LCD/Plasma en Test-aankoop

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ben vandaag gaan kijken voor de Samsung LE40A786 (LED backlight, 40", Movie, 100Hz), maar in de winkel stond die naast de Sony KDL-40W4000. Bijna 400 euro beterkoop, kleuren zagen er realistischer uit (door de bijna perfecte zwarting van de Samsung kwamen de kleuren er bijzonder fel uit) en op HDTVtest.co.uk krijgt die op een paar minpunten na naar mijn mening lovende kritiek. Winkelprijs: 1399 euro, maar op Redcoon 959 euro. Da's toch al een serieus verschil vind ik. En voor het beeld dat ik gezien heb is 959 euro écht niet veel :). Iemand een mening over die Sony? (of de eerder aangehaalde Samsung?)
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb ook al zeer veel lovende dingen gehoord over de W4000 modellen van Sony.

Maar weet het zelf ook nog niet goed.
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ik heb de opvolger willen bestellen (W4500) maar bij het lezen van threads op avforums.com ben ik ervan afgestapt. Regelmatig problemen met backlight bleeding, clouding en judder. Wel jammer want de beeldkwaliteit van een goede W4500 is echt subliem, ik heb in die prijsklasse nog nooit een LCD gezien met zo'n mooi zwart. En de W4000 zou weinig onderdoen.
verb
Premium Member
Premium Member

Dafke schreef:
verb schreef:Voila ik heb uiteindelijk een Panasonic TH-42PZ81 besteld. Het prijsverschil van 350€ met de 46PZ81 voor 10cm groter beeld vond ik eigenlijk decadent, en de Sony W4500 serie heeft teveel kans op problemen om bij een internetshop te bestellen.
Laat mij iets weten wat je er van vindt! Wel eerlijk opinie :-)
Normaal heb ik het toestel tegen volgend weekend, dan kan ik een mini review typen. Momenteel heb ik een Sony KV32FX60 CRT die echt prachtig is om SD content af te spelen, maar ik wil vooral HD content afspelen. Ik heb tot nu gewacht om een flatscreen te kopen omdat de beeldkwaliteit bij SD beelden mij vroeger nooit kon overtuigen.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

verb schreef:Regelmatig problemen met backlight bleeding, clouding en judder.
Als ik nu es wist wat die termen allemaal betekenen :(
barco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

verb schreef:Ik heb de opvolger willen bestellen (W4500) maar bij het lezen van threads op avforums.com ben ik ervan afgestapt. Regelmatig problemen met backlight bleeding, clouding en judder. Wel jammer want de beeldkwaliteit van een goede W4500 is echt subliem, ik heb in die prijsklasse nog nooit een LCD gezien met zo'n mooi zwart. En de W4000 zou weinig onderdoen.
Had je dat maar gedaan of eentje uit X- of Z-reeks!

Of lees eens de laatste uitgave van : http://www.fwdmagazine.be/
verb
Premium Member
Premium Member

meon schreef:
verb schreef:Regelmatig problemen met backlight bleeding, clouding en judder.
Als ik nu es wist wat die termen allemaal betekenen :(
Backlight bleeding : het licht van de backlight dat door de randen doordringt. http://i161.photobucket.com/albums/t228 ... 2D62U3.jpg
Clouding : Wolkvorming in het beeld, http://myhdtvchoice.com/wp-content/uplo ... uding1.jpg
Judder : Het beeld dat niet vloeiend loopt, vooral zichtbaar in tragere scenes met zijwaartse beweging van de camera.

Backlight bleeding en clouding hebben overigens bijna alle LCD's last van, je kan het gemakkelijk oplossen door in een zacht verlichte kamer tv te kijken. Ik kijk altijd tv zonder verlichting en dan is een plasma eigenlijk beter geschikt.

De nieuwe Sony's hebben deze fenomenen trouwens heel goed onder controle, en ze kunnen weldegelijk tv's afleveren die er geen last van hebben. Maar ik heb het risico niet genomen, geen zin om tv's heen en weer te sturen vooralleer ik een goeie heb.
verb
Premium Member
Premium Member

barco schreef:
verb schreef:Ik heb de opvolger willen bestellen (W4500) maar bij het lezen van threads op avforums.com ben ik ervan afgestapt. Regelmatig problemen met backlight bleeding, clouding en judder. Wel jammer want de beeldkwaliteit van een goede W4500 is echt subliem, ik heb in die prijsklasse nog nooit een LCD gezien met zo'n mooi zwart. En de W4000 zou weinig onderdoen.
Had je dat maar gedaan of eentje uit X- of Z-reeks!

Of lees eens de laatste uitgave van : http://www.fwdmagazine.be/
Ik heb meer vertrouwen in gebruikerservaringen op fora dan in reviews. Ik herinner mij nog een review van een Pioneer 43" plasma waarover laaiend enthousiast werd gesproken, en bij de review van de opvolger werd het vorige model bijna afgebroken wegens de vele problemen die ermee waren.
barco
Plus Member
Plus Member

Heb zelf een KDL-X-4500 van Sony en ben er uiterst tevreden over...Alle bovenvermelde opmerkingen zijn sterk overdreven...
verb
Premium Member
Premium Member

barco schreef:Heb zelf een KDL-X-4500 van Sony en ben er uiterst tevreden over...Alle bovenvermelde opmerkingen zijn sterk overdreven...
De X4500 reeks is dan ook heel duur, voor dat geld mag je al kwaliteit hebben.
Zoals gezegd, ik heb de W4500 gaan bekijken in de showroom en ik stond met zeer grote ogen naar dat beeld te kijken. Maar als ik dan daarna over die mogelijke problemen lees , no thanks. Misschien werd ik gewoon teveel beinvloed door doomdenkers, maar een gerespecteerde website heeft al een zeer negatieve review over de W4500 gemaakt.
andvue
Starter
Starter

meon schreef:Ik ben vandaag gaan kijken voor de Samsung LE40A786 (LED backlight, 40", Movie, 100Hz), maar in de winkel stond die naast de Sony KDL-40W4000. Bijna 400 euro beterkoop, kleuren zagen er realistischer uit (door de bijna perfecte zwarting van de Samsung kwamen de kleuren er bijzonder fel uit) en op HDTVtest.co.uk krijgt die op een paar minpunten na naar mijn mening lovende kritiek. Winkelprijs: 1399 euro, maar op Redcoon 959 euro. Da's toch al een serieus verschil vind ik. En voor het beeld dat ik gezien heb is 959 euro écht niet veel :). Iemand een mening over die Sony? (of de eerder aangehaalde Samsung?)
Heb al een paar maand de KDL40W4000 in bezit en ik moet zeggen dit is een prachtig scherm. Perfect beeld met digitaal signaal, maar als je analoog kijkt zou ik deze niet nemen. Tot op heden nog geen problemen gehad met het toestel. Ik zou zeggen een aanrader.
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik was alvast blij verrast om te zien dat mijn TH-42PX-80E Panasonic plasma als beste koop staat in de laatste edite 4 nov. van Test Aankoop en dit in de categorie 42".

Ik kan er maar één ding van zeggen ... het beeld is super ondanks dat het een HD-ready toestel is, bevestigd ook een maat van mij die profesioneel met fotografie bezig is en wel wat van kleurtjes, helderheid en contrast afweet :wink:
barco
Plus Member
Plus Member

De X4500 reeks is dan ook heel duur, voor dat geld mag je al kwaliteit hebben.[/quote]

Gekocht aan 1700 € incl. BTW via internetwinkel! :-)
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Gekocht aan 1700 € incl. BTW via internetwinkel! :-)
Verb wilde waarschijnlijk zeggen dat de X-reeks veel geld kost ipv van duur. Maar veel geld is ook relatief he :wink:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contacteer:

Xplod schreef:Ik was alvast blij verrast om te zien dat mijn TH-42PX-80E Panasonic plasma als beste koop staat in de laatste edite 4 nov. van Test Aankoop en dit in de categorie 42".

Ik kan er maar één ding van zeggen ... het beeld is super ondanks dat het een HD-ready toestel is, bevestigd ook een maat van mij die profesioneel met fotografie bezig is en wel wat van kleurtjes, helderheid en contrast afweet :wink:
Als je een weekje plasma gekeken hebt, ziet een lcd er afschuwelijk uit. Ik heb een 42PV70
verb
Premium Member
Premium Member

barco schreef:Gekocht aan 1700 € incl. BTW via internetwinkel! :-)
Voor een 40", goedkoop kun je dat toch niet noemen he :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het verwonderd mij dat alle mensen hier zulke dure toestellen kopen,of heeft dit vooral te maken met de grote v.h. beeldscherm??
Ik kijk vooral uit naar een TV met scherm tussen de 70&80cm, en een prijs zo tussen de 500&7oo€.
Zijn er dan nog toestellen te koop die prijs/kwaliteit deftig zijn?????
Ik vind wel,als u tussen de 1000& 1500€ wil uitgeven,dat het normaal is dat u de beste kwaliteit kijgt.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

fluppie schreef:Ik vind wel,als u tussen de 1000& 1500€ wil uitgeven,dat het normaal is dat u de beste kwaliteit kijgt.
Dat verwacht ik wél bij een Pioneer Kuro van 6500 euro :)
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

beste kopen van Test-Aankoop november:

De markt van de 32"-tv's bestaat overwegend uit lcd-modellen. Philips
32PFL9603D/10 onderscheidt zich als beste in deze categorie, maar moet
de titel van Beste Koop overlaten aan Sony KDL-32V4500 (€ 679-999),
Panasonic TX-32LX80F (€ 630-949) en LG 32LG3000 ((€ 490-699).
Ook bij de modellen van 37"is lcd praktisch alleenheerser. De beste in deze
categorie is Loewe Connect 37 Media Full-HD+/DR+, de enige van de test
met een harde schijf. Net als de benjamin uit de familie is Panasonic TX-
37LX85F (€ 1 027-1 499) de Beste Koop, samen met Toshiba 37XV500/
501P (€ 789-1 099) en Toshiba 37XV505D (€ 799-949).
Bij de grotere modellen van 40" en 42" is de beste eveneens een lcd-model:
Philips 42PFL9603D/10. Qua prijs-kwaliteitverhouding moet die echter de duimen
leggen voor het plasmamodel Panasonic TH-42PX80E (€ 800-1 229).
Mag het nog groter zijn? Bij de modellen van 46" en 47" blinkt Philips
47PFL7603D/10 (€ 1 499-2 079) uit als beste en tevens als Beste Koop.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Daarom snap ik nog steeds het nut niet van een 1080p te kopen als ik deze grafiek bekijk. http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html

Enkel indien je minder dan 2m van het scherm zit heeft het zin om 40"+ te kopen. Want als je verder zit zie je het verschil toch niet meer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Dat verwacht ik wél bij een Pioneer Kuro van 6500 euro :)
Mmmm... als je die ziet spelen naast een Panasonic plasma dan denk je dat je naar een LCD van 500 euro staat te kijken. Al je dus frustratie wil vermijden dan kijk je niet naar een Kuro !
verb
Premium Member
Premium Member

Het omgekeerde is ook waar he. Als je een Kuro gekocht hebt van 6500 euro kijk je 2 jaar later best niet naar de tv's van de goedkopere merken, want ze zijn tegen dan evengoed en veel goedkoper.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Teebee schreef:Daarom snap ik nog steeds het nut niet van een 1080p te kopen als ik deze grafiek bekijk. http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html

Enkel indien je minder dan 2m van het scherm zit heeft het zin om 40"+ te kopen. Want als je verder zit zie je het verschil toch niet meer.
Zo is dat inderdaad :!:
Vanaf een ½ meter van je scherm zie je het verschil niet meer tussen een HD-ready en een full HD 1080p trouwens .... waarom een full-HD kopen .... :roll:
Als je niet naar Blu-Ray's kijkt .. en dan nog, die zien er evengoed uit op een HD-ready ... of met een Playstation 3 Games wilt spelen in 1080p ... dan heeft het volgens mij géén enkel nut om eeb full HD scherm aan te schaffen wetende dat er veel TV-uitzendingen toch maar in 720p uitzenden en dat een full-HD al gauw dubbel zoveel verbruikt als een HD-ready ... ook vastgesteld tijdens de testen in Test Aankoop.

Nogmaals ... de Panasonic TH-42PX-80E (beste koop,... heb hem hier staan) ... is een fantastich toestel voor zijn prijs met veel aansluitmogelijkheden waaronder al 3 hdmi ingangen.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Xplod schreef:
Nogmaals ... de Panasonic TH-42PX-80E (beste koop,... heb hem hier staan) ... is een fantastich toestel voor zijn prijs met veel aansluitmogelijkheden waaronder al 3 hdmi ingangen.
En analoog singaal?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan mij volledig vinden in de post van Teebee hier,de afstand tot mijn TV is inderdaad een goede twee meter,en ik denk niet dat men het verschil kan zien op deze afstand.Voor mij lijkt dan ook een 80cm meer dan genoeg.
In Makro Eke staat nu een Panasonic plasma TV te koop voor 649€,een 100 Hz, 106 cm, 15000:1, resolutie 1024x 768 .(dit is een TH-42PX8 silver)
Tevens ook twee van Samsung:
een 100 hz, full hd 1080, 101 cm LCD voor 1295€ (LE40A656,)
Een Full HD 1080, LCD ,81 cm, voor 777€.(LE 32A552)
Even ter info,voor mensen die een iets goedkopere versie willen.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik denk toch dat ik ga passen voor deze

Ik heb gehoord van iemand die bij Philips werkt, dat vele serienummer van toestellen in makro en carrefour, je nooit zal terug vinden bij echte electrowinkels.
Blijkbaar na een controle van de toestellen, worden deze met 1 dode pixel of andere mankementen, net iets anders gelabeld en doorgestuurd naar makro / carrefour.
1 dode pixel of langzamere pixel zal je niet direct opvallen, maar na een tijdje (meestal net buiten garantie :) ) zullen de pixels erond ook last kunnen krijgen ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:Blijkbaar na een controle van de toestellen, worden deze met 1 dode pixel of andere mankementen, net iets anders gelabeld en doorgestuurd naar makro / carrefour.
Toeval of niet, maar met alle electronica van de Makro heb ik al ellende gehad. Ik zal er dus ook niet meteen meer iets kopen.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

interessante review over de samsung:

http://tweakers.net/reviews/1053/de-sam ... keken.html
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Ligt het aan mij of was het vroeger veel simpeler om te kiezen?

Ik was er van overtuigd om een Full HD 1080p te kopen, totdat ik de chart en tekst las op http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html waaruit bleek dat het menselijke oog het verschil niet meer kan zien op bepaalde afstanden bij een bepaalde schermgrootte. In mijn geval zou ik op 3 meter (9,8 feet) zitten/liggen en dan zou ik al minstens een 55" nodig hebben om de voordelen van een 1080p tegen een 720p te zien. En aangezien ik een tv zoek van 40-42", zou ik pas verschil zien als ik op 7 feet (213 cm) zit en in ideaal geval op 1,5m.

LCD <=> Plasma 1080p <=> 720p 37" <=> 42" 24p / 100 hz/...
pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff :roll:
Xplod
Premium Member
Premium Member

Dafke schreef:
Xplod schreef:
En analoog singaal?
Tja ... ik heb hier nooit echt een deftig analoog kabel-signaal gehad dus ik kan de TV er niet echt op beoordelen.
Het toestel heeft wel een DVB-T ontvanger aan boord die wel héél gevoelig is.
Met een simpel draadje van ong. 30cm. ontving ik hier bij momenten "één" met een signaalsterkte van 7 op 10.
verb
Premium Member
Premium Member

De bedoeling is ook dat je een normale kijkafstand houdt om SD beelden te bekijken , en dat je dichter gaat zitten voor een Blu-Ray film of in HD te gamen. Als je steeds dezelfde kijkafstand behoudt heeft full HD inderdaad geen nut.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

De verhalen van Makro,(en andere grote winkelketens) heb ik al eerder gehoord,maar ik vind zulke verhalen weinig overtuigend,omdat er altijd 2 jaar garantie is,(soms zelfs meer)en omdat mijn TV(nog een oud model,wel een 100hz) gekocht bij een lokale handelaar hier,verre van goed geweest is,zeer vele panne's heeft gehad.
Het is volgens mij nergens gegarandeerd dat u TV langer dan twee jaar zal meegaan (u kan altijd een optie nemen voor langere garantie,maar dat kan men in iedere winkel),als hij na vier jaar stuk gaat,en hij komt v.d. elektro winkel om de hoek,dan heeft u zeker ook pech gehad.
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ja heb hier verdoeme een jvc 100 hertz ,zo'n dikke kast van 6 jaar oud die het maar niet wil begeven,want ik wil een nieuwe hhahhahahaha. :wink:
Live life to the Max
Corleone
Plus Member
Plus Member

Dafke schreef:Ik denk toch dat ik ga passen voor deze

Ik heb gehoord van iemand die bij Philips werkt, dat vele serienummer van toestellen in makro en carrefour, je nooit zal terug vinden bij echte electrowinkels.
Blijkbaar na een controle van de toestellen, worden deze met 1 dode pixel of andere mankementen, net iets anders gelabeld en doorgestuurd naar makro / carrefour.
1 dode pixel of langzamere pixel zal je niet direct opvallen, maar na een tijdje (meestal net buiten garantie :) ) zullen de pixels erond ook last kunnen krijgen ...
Wel ik kan u met zekerheid zeggen dat uwe vriend u wat blaaskes heeft wijsgemaakt!
Afbeelding
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 64 keer

Corleone schreef: Wel ik kan u met zekerheid zeggen dat uwe vriend u wat blaaskes heeft wijsgemaakt!
Vroeger had je in ieder geval soms tv's van de makro die een lokale tv hersteller niet kon herstellen omdat deze onderdelen bevatte die niet konden besteld worden in België.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 14 keer

In de mediamarkt zet ik al eens wat modellen van LCD's en plasma's in mijn gsm om dan thuis te kijken hoe de prijzen ervan in netshops zijn.
Regelmatig krijg ik na ingave van zo'n scherm alleen maar Duitse websites met info ...
Niet alle modellen worden dus in België verkocht bij andere winkels.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 14 keer

Om van de nieuwste technieken gebruik te kunnen maken moet je blijkbaar wel voor een FullHD gaan, ookal levert de afstand geen voordeel op tussen HDReady en FullHD.
Als ik via Kieskeurig ingeef dat ik een HDReady toestel wil tussen de 95 en 108cm, met 100Hz, 24p en <5ms reactiesnelheid, dan krijg ik welgeteld 0 resultaten
verb
Premium Member
Premium Member

Braindamage schreef:In de mediamarkt zet ik al eens wat modellen van LCD's en plasma's in mijn gsm om dan thuis te kijken hoe de prijzen ervan in netshops zijn.
Regelmatig krijg ik na ingave van zo'n scherm alleen maar Duitse websites met info ...
Niet alle modellen worden dus in België verkocht bij andere winkels.
Ik ben ook naar Mediamarkt en Saturn in Duitsland prijzen gaan noteren, en die winkels zijn echt niet goedkoop. Tenzij je met winkels zoals Vandenborre vergelijkt, maar die zetten u met de grootste glimlach int zak met hun laagste prijs garantie zever :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Van Duitsland gesproken,vanaf vandaag staat in den Aldi ook een LCD TV te koop,een 81 cm scherm,voor 449€,dit van het merk Medion.
Ik persoonlijk zou dit niet kopen in de Aldi,(omdat ik niet weet waarheen bij een panne,) maar ik ga zeker niet zeggen dat deze toestellen van minderwaardige kwaliteit zouden zijn.
Dat Makro soms toestellen verkoopt met onderdelen die in Belgie niet 'standaard' te verkrijgen zijn,daar kan ik wel inkomen,(ik denk wel,in de tijd van vandaag,dat ze wel kunnen besteld worden) een beetje hetzelfde als Cadoen auto's zeker.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Wie neemt er nu test-aankoop serieus voor technische dingen?

(Helaas) doet mijn tv (oude breedbeeld crt) het nog steeds, maar moest ik nu een nieuwe kopen zou dat zijn:
LCD plasma brand te snel in, slijt te snel, alhoewel plasma wel wat betere contrast waardes heeft.

FullHD blue ray gebruikt dit, en sommige tv zenders ook al (andere gebruiken helaas enkel de 720p) en dan wel een die 1080p24 goed aankan ideaal voor films.

Aldi garantie is juist over het algemeen heel goed....nog nooit klachten over gehoord.

Mediamarkt en Saturn zijn nooit de goedkoopste, enkel op hun aanbiedingen. Elke winkel heeft zelfs zijn eigen prijsbeleid....
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”