Ik ga mij beperken to de feiten en laat het commentaar aan anderen over:
Aug 2004: Ik neem hosting+domeinregistratie bij Dommel (nadat ik in de vorige jaren al enkele mensen naar Dommel had doorverwezen)
Begin mei 2006: Omdat Easynet zijn residentiele klanten afstoot neem ik een ADSL abo bij Dommel (tevreden over hosting dus geen reden om iets anders te kiezen).
Februari 2008: er zijn problemen met 1 van de hosting servers. In de volgende weken blijft het probleem zich stellen. Oplossing van Dommel: neem een andere hosting formule. De problemen blijven en tickets hierover blijven weken open staan.
Juni 2008 Ik zeg mijn hosting op tegen vervaldag (augustus 2008)
Op de eerstvolgende factuur staat geen 5% korting meer waar ik recht op heb omdat ik meerdere producten afneem. Deze korting werd toegekend vanaf het ogenblik dat ik mijn netconnect bestelde.
Ik maak een ticket op 25 juni.
Dit ticket blijft openstaan en dus bel ik 12 juli op hun dan nog dure betaalnummer (ik heb alleen een discoverylijn). Na enkele keren bellen en een verbroken verbinding niemand gesproken.
Een dag later wordt een nieuwe proforma aangemaakt: geen korting.
14 augustus (dag na het aflopen van de hosting) antwoord op mijn ticket:
15 augustus: ticket weer geopend met de melding dat ik op het ogenblik van de beide facturen 2 producten afnam en dus recht had op de korting.Er zijn geen kortingen van toepassing.
De facturen zoals u ze nu ontvangt zijn correct zoals ze zijn.
Onze excuses voor de late reply vanwege de drukte.
2 september: Dommel reageert:
Zelfde dag reageer ik terug dat ik een copy/paste antwoord kreeg en niet akkoord ben (er is ook geen uitleg).Er zijn geen kortingen van toepassing.
De facturen zoals u ze nu ontvangt zijn correct zoals ze zijn.
Onze excuses voor de late reply vanwege de drukte.
22 september: Dommel:
23 september: Ik reageer weer en leg nogmaals alles uit.We wensen ons hierbij te verontschuldigen voor het uitblijven van een tijdige reply. Omwille van de toenemende aanvragen via e-mail en telefoon, waren we jammer genoeg niet in de mogelijkheid onze klanten en correspondenten de respons te bezorgen die zij verdienen.
We wensen te benadrukken dat de nodige acties zijn ondernomen om de achterstand bij te werken en dat er actief aan een hoger service level wordt gewerkt.
We danken u alvast voor uw vertrouwen en begrip hiervoor!
Ik ben het nog eens extra gaan navragen bij het hoofd van de financiele dienst.
Uw facturen staan correct. Dergelijke kortingen zijn op heden niet mogelijk.
1 october: Dommel:
Ik reageer weer dat mijn hosting account inderdaad afgelopen is maar dat niet niet zo was op het ogenblik dat de 2 facturen opgemaakt werden.Geachte,
Aangezien uw hosting accounts afgelopen zijn, zijn deze kortingen niet mogelijk.
5 november: Dommel sluit ticket
7 november: Ik heropen en vraag uitleg.
8 november: Dommel sluit ticket
10 november: Ik heropen ticket en vraag eindelijk een redelijke uitleg waarom er volgens hen geen korting is.
10 november (slechts 1.5 uur na heropening van het ticket!!!)
Blijkbaar is het ontzettend moeilijk om in hun automatisch facturatie systeem iets aan te passen. Het blijkt zelfs onmogelijk te zijn om een deftige uitleg te geven.Zoals meerdere malen al is aangegeven zijn de kortingen helaas niet (meer) mogelijk.
Dit is een besluit van onze financiele dienst.
Verdere correspondentie hierover heeft dan ook weinig zin.
Het telefoneren naar hun betaalnummer alleen koste al meer dan de korting, ik heb later ook nog naar hun 011 nr gebeld. Het ging me dan ook al lang niet meer om het bedrag van de korting maar om een correcte factuur. Blijkbaar is dat te veel gevraagd ... spijtig.