Het grote Homeconnect topic deel 2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

zucht, sorry, maar dit is mijn simpele vraag aan hen, komt er bij hun aaangekondigde VDLS2 abbo (speedconnect genaamd) en tel pack of niet, nu heb nu NOG eens HEEL duidelijk in het ticket terug gereplyed, hopelijk snap je me nu ook, simpel noghtans :wink:

Voor de duidelijkheid Speedconnectabbo = via VDSL2

Code: Selecteer alles

indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts, deze accounts zullen dezelfde snelheid hebben als netconnect met speedpack (12mbit/sec) maar zullen in een groter geografisch gebied beschikbaar zijn. meer info hierover zal u binnenkort terug kunnen vinden via onze website.  
MStichel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2008, 11:03
Locatie: Belgie

wat moet ik ondernemen om de configuratie van het toestel opnieuw te starten ??? ik heb een volledige reset gedaan (:s ...)

en moet dit binnen de werkuren gebeuren of gaat dit volautomatisch ??? en kan dit dus ook na 18u ? (ben namelijk maar thuis na 18u, ik hoop van wel want de configuratie op de activatiedag van m'n lijn was ook na 18u)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

MStichel schreef:wat moet ik ondernemen om de configuratie van het toestel opnieuw te starten ??? ik heb een volledige reset gedaan (:s ...)

en moet dit binnen de werkuren gebeuren of gaat dit volautomatisch ??? en kan dit dus ook na 18u ? (ben namelijk maar thuis na 18u, ik hoop van wel want de configuratie op de activatiedag van m'n lijn was ook na 18u)


internet zelf is automatisch telefonie settings pushen normaal ook (kan wel tem 4 uur duren ofzo)

een hint.. in het vervolg 'save configuration' handige optie ;)
MStichel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2008, 11:03
Locatie: Belgie

icekiller2k6 schreef:
MStichel schreef:wat moet ik ondernemen om de configuratie van het toestel opnieuw te starten ??? ik heb een volledige reset gedaan (:s ...)

en moet dit binnen de werkuren gebeuren of gaat dit volautomatisch ??? en kan dit dus ook na 18u ? (ben namelijk maar thuis na 18u, ik hoop van wel want de configuratie op de activatiedag van m'n lijn was ook na 18u)


internet zelf is automatisch telefonie settings pushen normaal ook (kan wel tem 4 uur duren ofzo)

een hint.. in het vervolg 'save configuration' handige optie ;)



thx maar hoe doe je dat precies ?? :p kben niet meteen mee met wat je bedoelt !!
4uur is zo lang :')
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

kaise1 schreef:zucht, sorry, maar dit is mijn simpele vraag aan hen, komt er bij hun aaangekondigde VDLS2 abbo (speedconnect genaamd) en tel pack of niet, nu heb nu NOG eens HEEL duidelijk in het ticket terug gereplyed, hopelijk snap je me nu ook, simpel noghtans :wink:

Voor de duidelijkheid Speedconnectabbo = via VDSL2

Code: Selecteer alles

indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts, deze accounts zullen dezelfde snelheid hebben als netconnect met speedpack (12mbit/sec) maar zullen in een groter geografisch gebied beschikbaar zijn. meer info hierover zal u binnenkort terug kunnen vinden via onze website.  


September bij dommel betekent november , dat zou je ondertussen toch al moeten weten :lol:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

och, laat het aan mijn hart nie meer komen zenne wanneer ze releasen, krijg ik geen antwoord op de simpele vraag of ze een telefonie pack ook via vdsl2 gaan aanbieden of niet, blijf ik nog wat op mijn 2.2 mbit lijntje, en moest telenet eerder afkomen met hun beloofde prijsverlaging van extra volume en die valt mee kunnen ze de pot op :lol:
Maarja beloven en isp's hé :-o
WJ
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2008, 20:53

Ah eindelijk online met dommel homeconnect!

Er was iets misgelopen met de verzending van m'n activatiecode waardoor ik van dommel dus nog niets gekregen had terwijl belgacom m'n internet al had afgesloten. :-( Een weekendje zonder internet gezeten en vanmiddag za de brief dan eindelijk in de bus.

Na nog wat problemen met de homelink software ben ik toch online dankzij de helpdesk, waar ik weinig van te klagen heb ook. Antwoord binnen het half uur steeds dus...

Hopelijk blijft het nu werken :-D

De modem is zich nu aan het configureren, als dat in orde is wat moet ik dan nog doen?
Marillian
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 okt 2008, 20:52

Gewoon wachten, niets aan de modem zelf veranderen en hem ook niet uit zetten. Het kan even duren voor alle configs van dommel in de modem gepusht zijn.
Gebruikersavatar
Deekay
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:52

- Ik heb donderdag 16/10/08 da contract doorgestuurd via mail, nu heb ik nog geen activatiebrief ontvangen , is dit normaal :P

- Ik zit op 3258m van de centrale? Kan ik hier de 4,6mbit uithalen?
Marillian
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 okt 2008, 20:52

Deekay schreef:- Ik heb donderdag 16/10/08 da contract doorgestuurd via mail, nu heb ik nog geen activatiebrief ontvangen , is dit normaal :P

- Ik zit op 3258m van de centrale? Kan ik hier de 4,6mbit uithalen?

3de topic die ik opendoe, 3 maal deze post gelezen, als je persé zoveel aandacht wil, maak dan jouw eigen topic
Gebruikersavatar
Deekay
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:52

Marillian schreef:
Deekay schreef:- Ik heb donderdag 16/10/08 da contract doorgestuurd via mail, nu heb ik nog geen activatiebrief ontvangen , is dit normaal :P

- Ik zit op 3258m van de centrale? Kan ik hier de 4,6mbit uithalen?

3de topic die ik opendoe, 3 maal deze post gelezen, als je persé zoveel aandacht wil, maak dan jouw eigen topic


Ik heb dit 2 keer geplaatst. :?
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Als je die update voor homeconnect installeert, is het dan normaal dat je opnieuw je modem moet installeren?
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb toen de update er was kunnen kiezen iets in de aard van:

"Ja, mijn modem is al geconfigureerd, ik wil enkel de update installeren."

Nu niet exact wat er stond maar dat is toch wat het doet :)
WJ
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2008, 20:53

Belgacom is mij nog even aan het nekken ofzo.

Ben deze week overgeschakeld naar Dommel. Gisteren opeens internet af, geen verbinding meer en lichtje van ADSL op de router aan het knipperen.

Vanmorgen nog steeds, dan heb ik Dommel maar gebeld en volgens hun lag het aan belgacom. Belgacom belde even later dat er een technieker zou komen morgen. En nu net opeens terug internet op exact hetzelfde uur als toen het gisteren uitviel.
Laatst gewijzigd door WJ 23 okt 2008, 16:04, in totaal 1 gewijzigd.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

WJ schreef:Belgacom is mij nog even aan het nekken ofzo.

Ben deze week overgeschakeld naar Dommel. Gisteren opeens internet af, geen verbinding meer en lichtje van ADSL op de router aan het knipperen.

Vanmorgen nog steeds, dan heb ik Dommel maar gebeld en volgens hun lag het aan belgacom. Belgacom belde even later dat er een technieker zou komen morgen. En nu net opeens terug internet op exact hetzelfde uur als toen toen het gisteren uitviel.


dat is inderdaad zeer raar...
Kan zijn dat ze misschien uw paar hebben (hadden) omgewisseld.
Rawcopper gaat namelijk over het 2de aderpaar, terwijl belgacom het 1ste paar voor zich houdt
WJ
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2008, 20:53

Ja kan zijn.

Ik laat hun technieker toch komen want ik ken dat, dan bel ik straks af en valt internet weer uit en dan moet ik waarschijnlijk tot na het weekend wachten voor er nog een technieker kan komen ofzo.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

troost u, bij mij staat de centrale rechtover mijn straat, maar ik syncte in het begin aan 3mbit (met verschrikkelijke lijnwaardes)
plots kon ik maar aan 0.5 meer syncen (met dezelfde barslechte waardes)

dinsdag zou er een bgc technieker langskomen, maar die is gewoon niet gekomen
maandag "komt" er "opnieuw" een langs :roll:

sukkelaars
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

_rEuTeL_ schreef:troost u, bij mij staat de centrale rechtover mijn straat, maar ik syncte in het begin aan 3mbit (met verschrikkelijke lijnwaardes)
plots kon ik maar aan 0.5 meer syncen (met dezelfde barslechte waardes)

dinsdag zou er een bgc technieker langskomen, maar die is gewoon niet gekomen
maandag "komt" er "opnieuw" een langs :roll:

sukkelaars


omdat die recht tegen uw huis staat betekend nog niet dat die kabel zo loopt hé..

meestal gaat hij eerst heel de straat van aan zijn kant en dan op het einde van de straat naar de andere kant en zo tem u..
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ligt het aan mij of us homeconnect volledig plat nu. Zit in regio 03.
Jehryn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2007, 11:56

Wel ik heb juist na een maand van mails & niet-opgenomen telefoons een actieve homeconnect verbinding (afgezien van telefoon :? ). Maar mijn snelheid is nogal bepert tot 4 Mbps. Nu had ik hier gelezen dat dit vooral afhangt van je afstand tot een centrale wat je zou moeten kunnen zien in je routerinstellingen? Ik ken er allesinds niet zoveel van :D

Internet

Verbindingsstatus: Verbonden (0:00:02:02)
Verbindingsmodus: Altijd aan
Downstream-snelheid: 4640 kbps
Upstream-snelheid: 512 kbps

ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1168 kbps (upstream)
Ruismarge: 27 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 21.3 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)


Als ik dit goed lees zou ik een 8 mbps lijn up hebben. Kan dit kloppen? zit ik dan zover van een centrale? (centrum Gent) Ik heb het eens getest bij EPDnet toen dit nog ging en ik dacht, maar ben niet zeker, dat het toen 900m was.

P.S. Mijn huis is ook verbouwd geweest waardoor er nu ongeveer 20m ethernet kabels liggen die niet al te goed geïsoleerd zijn. Zou draadloos hierbij helpen? (PC is wel op zolder, aansluiting beneden.)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

kleine notice: niet iedereen zal gebruik kunnen maken van 12Mbit, dit is afhankelijk van of je centrale uitgerust is met ADSL2+ (wat in hééééél weinig centrales het geval is. Je mag trouwens ook maar 1,2KM van de centrale zitten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jehryn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2007, 11:56

gr4vity schreef:kleine notice: niet iedereen zal gebruik kunnen maken van 12Mbit, dit is afhankelijk van of je centrale uitgerust is met ADSL2+ (wat in hééééél weinig centrales het geval is. Je mag trouwens ook maar 1,2KM van de centrale zitten.


Serieus? Dan snap ik niet hoe ze in "eer & geweten" Homeconnect kunnen aanbieden met een snelheid van 12 mbps. Of zal belgacom dit in de nabije toekomst veralgemenen en/of zitten ze achter? Enig idee of Gent in aanmerking komt?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Jehryn schreef:
gr4vity schreef:kleine notice: niet iedereen zal gebruik kunnen maken van 12Mbit, dit is afhankelijk van of je centrale uitgerust is met ADSL2+ (wat in hééééél weinig centrales het geval is. Je mag trouwens ook maar 1,2KM van de centrale zitten.


Serieus? Dan snap ik niet hoe ze in "eer & geweten" Homeconnect kunnen aanbieden met een snelheid van 12 mbps. Of zal belgacom dit in de nabije toekomst veralgemenen en/of zitten ze achter? Enig idee of Gent in aanmerking komt?


euh lees de kleine lettertjes is?

overal waar belgacom adsl2+ kan leveren kun je max 12mbits krijgen.
(als er geen dommel apparatuur is.)
De voorwaarden dat Belgacom dat aansluit is dat je korter als 1,2km woont
als je verder als dat woont is het 9mbits... (afhankelijk van hoe ver etc..)

en gent is groot hé. zijn verschillende centrales... bel naar belgacom en vraag of het mogelijk is belgacomtv te krijgen...en daarna de afstand tot de centrale.
Jehryn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2007, 11:56

( 1 ) de voorgestelde snelheden zijn theoretisch maximaal haalbare snelheden in ideale omstandigheden. de effectieve snelheid zal veel afhangen van de kwaliteit van de gebruikte modem, splitter, binnenbekabeling en de afstand tot de dichtsbijzijnde wijkcentrale. om te weten hoever u verwijderd bent van de lokale wijkcentrale kan u best een check uitvoeren op basis van uw telefoonnummer en adres bovenaan deze pagina.

De lettertjes...Ik zie hier niet staan dat 12mbps alleen mogelijk indien de wijkcentrale uitgerust is met ADSL2. Afstand en bekabeling enzo hebben natuurlijk een groot effect, daarom wil ik het juist weten.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

kaise1 schreef:zucht, sorry, maar dit is mijn simpele vraag aan hen, komt er bij hun aaangekondigde VDLS2 abbo (speedconnect genaamd) en tel pack of niet, nu heb nu NOG eens HEEL duidelijk in het ticket terug gereplyed, hopelijk snap je me nu ook, simpel noghtans :wink:

Voor de duidelijkheid Speedconnectabbo = via VDSL2

Code: Selecteer alles

indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts, deze accounts zullen dezelfde snelheid hebben als netconnect met speedpack (12mbit/sec) maar zullen in een groter geografisch gebied beschikbaar zijn. meer info hierover zal u binnenkort terug kunnen vinden via onze website.  


En dan eindelijk een reply van een maandenlang open/closed ticketje :lol:
Dus gasten, denk dat vdsl2 abbo's van Dommel nog niet voor direct zullen zijn :wink:

Code: Selecteer alles

Geachte,

Hierover is momenteel nog geen informatie beschikbaar.

Alvast bedankt voor uw begrip.

> Nog even voor de duidelijkheid,het gaat hier niet over
> een speedpack maar over het speedconnectabbo dat jullie
> gingen lanceren in september via VDSL2 dus...
>
> vriendelijke groeten,
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Misschien bedoelden ze september 2009? ;)

Beter dat ze wat langer wachten met VDSL2 te launchen tot ze er werkelijk klaar voor zijn deze keer...

Mvg,

David
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

hmmm...

Ze hebben hun dslcheck aangepast ofzo precies.

Vroeger stond er vanaf 31/12 is het mogelijk om Homeconnect ADSL2+ te krijgen (dus Cityconnect netwerk) & Cityconnect zelf.

nu staat er:

momenteel is er nog geen exacte timing voor de beschikbaarheid van onze andere xdsl-producten op uw locatie.

Dit was in Limburg. Nog mensen waar deze check is veranderd?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Is hier ook veranderd. Niet dat ik aan het wachten ben op Cityconnect.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jul 2008, 22:02

gr4vity schreef:kleine notice: niet iedereen zal gebruik kunnen maken van 12Mbit, dit is afhankelijk van of je centrale uitgerust is met ADSL2+ (wat in hééééél weinig centrales het geval is. Je mag trouwens ook maar 1,2KM van de centrale zitten.


Waar haalt belgacom eigenlijk het lef vandaan om dit zomaar te beslissen. Ik zit op 1,9 km en kan dus perfect 12Mbit krijgen.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Jimmypop schreef:
gr4vity schreef:kleine notice: niet iedereen zal gebruik kunnen maken van 12Mbit, dit is afhankelijk van of je centrale uitgerust is met ADSL2+ (wat in hééééél weinig centrales het geval is. Je mag trouwens ook maar 1,2KM van de centrale zitten.


Waar haalt belgacom eigenlijk het lef vandaan om dit zomaar te beslissen. Ik zit op 1,9 km en kan dus perfect 12Mbit krijgen.


Omdat mensen anders constant klagen en om compensatie gaan vragen als ze de beloofde snelheid niet halen of erger nog, als ze verbrekingen krijgen.
Ze zijn daar gewoon streng in zodat je een kwalitatief goede lijn krijgt.
Ik weet van bij KPN in Holland ook dat ze iemand verder dan ongeveer 5 kilometer van de centrale echt niet toelaten. Dat is gewoon onbegonnen werk.

Jammer hier in Belgie dat enkel Telenet dan een alternatief is, woekerprijzen en belachelijke datalimieten.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Inderdaad hier ook niks meer te bekennen van Cityconnect
op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start: downloadsnelheid tot 2.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl homeconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec + telefonie

momenteel is er nog geen exacte timing voor de beschikbaarheid van onze andere xdsl-producten op uw locatie.
om uw aanvraag te starten klikt u in de productpagina van de verbinding op het winkelkarretje


Nu gaan ze het helemaal maken,eerst zeggen dit jaar nog in heel Limburg en nu niks meer hierover te lezen.
:twisted: :twisted: :twisted:
Live life to the Max
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

macamba schreef:
Jammer hier in Belgie dat enkel Telenet dan een alternatief is, woekerprijzen en belachelijke datalimieten.


Maar er is een mogelijk alternatief nl vdsl2, hier beschikbaar HD 2 tv maar, momenteel enkel te verkrijgen met Belgacom tv, komt er dan toch een mogelijke alternatieve provider via vdsl2 (dommel bv , speedconnect remember vanaf september...) gaat dat ook woekerprijzen zijn zenne als ge je analoge telefoon lijn er bij moet nemen, enige verschil is dat telenet zijn shake turboNet XL/tel nog goedkoper zal zijn dan mijn gedacht...
Wil je speed als sukkelaar ver van een centrale, ga je diep in je portemanee moeten grijpen...enfin peperduur zowel via kabel/koper en over de datalimieten is de max nog bij Belgacom 60 gig en dan nog geen nachtsurfen dat zijn belachelijke datalimieten voor zo'n prijs, telenet turboNet XL telt toch al 100/200 gig bij nachtsurfen wat ze wat minder belachelijk maken hé :wink:

Een kwalitatief goede lijn kunnen ze er dus vele geven (nl via vdsl2)
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik zit nog in de activeringsfase, het laatste was ik gedaan heb is zondagavond het homeconnect contract ondertekend terug gefaxt.

Gisteren is er een technieker langs geweest om een aansluitpunt te installeren, de meneer -die zich onder BGC aanmeldde maar toch voor Dommel werkt- zei dat de modem al mocht worden aangesloten.
Ik moet echter nog de bevestigings(activatie?) brief ontvangen via de post, ik kan mij wel al in loggen via CRM en daar staat het volgende :
AfbeeldingAfbeelding

Kan ik al proberen de modem aan te sluiten?
Of is de brief noodzakelijk om de activatie af te ronden via de homeconnect software?
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

logion schreef:Kan ik al proberen de modem aan te sluiten?
Of is de brief noodzakelijk om de activatie af te ronden via de homeconnect software?


Die brief is noodzakelijk, en je mag je modem ook niet aansluiten vooralleer de software er om vraagt.
Dus nog even geduld hebben, je brief zal wel onderweg zijn
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ok, bedankt Wentie :)
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vandaag is de activatiebrief van dommel toegekomen!
Ik heb dus de installatie afgerond en de modem geinstalleerd via de homelink software.
Na een uurtje te hebben gewacht had ik nog altijd geen connectie met het internet.

Ik heb foto's gemaakt van mijn aansluitingen achteraan de modem en een filmpje van de ledjes.
Ledjes : POWER ledje brandt, ADSL flikkert met een constant(uniform) interval (denk ik), LAN1 brandt en WLAN brandt.
Aansluitingen :
AfbeeldingAfbeelding
Van (links)onder naar boven : stroomadapter, LAN, ADSL, telefoon.

ADSL kabel gaat van modem naar een full rate splitter welke afgelopen donderdag is geïnstalleerd door een BGC technieker. (filmpje met aansluitingen en op het eind de splitter)
In de dommel activatiebrief staat 06/11/2008 als activatiedatum, dus ik neem aan dat m'n lijn al actief is.

Dan heb ik ook nog een foto genomen van de internetinstellingen uit de admin webinterface van de router : (print screen was niet mogelijk)
Afbeelding

Het is duidelijk dat de dommel homelink software de nodige instellingen naar de router heeft 'gepusht' maar dat de modem geen ADSL verbinding kan maken.(bemerk de dsltemp9@schedom)
Waarom de modem geen verbinding kan maken weet ik echter niet, geen signaal op de lijn? Geen sync?
Heeft de BGC technieker eventueel het verkeerde koperpaar aangesloten? Kan ik adhv. een multimeter controleren of er een signaal op de lijn zit?(heeft een lijn met een signaal een hoger elektrisch potentiaal dan een lijn zonder lijn?)
Of moet ik misschien gewoon nog een dagje wachten?

Alvast bedankt
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Wat is de datum die op de brief staat?

Edit:Nvm dat te snel gepost. Internet moet je quasi onmiddelijk hebben ongeacht of het temp gebruikt of niet. Wat je kan proberen is je vaste instellingen in je router zetten. Dit zijn mijn instellingen...

http://ziosproject.com/NJ/instellingen.PNG
Laatst gewijzigd door broli 10 nov 2008, 20:10, in totaal 1 gewijzigd.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Er staat maar 1 datum op denk ik :
"Uw telefoonaansluiting wordt geactiveerd op het nummer 09xxxxxx en dit op 06/11/2008. Op die dag zal er gratis een technicus bij u thuis langskomen om een aansluitpunt te plaatsen, zorg dus dat er zeker iemand aanwezig is!
Gelieve op deze datum, na 18.00u, uw homelink software opnieuw op te starten op uw computer en volgende activatiecode in te geven: ..."
Dit is de enigste datum die in in de activatiebrief vindt.

Als je wilt scan ik hem even in.

Aangezien ik vandaag de brief heb ontvangen zal die vrijdag of donderdag verstuurd zijn.
Maar voor die technieker afspraak had dommel mij woensdag reeds gebeld en de technicus is dus effectief langs geweest donderdag.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Nee je hoeft het niet in te scannen. Verander de instellingen in de modem zoals men screenshot.

In ergste geval is adsl niet actief.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

broli schreef:Wat is de datum die op de brief staat?

Edit:Nvm dat te snel gepost. Internet moet je quasi onmiddelijk hebben ongeacht of het temp gebruikt of niet. Wat je kan proberen is je vaste instellingen in je router zetten. Dit zijn mijn instellingen...

http://ziosproject.com/NJ/instellingen.PNG

Ik heb de zelfde instellingen hoor denk ik, er staat trouwens geen .be bij m'n username.
Zie ook volgende 2 foto's van m'n internet instellingen :
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding
broli schreef:Nee je hoeft het niet in te scannen. Verander de instellingen in de modem zoals men screenshot.

In ergste geval is adsl niet actief.

Het is al zo ingesteld denk ik.(ik zit nu ook niet in het huis waar die modem staat)
edit : er zit wel een verschil van 42 op de MTU zie ik, 1450 vs 1492
kan dit eens proberen aan te passen.
edit²: activatiebrief
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”