Bettina's probleempje ? ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

ceurrrix schreef:En heb je via > Netwerkverbindingen > netverbinding maken , de nodige instellingen al ingegeven ?


gr4vity schreef:Euhm, als de modem zegt dat hij geen synchronisatie heeft dan gaat het echt niet opgelost geraken door de netwerk instellingen aan te passen hoor.

Probleem ligt aan de verbinding, contact opnemen met Dommel is de boodschap.


Klopt. Je moet beginnen bij de bron. Er zit geen signaal op de lijn volgens de modem, dan kan je nog zoveel instellingen wijzigen als je wilt op de pc. Dat gaat niet helpen. En meestal moet je niets instellen. Als je een modem/router gebruikt, het is Plug & play. Tenzij je bepaalde instellingen graag zelf beheerd.
Afbeelding
Bettina
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:08
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Coolrunner schreef:
Bettina schreef:
Coolrunner schreef:
Bettina schreef:Ik heb dit allemaal gedaan
en krijg dit


yup en daar links heb je "mijn pakketten" klik hierop en dan de letter "I" rechts

Ok , dan krijg ik dit :)


ok uw lijn is dus niet actief ... dus tja verder kunnen we je niet helpen

Er is zelfs nog geen datum wanneer dit zal gebeuren

Is dit cityconnect in Leuven ?

Je zal echt Dommel moeten bellen

Neen , ik ben van sint-truiden .
Bettina
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:08
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

ceurrrix schreef:
Coolrunner schreef:Als de mensen nu eens volgens mijn methode hadden gewerkt ipv het oorlog spelletje te spelen dan was dit al 2 maanden geleden gezien geweest :evil:
Sorry,maar de eerste vermelding dateerd van Geplaatst: Ma Okt 27, 2008 19:16 ,:
Bettina schreef:Sorry hoor ma ik ben al 3 maanden aan het betalen en ik heb nog altijd geen internet
1 x 75 euro activatie kosten
24 euro voor een maand internet x 2
dees is al bezig van augustus en we zijn nu al bijna november :s ..
Als ge belt , krijgt ge 2 uur muziek , belt ge op de GSM nummer van financiele info , krijgt ge nen engelsman aan de lijn da het beu is da die 100 x telefoon krijgt van mensen die problemen hebben bij dommel , terwijl iedereen naar die man zijn privee nummer belt , hij werkt nog eens niet voor dommel!
Hij zit ook al 6 maanden te bellen , en te mail dat hij dringend wilt dat ze de gsm nummer van die site af doen ..
Waarom zet een goede internet provider een gsm nummer op hun site van een onbekende :s die niets bij dommel te maken heeft ...
Strange .. Kben gewoon mijn geld kwijt . , kheb geen internet , en weet begot niet wat ik moet doen .?

Bron ,: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 783#264783

en m'n glazen bol was toevallig binnen voor een onderhoudsbeurt

Eeeuh ... Dit heeft hier niet te maken als die maanden geleden werdt vermeld . Wist ik ook dat ik gewoon geen adsl netwerk heb . Want als ik dat had dan brande men tweede lampje ... en dat is nietvan toepassing ... Door dit te weten . Sta ik niet verder na dat jullie mij hebben geholpen , maakt niet uit wanneer ik deze gepost heb . Ik heb dit gepost , wat ik nu verder moet doen ... Ik betaal voor internet. terwijl ze bij Dommel * NOG niet op het *KNOPJE* hebben geduwd* zodat ik internet heb. Waarschijnlijk weten die dommel mensen nog eens niet dat ik nooit geen internet heb gekregen. Waarschijnlijk denken ze dat ik nu mooi aan het surfen ben terwijl ik hier verplicht ben mijn mails te sturen op het internet van mijn pa .. Want ge zijt verplicht internet te hebbe vooralleer ge internet kunt krijgen bij deze . Als die de telefoon nu eens op pakken zodat ik kan zeggen . Euh , ik zit hier al 3 maanden zonder internet , terwijl ik al wel heb betaald voor 3 maanden .. Is dit normaal . Mah nee .. die zijn nu aant feeste bij hun " zakgeld " Ge ziet zelf wel . Er zijn mensen geweest die ze aan de lijn hebben gehad en gewoon zeggen We zullen er iets aan doen ( maar uiteindelijk wordt er niets aan gedaan ) En dan gaan ze verder hunne mojito drinken. Door verhalen hier te lezen zoals aangetekende brieven naar hun schrijven heeft ook geen nut , naargelang die aangetekende brief nog op het postkantoor ligt , Dommel gaat ze gewoon niet halen. Dus wat kunnen we doen ? Blijven betalen voor iets wat je niet hebt ? Neen sorry . Ik heb besloten om niet meer te betalen , dat ze maar aanmaningen sturen ... En dat er maar een deurwaarder komt .. Ik kan hier bewijzen dat ik geen internet heb ... En ze moeten niet zeggen u hebt een contract getekend .. U moet betalen , Ja Inderdaad ik heb een contract getekend dat ik voor internet betaal .. Niet voor niets .. Maar morgen zal ik naar test aankoop bellen en mijn geval uit 1 leggen bij juridische dienst . Hopelijk kunnen zij mij bellen . Ik ben stom geweest . Ik had nooit naar Dommel mogen gaan! En de mensen die geen problemen hebben gehad met Dommel ?
Waarschijnlijk waren dat hun eerste klanten die ze gemakkelijk nog kunnen helpen . na een paar maanden komen er meer dan 1000 klanten bij .. Ze kunnen het gewoon niet meer aan .. Daarom ..
Ale mensen nog eens bedankt voor de hulp .
Dit Topic mag gesloten worden .
Vriendelijke Groetjes
Bettina!
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

vreemd dat jij in 3 maanden nooit één keer bent binnengeraakt en dat 3 maanden laat aanslepen. Enfin, en waarom niet geprobeerd met een aangetekende ingebrekstelling? Och ja, verhaaltjes van niet-afgehaalde aangetekende brieven? Wel als jij een aangetekende brief stuurt en die komt na 14 dagen terug dan hou je die ongeopend bij en dan geldt dat net alsof ze die wel gekregen en gelezen hebben. En dan kan je probleemloos verdere stappen ondernemen zoals niet meer betalen. En inderdaad, Dommel weet helemaal niet dat jij geen internet hebt.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Staartmees, na al die negativiteit over dommel kan ik niet begrijpen dat je hen nog een hand boven het hoofd steekt. Iedereen heeft zowat dezelfde problemen met hen. Is het dan allemaal verzonnen, of zijn ze allemaal ombekwaam, of ligt de fout bij de klant, ..........

Je kan moeilijk verlangen dat een klant 24 uur per dag aan de telefoon gaat hangen om hen te bereiken hé.
Afbeelding
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

nonkie schreef:Staartmees, na al die negativiteit over dommel kan ik niet begrijpen dat je hen nog een hand boven het hoofd steekt. Iedereen heeft zowat dezelfde problemen met hen. Is het dan allemaal verzonnen, of zijn ze allemaal ombekwaam, of ligt de fout bij de klant, ..........

Je kan moeilijk verlangen dat een klant 24 uur per dag aan de telefoon gaat hangen om hen te bereiken hé.


Akkoord, maar 3 maand -> no way...
Bettina
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:08
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

THDBASED schreef:
nonkie schreef:Staartmees, na al die negativiteit over dommel kan ik niet begrijpen dat je hen nog een hand boven het hoofd steekt. Iedereen heeft zowat dezelfde problemen met hen. Is het dan allemaal verzonnen, of zijn ze allemaal ombekwaam, of ligt de fout bij de klant, ..........

Je kan moeilijk verlangen dat een klant 24 uur per dag aan de telefoon gaat hangen om hen te bereiken hé.


Akkoord, maar 3 maand -> no way...

Och laat dieje denke .. Als die toch denkt dak dees allemaal uit menne duim zuig , Nee denkt na !!!! Ik ga hier eens ff 3 maand voor de JOL betale ... :s Natuurlijk hang ik aan diene telefon!!!!!
Bye the way , ik heb die zijne kommentaar niet gevraagd ..
Kword hier echt lestig van eh .. No way No way ..
Dees blijve die dommel mense de klante nie flikke zer ... Ze zijn ewa ant overdrijve ...
Slu
Bettina
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:08
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

staartmees schreef:vreemd dat jij in 3 maanden nooit één keer bent binnengeraakt en dat 3 maanden laat aanslepen. Enfin, en waarom niet geprobeerd met een aangetekende ingebrekstelling? Och ja, verhaaltjes van niet-afgehaalde aangetekende brieven? Wel als jij een aangetekende brief stuurt en die komt na 14 dagen terug dan hou je die ongeopend bij en dan geldt dat net alsof ze die wel gekregen en gelezen hebben. En dan kan je probleemloos verdere stappen ondernemen zoals niet meer betalen. En inderdaad, Dommel weet helemaal niet dat jij geen internet hebt.

En als GIJ menne tekst eens tegoei leest :) dan ziede er bij staan van verhalen da ik hier lees ... daze op aangetekende brieve nog eens nie reageren ... Ik heb da nog ni voor gehad ... kzit gewoon te belle en te maile met het antwoord
* we maile u trug binne de 5 werkdage *
Alé slu
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Ik zie dat je ook al probeert te onderhandelen met hun automaat.
Veel geluk wens ik je ermee.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Wat een hilarisch topic zeg. Laten we een paar zaken duidelijk maken.

1) Sinds je internet nog niet actief is heb je geluk. Want dommel kan dan zonder discussie je volgende factuur opschuiven afhankelijk van hoeveel je nu hebt betaald.

2) Wees slim door zo weinig mogelijk belwaarde te gebruiken. Bel niet met je gsm, bel niet naar de betaal nummer. Bel met huis telefoon of beter nog met een voipbuster account.

3) Dommel stuurt geen deurwaarders :roll:. Ze sluiten gewoon je account af na de 3de aanmaning geloof ik. En zelfs daar zijn ze heel traag mee.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

't is misschien een domme vraag, maar is er ooit al iemand fysiek naar de kantoren van Dommel gegaan wanneer ze echt niet binnen geraken via de telefoon?

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze zelfs de deur niet open doen ...

In de tijd ben ik ook eens naar A2F geweest om duidelijkheid te krijgen, net zoals er nog dat gedaan hebben.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Sven.VdS schreef:'t is misschien een domme vraag, maar is er ooit al iemand fysiek naar de kantoren van Dommel gegaan wanneer ze echt niet binnen geraken via de telefoon?

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze zelfs de deur niet open doen ...


Uw onderste zin is toch waar.
Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Dan ging ik daar toch een dag kamperen tot er iemand binnen of buiten liep hoor :-D
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Sven.VdS schreef:'t is misschien een domme vraag, maar is er ooit al iemand fysiek naar de kantoren van Dommel gegaan wanneer ze echt niet binnen geraken

Ja, ik ken zo iemand. Antwoord was: callcenter only.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

@ nonkie dit is nog niet zo lang dat ze de deur niet meer opendoen.

@ crapiecorn tot over een paar weken kon je gewoon binnen en buiten lopen bij Dommel maar door kerels als margaas, ceurrrix en zijn 10 aliassen hier is dit gedaan.

@ Sven.VdS Al zien ze je aan de bel staan ze doen gewoon niet meer open.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Bettina schreef:
staartmees schreef:vreemd dat jij in 3 maanden nooit één keer bent binnengeraakt en dat 3 maanden laat aanslepen. Enfin, en waarom niet geprobeerd met een aangetekende ingebrekstelling? Och ja, verhaaltjes van niet-afgehaalde aangetekende brieven? Wel als jij een aangetekende brief stuurt en die komt na 14 dagen terug dan hou je die ongeopend bij en dan geldt dat net alsof ze die wel gekregen en gelezen hebben. En dan kan je probleemloos verdere stappen ondernemen zoals niet meer betalen. En inderdaad, Dommel weet helemaal niet dat jij geen internet hebt.

En als GIJ menne tekst eens tegoei leest :) dan ziede er bij staan van verhalen da ik hier lees ... daze op aangetekende brieve nog eens nie reageren ... Ik heb da nog ni voor gehad ... kzit gewoon te belle en te maile met het antwoord
* we maile u trug binne de 5 werkdage *
Alé slu


wat is de fakturatie-procedure? schreef:

als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn. in eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is. op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum.

En als het 6 maand duurt voor je aangesloten bent,ben je de daarop volgende 6 maand gerust en factuurvrij

Dus troost je,U bent niet alleen en het zal wel eens in orde komen,:

Zelfs franstalige Dommelaars maken zulke ongeloofwaardige dingen mee :oops:

http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php? ... =mediateur

http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=51233

incroyable mais vrai ! ? ! ?

ketter schreef:@ nonkie dit is nog niet zo lang dat ze de deur niet meer opendoen.

@ crapiecorn tot over een paar weken kon je gewoon binnen en buiten lopen bij Dommel maar door kerels als margaas, ceurrrix en zijn 10 aliassen hier is dit gedaan.

@ Sven.VdS Al zien ze je aan de bel staan ze doen gewoon niet meer open.

[Zwans modus] Heeft er eens geen knockploeg aan de deur gestaan ? ? [/Zwans modus] :lol:
Laatst gewijzigd door ceurrrix 06 nov 2008, 08:26, in totaal 2 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Bettina schreef: En als GIJ menne tekst eens tegoei leest :) dan ziede er bij staan van verhalen da ik hier lees ... daze op aangetekende brieve nog eens nie reageren ... Ik heb da nog ni voor gehad ... kzit gewoon te belle en te maile met het antwoord * we maile u trug binne de 5 werkdage * Alé slu


Het is niet omdat jij hier onbevestigde verhalen leest over niet-afgehaalde aangetekende brieven, dat het zo is. Daarbij je schrijft zelf "Ik heb da nog ni voor gehad". Lees eens wat er staat over een niet afgehaald aangetekend schrijven! Je weet nu al 3 maanden dat mailen en bellen niets uithaalt, komt er dan niet eens één keer het idee in je hoofd om dat anders aan te pakken? Als je wilt dat er iets verandert moet je wel ZELF de handen uit de mouwen steken.
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

staartmees schreef:
Bettina schreef: En als GIJ menne tekst eens tegoei leest :) dan ziede er bij staan van verhalen da ik hier lees ... daze op aangetekende brieve nog eens nie reageren ... Ik heb da nog ni voor gehad ... kzit gewoon te belle en te maile met het antwoord * we maile u trug binne de 5 werkdage * Alé slu


Het is niet omdat jij hier onbevestigde verhalen leest over niet-afgehaalde aangetekende brieven, dat het zo is. Daarbij je schrijft zelf "Ik heb da nog ni voor gehad". Lees eens wat er staat over een niet afgehaald aangetekend schrijven! Je weet nu al 3 maanden dat mailen en bellen niets uithaalt, komt er dan niet eens één keer het idee in je hoofd om dat anders aan te pakken? Als je wilt dat er iets verandert moet je wel ZELF de handen uit de mouwen steken.

Awel, dat heeft ze toch gedaan, ze is hier hulp komen zoeken!
Niet iedereen is op de hoogte van fora als deze. Bovendien heeft ze bij haar thuis geen internetverbinding, om te kunnen surfen naar sites als deze moet ze dus elders gaan aankloppen. (bij haar vader)
Ik kan nu best begrijpen dat jij geen enkel probleem hebt met Dommel en dat de oorzaak van een aantal problemen bij de klant zelf ligt of dat er hier en daar overdreven wordt gereageerd maar dat je dit probleem banaliseert en de schuld zelfs bij de klant legt? Sorry, dat begrijp ik toch niet helemaal eigenlijk.

Soit, genoeg gezeverd.
Als ik het goed begrepen heb, heb je nog geen aangetekende brief naar Dommel gestuurd? Dit zou mijn volgende stap zijn, een ingebrekestelling, aangetekend, naar Dommel sturen. Je kan die brief tegelijkertijd ook mailen naar Dommel, niet dat ze die dan gaan behandelen, maar stuur die mail eveneens naar de ombudsdienst voor Telecommunicatie en Test Aankoop. (ben je klant bij Test Aankoop?)

Ik denk dat, indien Dommel niet binnen een aanvaardbare termijn (bv 30/11/2008) reageert op uw ingebrekestelling, je perfect uw bestelling kan annuleren. De uitdaging zal dan natuurlijk zijn om uw reeds betaalde sommen terug te krijgen... Hiervoor heb je écht wel iets nodig als een ombudsdienst of een consumentenorganisatie als Test Aankoop.
Vraag hierover in elk geval info aan een juridische dienst (of als je toevallig een advocaat in je vriendenkring hebt...) vòòr je dergelijke stappen zet!


Ik heb destijds heel wat miserie gehad met Scarlet ivm opzegging.
Ik heb toen ook de ombudsdienst ingeschakeld.
Het heeft meer dan een jaar aangesleept maar uiteindelijk hebben ze het geld wel terugbetaald. (zonder intrest & kosten van aangetekende brieven e.d. maar kom, het gaat nu niet om uitzonderlijke bedragen en het ging me uiteindelijk al meer om het principe dan om het geld.)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Kleine schreef:Als ik het goed begrepen heb, heb je nog geen aangetekende brief naar Dommel gestuurd? Dit zou mijn volgende stap zijn, een ingebrekestelling, aangetekend, naar Dommel sturen.


Dat zou ik ook doen. En hou zeker een kopie van de verstuurde brief bij en dat bewijsje dat je krijgt van de aangetekende zending bij de post.
Er is een wet dat zegt dat ze binnen een bepaalde periode uw bestelling moeten kunnen leveren. Anders kan je ze in gebreke stellen en van de aankoop (bestelling) afzien. Maar ik zou begot niet weten hoe groot die periode mag zijn wat betreft het leveren van een internet verbinding.
Mocht u bij een organisatie zoals test-aankoop aangesloten zijn dan kan je daar gratis juridisch advies inwinnen.

Offtopic:

@ Straatmees, bent u soms familie of tewerkgesteld (van) bij dommel?
Dat is niet meer normaal zene zoals jij een isp dat steeds in de fout gaat blijft verdedigen.
Een paar maanden terug zou je nog kunnen gezegd hebben dat het groeipijnen waren maar dit blijft maar aanslepen. Het gaat van kwaad naar erger.
En het is niet alleen op dit forum dat de mensen komen klagen over dommel.
Laatst gewijzigd door nonkie 06 nov 2008, 09:34, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

nonkie schreef:Dat zou ik ook doen. En hou zeker een kopie van de verstuurde brief bij en dat bewijsje dat je krijgt van de aangetekende zending bij de post.
Er is een wet dat zegt dat ze binnen een bepaalde periode uw bestelling moeten kunnen leveren. Anders kan je ze in gebreke stellen en van de aankoop (bestelling) afzien. Maar ik zou begot niet weten hoe groot die periode mag zijn wat betreft het leveren van een internet verbinding.
Mocht u bij een organisatie zoals test-aankoop aangesloten zijn dan kan je daar gratis juridisch advies inwinnen.

Ik ben er vrij zeker van dat er geen exacte termijn op staat maar dat er iets zal staan als "binnen een aanvaardbare termijn". Wel nu voor een activatie van een ADSL signaal lijkt me met 3 maanden die aanvaardbare termijn wel écht verstreken hoor! Als je ze nog tot het einde van de maand de kans geeft te reageren op de ingebrekestelling is het zelfs 4 maanden. Vooràl omdat je reeds 3 maanden een abonnement betaalt voor een dienst die (nog steeds) niet geleverd wordt!
Ik ben geen advocaat en heb weinig juridische kennis maar dit lijkt me toch in te gaan tegen alle deontologische regels van zakendoen!
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

nonkie schreef:@ Straatmees, bent u soms familie of tewerkgesteld (van) bij dommel?
Dat is niet meer normaal zene zoals jij een isp dat steeds in de fout gaat blijft verdedigen.
Over een paar maanden zou je nog kunnen zeggen dat het groeipijnen waren maar dit blijft maar aanslepen. Het gaat van kwaad naar erger.
En het is niet alleen op dit forum dat de mensen komen klagen over dommel.


Waar staat dat ik hen verdedig?? Ik geef gewoon een praktische oplossing die jij bevestigt. Idem dito voor Kleine. eerst het voorstel over een aangetekend schrijven afbreken en dan zelf schrijven dat je het ook met een aangetekend schrijven zou doen. Weird people
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

nonkie schreef:Offtopic:

@ Straatmees, bent u soms familie of tewerkgesteld (van) bij dommel?
Dat is niet meer normaal zene zoals jij een isp dat steeds in de fout gaat blijft verdedigen.
Een paar maanden terug zou je nog kunnen gezegd hebben dat het groeipijnen waren maar dit blijft maar aanslepen. Het gaat van kwaad naar erger.
En het is niet alleen op dit forum dat de mensen komen klagen over dommel.


Ik vind niet dat staartmees hier in dit topic dommel verdedigt. Hij stelt zich - imho - terecht de vraag hoe het komt dat Bettina na drie (3!) maand proberen nog steeds niet is binnengeraakt. We weten allemaal dat dommel telefonisch moeilijk te bereiken is en dat dat dit een schande is en wat weet ik nog allemaal, maar drie maand proberen en nooit binnen geraken lijkt me wel wat onwaarschijnlijk (tenzij ze maar één keer per maand heeft gebeld).

Daarnaast geeft hij haar uitleg wat de volgende - mogelijke - stap kan zijn: een aangetekende ingebrekestelling waarmee ze zonder problemen van haar contract af is en gewoon een andere ISP kan nemen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

staartmees schreef:
nonkie schreef:@ Straatmees, bent u soms familie of tewerkgesteld (van) bij dommel?
Dat is niet meer normaal zene zoals jij een isp dat steeds in de fout gaat blijft verdedigen.
Over een paar maanden zou je nog kunnen zeggen dat het groeipijnen waren maar dit blijft maar aanslepen. Het gaat van kwaad naar erger.
En het is niet alleen op dit forum dat de mensen komen klagen over dommel.


Waar staat dat ik hen verdedig?? Ik geef gewoon een praktische oplossing die jij bevestigt. Idem dito voor Kleine. eerst het voorstel over een aangetekend schrijven afbreken en dan zelf schrijven dat je het ook met een aangetekend schrijven zou doen. Weird people

Neen mijn reactie was gericht op volgende quote.
staartmees schreef:Je weet nu al 3 maanden dat mailen en bellen niets uithaalt, komt er dan niet eens één keer het idee in je hoofd om dat anders aan te pakken? Als je wilt dat er iets verandert moet je wel ZELF de handen uit de mouwen steken.


Ik heb wel nergens uw voorstel tot aangetekend schrijven afgebroken denk ik! Nuja, met dit soort gekibbel is Bettina niet verder geholpen natuurlijk dus laat ons het hierbij houden.
:wink:
susperia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2008, 10:07

Aangetekende brief schrijven, ombudsdienst op de hoogte stellen en ev. een andere gebruikersorganistaie inschakelen moet je zeker doen, maar je mag er zeker van zijn dat je je geld nooit zal terugkrijgen tenzij je juridische stappen gaat ondernemen wat je dan een veelvoud gaat kosten van wat je reeds betaald hebt.
Ik heb in april per ongeluk een bedrag verkeerdelijk op hun rekening overgeschreven. Na meedere keren contactopname (zowel telefoinsich als via ticket) hebben ze mij NIET geholpen, ze hebben zelf mijn ticket gewoon gesloten zonder te antwoorden (waar is elementaire beleefdheid ?). Daarna alles doorgegeven aan ombudsdienst en een gebruikersorganisatie, hier ook weer geen antwoord van Dommel op gekomen. Dan aangetekende brief zonder gevolg uiteraard.
Ben nu te rade gegaan bij een kennis die advocaat is en die heeft mij de raad gegeven, tenzij ik veel geld wil uitgeven voor mijn gelijk te krijgen, ik het beter het laat vallen en dus het geld nooit zal terug zien.
Bij Dommel weten ze ook dat de meeste mensen voor een kleine som nooit (tenzij er iemand is die het uit principe gaat doen) naar de rechtbank gaan stappen en maken daar handig gebruik van.
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

susperia schreef:Aangetekende brief schrijven, ombudsdienst op de hoogte stellen en ev. een andere gebruikersorganistaie inschakelen moet je zeker doen, maar je mag er zeker van zijn dat je je geld nooit zal terugkrijgen tenzij je juridische stappen gaat ondernemen wat je dan een veelvoud gaat kosten van wat je reeds betaald hebt.
Ik heb in april per ongeluk een bedrag verkeerdelijk op hun rekening overgeschreven. Na meedere keren contactopname (zowel telefoinsich als via ticket) hebben ze mij NIET geholpen, ze hebben zelf mijn ticket gewoon gesloten zonder te antwoorden (waar is elementaire beleefdheid ?). Daarna alles doorgegeven aan ombudsdienst en een gebruikersorganisatie, hier ook weer geen antwoord van Dommel op gekomen. Dan aangetekende brief zonder gevolg uiteraard.
Ben nu te rade gegaan bij een kennis die advocaat is en die heeft mij de raad gegeven, tenzij ik veel geld wil uitgeven voor mijn gelijk te krijgen, ik het beter het laat vallen en dus het geld nooit zal terug zien.
Bij Dommel weten ze ook dat de meeste mensen voor een kleine som nooit (tenzij er iemand is die het uit principe gaat doen) naar de rechtbank gaan stappen en maken daar handig gebruik van.

Das inderdaad een jammerlijk feit, ook al heb je juridisch het gelijk aan je kant zal het je veel meer kosten (advocaten werken niet bepaald gratis) dan wat je terug zou krijgen. Dit is iets waar wel meer bedrijven van profiteren.
Sinds een tijdje kunnen gerechtskosten (met een bepaald plafond) wél verhaald worden op de verliezende partij dus als jij je hier zonder advocaat kan verdedigen en je wint de zaak ...
Maar het blijft enorm veel moeite dus een rechtzaak zou ik er hier zéker niet van maken. Je kan wel een insinuatie maken in uw ingebrekestelling dat je dit met uw raadsman/vrouw hebt overlegd maar ik vrees dat dit ook weinig indruk zal maken. Gesteld dat ze uw brief al lezen.

Om dat geld te recuperen ligt m.i. alle hoop bij de ombudsdienst, zij zullen bemiddelen en zitten in een sterkere positie om wat druk te zetten maar ik vrees dat Dommel zich hier weinig van aan zal trekken.

Informeer ook of je geen problemen kan krijgen door te stellen dat je zowiso geen facturen meer zal betalen zolang uw ADSL signaal niet in orde is. Het zou nl maar al te gek zijn dat je op 't einde van de rit uw contract verbroken ziet maar toch verplicht wordt ook de resterende 9 maanden te betalen!
(indien dit kan, zou ik dat ook duidelijk in die brief zetten!)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

staartmees schreef:
nonkie schreef:@ Straatmees, bent u soms familie of tewerkgesteld (van) bij dommel?
Dat is niet meer normaal zene zoals jij een isp dat steeds in de fout gaat blijft verdedigen.
Over een paar maanden zou je nog kunnen zeggen dat het groeipijnen waren maar dit blijft maar aanslepen. Het gaat van kwaad naar erger.
En het is niet alleen op dit forum dat de mensen komen klagen over dommel.


Waar staat dat ik hen verdedig?? Ik geef gewoon een praktische oplossing die jij bevestigt. Idem dito voor Kleine. eerst het voorstel over een aangetekend schrijven afbreken en dan zelf schrijven dat je het ook met een aangetekend schrijven zou doen. Weird people


Ik heb het niet alleen over je bericht in dit topic maar in het algemeen.
Maakt dommel een fout of zijn ze nalatig dan laat je altijd uitschijnen dat de fout bij de klant ligt. Het is steeds bij u de klant die ofwel niet genoeg kennis heeft ofwel niet de juiste handelingen doet.
En zoals ik al eerder geschreven heb zijn er nog andere dingen die je te doen hebt dan steeds aan die telefoon te hangen tot je binnen geraakt.
Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

susperia schreef:Aangetekende brief schrijven, ombudsdienst op de hoogte stellen en ev. een andere gebruikersorganistaie inschakelen moet je zeker doen, maar je mag er zeker van zijn dat je je geld nooit zal terugkrijgen tenzij je juridische stappen gaat ondernemen wat je dan een veelvoud gaat kosten van wat je reeds betaald hebt.
Ik heb in april per ongeluk een bedrag verkeerdelijk op hun rekening overgeschreven. Na meedere keren contactopname (zowel telefoinsich als via ticket) hebben ze mij NIET geholpen, ze hebben zelf mijn ticket gewoon gesloten zonder te antwoorden (waar is elementaire beleefdheid ?). Daarna alles doorgegeven aan ombudsdienst en een gebruikersorganisatie, hier ook weer geen antwoord van Dommel op gekomen. Dan aangetekende brief zonder gevolg uiteraard.
Ben nu te rade gegaan bij een kennis die advocaat is en die heeft mij de raad gegeven, tenzij ik veel geld wil uitgeven voor mijn gelijk te krijgen, ik het beter het laat vallen en dus het geld nooit zal terug zien.
Bij Dommel weten ze ook dat de meeste mensen voor een kleine som nooit (tenzij er iemand is die het uit principe gaat doen) naar de rechtbank gaan stappen en maken daar handig gebruik van.


Als ik dit lees is Dommel een bedrijf die absoluut niet goed bezig is en die dan ook heel sterk te mijden is. Hun arrogantie loopt ondertussen meer dan de spuigaten uit. Het wordt dan ook dringend tijd dat de Dommel-Fan-Base een toontje lager gaat zingen.
Het wordt dan ook diringend tijd dat Userbase.be de verhalen die hier op het forum staan gaat bundelen en samen met DUG stappen gaat ondernemen tegen Dommel.
De verhalen met Dommel worden met de dag erger en het wordt dan ook dringend tijd dat de federale Overheid Consumentenzaken, het BIPT, DUG, Test-Aankoop een waarschuwing lanceren voor dit bedrijf en een diepgaand onderzoek gaan instellen.
Een waarschuwing voor Dommel op de voorpagina van Userbase.be zou ook niet misstaan met een kritische noot (zie ondertussen talloze verhalen op dit forum) en een waarschuwing voor het bedrijf Dommel.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Coolrunner schreef:Als de mensen nu eens volgens mijn methode hadden gewerkt ipv het oorlog spelletje te spelen dan was dit al 2 maanden geleden gezien geweest :evil:


Coolrunner, alvast een pluim op je hoed voor Bettina te helpen. Na jouw onderzoek blijkt nu dat Bettina haar lijn niet geactiveerd is geraakt. Om God weet wat voor reden.

ketter schreef:@ crapiecorn tot over een paar weken kon je gewoon binnen en buiten lopen bij Dommel maar door kerels als margaas, ceurrrix en zijn 10 aliassen hier is dit gedaan.


Allé, weer iets dat we aan ceurrix en toestanden te danken hebben.
Bedankt ceurrrix :-(

Op dat vlak geef ik Coolrunner gelijk. Wat bereiken we nu met oorlogje voeren ??? Wat ceurrrix en consorten ergens zo graag doen. Daarmee maak je je situatie alleen maar erger. Zeker niet beter.

Wat susperia schrijft, is erg (als Dommelaar keur ik dit zeker niet goed). Maar als vele mensen (zoals ceurrix en consoorten) niet liever doen dan met Dommel zijn kl*ten te rammelen. Kan ik begrijpen dat Dommel uiteindelijk minder fair good policy gaat voeren. En dan hebben we dat zelf ergens gezocht.

Hoe zou je zelf zijn ? Als je voortdurend gezeur, geklaag en ombudsdienstdreigingen naar je dak krijgt. Zou je het dan ook niet zelf hard gaan spelen ?

Als je zelf een harde actie voert, kun je een harde reactie terugverwachten. Je krijgt wat je geeft. Wil je respect krijgen, begin dan met eerst zelf respect te geven.

Bettina,

Ik ben zelf ondertussen al drie maanden klanten bij Dommel (Homeconnect). Heb ondertussen al zeker 10 keer gebeld. En daarvan 8 keer binnengeraakt.

Dit kan misschien hard klinken. Maar waarom slaag jij er niet in Dommel te bereiken ? Iets waar ik zelf en vele andere Dommelaars toch wel al geslaagd in zijn. Hoeveel keer heb je gebeld ? Heb telkens hetzelfde tijdstip gebeld (bv om 17u). Eens tussen 12u en 13u geprobeerd. Hoe lang ben je blijven wachten ? 2 minuten of langer ?

Akkoord, de slechte bereikbaarheid van Dommel kan niemand in jouw schoenen schuiven. Maar dat jij dit 3 maanden laten aanslepen hebt, is wel beetje je eigen fout.

Maar kijk, misschien (mits je nu niet terug oorlogje gaat spelen), als je even je woede wat opzij kan zetten, kan dit nog opgelost geraken.

Je actie-plan (A)
- Contact opnemen met Dommel !! (en blijf vriendelijk !)
- Vertel hen dat je op de helpdesk niet binnengeraakte. Gedurende die 3 maanden.
- Dat je nog altijd niet kan surfen en ondertussen al 3 facturen betaald heb.
- Vraag hen wat je nu moet doen, om geactiveerd te geraken.
- En of ze eventueel bereid zijn je activatiedatum 1,5 maand of de volledige termijn op te schuiven. Iedere vorm van compensatie die je van hen krijgen kan is mooi meegenomen. Krijg je er geen. Trek dan je conclusies, of je voor jezelf hiermee nog door wilt gaan (of niet)
- Aan deze "vergissing" zijn jullie beide schuldig. Jij, doordat je het zo lang hebt laten aanslepen. En Dommel doordat ze zo slecht (voor jou)bereikbaar waren.
- Als je voor jezelf een oplossing wenst, probeer dan bovenal het idee van een 'schuldige' te vergeten. En je te concentreren op het samen zoeken naar een oplossing. Wat verkeerd gelopen is, is gepasseerd. Komt niet meer terug. Focus je op de toekomst (niet het verleden).

Je actie-plan (B)
- Je hebt geen zin meer om samen met Dommel naar een oplossing te zoeken. Je vetrouwen, goesting is volledig weg.
- Dan stuur je hen een aangetekend schrijven en probeert hen in gebreke te stellen (hoewel ik niet zeker ben of je dit wel zal halen). Probeer alvast schadeloos uit je jaarcontract te geraken (dit moet wel lukken, denk ik).
- Je reeds betaalde geld zul je in dit scenario wel voorgoed kwijt zijn. De enige kans om er iets van terug te zien, is actie-plan A

Persoonlijk zou ik dan ook voor actie-plan A gaan.
Maar ik kan begrijpen dat sommigen liever optie B verkiezen.

Succes ermee!
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Coolrunner schreef:Aan de rest : vecht jullie oorlogje ergens anders uit, dit is een forum om anderen te helpen en niet om telkens jullie negatieve of positieve mening te verkondigen

²
Niet op dit forum, zeker niet op een ander forum, niet op usenet, niet op een mailinglist, niet op facebook, niet op irc, niet op emesen kortom NERGENS op tinternet.
Voor mijn part om vier uur aan 't jefken maar niet online.
Dank u.

Bettina schreef:Heb dit 5 x gelezen en snap er niets van sorry , ( Goh op dit moment mis ik ne vent in huis )

Kandidaten genoeg hier! ;-)
(sorry, ik ben al bezet)

nonkie schreef:Je kan moeilijk verlangen dat een klant 24 uur per dag aan de telefoon gaat hangen om hen te bereiken hé.

Ben ik abnormaal dat ik dat wél doe of deed? Toen ik nog klant was bij Telenet, kende ik mijn klantennummer uit het hoofd. Beste tijd om te bellen was wanneer ik in de wagen zat. Handsfree, bluetooth oortje in, en laat maar bellen ik heb toch tijd. 1 keer heb ik zelfs kunnen zeggen "OK, ik rij NU de ondergrondse parking van Telenet binnen, het kan zijn dat de verbinding wegvalt". En het was nog waar ook.
Wanneer ik volgend jaar opstap bij Scarlet (einde van promotie), dan is EDPnet een kanshebber. Die zitten op 5 minuten fietsafstand.
Spijtig dat dit bij Dommel niet pakt. Die hebben geen fysiek kantoor voor een klantendienst zoals Telenet dat wel heeft.

Sven.VdS schreef:'t is misschien een domme vraag, maar is er ooit al iemand fysiek naar de kantoren van Dommel gegaan wanneer ze echt niet binnen geraken via de telefoon?

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze zelfs de deur niet open doen ...

In de tijd ben ik ook eens naar A2F geweest om duidelijkheid te krijgen, net zoals er nog dat gedaan hebben.


Ik heb hier al een topic zien passeren van iemand die bij Dommel was gaan aanbellen, maar ze deden niet open. Anders zou ik Bettina aanraden om eens van Sint-Truiden naar Landen te rijden.

Kleine schreef:Ik ben er vrij zeker van dat er geen exacte termijn op staat maar dat er iets zal staan als "binnen een aanvaardbare termijn". Wel nu voor een activatie van een ADSL signaal lijkt me met 3 maanden die aanvaardbare termijn wel écht verstreken hoor! Als je ze nog tot het einde van de maand de kans geeft te reageren op de ingebrekestelling is het zelfs 4 maanden. Vooràl omdat je reeds 3 maanden een abonnement betaalt voor een dienst die (nog steeds) niet geleverd wordt!

Politici zijn bezig om aanvullingen op de recente Telecomwet (de "Belgacomwet") voor te bereiden. Als onderdeel daarvan zou het binnen de 24 uur mogelijk moeten zijn om te veranderen van provider. Toegegeven, deze case gaat over een nieuwe aansluiting, niet over een verandering van provider (tenzij ik verkeerd gelezen heb).
Overigens is die wetgeving geen Belgisch initiatief, maar is dat (zoals 80% van onze wetgeving) opgelegd vanuit Europa.

Zambo schreef:Het wordt dan ook diringend tijd dat Userbase.be de verhalen die hier op het forum staan gaat bundelen en samen met DUG stappen gaat ondernemen tegen Dommel.

Zoals moderator Gravity al schreef: dit forum dient NIET om actie te voeren, provider bashing, klachten, etc. Dit forum is alleen bedoeld voor vragen en problemen op te lossen volgens het principe "users helpen users". Al de rest is off topic.
Als je KLACHTEN hebt over een provider, en ACTIE wil voeren, dan zijn er andere organisaties en fora die beter geschikt zijn. Maar userbase gaat nooit actie voeren TEGEN een provider omwille van de neutraliteit. Dixit moderator Gravity.


Om niet heel de tijd te zitten Dommel-bashen maar om toch eens een ON TOPIC constructief advies te geven: als het dan toch al 3 maanden aansleept, schakel dan maar de Ombudsman voor Telecommunicatie in. http://www.ombudsmantelecom.be
Volgens de bepalingen van de Telecomwet is Dommel verplicht van binnen de maand een gemotiveerd antwoord te geven aan de Ombudsdienst. Die extra maand vertraging zal het verschil ondertussen niet meer maken.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 maa 2006, 10:16

ik zie hier toch dat er veel mensen (dommel fans) niet geloven dat er mensen telefonisch niet binnen geraken bij dommel.

Ik geraakte ook haast nooit binnen als ik belde kreeg ook geen antwoord op mijn tickets (op de laatste wel toen ik opzegde kreeg ik direct antwoord)

Ondertussen is dit hier ook de reden waarom ik al opgezegd heb ik had homeconnect en telefoon lag meer uit dan dat hij werkte.

Opzegbrief hebben ze al ontvangen al antwoord gekregen dat mijn telefoonnr voor 12 maanden vast staat bij dommel en niet kan overgedragen worden naar telenet tenzij ik vergoeding betaal wat ik niet ga doen dat ze mijn nummer maar houden.

ben een 3tal jaar klant geweest van netconnect nooit geen problemen gehad maar met homeconnect zijn ze toch heel slecht bezig.

De paar keer dat ik binnengeraakte was het een vrij arrogante vrouw aan de lijn. wat ook al veel zegt over dommel.

Mijn zuster ook dommel bij hun factuuratie prolbemen ze werken met domilicering en werden al 3 keer afgehouden voor 1 maand en nog meldingen dat ze niet betaald hebben.

Zij ook problemen om binnen te geraken telefonisch dus ik versta niet dat mensen hier na 2minuten binnen geraken.
Wij zouden ook kunnen denken dat jullie overdrijven en liegen gelijk jullie ons niet wilt geloven.
Zus ondertussen domilicering al geannuleerd en ook zwaar aan het twijfelen om te veranderen van provider.

Dus voor de dommel fans er is een keerzijde ook en denk dat dommel de klok slaat in provider land op gebied van service problemen.

Telenet en al is ook niet alles dat weet ik ook wel maar bellen naar daar is toch heel anders dan bij dommel.
Dat arrogant mens mogen ze op straat zetten als is ze de baas of niet.
Bettina
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:08
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Gent32m schreef:
Coolrunner schreef:Als de mensen nu eens volgens mijn methode hadden gewerkt ipv het oorlog spelletje te spelen dan was dit al 2 maanden geleden gezien geweest :evil:


Coolrunner, alvast een pluim op je hoed voor Bettina te helpen. Na jouw onderzoek blijkt nu dat Bettina haar lijn niet geactiveerd is geraakt. Om God weet wat voor reden.

ketter schreef:@ crapiecorn tot over een paar weken kon je gewoon binnen en buiten lopen bij Dommel maar door kerels als margaas, ceurrrix en zijn 10 aliassen hier is dit gedaan.


Allé, weer iets dat we aan ceurrix en toestanden te danken hebben.
Bedankt ceurrrix :-(

Op dat vlak geef ik Coolrunner gelijk. Wat bereiken we nu met oorlogje voeren ??? Wat ceurrrix en consorten ergens zo graag doen. Daarmee maak je je situatie alleen maar erger. Zeker niet beter.

Wat susperia schrijft, is erg (als Dommelaar keur ik dit zeker niet goed). Maar als vele mensen (zoals ceurrix en consoorten) niet liever doen dan met Dommel zijn kl*ten te rammelen. Kan ik begrijpen dat Dommel uiteindelijk minder fair good policy gaat voeren. En dan hebben we dat zelf ergens gezocht.

Hoe zou je zelf zijn ? Als je voortdurend gezeur, geklaag en ombudsdienstdreigingen naar je dak krijgt. Zou je het dan ook niet zelf hard gaan spelen ?

Als je zelf een harde actie voert, kun je een harde reactie terugverwachten. Je krijgt wat je geeft. Wil je respect krijgen, begin dan met eerst zelf respect te geven.

Bettina,

Ik ben zelf ondertussen al drie maanden klanten bij Dommel (Homeconnect). Heb ondertussen al zeker 10 keer gebeld. En daarvan 8 keer binnengeraakt.

Dit kan misschien hard klinken. Maar waarom slaag jij er niet in Dommel te bereiken ? Iets waar ik zelf en vele andere Dommelaars toch wel al geslaagd in zijn. Hoeveel keer heb je gebeld ? Heb telkens hetzelfde tijdstip gebeld (bv om 17u). Eens tussen 12u en 13u geprobeerd. Hoe lang ben je blijven wachten ? 2 minuten of langer ?

Akkoord, de slechte bereikbaarheid van Dommel kan niemand in jouw schoenen schuiven. Maar dat jij dit 3 maanden laten aanslepen hebt, is wel beetje je eigen fout.

Maar kijk, misschien (mits je nu niet terug oorlogje gaat spelen), als je even je woede wat opzij kan zetten, kan dit nog opgelost geraken.

Je actie-plan (A)
- Contact opnemen met Dommel !! (en blijf vriendelijk !)
- Vertel hen dat je op de helpdesk niet binnengeraakte. Gedurende die 3 maanden.
- Dat je nog altijd niet kan surfen en ondertussen al 3 facturen betaald heb.
- Vraag hen wat je nu moet doen, om geactiveerd te geraken.
- En of ze eventueel bereid zijn je activatiedatum 1,5 maand of de volledige termijn op te schuiven. Iedere vorm van compensatie die je van hen krijgen kan is mooi meegenomen. Krijg je er geen. Trek dan je conclusies, of je voor jezelf hiermee nog door wilt gaan (of niet)
- Aan deze "vergissing" zijn jullie beide schuldig. Jij, doordat je het zo lang hebt laten aanslepen. En Dommel doordat ze zo slecht (voor jou)bereikbaar waren.
- Als je voor jezelf een oplossing wenst, probeer dan bovenal het idee van een 'schuldige' te vergeten. En je te concentreren op het samen zoeken naar een oplossing. Wat verkeerd gelopen is, is gepasseerd. Komt niet meer terug. Focus je op de toekomst (niet het verleden).

Je actie-plan (B)
- Je hebt geen zin meer om samen met Dommel naar een oplossing te zoeken. Je vetrouwen, goesting is volledig weg.
- Dan stuur je hen een aangetekend schrijven en probeert hen in gebreke te stellen (hoewel ik niet zeker ben of je dit wel zal halen). Probeer alvast schadeloos uit je jaarcontract te geraken (dit moet wel lukken, denk ik).
- Je reeds betaalde geld zul je in dit scenario wel voorgoed kwijt zijn. De enige kans om er iets van terug te zien, is actie-plan A

Persoonlijk zou ik dan ook voor actie-plan A gaan.
Maar ik kan begrijpen dat sommigen liever optie B verkiezen.

Succes ermee!

Ik heb al lang gekozen voor B :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Bettina schreef:Ik heb al lang gekozen voor B :)
laat dan maar weten hoe het afloopt, want je zal wel voor jaar vast hangen, dus de facturen zullen blijven komen etc
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Bettina
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:08
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

xenne schreef:
Bettina schreef:Ik heb al lang gekozen voor B :)
laat dan maar weten hoe het afloopt, want je zal wel voor jaar vast hangen, dus de facturen zullen blijven komen etc

Betalen doe ik niet meer . Als ik internet had . ja dan wel :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Bettina schreef:
xenne schreef:
Bettina schreef:Ik heb al lang gekozen voor B :)
laat dan maar weten hoe het afloopt, want je zal wel voor jaar vast hangen, dus de facturen zullen blijven komen etc

Betalen doe ik niet meer . Als ik internet had . ja dan wel :)
ik geef u zeker geen ongelijk. maar ik denk dat de procedure om zo onderuit een contract te komen nogal lastig is (zéker met dommel als tegenpartij). ik wens u veel succes.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Zoals eerder gezegd,meld bij (klik op) de Ombudsman uw horrorstory,uw aanklacht zal aanvaard worden
en neem ondertussen een abonnement bij een betrouwbare isp.
Je zal nu wel met raad en daad bijgestaan worden door hen die zoals ik,weten of ondertussen hebben ondervonden dat je de waarheid vertelde.
Ik brand ondertussen een speciaal kaarsje voor hen die U afbreken,vernederen en het je zo moeilijk mogelijk proberen te maken. :wink:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ceurrrix schreef:Zoals eerder gezegd,meld bij (klik op) de Ombudsman uw horrorstory,uw aanklacht zal aanvaard worden
ik heb elders gelezen dat de Ombudsman wel een advies geeft, maar dat Dommel zich daar weinig van aantrekt?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

De ombudsdienst heeft geen enkele bindende of dwingende macht; deze dienst kan enkel een aanbeveling formuleren! Zie onder hun opdracht >> http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-42-.html

let op want "Klachten zijn slechts ontvankelijk wanneer de klager aantoont dat hij voorafgaandelijk reeds bij de betrokken telecommunicatie-ondernemingen stappen heeft ondernomen."
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

ceurrrix schreef:Zoals eerder gezegd,meld bij (klik op) de Ombudsman uw horrorstory,uw aanklacht zal aanvaard worden
en neem ondertussen een abonnement bij een betrouwbare isp.
Je zal nu wel met raad en daad bijgestaan worden door hen die zoals ik,weten of ondertussen hebben ondervonden dat je de waarheid vertelde.
Ik brand ondertussen een speciaal kaarsje voor hen die U afbreken,vernederen en het je zo moeilijk mogelijk proberen te maken. :wink:


Bestaat er dan ook een ISP waar u GEEN problemen mee heeft Zeurrix?
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

macamba schreef:Bestaat er dan ook een ISP waar u GEEN problemen mee heeft Zeurrix?


en vergeet ook niet de homo's en lesbiennes op Zita Forums, de bejaarden op Seniorennet, en nog een paar problemen op enkele andere forums.
Laatst gewijzigd door staartmees 08 nov 2008, 20:06, in totaal 1 gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

staartmees schreef:
macamba schreef:Bestaat er dan ook een ISP waar u GEEN problemen mee heeft Zeurrix?


en vergeet ook niet de homo's en lesbiennes op Zita Forums, de bejaarden op Seniorennet, en nog een paar problemen op enkele pornoforums.

?
Gesloten

Terug naar “Dommel”