Nieuwe VRT-hitradio heet ‘MNM’ ---> Hoax???
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
De naam van de nieuwe VRT-hitradio die op maandag 5 januari Radio Donna opvolgt is bekend: MNM. 'Drie stevige, krachtige letters zullen de naam vormen van onze nieuwe zender' bron: VRT
website : www.radiomnm.be (bezoeken van deze site wordt ten stelligste afgeraden aan epilepsie-patienten)
website : www.radiomnm.be (bezoeken van deze site wordt ten stelligste afgeraden aan epilepsie-patienten)
Laatst gewijzigd door xenne 25 okt 2008, 05:11, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
zou wel eens kunnen, een grap gesponsord door M&M's dan
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Die site staat geeneens op naam vd VRT, maar op naam van Famous nv en gehost bij Hostbasket. Ergens gelezen dat die naam bekend gemaakt werd op Eén... maar ik trek grote ogen bij die naamskeuze. Is dat vernieuwend? Het lijkt een afkorting... Radio gesponsored door M&M's? Ik geloof er niks van :s
- xenne
- Elite Poster
Famous nV = http://famous.be , soort van reclamebureau ... ik ga voor grap/reclamestuntGoendi schreef:Die site staat geeneens op naam vd VRT, maar op naam van Famous nv en gehost bij Hostbasket.
al was radio donna ook een belachelijke naam en géén grap. de toekomst zal het uitwijzen. de kranten hebben het alvast op hun voorpagina staan
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
tja soms kan het so grappig zijn en zo ongeloofwaardig zijn, dat het misschien toch wel waar is.
trouwens, wie gisteren naar Peter Live heeft gekeken, heet Ella Leyers (dochter van) dit ook horen zeggen dat MNM de nieuwe naam wordt van de radio. Of dit waar is en iets met het snoepgoed te maken heeft, laat ik in het midden.
trouwens, wie gisteren naar Peter Live heeft gekeken, heet Ella Leyers (dochter van) dit ook horen zeggen dat MNM de nieuwe naam wordt van de radio. Of dit waar is en iets met het snoepgoed te maken heeft, laat ik in het midden.
- xenne
- Elite Poster
ALS het al een reclamestunt is dan zullen uiteraard maar een beperkt aantal personen daarvan op de hoogte zijn, de vrt nieuws redactie doet z'n plicht om de nieuwe naam te melden - ze weten niet beter ... als het een grap is dan is het tot nu toe wel een geslaagde, want zowat iedereen is er mee weg. ik hoop het ook, want zo'n belachelijke naam - maar ik begin er voor te vrezen.t-town schreef:Ik denk niet dat het een grap is, of anders zet vrt haar geloofwaardigheid wel op het spel.
deredactie.be
ha leuke vondst. ze hebben trouwens zowel radiomnm.be als m-n-m.be geregistreerd. edit: weet niet waar je dat gevonden hebt maar volgens dat ik hier zie werden ze beide geregistreerd op 16 oktober 2008Kwabber schreef:Volgens dns.be
Registratie 16 oktober 1997
Laatste wijziging 10 januari 2005 15:00
Beetje vroeg om dit al te weten niet?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
"Donna": krachtig klinkende naam, maakt u wakker
"mnm".... hmmnmnmmnmm .
menneme? Zo zwak klinkende naam. De uitleg achter de naam is al even zwak: ""MNM staat voor 'muziek en meer', maar ook voor 'Mechelen en Milaan', 'mojito en meer mojito', 'Madonna en Milk Inc'. ". De peper in de reet waarmee Donna gelanceerd werd is er duidelijk uit
mnm staat wat mij betreft voor "mak en melk".
"mnm".... hmmnmnmmnmm .
menneme? Zo zwak klinkende naam. De uitleg achter de naam is al even zwak: ""MNM staat voor 'muziek en meer', maar ook voor 'Mechelen en Milaan', 'mojito en meer mojito', 'Madonna en Milk Inc'. ". De peper in de reet waarmee Donna gelanceerd werd is er duidelijk uit
mnm staat wat mij betreft voor "mak en melk".
Laatst gewijzigd door meon 25 okt 2008, 14:25, in totaal 1 gewijzigd.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad, op 16 oktober en niet in de jaren stillekes zoals de domeinnaam mnm.be waarop den Kwabber gezocht heeft...
Rich 'n Famous is nochtans een van de bekendste advertising bureaus hoor... Dus ik denk niet dat het fake is...
edit: en er zal heus wel een betere naam achter die MNM zitten dan jij kan bedenken meon haha
Rich 'n Famous is nochtans een van de bekendste advertising bureaus hoor... Dus ik denk niet dat het fake is...
edit: en er zal heus wel een betere naam achter die MNM zitten dan jij kan bedenken meon haha
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ken
- Elite Poster
Daarom is het leuk als je bronnen vermeldt!meon schreef:Ey, die opsomming komt niet van mij, maar van netmanager Greet Santy.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
als ge de kranten leest, dat had je dat geweten.Ken schreef:Daarom is het leuk als je bronnen vermeldt!meon schreef:Ey, die opsomming komt niet van mij, maar van netmanager Greet Santy.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
De bron staat hier al 2x gelinkt in dit topic.Ken schreef:Daarom is het leuk als je bronnen vermeldt!meon schreef:Ey, die opsomming komt niet van mij, maar van netmanager Greet Santy.
- Ken
- Elite Poster
Achja klopt, ik klik praktisch nooit op verkorte links, daarmee... En 'k had ook niet gezien dat ze rechtstreeks naar de betreffende pagina gingenmeon schreef:De bron staat hier al 2x gelinkt in dit topic.Ken schreef:Daarom is het leuk als je bronnen vermeldt!meon schreef:Ey, die opsomming komt niet van mij, maar van netmanager Greet Santy.
TV = FTA IPTV + Netflix
- Ken
- Elite Poster
Suicide Hit Radio
Nee maar sommige van die hits die ze nu al hele dagen draaien op Donna, herhaling achter herhaling...
Nee maar sommige van die hits die ze nu al hele dagen draaien op Donna, herhaling achter herhaling...
TV = FTA IPTV + Netflix
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Mja, ma donna is geen "easy listening music". Als ik naar Q luister vind ik ook niet alle liedjes goed, maar ik irriteer me tenminste nooit aan de liedjes die ze wél spelen, en dat heb ik bij Donna dus wel eh.
En ook, liedjes klinken gewoon een heel stuk beter op Q dan op Donna. Toevallig eens zelfde liedje gehad dat tegelijk speelde op Q als op Donna. Q was gedefinieerder en diepere bas, Donna klonk als een rommeltje.
En ook, liedjes klinken gewoon een heel stuk beter op Q dan op Donna. Toevallig eens zelfde liedje gehad dat tegelijk speelde op Q als op Donna. Q was gedefinieerder en diepere bas, Donna klonk als een rommeltje.
- Ken
- Elite Poster
Porte a croire que Donna est fait specialement pour les femmes et non pour les hommes....meon schreef:En ook, liedjes klinken gewoon een heel stuk beter op Q dan op Donna. Toevallig eens zelfde liedje gehad dat tegelijk speelde op Q als op Donna. Q was gedefinieerder en diepere bas, Donna klonk als een rommeltje.
TV = FTA IPTV + Netflix
- xenne
- Elite Poster
deze info is van domein mnm.be , in bezit van Telenet en niet van Famous NVKwabber schreef:Volgens dns.be
Registratie 16 oktober 1997
Laatste wijziging 10 januari 2005 15:00
Beetje vroeg om dit al te weten niet?
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
Even gekeken op de site van dat reclamebureau, blijkbaar is dat een vrij grote jongen, belgacom doet er blijkbaar vrij vaak beroep op, electrabel ook. Onder klanten staan ook donna en klara, dus de vrt heeft er ook ervaring mee, ik blijf erbij dat dit echt is, ofwel een heel goede publiciteitscampagne.
- xenne
- Elite Poster
da's inderdaad een groot reclamebureau. de vraag is alleen, is het een echte campagne of een stunt/hoax.
er zijn wel degelijk enkele aanwijzingen dat het een hoax zou zijn:
- de stomme naam
- nog geen logo
- domein mnm.be niet in bezit
- domeinen m-n-m en radiomnm gehost op Hostbasket en niet op naam van de VRT (!)
- de stomme naam
- nog geen logo
- domeinen m-n-m en radiomnm gehost op Hostbasket en niet op naam van de VRT (!)
- brooklyn
- Elite Poster
Wie heeft nu nog een vaste radio zender, ik niet alvast.
Slechte song weg ermee
Slechte song weg ermee
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ikkebrooklyn schreef:Wie heeft nu nog een vaste radio zender, ik niet alvast.
Slechte song weg ermee
Ik hoef niet weg te zappen bij StuBru. Enkel vrijdagavond en zaterdag 10-12 op classic 21.
Ik lig dan ook niet wakker van de nieuwe Donna, oude wijn in nieuwe zakken denk ik.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Ken
- Elite Poster
Dat is volledig normaal hoor... Ieder gerespecteerd reclamebureau gaat meteen voor alles uit te sluiten meerdere domeinnamen registreren op zijn naam in opdracht van 'de opdrachtgever' in dit geval de VRT. Daarna word het wel getransfereerd naar de VRT zelf.xenne schreef:da's inderdaad een groot reclamebureau. de vraag is alleen, is het een echte campagne of een stunt/hoax.
- de stomme naam
- nog geen logo
Anders zie ik moeilijk in waarom ze die niet zouden registreren na de relevatie van den Peter op tv...
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Premium Member
de reden was blijkbaar dus dat mnm.be in het bezit was van een meubelfabrikant die het domein niet gebruikte. VRT heeft Famous ingeschakeld als tussenpersoon om het domein in handen te kunnen krijgen. Mocht die eigenaar weten, zoals hij ook zelf zei, dat het voor VRT was, had hij de prijs opgedreven... Daarom dus: bij Famous ondergebracht atm. Zij zullen waarschijnlijk ook wel de hele promo campagne van het nieuwe station regisseren...xenne schreef:da's inderdaad een groot reclamebureau. de vraag is alleen, is het een echte campagne of een stunt/hoax.
- de stomme naam
- nog geen logo
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Hier staat er altijd een cd op met de betere muziek.on4bam schreef:Ikkebrooklyn schreef:Wie heeft nu nog een vaste radio zender, ik niet alvast.
Slechte song weg ermee
Ik hoef niet weg te zappen bij StuBru. Enkel vrijdagavond en zaterdag 10-12 op classic 21.
Ik lig dan ook niet wakker van de nieuwe Donna, oude wijn in nieuwe zakken denk ik.
- xenne
- Elite Poster
ze hebben ondertussen idd het domein mnm.be overgekocht van die meubelfabrikant, het zal dus wel geen grap/hoax zijn. echt een stomme naam, maar ik ga er ook niet van wakker liggen, zal er toch niet naar luisteren. hier is het een combinatie van stubru / radio 1 & eigen werk
Ik denk dat ik op andere planeet zit want dit is het eerste wat ik ervan hoor
Donna eminem, allemaal hetzelfde enkel de verpakking verschilt.
Het enige wat ik goed vond aan Donna was het feit dat ik in Wallonië ook nog kon luisteren, anders is Q beter (of een CD'tje)
Donna eminem, allemaal hetzelfde enkel de verpakking verschilt.
Het enige wat ik goed vond aan Donna was het feit dat ik in Wallonië ook nog kon luisteren, anders is Q beter (of een CD'tje)
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Ze hadden anders nog altijd wat kunnen wachten en de .vl(n) nemen.xenne schreef:ze hebben ondertussen idd het domein mnm.be overgekocht van die meubelfabrikant, het zal dus wel geen grap/hoax zijn. echt een stomme naam, maar ik ga er ook niet van wakker liggen, zal er toch niet naar luisteren. hier is het een combinatie van stubru / radio 1 & eigen werk
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- xenne
- Elite Poster
't was te verwachten
Mars lust MNM niet
BRUSSEL - Bij de VRT zitten ze met de handen in het haar. De snoepfabrikant Mars wil niet dat de nieuwe hitzender van de omroep de naam MNM krijgt en overweegt een rechtszaak. De naam lijkt te sterk op M&M's, de bekende snoepjes van Mars.
Op vijf januari 2009 wordt de nieuwe hitzender van de VRT gelanceerd. Radio Donna wordt dan vervangen door MNM. Dat is althans het voornemen van de openbare omroep. Maar of de nieuwe hitzender effectief MNM zal heten, is maar de vraag.
Mars, de fabrikant van de snoepjes M&M's, is not amused. De multinational heeft de top van de VRT al in niet mis te verstane bewoordingen laten weten dat hij de naam MNM nooit zal aanvaarden en desnoods een batterij advocaten zal inschakelen. Een lid van de directie liet zich dat onlangs ontvallen. En ook Thierry Van Zeebroeck, de topman van de Var, de reclameregie van de VRT, verklapte onlangs dat Mars er 'een zaak' van wil maken.
Bij Mars zijn ze erg op hun hoede en willen ze hun juridische strategie niet uit de doeken doen. 'De naam MNM komt erg dicht in de buurt van een product van ons (M&M's)', zegt een woordvoerster. 'Wij onderzoeken welke stappen we kunnen ondernemen.' Of Mars dan al besloten heeft een rechtszaak te beginnen? 'Wij onderzoeken momenteel alle pistes.' Het bedrijf wil evenmin ontkennen dat er een rechtszaak wordt aangespannen. 'We kunnen nu geen verdere commentaar geven.'
Bij de VRT was de reactie gisteren nóg korter: 'wij kunnen over deze zaak niets zeggen'. Een dag eerder werd nog toegegeven dat er inderdaad 'discussie' bestond, maar dat er van een claim van Mars (voorlopig) geen sprake was. De 'zaak MNM' leidt tot wrevel, omdat de VRT-top zijn huiswerk niet goed gemaakt zou hebben. In oktober werd een akkoord gesloten met het gelijknamige meubelbedrijf in Temse voor de verkoop van de website www.mnm.be, maar met de snoepgigant werd geen contact opgenomen.
'Natuurlijk hebben we al in een vroeg stadium beseft dat de link met Eminem en M&M's gelegd zou worden', verklaarde een VRT-woordvoerder nadat de naam van de nieuwe zender eind oktober werd bekendgemaakt. 'Maar als je dan toch een link wil leggen met M&M's: de snoepjes zijn gevarieerd en kleurrijk. Het is de bedoeling dat MNM dat ook is.'
Is er een juridisch probleem? 'Als je een merk wil registreren, moet je dat in een aantal klassen doen', zegt Joris Deene, advocaat en assistent aan de Universiteit Gent, gespecialiseerd in merkenrecht. Er zijn 45 klassen, gaande van telecommunicatie tot voedsel, kledij en papier.
Op het eerste gezicht hebben M&M's en MNM weinig met elkaar te maken. 'Het probleem zal niet liggen op het vlak van de corebusiness', aldus Deene. MNM kan dus zonder problemen een radiozender zijn. Maar een bedrijf kan zich ook registeren voor nevenactiviteiten, en daar duiken de problemen op. Bij de registratie blijken er inderdaad overlappingen te zijn, bijvoorbeeld in de klassen 9 (video's, cd-roms en dergelijke), 16 (papier, karton) en 25 (kledingstukken). Net die nevenactiviteiten zijn voor de VRT van het grootste belang, want een commerciële hitradio moet extra geld in het laatje brengen.
Wat als het tot een rechtzaak komt? 'De rechter zal dan moeten oordelen of er, wat die nevenactiviteiten betreft, een verschil is tussen de merken', zegt Deene. 'Ogen de logo's hetzelfde en klinken ze hetzelfde? Het is moeilijk om dat op voorhand in te schatten. Jaarlijks worden in België zo'n twee- tot driehonderd merkengeschillen voor de rechter uitgevochten. Er zit geen lijn in de uitspraken.' Ook Deene vindt de keuze van de VRT voor MNM 'vreemd. Als men een lettercombinatie wilde, waren er toch ontelbare andere opties?'
bron: de standaard
Mars lust MNM niet
BRUSSEL - Bij de VRT zitten ze met de handen in het haar. De snoepfabrikant Mars wil niet dat de nieuwe hitzender van de omroep de naam MNM krijgt en overweegt een rechtszaak. De naam lijkt te sterk op M&M's, de bekende snoepjes van Mars.
Op vijf januari 2009 wordt de nieuwe hitzender van de VRT gelanceerd. Radio Donna wordt dan vervangen door MNM. Dat is althans het voornemen van de openbare omroep. Maar of de nieuwe hitzender effectief MNM zal heten, is maar de vraag.
Mars, de fabrikant van de snoepjes M&M's, is not amused. De multinational heeft de top van de VRT al in niet mis te verstane bewoordingen laten weten dat hij de naam MNM nooit zal aanvaarden en desnoods een batterij advocaten zal inschakelen. Een lid van de directie liet zich dat onlangs ontvallen. En ook Thierry Van Zeebroeck, de topman van de Var, de reclameregie van de VRT, verklapte onlangs dat Mars er 'een zaak' van wil maken.
Bij Mars zijn ze erg op hun hoede en willen ze hun juridische strategie niet uit de doeken doen. 'De naam MNM komt erg dicht in de buurt van een product van ons (M&M's)', zegt een woordvoerster. 'Wij onderzoeken welke stappen we kunnen ondernemen.' Of Mars dan al besloten heeft een rechtszaak te beginnen? 'Wij onderzoeken momenteel alle pistes.' Het bedrijf wil evenmin ontkennen dat er een rechtszaak wordt aangespannen. 'We kunnen nu geen verdere commentaar geven.'
Bij de VRT was de reactie gisteren nóg korter: 'wij kunnen over deze zaak niets zeggen'. Een dag eerder werd nog toegegeven dat er inderdaad 'discussie' bestond, maar dat er van een claim van Mars (voorlopig) geen sprake was. De 'zaak MNM' leidt tot wrevel, omdat de VRT-top zijn huiswerk niet goed gemaakt zou hebben. In oktober werd een akkoord gesloten met het gelijknamige meubelbedrijf in Temse voor de verkoop van de website www.mnm.be, maar met de snoepgigant werd geen contact opgenomen.
'Natuurlijk hebben we al in een vroeg stadium beseft dat de link met Eminem en M&M's gelegd zou worden', verklaarde een VRT-woordvoerder nadat de naam van de nieuwe zender eind oktober werd bekendgemaakt. 'Maar als je dan toch een link wil leggen met M&M's: de snoepjes zijn gevarieerd en kleurrijk. Het is de bedoeling dat MNM dat ook is.'
Is er een juridisch probleem? 'Als je een merk wil registreren, moet je dat in een aantal klassen doen', zegt Joris Deene, advocaat en assistent aan de Universiteit Gent, gespecialiseerd in merkenrecht. Er zijn 45 klassen, gaande van telecommunicatie tot voedsel, kledij en papier.
Op het eerste gezicht hebben M&M's en MNM weinig met elkaar te maken. 'Het probleem zal niet liggen op het vlak van de corebusiness', aldus Deene. MNM kan dus zonder problemen een radiozender zijn. Maar een bedrijf kan zich ook registeren voor nevenactiviteiten, en daar duiken de problemen op. Bij de registratie blijken er inderdaad overlappingen te zijn, bijvoorbeeld in de klassen 9 (video's, cd-roms en dergelijke), 16 (papier, karton) en 25 (kledingstukken). Net die nevenactiviteiten zijn voor de VRT van het grootste belang, want een commerciële hitradio moet extra geld in het laatje brengen.
Wat als het tot een rechtzaak komt? 'De rechter zal dan moeten oordelen of er, wat die nevenactiviteiten betreft, een verschil is tussen de merken', zegt Deene. 'Ogen de logo's hetzelfde en klinken ze hetzelfde? Het is moeilijk om dat op voorhand in te schatten. Jaarlijks worden in België zo'n twee- tot driehonderd merkengeschillen voor de rechter uitgevochten. Er zit geen lijn in de uitspraken.' Ook Deene vindt de keuze van de VRT voor MNM 'vreemd. Als men een lettercombinatie wilde, waren er toch ontelbare andere opties?'
bron: de standaard
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Kijk si, ik heb het nog gezegd op IRC ! Mars gaat er moeilijk over doen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het probleem zit hem dan ook voornamelijk rond de merchandising.lithion schreef:Aangezien MNM niks met voedsel ed te maken heeft, heeft Mars al een poot minder om op te staan.
MNM blijft wat mij betreft een domme naam.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
2nd wat r2504 zei.
Het is trouwens wel hééél raar dat als hier een marktingbedrijf achter zat, dat die merchandising problemen niet zouden zien aankomen.
Het lijkt dan ook wel iets weg te hebben van een bewuste strategie om 2x langs de kassa te kunnen gaan.
Het is trouwens wel hééél raar dat als hier een marktingbedrijf achter zat, dat die merchandising problemen niet zouden zien aankomen.
Het lijkt dan ook wel iets weg te hebben van een bewuste strategie om 2x langs de kassa te kunnen gaan.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]