Technieker zegt dat hij geen digitale tv plaatst

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Forrest Walker
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2008, 21:48

Ze zijn bij mij een paar dagen geleden komen aansluiten van telenet. Ik had namelijk een digitale TV besteld bij telenet in een pakket met internet en telefoon. Ik had mijn oude TV kado gegeven aan mijn zoon omdat ik toch een digitale ging laten plaatsen.

Toen de technieker ter plaatse kwam vroeg hij waar mijn TV toestel was. Toen ik zei dat ik bij telenet een nieuwe TV had besteld zei hij dat dit niet kon en dat hij enkel een bakje kwam aansluiten op mijn TV.

De technieker bleef volhouden dat hij enkel een bakje op mijn TV zou aansluiten en dat hij nu enkel Telefoon en Internet kon aansluiten maar geen TV omdat mijn toestel niet aanwezig was.

Volgens mij zat de technieker eerder zonder digitale tv toestellen en heeft hij mij daarom afgescheept, ik heb hem al telefoon en internet laten installeren maar nu zit ik natuurlijk zonder TV. Ik heb al contact met de klantendienst opgenomen maar die begrijpen ook niet wat ik wil zeggen.

Een vriend van mij heeft mij de raad gegeven mijn vraag hier te stellen, dus vandaar dit bericht.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wanneer je "digitale TV" koopt bij Telenet, dan koop je niet het toestel maar wel de uitzendingen. Je krijgt dus geen toestel van Telenet, dat moet je nog steeds zelf hebben. En dat digitale TV-signaal kan men aansluiten op je oude TV.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hahaha.

Wel, vroeger had je dus een TV (of het nu zo'n ouwe CRT is of één met een plat scherm doet er niet toe), daarop had je een analoog signaal.
Nu je dat pack hebt besteld, krijg je een digitaal signaal doorgestuurd vanuit Telenet HQ. Dat digitaal signaal kan alleen ontvangen worden door een receiver, dat is ofwel een (HD) digicorder (opnemen) ofwel een (HD) digicoder. Dat is wat ze kwamen plaatsen.
Je kan dus ook een analoog/digitaal signaal ontvangen op zo'n oude/nieuwe TV.

Ofwel neem je je oude tv terug, ofwel koop je een nieuwe.

Wil je ook een digitaal signaal op de TV die je geschonken hebt aan je zoon, dan moet hij ook een decoder laten plaatsen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Digitale TV heeft inderdaad enkel betrekking op het transport van de signalen tot bij je thuis. Om die signalen uiteindelijk te kunnen ontvangen zal Telenet een decoder bij je plaatsen (hiervoor betaal je de huur) die je nog steeds moet aansluiten op je eigen TV (en dat kan zowel analoog voor de oudere toestellen, als digitaal voor de nieuwe toestellen).

Om de correcte werking van de decoder te kunnen controleren moet de technieker hem dus ook op een TV toestel kunnen aansluiten. Kan hij dat niet dan zal hij de installatie ook weigeren zoals je gemerkt hebt.

Telenet verkoopt of verhuurt dus GEEN TV toestellen !

PS. Dit is toch geen candid camera of 1 april grap :?
Forrest Walker
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2008, 21:48

Awel maar ik had bij telenet een digitale tv aangevraagt, geen toestel om aan de tv aan te sluiten maar een tv toestel. Ik zou hier huur voor betalen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Forrest Walker schreef:Awel maar ik had bij telenet een digitale tv aangevraagt, geen toestel om aan de tv aan te sluiten maar een tv toestel. Ik zou hier huur voor betalen.
Wel Telenet levert zo geen toestellen. Daarvoor moet je in een winkel zijn of een webshop die zo'n toestellen verkopen. Telenet levert enkel een dienst, in dit geval 'digitale tv'.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Forrest Walker
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2008, 21:48

Ik begrijp er niets meer van wat is dan het verschil tussen een analoge tv en een digitale tv ??????? Dan moeten ze gee reclame maken voor digitale tv's!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je hebt wel nog altijd een set-top-box nodig (een kaske waar ge uw tv op aansluit). Vergelijk het met vroeger de set-top-box met letters van A tot Z toen er van antenne overgegaan werd op kabel. En dat huur je van Telenet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Forrest Walker schreef:Ik zou hier huur voor betalen.


En je was zo goedgelovig dat Telenet voor 8 euro per maand een super deluxe plasma van Pioneer of zo kwam leveren :???:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Er zijn wel degelijk digitale tv's eh! Alleen: Telenet verkoopt of verhuurt die niet. Intern zijn zo goed als alle 'platte tv's digitaal, maar Telenet is een dienstverlener (een televisiesignaal aanbieden), geen electronicazaak.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Lijkt verdacht veel op de persoon die een paar dagen geleden op het TIK forum kwam klagen omdat de TELENET technieker geen volume-blokken wou installeren.

Goeie grap -> Stop er nu maar mee...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Forrest Walker schreef:Ik begrijp er niets meer van wat is dan het verschil tussen een analoge tv en een digitale tv ??????? Dan moeten ze gee reclame maken voor digitale tv's!

Analoge TV = gewoon rechstreeks uit je muur naar je tv

Digitale TV = eerst nog langs een bakje => meer (muziek)zenders, series en films op aanvraag, previews, gratis nieuws/weerbericht uitzendingen, opnemen (indien recorder), live pauzeren en terugspoelen.

De TV moet je zelf kopen, Telenet levert enkel het materiaal dat nodig is om digitale TV te kunnen bekijken, en dat is spijtig genoeg zonder de TV :")

En idd THDBASED, lijkt idd veel op die persoon :")
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

'k Zou ze een proces aanspannen voor misleidende reclame. Wedden dat je wint?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Voor mocht het allemaal geen grap blijken te zijn: http://www.zdnet.be/help.cfm?id=94189&mxp=100 <- nog interessant voor je .
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

THDBASED schreef:Lijkt verdacht veel op de persoon die een paar dagen geleden op het TIK forum kwam klagen omdat de TELENET technieker geen volume-blokken wou installeren.

Goeie grap -> Stop er nu maar mee...


Wel dat was ook mijn eerste gedacht na het lezen van het bericht van de TS.
Afbeelding
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

ROFLMAO ik lig hier plat van het lachen.
Dit moet zeker als grap bedoeld zijn want zo idioot kan geen enkele persoon zijn.
Dit is gewoon zeer goed gevonden van de TS om dit te plaatsen.
De grap is zeker geslaagd.

1 vote van mij om dit topic te nomimeren voor grappigste topic van het jaar.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

De helpdesk van Dommel die niet opneemt als je het BTW nummer belt staat bij mij toch wel op nr 1 :lol:
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

te gek voor woorden ...
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

@meon, kijk het IP adres eens na? Zie ook PM.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hèhè, is dus dezelfde persoon als de tik-grapjas :).
Hier hebben toch een aantal mensen luidop om moeten lachen hoor (waaronder ik :))
En nu ga ik verder slapen, localhost :-P
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Rofl, dacht al dat het een grap moest zijn :P
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

VOiD schreef:De helpdesk van Dommel die niet opneemt als je het BTW nummer belt staat bij mij toch wel op nr 1 :lol:


Zeker, vooral omdat dat écht gebeurd is. :lol:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

lol , moest er wel redelijk met lachen :lol:
Afbeelding
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Forrest Walker schreef:Volgens mij zat de technieker eerder zonder digitale tv toestellen en heeft hij mij daarom afgescheept, ik heb hem al telefoon en internet laten installeren maar nu zit ik natuurlijk zonder TV. Ik heb al contact met de klantendienst opgenomen maar die begrijpen ook niet wat ik wil zeggen.


Als ik van u was zou ik klacht neerleggen bij de ombudsdienst ze gaan uw klacht zeker ontvankelijk verklaren. :lol:


We zullen het spelleke maar meespelen zekers!
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

'K denk dat ik mij ook eens een internet abonnement bij Telenet ga bestellen, heb ik ineens een nieuwe PC. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:'K denk dat ik mij ook eens een internet abonnement bij Telenet ga bestellen, heb ik ineens een nieuwe PC. :)


In tegenstelling tot Digitale "TV" kan je uit een internet abonnement niet opmaken dat er een PC moet bij zijn. Hoe absurd het ook is, de topic starten heeft ergens wel een zaak.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

r2504 schreef:
TomG schreef:'K denk dat ik mij ook eens een internet abonnement bij Telenet ga bestellen, heb ik ineens een nieuwe PC. :)


In tegenstelling tot Digitale "TV" kan je uit een internet abonnement niet opmaken dat er een PC moet bij zijn. Hoe absurd het ook is, de topic starten heeft ergens wel een zaak.


Ja en nee. Zo kunnen we blijven zoeken.

Ik wil Telenet FreePhone. (gratis telefoon)
Ik wil Belgacom Internet (het internet)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

nonkie schreef:Ik wil Belgacom Internet (het internet)


Gans het internet...mmm, jij hebt veel plaats :lol:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

r2504 schreef:
nonkie schreef:Ik wil Belgacom Internet (het internet)


Gans het internet...mmm, jij hebt veel plaats :lol:


Jij krijgt wel een stuk zene. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

:lol2:

tja hij haalt daar zoiets aan, ..
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Forrest Walker schreef:Een vriend van mij heeft mij de raad gegeven mijn vraag hier te stellen, dus vandaar dit bericht.
door dit bericht werd uw verhaal totaal ongeloofwaardig. iemand die een vriend heeft die userbase kent kan zo dom niet zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

r2504 schreef:
TomG schreef:'K denk dat ik mij ook eens een internet abonnement bij Telenet ga bestellen, heb ik ineens een nieuwe PC. :)


In tegenstelling tot Digitale "TV" kan je uit een internet abonnement niet opmaken dat er een PC moet bij zijn. Hoe absurd het ook is, de topic starten heeft ergens wel een zaak.

Gij spelbreker! :P
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

xenne schreef:
Forrest Walker schreef:Een vriend van mij heeft mij de raad gegeven mijn vraag hier te stellen, dus vandaar dit bericht.
door dit bericht werd uw verhaal totaal ongeloofwaardig. iemand die een vriend heeft die userbase kent kan zo dom niet zijn

Waarschijnlijk die vriend bij wie de technieker geen volumeblokken wou installeren.
Allé, iedere technieker heeft toch volumeblokken in zijn camionette liggen? :lol:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:37

localhost schreef:Waarschijnlijk die vriend bij wie de technieker geen volumeblokken wou installeren.
Allé, iedere technieker heeft toch volumeblokken in zijn camionette liggen? :lol:

Toch niet, daarvoor moet de tech de skill daarvoor hebben :lol:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

localhost schreef:
xenne schreef:
Forrest Walker schreef:Een vriend van mij heeft mij de raad gegeven mijn vraag hier te stellen, dus vandaar dit bericht.
door dit bericht werd uw verhaal totaal ongeloofwaardig. iemand die een vriend heeft die userbase kent kan zo dom niet zijn

Waarschijnlijk die vriend bij wie de technieker geen volumeblokken wou installeren.
Allé, iedere technieker heeft toch volumeblokken in zijn camionette liggen? :lol:


En dan nog 5 stopcontacten voorzien om die volumeblokken op aan te sluiten.
Die technieker moesten ze op het matje roepen. Geen volumeblokken bij hebben is nu niet bepaald klantvriendelijk hé. :banana:
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Kvind dat de Telenet techniekers vrachtwagens onbeperkt/FUP internet zouden moeten bij zich hebben. :twisted:
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Maglor schreef:'k Zou ze een proces aanspannen voor misleidende reclame. Wedden dat je wint?


En dan verliest ie alsnog want koppelverkoop mag niet :p
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Gisteren was ik wat aan het rondlopen in Hasselt en ik zag dat ze aan de telenet winkel met een tentje buiten stonden om digitale tv te verkopen, een mens zou ook zo eens moeten beginnen tegen zo een verkoper. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”