liger schreef:Ofloo schreef:Ik vind Aubivel heel arrogant als ze denken dat alle usb opslag media gebruikt wordt voor muziek.
Het wordt eens tijd dat deze mensen eens op een computer werken ipv steeds muziek te zitten spelen en filmkes bekijken dan weten ze ook dat usb opslag media voor andere doeleinden kan gebruikt worden dan enkel en alleen voor filmkes en muziek. Want ik heb het idee dat deze mensen geen eens weten wat je met een computer allemaal kan doen buiten downloaden van films en muziek, .. toont enkel aan wat deze mensen zelf doen op hun computer en laat nog maar eens zien hoe hypocriet deze organisatie wel niet is.
het heeft hier al meerdere keren gestaan
ze denken niet dat alle cd's etc worden gebuikt voor illegale dingen. Omdat het onmogelijk is om te weten welke juist wel, spreiden ze de "boete"
Dus gij gaat binnen kort een paar jaar in de gevangenis zitten om te boeten voor de onopgeloste moorden,diefstallen, .. in dit land, ..
Ik vind dat die taks in tegenspraak is met ons rechtssysteem, onschuldig tot bewezen schuldig, aubivel gaat er vanuit dat iedereen schuldig is, erger nog betalen is schuld bekennen, maw elke keer jij een cd koopt met deze taks beken je in principe schuld.
En het is geen boete, het is een taks omdat jij het recht hebt om voor persoonlijk gebruik zaken te kopiëren of backups te maken, .. dus het is zeker geen boete, .. waar je dat ook vandaan haalt. Het is wel zo dat elke backup vereist dat je opnieuw auteurs rechten betaalt daarvan die taks.
Deze taks moet afgeschaft worden, en men zou dit gewoon moeten verwerken in taks on web of zoiets, dat je kan aanduiden hoeveel cd's je gebruikt hebt voor auteursrechtelijk werk te kopiëren, .. en dat je hier dan voor een bewijs krijgt .. alles hangt dan wel af van de goodwill van de mensen, maar waarom zouden mensen moeten beschreven worden als leugenaars, .. moeten we aubivel soms aanklagen wegens smaad en eerroof.