Dag Sasuke
Dank je wel om mij te willen helpen, maar het is geen standaard configuratie, zoals ik al heb aangegeven.
De tool die je aanhaalt is niet geschikt voor een Cityconnect aansluiting (rfc 2684 (voorheen 1483) multi-protocol over atm (bridged of routed)) en kan ook al geen extra public fixed subnet aan.
Zoals aangehaald kan ik de router prima op een klassieke ADSL met een klassieke configuratie in enige minuten aan de praat krijgen maar lukt mij dat van geen kanten op de Cityconnect. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat dit een foute instelling bij Dommel is maar ik ben helaas niet voldoen ondericht om dat ook hard te kunnen zeggen/bewijzen. En blijkbaar wil men mij bij Dommel niet helpen. Ik sluit voorlopig ook niet uit dat het een bug/feature probleem is in de Cisco router. Ik zal binnenkort nog eens proberen met de recentste IOS.
Ik heb hier al ongelooflijk veel tijd en geld ingestoken en ben het nogal beu. Als er hier op dit forum niemand is met kennis van zaken die even wat wil bijverdienen, twijfel ik er niet aan om iemand van Cisco zelf te laten komen.
Eventueel sluit ik niet uit om over te stappen naar een andere ADSL2+ provider die mij Annex/M kan aanbieden maar ik ben niet iemand die van ISP nar ISP hopt. Dat kost ook allemaal geld en tijd en bovendien ben ik puur technisch/economisch zeer tevreden van Dommel Cityconnect Plus, maar ze laten je aan je lot over, al bijna een jaar.
Het is allemaal zeer lief en vriendelijk van jullie om mij allerlei tools aan te raden, maar daar ben ik allang door, ik ben geen beginneling maar ook geen expert. Ik wil gewoon iemand met kennis van zaken die dat hier eens komt uitzoeken en ik wil daar zeker en vast de prijs voor betalen, maar daar staat tegenover dat het moet werken of dat de persoon in kwestie het eens uitlegd wat er dan wel mis is.
Sorry als ik wat cru klink, maar ik ben het echt wel beu en blijkbaar sta ik er alleen voor
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)