hun oplossing 142,83, wat toch wel een serieus verschil is.
Ik zou wel is willen weten hoe die deurwaarder dat uitlegt of dat hij gewoon maar is in beeld komt, want dat lijkt mij toch wel erg scheef te zitten. Als ge bij dit soort "kansspelen" zelfs geen eerlijke kans meer maakt is het wel tijd voor een totaal verbod, niet enkel een uitzendrestrictie.
17 +29 -18 + 11 -0,038 * 5 + 24 = 218,81
... wat 75,98 verschilt van hun oplossing 142,83, wat toch wel een serieus verschil is.
Ik zou wel is willen weten hoe die deurwaarder dat uitlegt of dat hij gewoon maar is in beeld komt, want dat lijkt mij toch wel erg scheef te zitten. Als ge bij dit soort "kansspelen" zelfs geen eerlijke kans meer maakt is het wel tijd voor een totaal verbod, niet enkel een uitzendrestrictie.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
welke belspeldel mag dat zijn? En zijn die in het echt ook zo dom?gr4vity schreef:Is er wel een deurwaarder ? Is dat niet enkel op papier? Een vriendin van mij is belspel del geweest, dus ik weet wel meer