Slechte ervaring BGTV helpdesk

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb daarstraks voor een collega naar de 080022800 gebeld. Optie Tv, andere vragen. Klant heeft ADSL-go + smile 20.

Wat een trieste zaak
kom ik daar tegen. De operator zelf klinkt als een uitgebluste veertiger.

1) Ik had geen klantennummer bij de hand. Het duurt ongeveer 2 minuten om de klant te vinden (hebben ze daar nu geen eenvoudige klantendatabase waar je eenvoudig en snel op naam of adres kan zoeken??)
2) Men kan niet met zekerheid zeggen of BGCTV beschikbaar zou zijn, noch het aantal tv's, hd of niet, internetsnelheid. Dit is blijkbaar enkel te onderzoeken door het product aan te vragen. Men kan dus bij de bestelling niet weten of men zal krijgen wat men besteld :!: Dit kan ook niet zonder bestelverplichting gecontroleerd worden. Eigenlijk had ik hier het telefoongesprek moeten stoppen.
*) Activeringskosten niet bespreekbaar (ok for that)
3) Operator geeft foutieve promoprijs door
4) Ik meld dat de klant geen utp aan een tweede toestel heeft liggen en hoe een draadloze oplossing werkt/kost. Werking is me nu nog niet duidelijk. Operator zoekt een drietal minuten naar de prijs van een Ruckus en brabbelt dan "iets van een 99 euro".
5) Is een do it yourself mogelijk met ruckus en/of is dit dan voor de twee tv's 38 euro? Operator zoekt 2 minuten, vraagt uiteindelijk waar ik dit van haal. Ik vermeld hun webpagina.. operator probeert de webpagina te vinden.. duurt wederom enorm. Ik heb na een tijdje de operator bedankt voor zijn tijd en neergelegd.

Nu mijn echte opmerking. Je kan uw tv niet opzetten, of ze bombarderen u met reclame over BGCTV. Wanneer je dan geïnteresseerd bent, ga je naar meer info zoeken. Als je deze info niet vindt, bel je.

Is het nu zo moeilijk om op voorhand te bedenken welke standaardvragen een klant zal stellen? Is het zo moeilijk om een guideline voor die operators op te stellen? Als je dan nog heel de dag op de "dienst" BGCTV zit, zou je het toch wel moeten weten. En ten slotte, ze leveren een actieve internetverbinding. Is dit dan zo'n groot vraagstuk welk type lijn dat daar ligt of wat de mogelijkheden op die lijn zijn?

Grote commerciële afknapper.
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Mijn ervaring met de BTV helpdesk zijn totaal anders hoor, heb er vorige week 2x contact mee gehad, en werd prompt geholpen op een zeer professionele manier . De mensen wisten duidelijk over wat ze spraken.
Op een zeker moment moest mijn lijnprofiel aangepast worden, de dame van de helpdesk zei me dat ze dit onmiddellijk zou uitvoeren en mij zelf terug opbellen binnen de 5 minuten. ..... deze belofte werd ook aangehouden, binnen de 5 minuten werd ik opnieuw gecontacteerd met de melding dat alles opgelost was..... en inderdaad alles was opgelost! Met de glimlach :-D .

Ooit eens een probleem gehad met een kabelbreuk voor het huis. Probleem gemeld en was binnen de 24 uur opgelost.... ook weer op een deftige en vriendelijke manier.

Zo zie je maar de ene ervaring is de andere niet.......

Ik ben al jaren een tevreden Belgacom klant

Groetjes,
Thiebapa
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

thiebapa schreef:Mijn ervaring met de BTV helpdesk zijn totaal anders hoor, heb er vorige week 2x contact mee gehad, en werd prompt geholpen op een zeer professionele manier . De mensen wisten duidelijk over wat ze spraken.
Op een zeker moment moest mijn lijnprofiel aangepast worden, de dame van de helpdesk zei me dat ze dit onmiddellijk zou uitvoeren en mij zelf terug opbellen binnen de 5 minuten. ..... deze belofte werd ook aangehouden, binnen de 5 minuten werd ik opnieuw gecontacteerd met de melding dat alles opgelost was..... en inderdaad alles was opgelost! Met de glimlach :-D .

Ooit eens een probleem gehad met een kabelbreuk voor het huis. Probleem gemeld en was binnen de 24 uur opgelost.... ook weer op een deftige en vriendelijke manier.

Zo zie je maar de ene ervaring is de andere niet.......

Ik ben al jaren een tevreden Belgacom klant

Groetjes,
Thiebapa
Ik garandeer je, na zo'n teleurstellend gesprek heb je weinig moed om direct terug te bellen en te hopen dat je iemand anders aan de lijn zal krijgen :puke:
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

thiebapa schreef:Ik ben al jaren een tevreden Belgacom klant
...

Seriously, mods, hoeveel accountjes moet den bolle hier nog aanmaken? :roll:
ooh. shiny.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

thiebapa schreef:>>>

..
Sorry maar dat kan gewoon niet. Ik heb dat vorig jaar voor gehad en ondanks dat de (vriendelijke) dame wel wist dat er inderdaad bij graafwerk een kabel was beschadigd moest er toch eerst een storingmonteur aan huis komen, die mijn bevindingen bevestigde, maar daarna pas het graaf/las team mocht inschakelen. Resultaat 4 dagen extra wachten en nog een dag extra vrij nemen. Natuurlijk was de reperatie gratis, maar dat kan dus niet binnen 24 uur, of het moet de aansluiting van Bellens of Leterme zelf zijn....
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

cloink schreef:Seriously, mods, hoeveel accountjes moet den bolle hier nog aanmaken? :roll:
Gij ziet spoken. Ik kan ook dergelijke positiever berichten plaatsen over Belgacom hoor.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zie helemaal geen spoken, ik herken zijn schrijfstijl van mijlenver. Tenandere, even snel een accountje aanmaken om te vertellen hoe fantastisch Belgacom toch wel niet is? Kom nou...
ooh. shiny.
thiebapa
Plus Member
Plus Member

hallo!!!!! Ik dacht je op een forum je mening kwijt kon, of niet???
Een forum dient niet alleen om te zagen en te klagen hé, maar om gebruikerservaringen uit te wisselen...positief en negatief.
Blijkbaar is dit niet zo'n soort forum en heb ik me vergist om me hier in te schrijven.
En neen, dit is niet zomaar iemand die accountjes aanmaakt om één of ander dienst of bedrijf te promoten.
Spijtig...

mvg,
Paul
Zamba
Pro Member
Pro Member

sorry dfrog maar als je naar een klantendienst belt, moet je er altijd voor zorgen dat je je klantennummer bij de hand hebt. en bij belgacom je telefoonnummer of adsl identificatienummer. voor mij is dat niet meer als normaal. ik weet niet waar jij een probleem van maakt?

en ja, in sommige gevallen kan men gewoonweg niet zeggen of belgcom tv beschikbaar is of niet. dan moet er een verdere controle gebeuren en dit gebeurt alleen als de klant een bestelling plaatst. ik zie hier het probleem niet.

wat de promo's betreft, zijn er momenteel verschillende promo's van interent en belgacom tv dat het zelfs soms voor een operator moeilijk wordt om er aan wijs te geraken.

tenslotte je hebt gebeld naar de 0800-22.800. dit is niet de dienst belgacom tv, maar de algemene particuliere klantendienst waar je terecht kan voor al je vragen.
dus die operator krijgt vragen over van alles en nog wat. en je moet er rekening mee houden dat zo een job niet altijd even simpel is, zeker in drukke dagen, dat het daar nu zeker is, dus een beetje respect voor die mensen zou geen kwaad kunnen. Misschien was het zelfs iemand die nog niet zolang werkt op die dienst.

dus ik vind je conclusie nogal voorbarig.
Zamba
Pro Member
Pro Member

thiebapa schreef:hallo!!!!! Ik dacht je op een forum je mening kwijt kon, of niet???
Een forum dient niet alleen om te zagen en te klagen hé, maar om gebruikerservaringen uit te wisselen...positief en negatief.
Blijkbaar is dit niet zo'n soort forum en heb ik me vergist om me hier in te schrijven.
En neen, dit is niet zomaar iemand die accountjes aanmaakt om één of ander dienst of bedrijf te promoten.
Spijtig...

mvg,
Paul
Paul, trek je de opmerking van cloink niet aan.
Als er iemand hier te positief over Belgacom praat, dan denkt hij dat dit Hollebollegijs is. Hollebollgijs is een belgacom medewerker die hier vroeger zat op het forum maar te weinig respect krijg van een aantal andere forumgangers en het forum heeft verlaten.
Dus als je nog vragen of opmerkingen hebt, stel ze gerust.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Zamba schreef:sorry dfrog maar als je naar een klantendienst belt, moet je er altijd voor zorgen dat je je klantennummer bij de hand hebt. en bij belgacom je telefoonnummer of adsl identificatienummer. voor mij is dat niet meer als normaal. ik weet niet waar jij een probleem van maakt?

en ja, in sommige gevallen kan men gewoonweg niet zeggen of belgcom tv beschikbaar is of niet. dan moet er een verdere controle gebeuren en dit gebeurt alleen als de klant een bestelling plaatst. ik zie hier het probleem niet.

wat de promo's betreft, zijn er momenteel verschillende promo's van interent en belgacom tv dat het zelfs soms voor een operator moeilijk wordt om er aan wijs te geraken.

tenslotte je hebt gebeld naar de 0800-22.800. dit is niet de dienst belgacom tv, maar de algemene particuliere klantendienst waar je terecht kan voor al je vragen.
dus die operator krijgt vragen over van alles en nog wat. en je moet er rekening mee houden dat zo een job niet altijd even simpel is, zeker in drukke dagen, dat het daar nu zeker is, dus een beetje respect voor die mensen zou geen kwaad kunnen. Misschien was het zelfs iemand die nog niet zolang werkt op die dienst.

dus ik vind je conclusie nogal voorbarig.
Zamba, je heb dus werkelijk niets van mijn post begrepen.

a) er is geen telefoonnummer; het is triestig dat je uw klant niet op een redelijke termijn kan identificeren
b) Koop je ook op voorhand een wagen zonder te weten dat je een tweedeurs of een vierdeurs zal krijgen?
c) wat is er moeilijk aan deze promo?
d) 080022800= belgacom; optie 4= BelgacomTV. Je mag dus als gewone klant verwachten dat de persoon achter toets 4 iets afweet van BelgacomTV. Hoewel deze persoon het professioneel niet verdiende, werd deze respectvol behandeld door mij als klant. Indien deze persoon nog niet zo lang werkte op die dienst, dan moet deze bijgestaan worden door iemand die er wel iets van af weet of beter opgeleid worden.

Uw reactie is eerder respectloos.
Zamba
Pro Member
Pro Member

nee, uw reactie is respectloos.
ge hebt geen respect voor personen die op een klantendienst werkt.

als je de 0800-22.800 belt, kom je terecht bij de klantendienst, of je nu optie 1,2,3 of 4 of wat dan ook neemt, je komt op dezelfde dienst terecht. had je keuze 2 genomen, had je dezelfde persoon aan de lijn gekregen hoor.
die keuezs zijn er enkel zodat belgacom weet waarvoor de klanten bellen, meer niet. of had je dat niet door?

ok, klant heeft geen telefoonnummer, maar hij heeft een adsl zoals ge zelf zei, dus heeft hij een adsl identificatienummer dat je kan doorgeven. dat moet je altijd bij de hand hebben zodat de operator in kwestie snel uw gegevens kan vinden. of anders het klantennummer dat op de facturen staat.

uw vergelijking met de auto slaat op niks. valt totaal niet te vergelijken. in sommige gevallen kan de operator het op voorhand niet zeggen omdat de tool geen 100% zekerheid geeft en dan wordt dit pas nagekeken als er een bestelling geplaatst. dit komt weinig voor maar is nu eenmaal het geval en dat is de procedure die moet gevolgd worden, of je deze n
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Lol @ Zamba (HBG?). Geen respect voor de helpdesk. Laat me niet lachen. Was jij erbij toen Dfrog het gesprek voerde? Voor zover ik (en jij) weet, is hij steeds beleefd en respectvol geweest tegen de helpdesker.

Je zin over 'altijd je klantennummer bij de hand hebben als je naar een klantendienst belt' is ook maar half waar. Probeer het maar, bel eens naar je gas-/electriciteitsleverancier zonder je klantennummer. Adhv je naam en adres zullen ze je wel rap in hun systeem gevonden hebben. Blijkbaar is dit bij Belgacom iets moeilijker.

De vergelijking met de auto gaat mi juist wél op. Je moet dus eerst iets bestellen zonder goed te weten wat je gaat krijgen en óf je het wel kan krijgen. Vind ik toch maar een rare gang van zaken. Stel dat dan blijkt dat hij wel BTV kan krijgen maar enkel op een gewone ADSL-lijn of dat hij maar één stream kan krijgen. Ik kan me inbeelden dat hij daar niet tevreden mee zal zijn (lagere speeds wanneer TV aanstaat,...). Is hij op dat moment dan nog in staat zijn bestelling op te zeggen?

En over je eerdere opmerking tegen cloink over HBG: ik denk dat daar het mes langs twee kant sneed, maar dit terzijde.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Zamba schreef:als je de 0800-22.800 belt, kom je terecht bij de klantendienst, of je nu optie 1,2,3 of 4 of wat dan ook neemt, je komt op dezelfde dienst terecht. had je keuze 2 genomen, had je dezelfde persoon aan de lijn gekregen hoor.
die keuezs zijn er enkel zodat belgacom weet waarvoor de klanten bellen, meer niet. of had je dat niet door?
Dus men moet eigenlijk eerst de HELE werking van de helpdesk bestuderen voor men mag bellen om zeker te zijn dat de persoon aan de lijn er iets over weet.

En dan nog dat die persoon niet veel over de gestelde vraag weet, er bestaat nog altijd zoiets als iemand doorschakelen...
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zamba schreef:Als er iemand hier te positief over Belgacom praat, dan denkt hij dat dit Hollebollegijs is. Hollebollgijs is een belgacom medewerker die hier vroeger zat op het forum maar te weinig respect krijg van een aantal andere forumgangers en het forum heeft verlaten.
Nu gaat ge toch een brug te ver zenne bolle. Van Thiebapa ben ik niet 100% zeker, maar van de nick "Zamba" durf ik dat wel te stellen... Heb jij de een of andere personaliteitsstoornis ofzo?

Daarbij, respect krijg je niet, dat verdien je.
ooh. shiny.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zeg Cloink, doe eens niet zo vijandig. Er mag toch nog wel zeker weerwerk geleverd worden tegen klachten of beschuldigingen?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:Zeg Cloink, doe eens niet zo vijandig. Er mag toch nog wel zeker weerwerk geleverd worden tegen klachten of beschuldigingen?
Oh puh-lease. Zamba = hollebollegijs, daar ben ik 100% zeker van. En dus als zijnde Zamba het wat gaan opnemen voor hollebollegijs is toch echt wel een beetje over the top. Doet me denken aan het ganse verhaaltje toen hij plots een vrouw was.

Enfin, ik zal wel weer spoken zien en zal me dus verder niet meer bemoeien met dit soort topics. Zal wel wat vaker in de stressbal knijpen dan...
ooh. shiny.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Daarbij, respect krijg je niet, dat verdien je.
Even compleet off-topic en mijn excuses hiervoor, maar daar kan ik het niet mee eens zijn.
Je uitgangspositie zou net moeten zijn dat je _sowieso_ respect toont voor éénieder, en dat door je acties (of net niet) dit respect verloren kan gaan.

Respect is niet iets dat je zou moeten verdienen, het zou net de primordiale uitgangspositie moeten zijn voor iedere persoon.

*steps of his soapbox*
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Het is hier plots zo stil? Hebben ze allemaal de late-shift vandaag? :)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik geraak daar nooit binnen (met discovery line)
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”