Eindejaarspromo's belgacom: ADSL Go+TV voor 20,09

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

r2504 schreef:
zeratul schreef:Beide zijn 720p en dus "maar" HD-ready dat weet ik al.
Ben er niet zeker van, maar dacht dat TN ook 1080i gebruikte.
Klopt maar het is een upscale op hun decoder, ze zenden uit in 720p dus eigenlijk maakt het geen verschil.
Telenet heeft een variabele bitrate (BGCTV vermoedelijk ook), maar in het algemeen ligt ze hoger dan deze van BGCTV. Zeker voor de Vlaamse zenders piekt men bij TN tot 8 Mbits.
Zowel Telenet als Belgacom zullen een maximale bitrate moeten hebben, variabel of niet. Anders zouden posten uitvallen wanneer andere boven hun bandbreedte gaan. Ik weet al dat video on demand bij telenet slecht is (2.5mbit) en zeker minder dan belgacom.
Maar het is jammer dat geen enkele provider de cijfers publiceert.
Bedankt voor je input r2504. Mijn data komt van andere fora. Maar nergens vind ik een volledig overzicht.
Ga eens naar beide winkel, en vraag eens of je zelf wat mag zappen en kijken.
Ja, zou ik moeten doen en ben ik van plan. Maar die zijn enkel open op kantooruren, wanneer een mens moet werken ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

zeratul schreef:Zowel Telenet als Belgacom zullen een maximale bitrate moeten hebben, variabel of niet. Anders zouden posten uitvallen wanneer andere boven hun bandbreedte gaan.
Er is inderdaad een maximum, maar TN is daar vrij in die te bepalen (al hebben ze natuurlijk ook maar een globale bandbreedte welke beperkt is), waarbij deze bij BGCTV beperkt is vanwege de bandbreedte van ADSL. Telenet kan dus maw. de Vlaamse zenders 8 Mbits geven waar BGCTV dit momenteel absoluut niet kan.
zeratul schreef:Ja, zou ik moeten doen en ben ik van plan. Maar die zijn enkel open op kantooruren, wanneer een mens moet werken ...
In het WE kan je nochtans ook gaan kijken.
zeratul
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef: Er is inderdaad een maximum, maar TN is daar vrij in die te bepalen (al hebben ze natuurlijk ook maar een globale bandbreedte welke beperkt is), waarbij deze bij BGCTV beperkt is vanwege de bandbreedte van ADSL. Telenet kan dus maw. de Vlaamse zenders 8 Mbits geven waar BGCTV dit momenteel absoluut niet kan.
In principe zou Belgacom momenteel 24Mbit kunnen geven of 2x8Mbit voor 2 TV's en 8Mbit houden voor internet traffic.
Dat is toch meer dan genoeg ?
Als je 't nu eens objectief bekijkt, toekomstgericht, en uitgaat van echt INTERACTIEVE digitale tv, dan convergeert op termijn televisie naar pure "on-demand" voor iedereen. En dan is Belgacom eigenlijk beter geplaatst dan telenet omdat Telenet met hun legacy-commitments zit. Zij moeten ervoor zorgen dat hun hardnekkige historische analoge kabelklanten beeld houden. Ze kunnen niet iedereen individueel een stream opsturen omdat de capaciteit van kabel gedeeld wordt door veel meer huizen in de straat. Belgacom kan dat wel met hun technologie.
Wat mij niet aanstaat in het verhaal is dat andere adsl internet providers niet combineerbaar zijn met Belgacom TV. Zeker niet degene die vandaag 24Mbit adsl2+a/m aanbieden. Maar nu met deze promotie valt het belangrijkste argument in die hun voordeel, nl prijs (vanaf 15 euro voor 24mbit internet ipv 40 zoals bij belgacom!) al grotendeels weg, tenminste voor een jaar.
Moest ik absoluut niet geloven in INTERACTIEVE digitale tv, en een pure zapper zijn, dan zou ik kiezen voor satelliet omdat het veel schaalbaarder is dan Telenet kabel. Er zitten honderden kanalen op, ze lanceren gewoon nieuwe satellieten als de oude vol zitten.
Er zijn weinig landen zo dicht bekabeld (be-coax-kabeld) als belgie. In de meeste landen gebruiken ze een of andere DSL voor internet access en satelliet voor TV. Dat maakt ook dat die technologie waarschijnlijk sneller zal blijven evolueren en ik zou er niet van verschieten als de bandbreedte achterstand snel verdwijnt. Zonder dat Belgacom daar research voor moet doen, dat doen anderen wel.
Het is waar, niet iedereen kan vandaag vdsl of adsl2+ krijgen, maar ook niet altijd niet iedereen kan telenet krijgen in vlaanderen. Dat is een kwestie van tijd en prioriteiten. Jammer voor hen die niet kunnen kiezen, maar als je een bedrijf als Belgacom runt moet je prioriteiten stellen om de investeringen maximaal te laten renderen en dat is dus eerst de steden.
Enfin, ik moet nog altijd eens gaan kijken naar een Belgacom winkel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

zeratul schreef:In principe zou Belgacom momenteel 24Mbit kunnen geven of 2x8Mbit voor 2 TV's en 8Mbit houden voor internet traffic. Dat is toch meer dan genoeg ?
Zoals je zelf schrijft... in princiepe... de realiteit is VOLLEDIG anders. Zolang BGC-TV niet volop VDSL2 gebruikt heeft men een serieus probleem, en zelfs met VDSL2 zal men dan speeds moeten gaan garanderen van bijna 50 Mbits. Men heeft namelijk 25 Mbits nodig om te concurreren met TN TurboNetXL, en dan nog een aantal HD streams voorzien (als je kinderen hebt kan je het snel vergeten met één of twee streams).
zeratul schreef:Als je 't nu eens objectief bekijkt, toekomstgericht, en uitgaat van echt INTERACTIEVE digitale tv, dan convergeert op termijn televisie naar pure "on-demand" voor iedereen. En dan is Belgacom eigenlijk beter geplaatst dan telenet omdat Telenet met hun legacy-commitments zit.
Op termijn... daar koop je vandaag niets voor, trouwens TN gaat die legacy commitment ook niet eeuwig blijven meesleuren hoor. Telenet beseft trouwens maar al te goed de problemen van z'n broadcast model, en kijkt hier dan ook volop naar nieuwe technieken om de nodes kleiner te maken.
zeratul schreef:Maar nu met deze promotie valt het belangrijkste argument in die hun voordeel, nl prijs (vanaf 15 euro voor 24mbit internet ipv 40 zoals bij belgacom!) al grotendeels weg, tenminste voor een jaar.
Kies je dan een Digitale TV provider omdat die mogelijks een jaartje goedkoper is... trouwens het is niet enkel digitale TV, BGC moet op gebied van telefonie en internet ook gewoon achterblijven op Telenet. Ik zie vandaag echt niet in waarom iemand een 100% BGC oplossing zou kiezen.
zeratul schreef:maar ook niet altijd niet iedereen kan telenet krijgen in vlaanderen.
Dat aantal zal enorm klein zijn... veeeellll kleiner dan mensen die geen deftig ADSL signaal kunnen krijgen.
zeratul
Plus Member
Plus Member

Goeie redenen om alles bij belgacom te nemen... simpel:

1) Een alarminstallatie vereist een analoge Belgacom telefoonlijn. Telenet telefoon is gewoon niet veilig genoeg. Je hebt al een battery backed modem nodig en je kabel zit onbeveiligd op 60cm terwijl die van Belgacom dieper en in een buis zit. Onze alarminstallateur legde uit hoe veel simpeler het is een Telenet kabel door te knippen dan een belgacom kabel. Dit maakt dat je zowieso met minimaal een discovery abonnement zit. Dan is het prijsverschil tv+internet bij belgacom/telenet vs tv+internet bij telenet best de moeite.

2) Als je vandaag de dag bouwt, is het toch stom om alles dubbel te voorzien ? Telefooninstallatie en aansluitkosten en nog eens telenet installatiekosten en bekabeling ? Het is niet meer nodig, dus waarom zou je. Het gaat - uitgevoerd door een electricien - alles samen rap om 1000 euro besparing.

3) Ik verwacht dat de telecomregulator de restrictie dat belgacom tv alleen kan als je belgacom ADSL en niet adsl van een andere provider neemt, zal schrappen. Daardoor zal de ADSL concurrentie weer volop spelen en kan je weer een deftige prijs krijgen voor ADSL. Bekijk internet eens: Je kan voor 23 euro 40 Gig downloaden aan 24Mbit !! Waarom kan dat niet bij Telenet ? Omdat er geen concurrentie speelt op de kabel. Ik ken genoeg gefrustreerde telenetters die jaren nadat op er op ADSL hoge downloadlimieten waren zich bij telenet opgesloten voelden. Het gaat niet alleen om speed maar ook om de quota.

En wat die bitrate betreft, er zijn hier toch duidelijk mensen die effectief bijna 24Mbit halen op ADSL2+, dus waarom zou dat dan voor TV niet lukken ?
Voor mij is internet op 4Mbit meer dan voldoende als de limiet maar 20Gb+ is.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

zeratul schreef:Goeie redenen om alles bij belgacom te nemen... simpel:
3) Ik verwacht dat de telecomregulator de restrictie dat belgacom tv alleen kan als je belgacom ADSL en niet adsl van een andere provider neemt, zal schrappen. Daardoor zal de ADSL concurrentie weer volop spelen en kan je weer een deftige prijs krijgen voor ADSL. Bekijk internet eens: Je kan voor 23 euro 40 Gig downloaden aan 24Mbit !! Waarom kan dat niet bij Telenet ? Omdat er geen concurrentie speelt op de kabel. Ik ken genoeg gefrustreerde telenetters die jaren nadat op er op ADSL hoge downloadlimieten waren zich bij telenet opgesloten voelden. Het gaat niet alleen om speed maar ook om de quota.
Die restrictie is er al niet meer, je kan nu perfect BGC TV krijgen zonder Belgacom ADSL te nemen of reeds te hebben. Men activeert dit dan op het 2de koperpaar dat aanwezig is in quasi elk huis.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
zeratul
Plus Member
Plus Member

Sasuke schreef: Die restrictie is er al niet meer, je kan nu perfect BGC TV krijgen zonder Belgacom ADSL te nemen of reeds te hebben. Men activeert dit dan op het 2de koperpaar dat aanwezig is in quasi elk huis.
Ook als je ADSL wil van een andere provider op hetzelfde telefoonnummer ?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

zeratul schreef:
Sasuke schreef: Die restrictie is er al niet meer, je kan nu perfect BGC TV krijgen zonder Belgacom ADSL te nemen of reeds te hebben. Men activeert dit dan op het 2de koperpaar dat aanwezig is in quasi elk huis.
Zover ik weet: neen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

zeratul schreef:Een alarminstallatie vereist een analoge Belgacom telefoonlijn. Telenet telefoon is gewoon niet veilig genoeg.
Veiliger... tja, dan slaan ze gewoon de kast in je straat aan diggelen... het is niet de eerste keer dat men dit doet. Wil je het echt veilig dan neem je een GSM module.
zeratul schreef:Als je vandaag de dag bouwt, is het toch stom om alles dubbel te voorzien ? Telefooninstallatie en aansluitkosten en nog eens telenet installatiekosten en bekabeling ? Het is niet meer nodig, dus waarom zou je. Het gaat - uitgevoerd door een electricien - alles samen rap om 1000 euro besparing.
Waarom zou je het dubbel moeten nemen... ik heb een nieuwbouw en daar ligt gewoon geen Belgacom (en dus ook geen aansluitingskosten). Trouwens moest VDSL2 interessant genoeg worden dan zal ik wel uitkijken voor een gratis installatie promo. Trouwens ik weet niet welke electricien jij gebruikt, maar twee wachtbuizen leggen... kost geen 1000 euro hoor.
zeratul schreef:Ik verwacht dat de telecomregulator de restrictie dat belgacom tv alleen kan als je belgacom ADSL en niet adsl van een andere provider neemt, zal schrappen.
Binnen 5, of binnen 10 jaar... trouwens welke kleine speler heeft genoeg centen om een TV aanbod te lanceren, tenzij men ook gaat BGC-TV gaat resellen van.
zeratul schreef:En wat die bitrate betreft, er zijn hier toch duidelijk mensen die effectief bijna 24Mbit halen op ADSL2+, dus waarom zou dat dan voor TV niet lukken ?
Er zijn er... maar hoeveel. De meeste kunnen zelfs nog geen 12 Mbit profiel halen, laat staan 24 Mbits... en trouwens bij Telenet haal je meer voor enkel en alléén je internet, daar moeten dan nog een aantal streams bovenop komen.
zeratul schreef:Voor mij is internet op 4Mbit meer dan voldoende als de limiet maar 20Gb+ is.
Dat is een persoonlijk keuze... maar die opmerking die vervalt gewoon als het gaat over 100% BGC versus 100% Telenet oplossingen. Wil je echt veel downloaden dan komen geen van beide in aanmerking (al heeft TN 100 GB op z'n TurboNetXL aan 25 Mbits), en kom je terecht bij een alternatieve provider en kan je BGC-TV vergeten.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Goztow schreef:
zeratul schreef:
Zover ik weet: neen.
website BGCTV schreef: Belgacom TV is niet compatibel met een internetabonnement van een andere leverancier.
- prijs van het Classic+-abonnement (EUR 9,95/maand voor klanten met ten minste één Classic-telefoonlijn EUR 18,40/maand, hetzij een totaal van EUR 28,35/maand, waarbij elk element afzonderlijk verkrijgbaar is tegen respectievelijk EUR 18,40/maand voor de vaste Classic-lijn en EUR 27,35 voor het Classic+-abonnement),
Het is de eerste keer dat ik lees dat classic+ afzonderlijk geprijsd is tegen 27,35 euro.
zeratul
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef: Veiliger... tja, dan slaan ze gewoon de kast in je straat aan diggelen... het is niet de eerste keer dat men dit doet. Wil je het echt veilig dan neem je een GSM module.
Tja, hierover ga ik niet verder discussieren, maar ik weet 1 ding: wij vroegen 5 offertes bij onafhankelijke incert gecertifieerde alarm installateurs en allemaal zeiden ze dat Belgacom telefoonlijn voor alarm absoluut aan te raden is en Telenet af te raden. Technisch wel mogelijk maar af te raden omwille van veiligheid. Hier staat trouwens geen kast in de straat. De paddestoelen van telenet daarentegen zijn plastiek. en daar kan je gewoon tegen rijden.
Waarom zou je het dubbel moeten nemen... ik heb een nieuwbouw en daar ligt gewoon geen Belgacom (en dus ook geen aansluitingskosten). Trouwens moest VDSL2 interessant genoeg worden dan zal ik wel uitkijken voor een gratis installatie promo. Trouwens ik weet niet welke electricien jij gebruikt, maar twee wachtbuizen leggen... kost geen 1000 euro hoor.
Inderdaad dat is wat ik zei: je kan kiezen in plaats van 2 parallelle circuits aansluiten.
Die 1000 euro, daar zit je rapper aan dan je denkt. Als je een coax netwerk hebt voor 4 slaapkamers, keuken en woonkamer, een splitter en versterker nodig, en reken op 75 euro + btw per aftakpunt geplaatst en je zit rap aan 600 euro binnenbekabeling. Telenet rekent dan nog eens 75+50 en als je de graafwerken over heel de oprit en tot aan de paddestoel laat doen zit je echt zo ver niet meer van de 1000 euro hoor.
Ik weet waarover ik het heb hier, heb recent gebouwd. Ik heb de afweging om niet beide (belgacom en telenet) te nemen gemaakt, uiteindelijk beslist toch maar alles dubbel te laten voorzien (overal utp's en coax) omdat de technologie nog iets te jong is om nu al een lock-in te hebben. Misschien dat ik met wat ik nu weet, coax eruit zou laten. Het is tenslotte een ouderwetse kabel, UTP is de nieuwe standaard. De reden dat de digicorder een coax aansluiting heeft is omdat de meeste mensen dat bij hun tv hebben zitten maar technisch zou alles prima via utp kunnen vanaf de aansluiting nutsvoorzieningen.
Dat is een persoonlijk keuze... maar die opmerking die vervalt gewoon als het gaat over 100% BGC versus 100% Telenet oplossingen. Wil je echt veel downloaden dan komen geen van beide in aanmerking (al heeft TN 100 GB op z'n TurboNetXL aan 25 Mbits), en kom je terecht bij een alternatieve provider en kan je BGC-TV vergeten.
Wil je echt veel downloaden, dan heb je de optie op dommel unlimited via het 2de koperpaar. Ik vind in de vergelijking tv via telefoonkabel of via coax dat een heel belangrijk argument: je kan providers combineren via telefoon, maar niet via kabel.

All in all het belangrijkste argument: via telefoon kan je meer krijgen voor minder geld.
Op de kabel speelt te weinig concurrentie.
zeratul
Plus Member
Plus Member

Ik heb het daarnet besteld.
Blijkbaar ben ik bij de gelukkigen die dicht genoeg bij de centrale wonen zodat VDSL2 op 20Mbit beschikbaar is!
2 HD streams is geen enkel probleem. 1 Opnemen, 1 afspelen of op 2de decoder kijken. Tegelijk downloaden.
De 2de decoder, de vorige versie dan kreeg ik aan 49 euro aankoop erbij.

Ik betaal nu eenmalig 99 euro. (50 activatie, 49 aankoop 2de decoder (eerste huur ik gratis))
Dan het eerste jaar 38,49 euro per maand voor
1 jaar belgacom tv op 2 televisies (1 HD en 1 niet-HD)
1 jaar huur HD decoder
gratis HD boeket, tot hoe lang wist niemand precies zeker
1 jaar adsl go
1 jaar comfort view
1 jaar vaste lijn met happy talk

Hetzelfde bij telenet kost 50+12.7=62.7 of dus voor het komende jaar 12*24.2=290 euro duurder... en dan heb ik niet ingerekend dat ik 10 euro per maand discovery line absoluut nodig heb voor alarm.

In mijn geval was de keuze dus echt simpel...
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus

Dus BGC-TV en Dommel op een 2de kopepaar is dan toch mogelijk ??

Want ik zou graag de voetbal volgen maar wil Dommel er niet voor opofferen.
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

pietnoeck schreef:Dus BGC-TV en Dommel op een 2de kopepaar is dan toch mogelijk ??

Want ik zou graag de voetbal volgen maar wil Dommel er niet voor opofferen.
Kan perfect. Interne omschrijving bij Belgacom: "Limited for TV". Géén tel. of ADSL abo nodig! 8)

Edit:
Vanop de BGV site: "Belgacom TV is niet compatibel met een internetabonnement van een andere leverancier." Is dus BS, kan wel, via het 2de koperpaar, zoals reeds vermeld.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Technisch is het misschien wel mogelijk.
Maar sluiten ze het ook effectief zo aan.
Is er hier iemand waarbij ze het zo al hebben opgelost?
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Momenteel is de enige manier om bvb dommel en belgacomtv te combineren zo:
1ste koperpaar: classic telefoonabonnement + belgacomtv (limited for tv)
2de koperpaar: rawcopper + dommel of andere provider
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Joris84 schreef:Momenteel is de enige manier om bvb dommel en belgacomtv te combineren zo:
1ste koperpaar: classic telefoonabonnement + belgacomtv (limited for tv)
2de koperpaar: rawcopper + dommel of andere provider
Het kan goedkoper...

1ste koperpaar: ADSL Time + Belgacom TV
2de koperpaar: Discovery line + ADSL Provider.
zeratul
Plus Member
Plus Member

Internet is vanmorgen overgeschakeld naar de promo. Tv's sluit ik vanavond wel aan.
Ik had 1800Mbit download bij EDPNet gisteren, vandaag 6.5 keer zoveel

Afbeelding
Nu nog zien of ik dat ook nog haal als ik 2 HD streams binnenpak.
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Kan je eigenlijk van de promotie gebruik maken als je al Belgacom ADSL hebt? In de condities staat "Aanbod geldig voor nieuwe ADSL en Belgacom TV klanten". Kben wel ADSL klant, maar nog geen "ADSL EN TV" klant. Weet iemand hier meer over? Ben nog niet bij Belgacom kunnen langsgaan
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

het is voor diegene die nog geen internet en tv hebben.
bestaande internet klanten krijgen 1 jaar gratis huur van de decoder en 1 gratis comfort view.
marsianus
Starter
Starter

Hallo allemaal,

Binnekort wil ik ook gaan overstappen op digitale TV. Ik ben dan belgacom met telenet gaan vergelijken, maar heb toch nog enkele vragen (over belgacom):

1. Ik lees hier dat je een 2e decoder kan krijgen voor een vaste meerprijs van 49€. Zit daar nergens een typisch belgacom addertje onder het gras, want 49€ lijkt me wel heel weinig.

2. Wij hebben een alarmsysteem en willen ook onze gewone classic telefoonlijn behouden. Ik neem aan dat dan het beste is om nog voor modem, telefoon, alarmsysteem een full-rate splitter te plaatsen. En welke modem krijg je van belgacom? ik zou namelijk graag mijn eigen router en draadloos netwerk behouden, zoals dat nu is.

3. The last but not the least: de snelheid. Kunnen gebruikers hier bevestigen dat je effectief de volle 12mbit haalt indien je tegelijkertijd 2 streams bekijkt? Volgens de tool op de belgacom website kan ik 2 HD-streams + dan internet krijgen (maw ik zou op VDSL2 moeten zitten). Maar krijg je ook effectief die 12mbit indien je naar 2TVs aan het kijken bent? Ik sta hier nogal sceptisch tegenover, omdat ik vroeger adsl-klant ben geweest bij belgacom en hier niet al te goeie herinneringen heb aan over gehouden :) Ik weet ook wel dat belgacom vaak (terecht?) met de vinger wijst naar de binnenhuisbekabeling, maar die ga ik voor de gelegenheid volledig vernieuwen, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Alvast bedankt!
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

marsianus schreef:Hallo allemaal,

Binnekort wil ik ook gaan overstappen op digitale TV. Ik ben dan belgacom met telenet gaan vergelijken, maar heb toch nog enkele vragen (over belgacom):

1. Ik lees hier dat je een 2e decoder kan krijgen voor een vaste meerprijs van 49€. Zit daar nergens een typisch belgacom addertje onder het gras, want 49€ lijkt me wel heel weinig.
Ik heb geen tweede decoder, maar bij mijn weten niet. Het is er - dacht ik - wel een zonder harde schijf, maar ik kan me vergissen.
marsianus schreef: 2. Wij hebben een alarmsysteem en willen ook onze gewone classic telefoonlijn behouden. Ik neem aan dat dan het beste is om nog voor modem, telefoon, alarmsysteem een full-rate splitter te plaatsen. En welke modem krijg je van belgacom? ik zou namelijk graag mijn eigen router en draadloos netwerk behouden, zoals dat nu is.
Als je op VDSL aangesloten wordt dan is dit de berucht Aethra-modem. Je router kan je daar gewoon achter zetten indien je wilt.
marsianus schreef: 3. The last but not the least: de snelheid. Kunnen gebruikers hier bevestigen dat je effectief de volle 12mbit haalt indien je tegelijkertijd 2 streams bekijkt? Volgens de tool op de belgacom website kan ik 2 HD-streams + dan internet krijgen (maw ik zou op VDSL2 moeten zitten). Maar krijg je ook effectief die 12mbit indien je naar 2TVs aan het kijken bent? Ik sta hier nogal sceptisch tegenover, omdat ik vroeger adsl-klant ben geweest bij belgacom en hier niet al te goeie herinneringen heb aan over gehouden :) Ik weet ook wel dat belgacom vaak (terecht?) met de vinger wijst naar de binnenhuisbekabeling, maar die ga ik voor de gelegenheid volledig vernieuwen, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Alvast bedankt!
Als je op VDSL2 zit is er geen probleem indien je naar SD kijkt. Staan er twee SD streams op, dan haal je je 12 Mbit. Met 2 HD streams, zal je wel een daling in je internetsnelheid hebben.

Kijk ook hier, dan heb je een idee in hoeverre dit een impact zal hebben op je snelheid.

Als je op VDSL2 zit, heb je normaal 25Mbps ter je beschikking. Als je twee HD-streams à rato van +/- 8Mbps hebt, blijft er dus nog maar 9Mbps over om te surfen... (wel dus met een dikke +/- nemen)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
zeratul
Plus Member
Plus Member

Maglor schreef:
marsianus schreef: 1. Ik lees hier dat je een 2e decoder kan krijgen voor een vaste meerprijs van 49€. Zit daar nergens een typisch belgacom addertje onder het gras, want 49€ lijkt me wel heel weinig.
Ik heb geen tweede decoder, maar bij mijn weten niet. Het is er - dacht ik - wel een zonder harde schijf, maar ik kan me vergissen.
Ik heb zo een 2de decoder gekregen: oudere type Mood 300 met harde schijf voor 49 euro. Boden ze mij aan de telefoon aan.
Geen hd decoder maar prima voor de slaapkamer. Ik zou alleen nog een stillere hd willen.
marsianus schreef:
2. Wij hebben een alarmsysteem en willen ook onze gewone classic telefoonlijn behouden. Ik neem aan dat dan het beste is om nog voor modem, telefoon, alarmsysteem een full-rate splitter te plaatsen. En welke modem krijg je van belgacom? ik zou namelijk graag mijn eigen router en draadloos netwerk behouden, zoals dat nu is.
Als je op VDSL aangesloten wordt dan is dit de berucht Aethra-modem. Je router kan je daar gewoon achter zetten indien je wilt.
Wij zitten op VDSL2 met een BBOX2 (is dat hetzelfde als de aethra?)
Ook alarm systeem. Wel zelf geplaatst. Alarm hangt voor de VDSL2 splitter en geen problemen mee. Alarm neemt de lijn over als het afgaat.
marsianus
Starter
Starter

Vandaag gaan bestellen in de Belgacomwinkel en meteen het hele pakket meegekregen. Activatie gebeurt binnen dit en 2 weken.

De tweede decoder kost mij 6 euro per maand en is juist dezelfde als degene die in het basispakket zit.

Nu heb ik vandaag de inhoud van het installatiepakket even bekeken en daarin zit ook een zespolige stekkerdoos, met een aparte uitgang voor telefoon (2 zelfs) en één voor DSL om met de b-box te verbinden. Kan deze stekkerdoos fungeren als fullrate splitter, of niet? Zou wel gemakkelijk zijn... :)
geert
Member
Member
Bedankt: 1 keer

en daarin zit ook een zespolige stekkerdoos, met een aparte uitgang voor telefoon (2 zelfs) en één voor DSL om met de b-box
hier meer info : http://www.weethet.be/Aansluitwijze_telefooncontact.htm

succes
marsianus
Starter
Starter

dank u voor de link, legt alles uit.
marsianus
Starter
Starter

net de brief gekregen met alle informatie en login gegevens, volgende week wordt alles geactiveerd. Tijd om is na te denken over de bekabeling, 2 vragen hierbij:

1. Hoe doet het (draadloze) routergedeelte van de B-box 2 het? Is het draadloos bereik groot? Welke wifi standaard? 802.11g of heeft die ook al 802.11n? Zijn het voor het bekabelde gedeelte Gigabit aansluitingen?

2. Gezien ik de splitter in de garage zal plaatsen en de B-box in de woonkamer wil plaatsen zal de kabel tussen de VDSL2 splitter en de B-box vrij lang zijn. Kan dit kwaad? en wat voor kabel gebruik ik hiervoor het best? UTP of telefoonkabel. de RJ-11 connectoren zijn makkelijker te plaatsen op gewone telefoonkabel en ik heb ergens gelezen dat voor de link tussen de vdsl2 splitter en de B-box gewone telefoonkabel (VVT) beter is dan UTP. (wat ik zelf nogal vreemd vond) link!

Alvast bedankt
zeratul
Plus Member
Plus Member

marsianus schreef:net de brief gekregen met alle informatie en login gegevens, volgende week wordt alles geactiveerd. Tijd om is na te denken over de bekabeling, 2 vragen hierbij:

1. Hoe doet het (draadloze) routergedeelte van de B-box 2 het? Is het draadloos bereik groot? Welke wifi standaard? 802.11g of heeft die ook al 802.11n? Zijn het voor het bekabelde gedeelte Gigabit aansluitingen?
prima vind ik. weet niet of het g of n is maar maakt dat uit? het is 100mbit denk ik maar wel 3 vlans (voip, iptv, lan)
2. Gezien ik de splitter in de garage zal plaatsen en de B-box in de woonkamer wil plaatsen zal de kabel tussen de VDSL2 splitter en de B-box vrij lang zijn. Kan dit kwaad? en wat voor kabel gebruik ik hiervoor het best? UTP of telefoonkabel. de RJ-11 connectoren zijn makkelijker te plaatsen op gewone telefoonkabel en ik heb ergens gelezen dat voor de link tussen de vdsl2 splitter en de B-box gewone telefoonkabel (VVT) beter is dan UTP. (wat ik zelf nogal vreemd vond) link!

Alvast bedankt
er zit 12 meter vdsl2 blauwe telefoonkabel bij in de box. Ik heb die gebruikt en werkt prima.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

De decoder die in dit pack zit, heeft die ook een harde schijf aan boord, zodat je kan opnemen in HD?
Wijnse
Starter
Starter

Gisteren alles laten installeren, ADSL GO+TV+telefoon voor 50 EURO/maand: ttz VDSL2 omschakeling laten uitvoeren, Devolo HD set voor HD Toestel (Sony full HD 40") BBox2 en de decoder met 160 gb harde schijf!
Zal wel 50 € activatie, 50€ omzetting ADSL lijn, 99 € installatiekosten en 99 € voor de Devolo aangerekend krijgen, maar alles loopt op wieltjes zo te zien! heb al een opname gedaan. de decoder zegt wel iets van nog slechts 34u vrij maar volgens de technieker is dat een softwarefoutje en kan je tot 90 uur opnemen.
kaas2
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ook Belgacom is niet foutloos...

Kleine voorgeschiedenis:
Heb eind vorig jaar ingetekend op BGC acties Tv + Internet voor 20.09€ komende jaar, Dit omdat mijn dommel netconnect te traag werd en ik de DL limiet van 100 GB nooit meer haalde

Normaal zou ik volgende week overstappen naar BGC...maar door een foutje werd eergisteren mijn discovery lijn afgesloten ipv overgezet naar een classic lijn. Blijkbaar had de nieuwe technieker ook de de klemmen in de centrale vernield. Dag later op een andere VDSL centrale aangesloten van BGC, ze lossen het dus snel op. Volgens de technieker ligt deze centrale 1 straat verder.

Nu moet ik het nog een paar dagen doen met mijn Dommel ADSL signaal via een BGC VDSL centrale....en dat werkt formidabel nu een snelheid van 11000 kbps ( ipv max 4000) in DL.
Verder lekker snel surfen, geen lange wachttijden of time outs tijdens het surfen tussen verschillende sites.

Nog geen spijt. Straks wel wat minder datalimiet maar voor mij weegt die extra datalimiet van Dommel niet meer op tegen de betere snelheid (en surf plezier) dat ik nu geniet.

BGC Tv kan ik nog niet over zeggen dat komt er pas volgende week.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Van mijn bestelling word er ook weer een soepje gemaakt

Hier de bestelling zoals door mij opgegeven en waaruit ik een voorbeeld geef

Wat ik bestel is,: Movie & Sport NL € 0.00 /maand in plaats van € 14.95 /maand Gedurende 1 maand(en)

Wat ze geven is,: een jaarabonnement waarvan de eerste maand gratis is ,:

Optie:
Movie & Sport NL
1 maand(en) aan EUR 0.00 /maand in plaats vanEUR 14.95 /maand
1ste maand gratis!
Aanbod geldig van 01/01/2009 tot 31/01/2009 EUR 14.95 /maand

Dat geld ook voor de andere gratis aanbiedingen !
Waardoor BC aan het bedrag komt van Elke maand EUR 91.80
Mijn bedoeling was wat ik begrijp,namelijk 1maand gratis uit te proberen ,
en niet 1 jaarabonnement met 1 maand gratis te bestellen

Volgens mij moet ik iedere maand 20.09 EURO + Comfort view € 1.95/maand,de eerste maand verminderd met 4 euro korting voor het bestellen online betalen

'k heb geluk dat ik tijdens het bestellen,wat bij de opmerkingen had geschreven
opmerkingen schreef:Onder voorbehoud van

1.Ik ga niet akkoord met het maandelijkse bedrag van € 91.80/maand
2.Men heeft mij telefonisch verzekerd dat er een Boost pack inbegrepen is,graag zag ik een bevestiging.

3.De € 4 korting word niet vermeld
4.Ik bestel maar aanvaard de bestelling enkel,na verbetering ,
en de bevestiging dat aan mijn vraag voldaan word of voldaan is via een antwoord op deze email.
of ik had een pak jaarabonnementjes aan mijn been.
Ze zijn het nu aan het uitzoeken.

Annekdote,:2 dagen voor deze bestelling omline had ik gebeld om inlichtingen in verband met m"n classiclijn waar hun ADSL abo moest opkomen,maar bezet is door Scarlet.
Ze gingen me zeker de dag nadien terugbellen.
Heel die dag niks gehoord en de dag nadien zelf teruggebeld om te moeten horen dat ik al een bestelling geplaatst had op de lijn waar Scarlet op zit.
Heb me even laten gaan waarop de HD zich verontschuldigde voor de fouten van haar collega's.
Zij heeft die bestelling geschorst na mijn belofte dat ik het via internet ging bestellen.
Wat ik dan ook gedaan heb

Ondertussen hebben ze al en bevestigingsbrief met login +pas gestuurd + installatiepak van de 1é en geschorste bestelling
en zoeken ze een oplossing voor mijn opmerkingen van de 2é bestelling

Ze mogen rap zijn of ik zeg deze bestelling af en doe een 3é bestelling,maar dan zonder die prutsen
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Ceurrrix: Ik heb nog nooit iemand geweten die dommer overkomt dan jij. Je denkt dus werkelijk dat je een maand gratis krijgt van al die diensten zonder een jaarabonnement te moeten nemen? Geloof je ook nog in sprookjes?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

haha ceurrix geeft me elke week wel een nieuwe glimlach.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

THDBASED schreef:Ceurrrix: Ik heb nog nooit iemand geweten die dommer overkomt dan jij. Je denkt dus werkelijk dat je een maand gratis krijgt van al die diensten zonder een jaarabonnement te moeten nemen? Geloof je ook nog in sprookjes?
Ik heb er toch +/- 2 jaar geleden eens gratis een 3 maanden proefabonnement gebruikt zonder verdere verplichtingen,
waarom dan niet geloven wat er staat ?

Ik geloof wat ik lees als ik op Wat ik bestel is,: Movie & Sport NL € 0.00 /maand in plaats van € 14.95 /maand Gedurende 1 maand(en) klik.

Maar het is al opgelost

'k heb bestelling 2 geannuleerd en een nieuwe bestelling gedaan zonder die prutsen
Hun automaat heeft al een bevestiging gestuurd en regelt de rest. :angel:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

THDBASED schreef:Ceurrrix: Ik heb nog nooit iemand geweten die dommer overkomt dan jij. Je denkt dus werkelijk dat je een maand gratis krijgt van al die diensten zonder een jaarabonnement te moeten nemen? Geloof je ook nog in sprookjes?
Pas op, soms doen ze idd dergelijke acties. Zo heb ik vorig jaar 3 maand gratis gekeken naar 2 BTV-boeketten. Alles netjes op tijd gedeactiveerd en er was niets aan de hand.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
THDBASED
Pro Member
Pro Member

Er staat duidelijk in de kleine lettertjes dat je moet intekenen voor een jaarabonnement. Alleen heeft Ceurrrix zo zijn eigen interpretatie (fantasie) van wat hij leest.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En mag ik even een off-topic post maken? Ceurrrix, misschien komt ge minder zot als ge uw werkbalk eens opruimt, uw reclame uitschakelt en firefox gebruikt :")
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

THDBASED schreef:Er staat duidelijk in de kleine lettertjes dat je moet intekenen voor een jaarabonnement. Alleen heeft Ceurrrix zo zijn eigen interpretatie (fantasie) van wat hij leest.
Laat die kleine kleine letterkens eens zien die ik met veel fantasie op mijn eigen manier interpreteer ,

want ik zie die nergens staan.

Mankeer ik een bril of wat fantasie ? ?

Lord Utopia schreef:En mag ik even een off-topic post maken? Ceurrrix, misschien komt ge minder zot als ge uw werkbalk eens opruimt, uw reclame uitschakelt en firefox gebruikt :")
Da's mijn beveiliging,zo durft daar niemand aan te komen ,uit schrik iets verkeerd te doen :wink:
THDBASED
Pro Member
Pro Member

ceurrrix schreef:Mankeer ik een bril of wat fantasie ? ?
Een bril...of verstand, weet ik veel wat je mankeert, ik ben geen dokter...
En over de kleine letters, omdat ze zo eenvoudig te vinden zijn zodat zelfs een kind uit de lagere school ze kan vinden, ga ik geen moeite doen om er een screenshot of iets anders van te nemen. Een tip: je moet welgeteld 2 keer klikken om ze te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”