Fritzbox waarborg nog niet terug gekregen.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

broli schreef:Dit gaat er over en ik ben serieus aan't overwegen om daar met de politie aan te bellen.
Heel weinig kans dat jij d epolitie meekrijgt; die gaan niet zo maar efkes mee omdat jij met je verhaal afkomt.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik heb iedere week sinds 5 augustus (heb 'm toen binnengebracht in diepenbeek) onderstaand ticket verstuurd naar hun 4 mailadressen (support, finance, sales, order):
Geachte,

Op 5 augustus 2008 heb ik mijn modem, een Fritzbox Fon, binnengebracht op uw kantoor te Diepenbeek. Ik heb hiervoor een getekende ontvangstbevestiging, opgemaakt in 2 exemplaren.
De week nadien heb ik een telefoontje gehad van een medewerker die vroeg achter m'n rekeningnummer om de waarborg terug te storten.
Tot op de dag van vandaag, xx weken na binnenbrengen van de modem, heb ik echter nog geen waarborg ontvangen.
Kan u dit even rechtzetten aub?
Nogmaals mijn rekeningnummer: xxx-xxxxxxx-xx.

Mvg,
xxx
gisteren, 16 weken en 1 dag na het binnenbrengen van de modem en vele verzonden tickets later eindelijk reactie van hun support:
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.

Uw vraag zal verder behandeld worden. T xxxxxx blijft openstaan en wordt weldra opgevolgd. Uw andere tickets die om hetzelfde issue gaan worden wel afgesloten wegens dubbel.

Dank u voor uw begrip!

Mocht u hierbij verdere vragen hebben, dan raden we u aan om telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk. Dit kan tijdens kantooruren op het nummer 070 224 305.

met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service

later diezelfde dag nog een mail van support:
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.

We bevestigen inderdaad dat uw fritzbox in goede staat ontvangen is op ons kantoor in Diepenbeek.

We geven dit door aan de financiele afdeling om dit zo snel als mogelijk te behandelen.

Alvast bedankt voor uw begrip en onze excuses voor de vertraging

ben eens benieuwd hoe "snel" dit gaat zijn :eek:
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

darkzero schreef:Dank u voor uw begrip!

Mocht u hierbij verdere vragen hebben, dan raden we u aan om telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk. Dit kan tijdens kantooruren op het nummer 070 224 305.

met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
En ze maken weeral reklame voor hun € 0.30/ € 0.60/min nummer

:nono: We kunnen het niet laten,hé ?

Voor de benzine van Sandra's Porsche,zeker ? ? :troosten:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Weten jouw verzorgers(want ik kan me niet voorstellen dat je nog familie/vrienden rond je hebt) eigenlijk dat je dement bent? Hoeveel keer typ je zo hetzelfde per dag?
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Bijna 4 maanden na het opsturen van de fritzbox heb ik nog steeds geen waarborg teruggekregen. Vandaag opnieuw gebeld. Werd aangegeven dat ze er iemand bij krijgen op de administratieve dienst die er speciaal een opleiding voor heeft genoten. Op mijn vraag wanneer ik nu eindelijk het geld terug krijg kreeg ik geen antwoord. Ik vind het werkelijk schandalige gang van zaken.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

drernie schreef:Bijna 4 maanden na het opsturen van de fritzbox heb ik nog steeds geen waarborg teruggekregen. Vandaag opnieuw gebeld. Werd aangegeven dat ze er iemand bij krijgen op de administratieve dienst die er speciaal een opleiding voor heeft genoten. Op mijn vraag wanneer ik nu eindelijk het geld terug krijg kreeg ik geen antwoord. Ik vind het werkelijk schandalige gang van zaken.
Stuur een aangetekende brief en eis binnen de 2 weken terugbetaling. Ga ondertussen ook eens langs in een rechtswinkel of bij een advokaat (een eerste gesprek is gratis) voor verdere stappen. Het heeft geen nut te blijven bellen of mailen naar dommel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Bovendien heb ik sinds ik ben overgestapt op homeconnect nog geen enkele factuur gekregen voor de gemaakte belkosten. Wat is het voor een administratieve puinhoop bij dommel? Hoe kan je op deze manier een nieuw product introduceren.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

drernie schreef:Bovendien heb ik sinds ik ben overgestapt op homeconnect nog geen enkele factuur gekregen voor de gemaakte belkosten.
ah ja, daar zou ik wel kunnen mee leven. denk dat de termijn om die gesprekken te facturen ondertussen verlopen is :-D
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

xenne schreef:
drernie schreef:Bovendien heb ik sinds ik ben overgestapt op homeconnect nog geen enkele factuur gekregen voor de gemaakte belkosten.
ah ja, daar zou ik wel kunnen mee leven. denk dat de termijn om die gesprekken te facturen ondertussen verlopen is :-D
Hunne facturatieautomaat is waarschijnlijk,nog een cursus telefoonfacturatie aan't volgen.
:oops: Wacht maar tot hij er overijverig invliegt,het forum zal te klein zijn. :angel: of :twisted:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Even ter vergelijking. Heb zo'n twee weken geleden Telenet gebelt ivm de waarborg van hun modem die hier nog stond. Een week later werd me de creditnota opgestuurd en een dag later was 61€ op mijn bankrekening. Dus niet alleen duurde het een week voor ik het geld had en stortte ze 61€ ipv de verwachte 50€. Ik moest zelfs niets opsturen, dus al hun spullen staan hier nog (volgens een vriend die TN technieker is dat gerief afval voor hun).

Ondertussen zit ik 15 weken te wachten op dommel voor men waarborg waarvan ze de modem al in bezit hebben.
dRommelaar
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2008, 14:45

Heeft er nu eigenlijk al iemand zijn waarborg teruggekregen?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Nope. Ondertussen al 4,5 maand geleden, terwijl Telenet dit na week terug gaf in diezelfde periode.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Nope. 23 december heb ik deze mail gehad:
Geachte,

De financiele dienst zal begin volgend jaar alle terugstortingen nalopen en in orde brengen.

U kan best dan terug contact met ons opnemen.

Alvast bedankt voor uw begrip.
7 januari een nieuw ticket gemaakt en 12 januari deze reply gehad:
Geachte,

Onze financiele dienst zal de terugstortingen opvolgen in januari - februari.

Alvast bedankt voor uw begrip.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

4 weken geleden,: broli schreef:

Ondertussen zit ik 15 weken te wachten op dommel voor men waarborg waarvan ze de modem al in bezit hebben.
Als die van de financiele dienst,hard genoeg kunnen nalopen en opvolgen ,
zullen jullie die borg binnen de 6 weken allemaal wel ontvangen hebben,zeker ?
7 weken geleden,: darkzero schreef: gisteren, 16 weken en 1 dag na het binnenbrengen van de modem en vele verzonden tickets later eindelijk reactie van hun support:
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.

Uw vraag zal verder behandeld worden. T xxxxxx blijft openstaan en wordt weldra opgevolgd. Uw andere tickets die om hetzelfde issue gaan worden wel afgesloten wegens dubbel.

Dank u voor uw begrip!

Mocht u hierbij verdere vragen hebben, dan raden we u aan om telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk. Dit kan tijdens kantooruren op het nummer 070 224 305.

met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service

later diezelfde dag nog een mail van support:
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.

We bevestigen inderdaad dat uw fritzbox in goede staat ontvangen is op ons kantoor in Diepenbeek.

We geven dit door aan de financiele afdeling om dit zo snel als mogelijk te behandelen.

Alvast bedankt voor uw begrip en onze excuses voor de vertraging

ben eens benieuwd hoe "snel" dit gaat zijn :eek:
De rekening kan bijna gemaakt worden

Waar zijn de rekenknobbels ? ?


Den Optimist :angel:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

yeps goeie samenvatting...
de mijne is dus al in diepenbeek van 5 augustus 2008...
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Zouden ze die Fritzboxen eerst niet moeten verkopen ?,
en dan proberen het geld door hun automaat te laten doorstorten ? ? :lol:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

tja heb nog getwijfeld om 'm te houden. ma het was geen model met wifi dus heb 'm teruggebracht na m'n overstap v netconnect naar homeconnect.
achteraf gezien...
AcidBaron
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:04

Kan je die gewoon zomaar houden dan als je zegt dat ze de waarborg mogen houden?

(Want die router types zijn redelijk goed)
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Wettelijk gezien niet,maar je kan hen voorstellen,

dat ze hun Fritzbox terugkrijgen tegen terugbetaling van uw waarborg,gelijk oversteken.

U zult dan waarschijnlijk nooit nog iets van hen horen
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Heeft iemand nu het waarborg al teruggekregen? Ik wacht nu al sinds augustus vorig jaar. En heeft iemand al een factuur voor gemaakte telefoonkosten ontvangen?
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

nee. ik ook sinds 5 augustus 2008. financieel zou alles in orde gebracht worden (volgens hen...) in de periode januari-februari
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Hebben ze er 2009 bij geze(g)t ?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

ceurrrix schreef:Hebben ze er 2009 bij geze(g)t ?
Afgeven op iemand anders maar zelf nog niet zonder fouten kunnen schrijven...
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Er moest inderdaad , er bij gezet of/en er bij gezegd staan,
en die combinatie hadt "2009 er bij geze(gd)t " moeten zijn :oops:

Maar zo bedoelde u het nu ook weer niet :wink:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

THDBASED schreef:
ceurrrix schreef:Hebben ze er 2009 bij geze(g)t ?
Afgeven op iemand anders maar zelf nog niet zonder fouten kunnen schrijven...
Is dat een vereiste om binnen een redelijke termijn je geld terug te krijgen van Dommel? Doet dat iets aan het feit dat er mensen een half jaar moeten wachten op terugbetaling?Ik dacht het niet.

Wie zonder zonde is... enz...

Niet dat ik er iets aan heb maar gaat dommel de waarborg terugbetalen met inbegrip van wettelijke interesten? (Ik wil nu niemand op ideeën brengen natuurlijk) :twisted:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

on4bam schreef:
THDBASED schreef:
ceurrrix schreef:Hebben ze er 2009 bij geze(g)t ?
Afgeven op iemand anders maar zelf nog niet zonder fouten kunnen schrijven...
Is dat een vereiste om binnen een redelijke termijn je geld terug te krijgen van Dommel? Doet dat iets aan het feit dat er mensen een half jaar moeten wachten op terugbetaling?Ik dacht het niet.

Wie zonder zonde is... enz...

Niet dat ik er iets aan heb maar gaat dommel de waarborg terugbetalen met inbegrip van wettelijke interesten? (Ik wil nu niemand op ideeën brengen natuurlijk) :twisted:
Het hier 100 maal herhalen is blijkbaar wel een vereiste. Indien je iets gedaan wil krijgen moet je maar actie ondernemen, geen woorden maar daden!

BTW: Correct schrijven is ALTIJD een vereiste!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

THDBASED schreef: BTW: Correct schrijven is ALTIJD een vereiste!
Jij maakt dus nooit vauten?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

THDBASED schreef: BTW: Correct schrijven is ALTIJD een vereiste!
Je hebt gelijk
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

ceurrrix schreef:
THDBASED schreef: BTW: Correct schrijven is ALTIJD een vereiste!
Je hebt gelijk
Ja?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Even een reminder...

http://www.ifilmdb.com/Crunchyroll/Pict ... ympics.jpg

Deze thread ging over de waarborg.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Je hebt gelijk,spijtig dat THDBASED ons probeert te overtuigen dat het over taalfouten gaat,
maar hij zal nu wel snappen dat we daar niet over bezig zijn,zeker ? :angel:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

ceurrrix schreef:Je hebt gelijk,spijtig dat THDBASED ons probeert te overtuigen dat het over taalfouten gaat,
maar hij zal nu wel snappen dat we daar niet over bezig zijn,zeker ? :angel:
Goede poging om weer een staaltje van uw pure domheid (vorige post) te verbergen...
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

U hebt gelijk, en probeer nu de andere mensen die meelezen,
daarvan ook maar te overtuigen

:slotje: :angel:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Dit is een serieuze en interessante discussie, verbrod ze nu niet door hier van die onzinnige opmerkingen te plaatsen die niets met het onderwerp te maken hebben.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

ok :angel:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

darkzero schreef:nee. ik ook sinds 5 augustus 2008. financieel zou alles in orde gebracht worden (volgens hen...) in de periode januari-februari
heb je al geprobeerd om naar dommel te gaan en mss praten met "manager"
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

liger schreef:
darkzero schreef:nee. ik ook sinds 5 augustus 2008. financieel zou alles in orde gebracht worden (volgens hen...) in de periode januari-februari
heb je al geprobeerd om naar dommel te gaan en mss praten met "manager"
Ha, dommel en praten does not compute :roll:

Anyway, misschien een grote lijst maken van de mensen waarvan Dommel de kosten nog niet heeft terugbetaald.
Dit even naar pub,tik,testaankoop en de ombudsman zenden. Het zal rap gefixed zijn.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

+ een lijst van wie z'n maand gratis niet gekregen heeft,

andere lijst = zijn telefoon niet 100% werkt,+ de lijsten van de andere klachten.

Mag ik het papier voor die lijsten leveren ? ? :lol:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Is er een mogelijkheid om dat ding niet terug te geven zonder dat ze geld laten zien? Ik denk niet dat men vader blij gaat zijn als ie langer dan 2-3 weken moet wachten op dat geld!
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

t-town schreef:Is er een mogelijkheid om dat ding niet terug te geven zonder dat ze geld laten zien? Ik denk niet dat men vader blij gaat zijn als ie langer dan 2-3 weken moet wachten op dat geld!
Om de tijd tussen het binnengeven van de box en het terugkrijgen van de borg,te verkorten,
kan uw vader best het binnengeven van de box uitstellen.

Hoelang ? Bel en vraag het de HD van Dommel .
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”