De vermoedens bestaan dat Tine de c.v.opgericht heeft zonder medeweten van Joske en de handtekening van Joske,De feiten met fictieve namen schreef: Joske(82 jaar) heeft een dwangbevel gekregen van een deurwaarder om onmiddellijk de som te betalen van 5.300 euro.
Deze som wordt gevorderd door een verzekeringsmaatschappij en vertegenwoordigd de jaarlijkse premies van de laatste tien jaar + de intresten en gemaakte kosten.
De schuldenaar blijkt bij nazicht van het staatsblad een "gewone commanditaire vennootschap" te zijn,opgericht in januari 1998 door Tine,de dochter van Joske.
Daarin staan vermeld,Tine als beheerder_zaakvoerder en Joske als stille vennoot_geldschieter.
Joske weet echter niets van het feit dat hij stille vennoot_geldschieter van de vernoemde vennootschap zou zijn en wil er ook niets mee te maken hebben.
nodig voor de oprichting, heeft nagemaakt.
Het zou me niet verwonderen,daar Tine de voorbije jaren,Joske al voor verscheidene miljoenen belgische frankskens deurwaardersrekeningen heeft laten betalen.
Joske heeft me om raad en bijstand gevraagd.
Tine heeft beloofd het in orde te zullen brengen,maar heeft ook gedreigd,
dat wanneer ik me zou bemoeien,niets in orde te zullen brengen
en Joske te zullen laten opdraaien voor de te betalen 5.300 euro.
Ik stel me ook vragen bij het feit dat die verzekeringsmaatschappij 10 jaar wacht om een rekening te sturen en zo de te betalen som tot 3.700€ en de intresten laat oplopen tot meer dan 1.500 euro.
En vraag me af hoe Tine alles in orde kan brengen,zonder dat Joske bij een gevraagde ontbinding betrokken wordt?
Een kolfje naar mijn hand,en morgen stel ik de vraag aan de betrokken deurwaarder.