Dommel klanten kunnen elkaar niet bellen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Geuf schreef:
Geuf schreef:
macamba schreef:
klooooon schreef:
HANs schreef:Is dit nu reeds opgelost of niet?


NEEN !


Heb vandaag even gebeld, en de prognose is nu volgende week, maar ze zijn er blijkbaar echt mee bezig.

Het vertrouwen is bij mij wel gegroeid nu die telefoonproblemen zijn opgelost en de 2.0 homelink er is.

Dus ik denk dat die laatste dingen binnenkort ook wel opgelost zijn.

Zullen veel mensen hier op userbase dus een andere hobby moeten zoeken dan constant dommel lastigvallen.. ehh bellen.

Als je wil mag jij er je hobby van maken om naar de helpdesk te bellen, want je week is nu al lang voorbij, en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik heb m'n vorige telefoontje opgenomen op m'n mp3 speler, en ga dadelijk nog eens bellen en laat dan gewoon m'n mp3 speler horen. Zelfs de antwoorden die ik ga krijgen gaan identiek zijn. Wedden dat het "vanavond" opgelost zal zijn...
Zoals voorspeld moeten we nog niet een andere hobby gaan zoeken, maar ik vrees dat jij wel een nieuw zakje "vertrouwen" zal moeten openen...

mvg

Ter info: Nog steeds kunnen homeconnecters elkaar niet bellen...
Niet gebeld deze week naar helpdesk, heeft toch geen zin. Ze weten het ondertussen, en ik kan ook Froozen (hoe toepasselijk toch) ook niet meer horen. Begin ook te vrezen dat anders de luidsprekertjes van m'n telefoon al versleten gaan zijn vooraleer ik m'n eerste telefoontje kan plegen...


jep tis erg
ik bel ook ni meer naar hun desk ------ help zet zelfs al niet meer voor
nog 7 maanden te gaan se
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

klooooon schreef:
Geuf schreef:
Geuf schreef:
macamba schreef:
klooooon schreef:
HANs schreef:Is dit nu reeds opgelost of niet?


NEEN !


Heb vandaag even gebeld, en de prognose is nu volgende week, maar ze zijn er blijkbaar echt mee bezig.

Het vertrouwen is bij mij wel gegroeid nu die telefoonproblemen zijn opgelost en de 2.0 homelink er is.

Dus ik denk dat die laatste dingen binnenkort ook wel opgelost zijn.

Zullen veel mensen hier op userbase dus een andere hobby moeten zoeken dan constant dommel lastigvallen.. ehh bellen.

Als je wil mag jij er je hobby van maken om naar de helpdesk te bellen, want je week is nu al lang voorbij, en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik heb m'n vorige telefoontje opgenomen op m'n mp3 speler, en ga dadelijk nog eens bellen en laat dan gewoon m'n mp3 speler horen. Zelfs de antwoorden die ik ga krijgen gaan identiek zijn. Wedden dat het "vanavond" opgelost zal zijn...
Zoals voorspeld moeten we nog niet een andere hobby gaan zoeken, maar ik vrees dat jij wel een nieuw zakje "vertrouwen" zal moeten openen...

mvg

Ter info: Nog steeds kunnen homeconnecters elkaar niet bellen...
Niet gebeld deze week naar helpdesk, heeft toch geen zin. Ze weten het ondertussen, en ik kan ook Froozen (hoe toepasselijk toch) ook niet meer horen. Begin ook te vrezen dat anders de luidsprekertjes van m'n telefoon al versleten gaan zijn vooraleer ik m'n eerste telefoontje kan plegen...


jep tis erg
ik bel ook ni meer naar hun desk ------ help zet zelfs al niet meer voor
nog 7 maanden te gaan se


Aangetekend schrijven richten met ontvangsbewijs.
Ombudsdienst voor telecom op de hoogte brengen.
Test Aankoop op de hoogte brengen
Federale overheid voor consumentenzaken op de hoogte brengen.

Eigenlijk allemaal zaken dat Userbase onderhand zou mogen opnemen en coördineren ondertussen. Neem julle verantwoordelijkheid.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Zambo, blijf even realistisch. Begin eerst al eens met een degelijke ingebrekestelling aangetekend aan Dommel te sturen. komt er dan binnen een termijn van 10 dagen geen reactie, dan kan je verdergaan met de ombudsdienst voor Telecommunicatie en eventueel de rest. Het enige dat je met zo'n spervuur bereikt is dat Dommel bedolven wordt onder papierrommel - dat in de veronderstelling dat al die diensten onmiddellijk zullen reageren wat heel twijfelachtig is.
Geuf
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:41

staartmees schreef:Zambo, blijf even realistisch. Begin eerst al eens met een degelijke ingebrekestelling aangetekend aan Dommel te sturen. komt er dan binnen een termijn van 10 dagen geen reactie, dan kan je verdergaan met de ombudsdienst voor Telecommunicatie en eventueel de rest. Het enige dat je met zo'n spervuur bereikt is dat Dommel bedolven wordt onder papierrommel - dat in de veronderstelling dat al die diensten onmiddellijk zullen reageren wat heel twijfelachtig is.

Al dat gedoe is er voor mij teveel aan. Ik heb een tarriefaanpassing gevraagd, omdat ze een deel van de diensten waar ik voor betaal niet kunnen leveren. Wat zeggen ze dan: dat het niet kan, omdat hun prijzen scherp zijn. Vergeef me dat ik dan ik een lachkramp schiet hé. Om niet te kunnen bellen naar wie ik wil (nooit, gewoonweg nooit...) vind ik de prijs helemaal niet scherp. Onbudsdienst...testaankoop...nope, anderen en beter misschien, als het nog echt lang gaat duren...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

staartmees schreef:Zambo, blijf even realistisch. Begin eerst al eens met een degelijke ingebrekestelling aangetekend aan Dommel te sturen. komt er dan binnen een termijn van 10 dagen geen reactie, dan kan je verdergaan met de ombudsdienst voor Telecommunicatie en eventueel de rest. Het enige dat je met zo'n spervuur bereikt is dat Dommel bedolven wordt onder papierrommel - dat in de veronderstelling dat al die diensten onmiddellijk zullen reageren wat heel twijfelachtig is.


Blijkt de enige manier te zijn om hen erop te wijzen dat ze producten op de markt brengen die onvoldoende of niet werken. Wat is daar verkeerd aan? Gans Userbase staat ondertussen vol met niet of onvoldoende werkende producten van Dommel.

Ik moet oppassen hé, want Dommel heeft een schare fans die graag betalen voor een product die niet werkt en dit ook nog normaal vinden.

Als je een wagen gaat kopen die je om de 100 kilometer dient te verversen van olie omdat de fabrikant zijn technologie niet goed op een rij heeft ga je dit ook normaal vinden? Want dat is wat Dommel doet hé.

- Hulpdiensten kunnen niet opgebeld worden
- Dommelaars kunnen niet bellen naar elkaar
- facturatie systeem die niet werkt
- men is blijkbaar niet bereikbaar en antwoord ook niet op vragen van klanten
- ...

Er dienen echt stappen ondernomen te worden om Dommel effectief wakker te schudden en hen op hun maatschappelijke en commerciële verantwoordelijkheid te wijzen.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

dat hulpdiensten niet kunnen opgebeld worden en dat phonebanking en andere toongestuurde diensten niet werken is inherent aan VOIP en niet typisch voor Dommel.

Maar ik blijf erbij dat je met een spervuur niets bereikt. Beste resultaten bereik je door stapsgewijs te werk te gaan. Vergeet ook niet dat die diensten enkel bemiddelden voor het probleem of de problemen die jij persoonlijk ondervindt.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

staartmees schreef:dat hulpdiensten niet kunnen opgebeld worden en dat phonebanking en andere toongestuurde diensten niet werken is inherent aan VOIP en niet typisch voor Dommel.

Maar ik blijf erbij dat je met een spervuur niets bereikt. Beste resultaten bereik je door stapsgewijs te werk te gaan. Vergeet ook niet dat die diensten enkel bemiddelden voor het probleem of de problemen die jij persoonlijk ondervindt.


even een kleine opmerking tussendoor...

sorry maar noodnummers kunnen intussen wel gebeld worden bij Belgacom I-Talk of I-Office Voice, dus uw opmerking klopt niet volledig.
Geuf
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:41

staartmees schreef:dat hulpdiensten niet kunnen opgebeld worden en dat phonebanking en andere toongestuurde diensten niet werken is inherent aan VOIP en niet typisch voor Dommel.

Maar ik blijf erbij dat je met een spervuur niets bereikt. Beste resultaten bereik je door stapsgewijs te werk te gaan. Vergeet ook niet dat die diensten enkel bemiddelden voor het probleem of de problemen die jij persoonlijk ondervindt.

Nog 8 maand, en 't probleem zal opgelost zijn...
Dan zit m'n jaarkontrakt erop...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

staartmees schreef:dat hulpdiensten niet kunnen opgebeld worden en dat phonebanking en andere toongestuurde diensten niet werken is inherent aan VOIP en niet typisch voor Dommel.


Hangt van de implementatie van de VOIP af, niet van de VOIP-techniek zelf. Zoals hier inderdaad aangegeven, bij I-Talk is het noodnummer issue inmiddels opgelost. Bij T2 is het zelfs nooit een probleem geweest om noodnummers te bellen via Voip/All-in. En mijn vrouwtje's phonebanking abo heeft altijd gewerkt via T2's VOIP.

"typisch voor voip" is dan een hele zwakke verdediging hoor.

Los van het de specifieke problemen in die de revu passeren :
Ik ben het eens met het idee dat je om een conflict op te lossen het snelste tot een oplossing kan komen wanneer beide partijen redelijk blijven, daar niet van, maar wanneer je na acceptabele tijd en na alle normale communicatiekanalen te hebben uitgeput nog steeds geen enkele zinnige reaktie krijgt op je klachten dringen zich andere maatregelen op.

Ik heb in de afgelopen maanden Dommel 4 maal gemailed ivm technische vragen rond hun producten als potentiële toekomstige klant. Niet *1* antwoord gehad buiten een geautomatiseerde "we hebben uw vraag goed ontvangen ...." reply. De enige ISP die me in het verleden op zo'n compleet ongeinteresseerde heeft behandeld, was E-Leven. :twisted:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

staartmees schreef:dat hulpdiensten niet kunnen opgebeld worden en dat phonebanking en andere toongestuurde diensten niet werken is inherent aan VOIP en niet typisch voor Dommel.

Maar ik blijf erbij dat je met een spervuur niets bereikt. Beste resultaten bereik je door stapsgewijs te werk te gaan. Vergeet ook niet dat die diensten enkel bemiddelden voor het probleem of de problemen die jij persoonlijk ondervindt.

akkoord, omdat er nog andere bedrijven zijn met problemen kan je dommel niks verwijten
Geuf
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:41

Nog steeds kan er niet gebeld worden van Homeconnect naar Homeconnect.
Ik denk dat ik een petitie ga starten om hier in de straat een telefooncel geplaatst te krijgen. Alhoewel dat soort zaken meestal wel lang duurt, denk ik dat die telefooncel al lang versleten gaat zijn vooraleer de "heren van Dommel met hun scherpe prijzen" erin slagen om hun diensten die ze in de reklame zo mooi aanbieden geleverd krijgen...
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Geuf schreef:Nog steeds kan er niet gebeld worden van Homeconnect naar Homeconnect.
Ik denk dat ik een petitie ga starten om hier in de straat een telefooncel geplaatst te krijgen. Alhoewel dat soort zaken meestal wel lang duurt, denk ik dat die telefooncel al lang versleten gaat zijn vooraleer de "heren van Dommel met hun scherpe prijzen" erin slagen om hun diensten die ze in de reklame zo mooi aanbieden geleverd krijgen...



ola een gewaagde uitspraak hé vriend in het hol vd leeuw
vele gebruikers verafgoden dommel hier en dulden geen tegenspraak
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

klooooon schreef:vele gebruikers verafgoden dommel hier en dulden geen tegenspraak
zoveel zijn het er ondertussen niet meer zenne. dommel heeft veel van z'n pluimen verloren de laatste maanden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

normaal ging het opgelost zijn eind november volgens de helpdesk. En deze keer zou het geen loze belofte zijn ...
ja ja ... het is nu december en we kunnen nog steeds niet bellen naar elkaar.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Geuf schreef:Nog 8 maand, en 't probleem zal opgelost zijn...
Dan zit m'n jaarkontrakt erop...


Waarom nog 8 maanden wachten op iets die blijkbaar toch niet komt. Gewoon een aangetekend schrijven met ontvangstbewijs en Dommel in gebreke stellen voor producten die niet werken. Je bent dan direct van Dommel verlost.

Blijkbaar zijn er echt nog mensen die geld teveel hebben en graag een incompetent bedrijf sponseren voor producten die niet werken. Ik begrijp dit toch echt niet.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

HANs schreef:normaal ging het opgelost zijn eind november volgens de helpdesk. En deze keer zou het geen loze belofte zijn ...
ja ja ... het is nu december en we kunnen nog steeds niet bellen naar elkaar.


Zalig de armen van geest
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dommelaars kunnen elkaar niet opbellen (via Homeconnect)

Aan wat ligt dit eigenlijk ?

- Ligt dit aan die Siemens modem ?
- Kan een firmware update dit probleem oplossen ?
- Of is het een hardware probleem. En blijven we ermee zitten ? :-(

Aan Zambo, je hebt twee soorten mensen in de wereld. Mensen die bij een goedkoop product meteen gaan zitten klagen en schieten dat het niet 100% werkt, dat het niet 100% deugd. En mensen die met die 85% dat het wel werkt voorlopig vrede nemen (voor die goedkope prijs). Hoe de toestand binnen 6 maanden zal zijn, weet je niet. Die is opnieuw te evalueren.

Ik heb daarnet gelezen, dat het facturatie probleem van testertje is opgelost. Dat er mensen via Cityconnect zijn aangesloten en heel tevreden zijn. Dommel levert dus nog altijd schitterend werk ! Maar ja, je hebt mensen die dit niet willen zien. Die op de fouten gefocust blijven. Op die 5 of 15% ...

Om het Dommel Homeconnect eventjes nuchter te bekijken. Voor 10 euro (discovery line) + 35 euro (netconnect) heb je een stevig werkend internetproduct (met 100 Gb download en 4,6 Mbps). Voor slechts 5 euro meer in de maand, kun je Homeconnect nemen. Hiervoor krijg je extra: - onbeperkt surfen. - sneller surfen (12 Mbps snelheid mits medewerking van Belgacom mogelijk). - onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen. Dit bellen werkt misschien nog niet voor de 100%. Echter voor die 85% dat het nu wel werkt, is het wel 24u op 24u gratis ! Dat allemaal voor 5 euro meer in de maand en toch blijven we maar klagen :???:

- Wil je een stabiele telefoonlijn, stap dan niet in het Homeconnect avontuur.
- Wil je een strakke prijs, veel mogelijkheden, met in de telefonie nog geen 100% stabiliteit, neem dan HomeConnect. En gebruik bv je GSM als je echt zo nodig iemand wilt bellen (of bereiken).

Ik heb in mijn nieuwe woonst geen TV abonnment genomen. Ik kijk via DVB-T (digital TV via een aardse antenne). De enige posten die ik ontvangen kan zijn. Één en Canvas. Sinds een paar weken is daar gratis Canvas+ bijgekomen. En Één+ zit er ook aan te komen. De beeldkwaliteit is perfect (heel mooi) maar zeker niet stabiel. Soms als er veel wind is (of regen) valt dit beeld even uit, of hapert het wat. Echt erg, vind ik dit niet. Omdat die televisie (net zoals die foon) voor mij niet zo belangrijk is. Ik spaar veel geld uit. En voor die paar keren in de maand dat ik soms bel of TV kijk, werkt het 85% van de tijd wel.

Waarmee ik maar zeggen wil. Die prioriteiten, bepaal je als consument zelf. Als je een Lada koopt, moet je niet verwachten daarmee in een Mercedes te rijden. Die Lada werkt even goed als die Mercedes. In de zin van. Hij brengt je ook van punt a naar punt b. Misschien niet altijd even snel. Maar hij doet het wel. Op sommige vlak kan een Lada soms zelfs beter zijn dan die Mercedes. Op andere vlakken dan weer niet. Zo kan er misschien geen radio in zitten. Goh ja, dan neem ik mijn MP3 spelertje mee in de wagen, niet ? Of blijf ik zitten zeuren tegen Lada dat ze die radio voor die prijs daar ook maar moeten voor inbouwen.

Enfin, tot zover mijn ochtend-babbel :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Uw redenering is dus 'hoe duurder, hoe beter' .... 'hoe goedkoper, hoe slechter' ... dus als iets gratis is, dan hoeven we zelfs niet te hopen dat het werkt. Alleen al met het feit dat het gratis is, moeten we tevreden zijn.

Tja, elk zijn logica :eek:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dommel had een waarschuwing moeten zetten op zijn verpakking: "pas op: goedkoop, dus werkt misschien niet (onmiddellijk) 100 % correct".
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Gent32m schreef:
Aan Zambo, je hebt twee soorten mensen in de wereld. Mensen die bij een goedkoop product meteen gaan zitten klagen en schieten dat het niet 100% werkt, dat het niet 100% deugd. En mensen die met die 85% dat het wel werkt voorlopig vrede nemen (voor die goedkope prijs). Hoe de toestand binnen 6 maanden zal zijn, weet je niet. Die is opnieuw te evalueren.

Om het Dommel Homeconnect eventjes nuchter te bekijken. Voor 10 euro (discovery line) + 35 euro (netconnect) heb je een stevig werkend internetproduct (met 100 Gb download en 4,6 Mbps). Voor slechts 5 euro meer in de maand, kun je Homeconnect nemen. Hiervoor krijg je extra: - onbeperkt surfen. - sneller surfen (12 Mbps snelheid mits medewerking van Belgacom mogelijk). - onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen. Dit bellen werkt misschien nog niet voor de 100%. Echter voor die 85% dat het nu wel werkt, is het wel 24u op 24u gratis ! Dat allemaal voor 5 euro meer in de maand en toch blijven we maar klagen :???:


De problemen omtrent Home-connect bestaan al sinds de lancering, nog eens 6 maanden wachten is gelijk aan een jaar dat het product niet werkt. Een beetje lang hé om daar zoveel geld aan te besteden en een bedrijf te sponseren die dit normaal vindt?

Voor 47 Euro per maand kan je onbeperkt bellen + gratis binnen Europa in daluren en ben je zeker van je 12Mbits snelheid en moet je niet wachten op de goede wil van Belgacom. Dat is per maand nog altijd 3 Euro goedkoper en je bent zeker dat je kan bellen, gebeld worden, de hulpdiensten kan bereiken, ... op goede facturen. Het enige is dan wel dat je nog altijd met een harde limiet zit. Vraag hierbij wel nog altijd af wat mensen effectief doen met die hoge of onbeperkte volumes (ethisch verantwoord???)

Het blijft voor mij nog altijd onbegrijpelijk dat mensen een bedrijf ophemelen die een slecht tot niet werkend product levert. Blijkbaar zijn alle ethische normen hier aan het vervagen als men dit normaal vindt. Even de lijn doortrekken, de belastingsdienst mag dus bij die mensen 10% meer vragen om terug te betalen. Want ze vinden zo een zaken doodnormaal als ze het reeds ok vinden om te betalen voor iets die niet werkt. Hier is duidelijk sprake van algehele normvervaging.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Uzzi schreef:Uw redenering is dus 'hoe duurder, hoe beter' .... 'hoe goedkoper, hoe slechter' ... dus als iets gratis is, dan hoeven we zelfs niet te hopen dat het werkt. Alleen al met het feit dat het gratis is, moeten we tevreden zijn.

Tja, elk zijn logica :eek:


Nope, dat is jouw interpretatie. Een duur product kan slecht werken. Een goedkoop product even goed. Wel is het zo, dat je bij een duurder product enigszins verwacht dat het "goed'" zal werken. Tenslotte betaal je daar voor (of dat hoop je toch :wink: ). Bij een goedkoop product, verwacht je die "'service" niet (of minder). Maar hoop je wel dat het ook werkt natuurlijk. Is het na 2 maanden al stuk. Heb je die 2 maanden plezier toch maar gehad.

Ik vind dat Dommel goede producten levert aan een goede prijs. Ok, de support is soms minder goed bereikbaar. En het nieuwe HomeConnect product kampt nog met wat kinderziektes. Maar ja, dat hoort er ergens bij. Toch voor die prijs, vind ik.

Goztow schreef:Dommel had een waarschuwing moeten zetten op zijn verpakking: "pas op: goedkoop, dus werkt misschien
niet (onmiddellijk) 100 % correct".


Klopt. Mee akkoord. Echter, geen enkel bedrijf doet dat. Ook Telenet of Belgacom niet. Als je telenet shake koopt, staat er ook niet op de verpakking bv, opgelet, zet na 1 maand je tijdelijk gratis betaalzender pakket via een aangetekend schrijven (of email) stop, of je hangt voor een jaar betalend vast aan dit abbo. Niemand doet dit. En de banken zijn (denk ik) nog het ergst met klanten voor te liegen (ik heb daar heeel slechte ervaringen mee). Ik heb nog altijd vertrouwen in Dommel. In een heleboel banken heb ik dat ondertussen al lang niet meer...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Goztow schreef:(onmiddellijk)


Niet onmiddelijk? laat dat maar vallen en maak er maar van "het product is goedkoop en werkt maar voor 50% als je geluk hebt, voor die overige 50% zullen we absoluut geen moeite doen om het werkend te krijgen"

Het komt er dus op neer dat je 50Euro betaald voor internet, telefonie gedeelte werkt toch niet.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Gent32m schreef:Ik heb nog altijd vertrouwen in Dommel.


Algehele normvervaging, je hebt vertrouwen in een bedrijf die producten levert die niet werken. Er is duidelijk iets serieus mis in deze maatschappij.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ergens heeft iedereen wel een stuk gelijk maar ik denk gewoon dat je geduldig moet zijn. Natuurlijk is het vervelend en zou ik het ook graag anders zien.

Ieder product heeft opstart moeilijkheden in het begin. Wees blij dat er zijn zoals dommel die hun nek uitsteken om een voor belgie revolutionair product willen brengen. Natuurlijk zijn het altijd die pioniers die bakken kritiek over zich heen krijgen omdat er dan iets niet werkt.

Ergens denk ik dan... stel dat ze morgen zeggen, we stoppen ermee door de vele kritiek, ga maar terug naar het telenettijdperk van 10GB. Hoe ga je dan reageren?

kritiek spuien is makkelijk, heel makkelijk. Als je niet wil dat er ook maar iets niet werkt blijf je weg van de pioniers en wacht je tot alles op punt staat.

Ik heb dat ook gehad met tele2-allin. Eerst slechte telefoon kwaliteit en 3 maanden vooraleer ze konden aansluiten maar unlimited. In het begin hopen kritiek op TELE2 hier op userbase... nu hoor je daar niks meer. Alles werkt en dat uit zich door de rust op het forum.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Zambo schreef:De problemen omtrent Home-connect bestaan al sinds de lancering, nog eens 6 maanden wachten is gelijk aan een jaar dat het product niet werkt. Een beetje lang hé om daar zoveel geld aan te besteden en een bedrijf te sponseren die dit normaal vindt?

Voor 47 Euro per maand kan je onbeperkt bellen + gratis binnen Europa in daluren en ben je zeker van je 12Mbits snelheid en moet je niet wachten op de goede wil van Belgacom. Dat is per maand nog altijd 3 Euro goedkoper en je bent zeker dat je kan bellen, gebeld worden, de hulpdiensten kan bereiken, ... op goede facturen. Het enige is dan wel dat je nog altijd met een harde limiet zit. Vraag hierbij wel nog altijd af wat mensen effectief doen met die hoge of onbeperkte volumes (ethisch verantwoord???)

Het blijft voor mij nog altijd onbegrijpelijk dat mensen een bedrijf ophemelen die een slecht tot niet werkend product levert. Blijkbaar zijn alle ethische normen hier aan het vervagen als men dit normaal vindt. Even de lijn doortrekken, de belastingsdienst mag dus bij die mensen 10% meer vragen om terug te betalen. Want ze vinden zo een zaken doodnormaal als ze het reeds ok vinden om te betalen voor iets die niet werkt. Hier is duidelijk sprake van algehele normvervaging.


Waarom gebruik jij het woordje sponseren ? Je betaalt voor een pakket. En bepaalt ergens zelf waarvoor je die 50 euro betaalt. Misschien is dat voor de één vooral het onbeperkt surfen in het aanbod, voor de ander is het misschien eerder het onbeperkt bellen naar de vaste lijnen dat die prijs waard maakt, voor nog een ander misschien het (meer psycholgisch) aspect dat je dan geen telefonie abonnement bij Belgacom meer nodig hebt. Zulkes keuzes en (product) waardebeoordelingen zijn altijd subjectief van aard. Hierin ben je als klant volledig vrij (om je waardeoordeel te bepalen).

Waarom jij het woordje sponseren daarbij in de mond neemt, snap ik dus niet goed. Het lijkt wel alsof jij vind dat Dommel hier misbruik maakt van de mensen. Terwijl ik vind dat ze proberen een alternatief product op de markt te lanceren (ook al kampt het hier en daar nog met wat problemen)

Je voorbeeld met de belastingen, vat ik niet.

Je haalt het zelf aan. Voor 47 euro, kun je ook een andere formule nemen. Niemand houd je daarin tegen. Echter, de mensen die voor HomeConnect kiezen, hebben ook het recht, hiervoor te gaan. Als die mensen vrede nemen (voor die prijs) met een product dat kwa telefonie momenteel minder werkt. Is dat toch hun goed recht ? Daar hoeft niemand toch over te oordelen ? Ofwel ?

Als jij met die formule van 47 euro gelukkig bent, ben ik gelukkig voor jou. En jij bent dit hopelijk ook voor mij :wink:

Nogmaals (en dat heb ik tegen veel mensen hier al gezegd). Als je echt niet tevreden bent, zoek dan naar een alternatief. Bv GSM in samenwerking met Homeconnect gebruiken (voor wanneer die Homeconnect niet werkt). Wat geduld hebben (op bugfixes) of Dommel in gebreke stellen en op een ander gaan. Er zijn keuzes genoeg. Maar bij gelijk welke ISP kan er altijd iets fout lopen.

De ideale wereld bestaat niet. "Je maakt voor jezelf uit, in welke situatie jij je gelukkig voelt"

Zambo schreef:Niet onmiddelijk? laat dat maar vallen en maak er maar van "het product is goedkoop en werkt maar voor 50% als je geluk hebt, voor die overige 50% zullen we absoluut geen moeite doen om het werkend te krijgen" Het komt er dus op neer dat je 50Euro betaald voor internet, telefonie gedeelte werkt toch niet.


Dit is een heel subjectief antwoord. Waarom maar 50% ? Heb jij zelf Homeconnect ? 50% is veel te laag gekwoteerd (vind ik). Ik heb op die 6 maand tijd, nog maar één keer niet kunnen bellen. De andere keren altijd. Mij opbellen, is soms iets moeilijker. Aangezien Dommel klanten elkaar ook niet kunnen opbellen (en dit er nog niet zoveel zijn), geef ik het 85%. Maar wederom dit is een heel subjectieve beoordeling. Kun je objectief niet meten...

Zambo schreef:
Gent32m schreef:Ik heb nog altijd vertrouwen in Dommel.


Algehele normvervaging, je hebt vertrouwen in een bedrijf die producten levert die niet werken. Er is duidelijk iets serieus mis in deze maatschappij.


Lol :-D Dat klinkt heavy :wink: Degene die vertrouwen hadden in Fortis, hoe denk je dat die mensen zich voelen ? Hadden die ook last van normvervaging ? En hoe de regering Leterme daarmee omgegaan is. Hoe vind je dat ? Ook normvervaging.

Ik heb vertrouwen in Dommel omdat ik weet dat ze aan hun producten werken. Het is een bedrijf in groei. Ze sleutelen, misschien niet altijd even snel, maar het evolueert in de goede richting. Dat is met Netconnect, Cityconnect vroeger ook zo geweest. Nou ja, vertrouwen is wederom een subjectief gevoel hé. Je kan daarin ook altijd bedrogen worden. Then again, dan ga je gewoon op een ander. Toen Argenta me bedrogen heeft, ben ik naar Rabobank overgestapt.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 mar 2008, 22:33

Gent32m schreef:Aan Zambo, je hebt twee soorten mensen in de wereld. Mensen die bij een goedkoop product meteen gaan zitten klagen en schieten dat het niet 100% werkt, dat het niet 100% deugd. En mensen die met die 85% dat het wel werkt voorlopig vrede nemen (voor die goedkope prijs).

Zelfs een goedkope radio MOET muziek kunnen laten horen. Het is niet omdat het maar een goedkoop radiootje is dat je er enkel maar geruis op kan horen.
Je betaald bij dommel voor internet + telefonie. Dus moeten ze ook internet + telefonie leveren!
Kunnen ze geen werkende voip leveren, dan moeten ze dat van hun website afhalen en hun limietloos internet apart verkopen.

Gent32m schreef: Op sommige vlak kan een Lada soms zelfs beter zijn dan die Mercedes. Op andere vlakken dan weer niet. Zo kan er misschien geen radio in zitten. Goh ja, dan neem ik mijn MP3 spelertje mee in de wagen, niet ? Of blijf ik zitten zeuren tegen Lada dat ze die radio voor die prijs daar ook maar moeten voor inbouwen.

Als Lada u een radio beloofde voor je hem kocht, dan heb je recht op die radio.
Dus als dommel je voip beloofde voor je een abonnement aanging, heb je recht op die voip.
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 mar 2008, 22:33

Gent32m schreef: En het nieuwe HomeConnect product kampt nog met wat kinderziektes.

Dat is toch als grapje bedoeld?? :|
Zouden ze dan is niet van dokter veranderen? Want ze geraken maar niet van hun ziektes vanaf.
DarthStijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jun 2008, 23:26

Al een idee wanneer hier eindelijk eens een oplossing voor gaat komen?
Je kan veruit naar heel de wereld bellen, maar mijn vader een paar km verder woont kan ik gewoonweg niet bellen? :bang:
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Gent32m schreef:
Zambo schreef:
Gent32m schreef:Ik heb nog altijd vertrouwen in Dommel.


Algehele normvervaging, je hebt vertrouwen in een bedrijf die producten levert die niet werken. Er is duidelijk iets serieus mis in deze maatschappij.


Lol :-D Dat klinkt heavy :wink: Degene die vertrouwen hadden in Fortis, hoe denk je dat die mensen zich voelen ? Hadden die ook last van normvervaging ? En hoe de regering Leterme daarmee omgegaan is. Hoe vind je dat ? Ook normvervaging.


Voor zover ik weet kan je Dommel met Fortis niet vergelijken. Bij Fortis ging blijkbaar vanalles mis achter de schermen, maar tot een bepaald punt had de klant/investor/mensen hiervan geen weet. Toen alles aan het licht kwam hebben de meesten toch afgehaakt. Kijk maar naar de laatste aandeelhoudersvergaderingen.

Hoe kan je spreken van normvervaging als je niet alle feiten kent - en moest je ze kennen zou je mening wijzigen...

Bij Dommel is het imo een heel ander geval, de mensen WETEN dat er problemen kunnen zijn (niet altijd, maar toch) en BLIJVEN betalen voor een dienst die onvolledig werkt. Het argument kinderziektes is al geruime tijd niet meer bruikbaar...

Wie (nog) niet bij Dommel zit, denk er nog maar eens goed over na :)
Wie al wel bij Dommel zit : Prettige feestdagen & misschien zien we elkaar in 2009 wel online :wink:
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Is er nu van dommel uit al enige communicatie geweest ivm dit fenomeen?
Het is nu toch al wel enige tijd geleden dat ik onder andere dit gemeld heb maar zoals elk probleem valt het in dovemans oren.
Ben is benieuwd naar dat scarlet aanbod van 20Mb voor 25€ dan koop ik wel een usenet abbo der bij en VOIP voor 10€ kom ik ook wel zéér ver mee.
Zijn er trouwens statistieken van het aantal klanten van bv dommel?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

maja deze probleem valt simpel op te lossen
jullie hebben 1 persoon nodig die zegt dat:
omdat hij niet kan bellen naar persoon X die ook dommel heeft met zijn vaste toestel (ook van dommel) heeft hij met gsm moeten bellen. Vervolgens stuurt hij een factuur naar dommel. Als dommel niet betaalt dan rechtszaak waarbij anderen ook nog zich kunnen aansluiten.
Hoogstwaarschijnlijk gaat het ergens tussen facturen sturen en rechtszaak aanspannen opgelost geraken.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

ga jij nu echt voor een paar euro een rechtszaak beginnen die jou al minstens 150 EUR borgstelling kost?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

malinwa001 schreef:Is er nu van dommel uit al enige communicatie geweest ivm dit fenomeen?
Het is nu toch al wel enige tijd geleden dat ik onder andere dit gemeld heb maar zoals elk probleem valt het in dovemans oren.
Ben is benieuwd naar dat scarlet aanbod van 20Mb voor 25€ dan koop ik wel een usenet abbo der bij en VOIP voor 10€ kom ik ook wel zéér ver mee.
Zijn er trouwens statistieken van het aantal klanten van bv dommel?


Veel succes bij scarlet zou ik zeggen ---- viewtopic.php?f=48&t=21854 ---- een niet zo tevreden ex-dommel klant
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Blijkbaar zouden we vanaf maandag met elkaar kunnen bellen.
Er is een update van homelink en nu nog een update op hun netwerk dit weekend en dan .....

maandag zal weeral niks zijn denk ik ;)
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

HANs schreef:Blijkbaar zouden we vanaf maandag met elkaar kunnen bellen.
Er is een update van homelink en nu nog een update op hun netwerk dit weekend en dan .....

maandag zal weeral niks zijn denk ik ;)


Source?
Afbeelding
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

helpdesk dommel deze morgen
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

HANs schreef:helpdesk dommel deze morgen

thanks mate. redelijk betrouwbaar dus, maar kan nie zeggen 100%. :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Om hun telefonie helemaal op punt te krijgen, moet Dommel (denk ik) nog onderstaande punten aanpakken:
- Dommel HC naar Dommel HC kunnen bellen.
- Echo klank (voor niet Dommelaar die naar Dommel HC klant belt) oplossen.

=> Die echo klant heb ik onlangs nog maar gemerkt, toen ik vanaf mijn werk naar mijn vader belde (die recent HC heeft). Als HC klant, merk je van die echo niets. Je hoort het enkel als je als (niet HC klant) naar een HC telefoonnummer belt.

De overige gebreken (nummer doorschakeling, tweede lijn, etc) vind ik meer opties.
Als de twee bovenstaande punten opgelost kunnen geraken, is het telefonie gedeelte helemaal ok (vind ik zelf zo)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Gent, probeer eens je hoorn wat stiller te zetten als je hem belt?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Goztow schreef:Gent, probeer eens je hoorn wat stiller te zetten als je hem belt?

Kan inderdaad de oorzaak zijn of wel een te lage upload.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”