'k Had een vraagske heeft niks met internet te maken, .. ik heb 2 jaar met extra verzekering 5jaar garantie geleden een wasmachine gekocht bij krefel, nu tijdje terug merkte ik dat de lagers kapot waren dus ik bel naar de technische dienst, deze komen langs, stellen vast dat de lagers kapot zijn enz. dus zeggen ze dat ze hiervoor goedkeuring nodig hebben van krefel enz, .. uiteindelijk beslist krefel dat de herstel kost te groot is en beslist mij te vergoeden met de rest waarde wat, wat ik al raar vind maar op zich kan ik daar nog mee leven, nu krijg ik een cheque thuis, maar dit is een cheque waarmee ik enkel in krefel winkel zaken kan kopen, waar ik helemaal niet mee gediend ben, .. want eerlijk gezegd als dit hun motto is wil ik er zeker geen machine meer komen. Voor mij garantie is garantie, dan moet je niet afkomen met tja de kost is te hoog blah blah, geef dan een nieuw machine maar toch geen restwaarde, .. amai als ze dit doen met hun computers, .. tja processor is uitgebrand, .. maar na 3 jaar is uw computer niks meer waard ..
Dus knoop het allemaal goed in uw oren die verzekering van 100 euro dat ge betaald stelt niks voor, ze zullen de rest waarde betalen vanaf de moment de machine volgens hun niet meer waard is te herstellen.
Wasmachine binnen garantie
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Dat is waar, dat is 'de truc' die ze hedendaags uithalen... Veel goedkoper dan ze hun reet moeten vuil maken voor een vervangstuk e.d.nonkie schreef:Wel Ofloo, ik ben blij dat je dit gepost hebt.
Als dit waar is dan neem ik die garantie er nooit meer bovenop.
Mijn opa hebben ze het ook gelapt bij Vandenborre, 5j verlenging van de garantie op een LCD HD TVtje van Sony, de waarde van de garantie: maar liefst 40% van het oorspronkelijk bedrag van die Sony TV...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Garantie is garantie. Kunnen ze het niet maken dan heb je recht op een nieuw toestel. Zo denk ik erover.Ofloo schreef:Wat ik echt degoutant vind is dat ze een "cadeau" cheque hebben op gestuurd, .. met tijdelijke geldigheid.
Nu ben je verplicht om bij hen terug te kopen en dan nog binnen een bepaalde periode.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
U moet eens kijken op ' de nieuwe wet op de garanties ''. Daar staat duidelijk wat garantie betekend.
Het valt dan nog altijd af te wachten wat ' Extra garantie ' betekend, als dit gewoon een verlenging is van de garantie,of is dit een zekerheid dat de onderdelen betaald worden,bij een herstelling?? of inderdaad,de restwaarde terugbetaald word,indien het niet meer kan hersteld worden.
In ieder geval zal u zich eens moeten verdiepen in de kleine letters van deze'' Extra garantie'.
Het valt dan nog altijd af te wachten wat ' Extra garantie ' betekend, als dit gewoon een verlenging is van de garantie,of is dit een zekerheid dat de onderdelen betaald worden,bij een herstelling?? of inderdaad,de restwaarde terugbetaald word,indien het niet meer kan hersteld worden.
In ieder geval zal u zich eens moeten verdiepen in de kleine letters van deze'' Extra garantie'.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
En ik vind ook garantie is garantie.
spijtig genoeg kan ik de voorwaarden van de garantie niet lezen want toen op de moment ik het toestel kocht was hun inkt van de printer op, met als gevolg dat ik geen deftige print heb gehad en dus ook onleesbaar is, als ik dit wist had ik het gewoon niet gekocht, vroeger had ik een machine van megapool dat was altijd deftig hersteld.
'k lees hier boven dat dit ook het geval is bij vandenborre, .. is er een winkel waar ze zulke praktijken niet toepassen, ..
spijtig genoeg kan ik de voorwaarden van de garantie niet lezen want toen op de moment ik het toestel kocht was hun inkt van de printer op, met als gevolg dat ik geen deftige print heb gehad en dus ook onleesbaar is, als ik dit wist had ik het gewoon niet gekocht, vroeger had ik een machine van megapool dat was altijd deftig hersteld.
'k lees hier boven dat dit ook het geval is bij vandenborre, .. is er een winkel waar ze zulke praktijken niet toepassen, ..
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
De echte zelfstandigen... Dus geen groeperingen e.d.Ofloo schreef:is er een winkel waar ze zulke praktijken niet toepassen, ..
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
maar die doen dat niet zo "pakketten" met extra garantie , of het moest uitgaan van de fabrikant zelf en zelfs daar hanteren ze soms de # branduren en/of leeftijd verminderingspercentagelijst wat meestal wel in de kleine lettertjes staat
trouwens garantie , begin maar eens , zowieso heb je maar recht op 2 jaar maar na 6 maand moet je al kunnen dat het defect alreeds van voor de 6 maanden in je toestel zat wat je eigenlijk kwasi nooit kan bewijzen
kortom , ne verkoper dat naar mij extra's wil verpatsen dat geld kosten ? die doet da ook maar voor 1 ding hoor , commissie en da wilt dus zeggen dat er veel geld aan word verdient en maw , in deze tijd , afzetterij is
trouwens garantie , begin maar eens , zowieso heb je maar recht op 2 jaar maar na 6 maand moet je al kunnen dat het defect alreeds van voor de 6 maanden in je toestel zat wat je eigenlijk kwasi nooit kan bewijzen
kortom , ne verkoper dat naar mij extra's wil verpatsen dat geld kosten ? die doet da ook maar voor 1 ding hoor , commissie en da wilt dus zeggen dat er veel geld aan word verdient en maw , in deze tijd , afzetterij is
The eternal and true pessimist
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Toc niet bij die die ik gekocht heb, bij Vanden Borre.Ofloo schreef:is het nog zo dat je op miele 10jaar krijgt, .. anders koop ik gewoon een miele ze..
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Premium Member
wij hebben dat hier ook eens gehad met een droogmachine van Krefel. Die mannen zijn hier een stuk of 10 keer moeten terugkeren, telkens iets nieuws vervangen, maar ze kwamen terug, telkens opnieuw. Op den duur was de halve machine nieuw en bleef het niet werken. Op den duur hebben wij toch een nieuwe gekregen. Niet eens moeilijk over moeten doen of zo. Het machine zelf was net geen 5 jaar oud...
Misschien zijn de voorwaarden dan veranderd in tussentijd?
Misschien zijn de voorwaarden dan veranderd in tussentijd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
fout , in jou geval zijn ze eraan begonnen , hadden ze dus nooit mogen doen maar hebben het toch gedaan
ook zullen ze het eerst in kleine onderdelen gezocht dan hebben wat dus niet naar de "restwaardecheque" doet grijpen ..
ook zullen ze het eerst in kleine onderdelen gezocht dan hebben wat dus niet naar de "restwaardecheque" doet grijpen ..
The eternal and true pessimist
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Wel wat schandalig voor lagers, het meest voorkomende probleem (samen met rubbers vervangen) bij wasmachines. Bij de meeste merken mag dit aan onderdelen slechts tussen 30-70 euro kosten.
Mocht je interesse hebben in Miele overweeg misschien eens om een miele-reparatietechnieker te contacteren voor een tweedehands of oude reeks modellen. Ik heb zelf zo redelijk goedkoop een einde reeks kunnen kopen.
Mocht je interesse hebben in Miele overweeg misschien eens om een miele-reparatietechnieker te contacteren voor een tweedehands of oude reeks modellen. Ik heb zelf zo redelijk goedkoop een einde reeks kunnen kopen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
ik heb dit 1x voor gehad, en daar was het de winkelketen dat failliet ging.
Had daar nog geen maand (voor faillisement) ervoor een tv en stereo gekocht, en bijbetaald voor 5 jaar garantie. Dit ging uiteraard ook mee verloren.
Had daar nog geen maand (voor faillisement) ervoor een tv en stereo gekocht, en bijbetaald voor 5 jaar garantie. Dit ging uiteraard ook mee verloren.