Vandaag is de activatiebrief van dommel toegekomen!
Ik heb dus de installatie afgerond en de modem geinstalleerd via de homelink software.
Na een uurtje te hebben gewacht had ik nog altijd geen connectie met het internet.
Ik heb foto's gemaakt van mijn aansluitingen achteraan de modem en een filmpje van de ledjes.
Ledjes : POWER ledje brandt, ADSL flikkert met een constant(uniform) interval (denk ik), LAN1 brandt en WLAN brandt.
Aansluitingen :
Van (links)onder naar boven : stroomadapter, LAN, ADSL, telefoon.
ADSL kabel gaat van modem naar een full rate splitter welke afgelopen donderdag is geïnstalleerd door een BGC technieker. (
filmpje met aansluitingen en op het eind de splitter)
In de dommel activatiebrief staat 06/11/2008 als activatiedatum, dus ik neem aan dat m'n lijn al actief is.
Dan heb ik ook nog een foto genomen van de internetinstellingen uit de admin webinterface van de router : (print screen was niet mogelijk)
Het is duidelijk dat de dommel homelink software de nodige instellingen naar de router heeft 'gepusht' maar dat de modem geen ADSL verbinding kan maken.(bemerk de dsltemp9@schedom)
Waarom de modem geen verbinding kan maken weet ik echter niet, geen signaal op de lijn? Geen sync?
Heeft de BGC technieker eventueel het verkeerde koperpaar aangesloten? Kan ik adhv. een multimeter controleren of er een signaal op de lijn zit?(heeft een lijn met een signaal een hoger elektrisch potentiaal dan een lijn zonder lijn?)
Of moet ik misschien gewoon nog een dagje wachten?
Alvast bedankt