De consument heeft geen recht om van aankoop af te zien ? ?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Ik denk dat het Verzakingsrecht in Belgie,door sommige isp's onwettelijk word ge(mis)bruikt ?
En omdat het niet alleen op Edpnet van toepassing is,heb ik het hier gezet.
pakliterke schreef:Hij is er, maar wel met de (gebruikelijke) nodige isp-gebreken = ( m'n Scarlet is niet meer alleen )
'k zou sinds 8/10/08 op Dyn12 met 12Mbps zitten
Maar had daar nog niks van gemerkt :? ,

buiten het feit,dat er een nieuwe onaangekondigde (gewoonlijk sturen ze een emailtje) ?????? dubbele maand ??????? (8/10 tot 8/11 en 8/11 tot 8/12 ) + activatiekost factuur ,bij " Mijn Edpnet" te zien is .

Toevallig is de periode Dyn6 van 6/10 tot 6/11 al wel betaald.

Zullen we nu bij Edpnet,ook al D(r)ommelse toestanden gaan tegenkomen ? ? :mrgreen:

Mijn Dyn12 'ffen getest en ik krijg niet meer downloadsnelheid,dan ik kreeg met mijn Dyn6.

Dan maar eens gebeld en te horen gekregen dat ik maar een 6 mbps met mijn dyn12 kan krijgen.

Wat die nieuwe factuur betreft ,Edpnet kennende maak ik me daar weinig zorgen over (voorlopig toch :wink: ).
Hun automaat kan wel ( Dommel indachtig) kredietnota's maken

Maar dat ik nu wel 1 jaar moet betalen voor een Dyn12 = 60GB/maand + 12 mbps

en 1 jaar verder moet doen met de 60GB/maand + 6 mbps van een Dyn 6,

en ondertussen m'n geduld moeten botvieren op hunne Dyn 24
waar ze mij niet blij mee kunnen maken :mrgreen:

Ik heb ze dan maar een ticketje gestuurd waarin ik hen zeg,gebruik te willen maken van het verzakingsrecht,
en binnen de 7 dagen opzeg zonder kosten

waar over sprake is in ,:

http://www.tik.be/tik_vzw/pagina/wet_op ... op_afstand

en er hen op wijs dat ze niet voldoen aan het artikel,:
Art. 78

Bij de tekoopaanbieding op afstand moet de consument ondubbelzinnig, op heldere en begrijpelijke wijze ingelicht worden door elk middel dat aangepast is aan de gebruikte techniek voor communicatie op afstand, meer bepaald over de volgende elementen:

6° het al dan niet bestaan van een verzakingsrecht;

en

3° bij ontstentenis van verzakingsrecht, in de veronderstellingen voorzien in artikel 80, § 4, het volgende beding, in vetgedrukte letters en in een kader los van de tekst, op de eerste bladzijde:

“ De consument beschikt niet over het recht om van een aankoop af te zien.”
De verplichte tekst De consument beschikt niet over het recht om van een aankoop af te zien.",: is bij bestelling nergens te zien
pakliterke schreef:Edpnet heeft geantwoord op mijn ticket en beschuldigt me ervan,:
Edpnet schreef:Indien u een bestelling plaatst hebt u aangevinkt dat u afstand doet van het verzakingsrecht.
Mijn antwoord daarop was simpel,:

Nergens komt men tijdens de online bestelling de cruciale regel “ De consument beschikt niet over het recht om van een aankoop af te zien.” met een vakje ernaast,dat men kan aanvinken tegen.

De geciteerde tekst moet er volgens de wet wel in het groot,vet en omkaderd staan,maar staat er niet.

Wel heb ik een vinkje gezet naast,:

" Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden"

En dat is geheel iets anders.

Algemene voorwaarden kunnen o.a. gewijzigd worden,(zie Dommel die ineens zegt dat men niet meer per email kan opzeggen)
er kunnen zelfs artikelen instaan die in strijd zijn met wetten die regelmatig aangepast worden en moeten de mensen maar akkoord zijn met die voorwaarden.
Ik hou me dus aan mijn opzeg van mijn Dyn12 en vraag mijn Dyn6 terug,tenzij u me de langbeloofde Dyn24 ondertussen al zouden kunnen leveren.
pakliterke schreef:Uitleg met voorbeeld aan de leerlingen op het Collegenet
3.6 Verzakingsrecht

Eens je je bestelling hebt bevestigd, ben je door een verkoopsovereenkomst gebonden. Als de webwinkel geen bevestiging per e-mail stuurt, print dan de pagina met je bestelling af, zodat je een bewijs hebt mocht er achteraf discussie ontstaan.

Als je een bestelling hebt geplaatst dan kan je dit in sommige gevallen nog annuleren: het verzakingsrecht. Dit is zeer belangrijk bij een verkoop op afstand. Omdat je het product niet fysisch kan bekijken voor de bestelling, voorziet de wet een bedenktijd van minimum zeven dagen na de levering (de verkoper kan je in zijn verkoopsvoorwaarden dus ook een langere termijn geven). Binnen die bedenktijd kan je kosteloos en zonder verantwoording aan de verkoper je bestelling annuleren.

Dit recht geldt niet bij een product dat je op maat laat maken (bv. kleding), producten die snel bederven (bv. eetwaren), bij een aankoop van audio- of video-opnamen of computerprogramma's van zodra je de verzegelde verpakking verbroken hebt, en bij de aankoop van dagbladen en tijdschriften. Ook als je aan een loterij deelneemt of een dienst koopt waarover je meteen wil beschikken (toegang tot een database bijvoorbeeld) kan je niet van dit recht gebruik maken. De verkoper moet je voor je de bestelling deed, meedelen of je zo'n verzakingsrecht hebt of niet en nadat je je bestelling hebt doorgegeven, moet hij je volgende informatie meedelen, in vetgedrukte letters en in een kader los van de andere tekst, als je recht op bedenktijd hebt:

De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij van de aankoop afziet, zonder een boete te betalen en zonder een reden op te geven, gedurende ... werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstverleningsovereenkomst.

Als je geen recht hebt op bedenktijd, moet de verkoper volgende zin duidelijk vermelden:

De consument beschikt niet over het recht om van een aankoop af te zien.

Als je ten laatste bij de levering deze informatie niet gekregen hebt van de verkoper, mag je het product houden zonder te betalen; in dat geval gaat de wetgever ervan uit dat het product je is toegestuurd zonder dat je iets bestelde.

Wens je af te zien van de bestelling, dan volstaat het binnen de opgegeven termijn (minimum zeven dagen) de verkoper ervan per fax, mail of brief op de hoogte te brengen. Je moet wel opdraaien voor de portokosten om het product terug naar de verkoper te sturen. Die retourkosten vallen ten laste van de verkoper als hij werkelijk een compleet verkeerd product geleverd heeft (je bestelde bijvoorbeeld een cd van Radiohead maar de verkoper leverde je eentje van Pavarotti).
Zover een quote uit ADSL Max 12 vanaf 22 juli

Ik heb nog eens gebeld en voorgesteld omdat volgens ,: http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Wat_ ... d_van_ADSL 9mbps kunnen halen,
om mijn Dyn12 op mijn kosten 1 week te syncr op 9 mbps en als er problemen zouden zijn kunnen ze niet anders,
maar dan blijft mijn opzeg via verzakingsrecht van kracht.
Hun antwoord was,dat ze mij met Dyn12 niet meer kunnen geven omdat dan de verbinding onstabiel zou zijn.
Ik heb hen dan gevraagd mijn contract op te schorten
6.7 In geval van ernstige tekortkomingen vanwege
EDPnet mag de klant/abonnee de overeenkomst
opschorten, of in geval van zeer ernstige
tekortkomingen, de overeenkomst opzeggen.
,want ik ga hun raad opvolgen en me tegen mijn zin tot de Ombudsman wenden.
Dat kon niet,niettegenstaande het ook in hun voorwaarden vermeld staat en ik hen er op wees.
11.1 EDPnet verbindt zich ertoe om problemen
waarvan zij op de hoogte wordt gebracht en waaraan
zij kan verhelpen, zo spoedig mogelijk op te lossen.
Indien de klant niet tevreden is met het antwoord of
de geboden oplossing, kan hij zich wenden tot de
Ombudsdienst voor Telecommunicatie:
Bariccadenplein 1, 1000 Brussel – E-mail:
[email protected].
Bron; http://www.edpnet.be/docs/general_conditions_nl.pdf
De klacht zal niet gaan over de maar 6mbps levering,dan wel over het gebruik of het ontbreken van de regel
De consument beschikt niet over het recht om van een aankoop af te zien.”
tijdens het plaatsen van een bestelling en de wettelijkheid van de manier waarop isp's die regel ge(mis?)bruiken.

Een mooi voorbeeld vinden we bij Edpnet als we de Algemene voorwaarden voor Belgie met
Bij online-bestellingen geniet de consument van een
verzakingsrecht gedurende zeven (7) werkdagen,
vanaf de dag na de levering of, ingeval van een
dienst, de dag na de aanvaarding door EDPnet van
het passende bestelformulier. Evenwel houdt dit
recht van opzegging automatisch op te bestaan vanaf
het moment dat de consument gebruik maakt van de
dienst, zelfs indien het gebruik van de dienst
tussenkomt voor het einde van voornoemde termijn
van zeven (7) werkdagen.
en de Algemene voorwaarden voor Nederland met
3.1 De Overeenkomst komt tot stand door
aanvaarding van het aanbod door de Klant en door
acceptatie daarvan door EDPnet BV.
3.2 EDPnet BV stuurt een schriftelijke of
elektronische bevestiging van de acceptatie aan de
Klant.
3.3 Bij Overeenkomsten op afstand, zoals bedoeld in
artikel 7:46a van het BW, kan de Klant binnen zeven
werkdagen na de bevestiging van de Overeenkomst
door EDPnet BV deze schriftelijk of elektronisch
ontbinden. EDPnet BV kan in dat geval, behoudens
ten hoogste de rechtstreekse kosten van het
terugzenden van de zaak, aan de koper geen
vergoeding in rekening brengen. Na deze periode is
EDPnet BV gerechtigd de kosten in rekening te
brengen zoals overeengekomen.
Als ik deze voorwaarden vergelijk vermoed ik dat onze isp's ,toen de wet er op europees vlak doorkwam de wet wat in hun voordeel hebben laten aanpassen.
Daar de Belgen brave volgzame mensen zijn en praktisch geen consumentenverdedigers hebben is zoiets hier mogelijk en in Nederland niet
En uit bovenstaande kan men ook al zien,hoe dubbelzinnig een bedrijf kan zijn en foefeld waar het kan.

ps.Ik stel voor dat ze bij onze Noorderburen de Belgische voorwaarden eens proberen toe te passen.
Jolijt alom gegarandeerd !
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Wegens het succes,hier maar voortdoen ,zeker ? :oops:

Na op UB,een hoop verhalen gelezen te hebben van klanten die schrik hebben om hun isp contract op te zeggen,
omdat ze vrezen een fikse schadevergoeding te moeten betalen
en er blijkbaar nog geen gevallen van schadeclaims te vinden zijn ,
waarmee aangetoond is hoe de rechtbank reageert in zo’n conflict,

en het feit dat ik in mijn zaak tegen TN ,tot april 2009 moet wachten op een advies van de Ombudsman,
omdat de adviseur tot dan in zwangerschapsverlof is,

en in mijn zaak tegen Dommel de zaak slaapt tot Dommel begint te procederen of iets anders doet (voortfeesten en slapen ?),

ben ik dan toch maar tegen Edpnet begonnen,in de hoop dat die sneller zijn in het nemen van juridische stappen als antwoord op mijn ticket

ticket schreef:
14/11/2008 10:07:01
Geachte,

Op advies van m'n raadsheer schort ik onze overeenkomst op,op basis van artikel,:

" 6.7 In geval van ernstige tekortkomingen vanwege
EDPnet mag de klant/abonnee de overeenkomst
opschorten, of in geval van zeer ernstige
tekortkomingen, de overeenkomst opzeggen"

uit uw algemene voorwaarden.

Ik leg ook het geval voor bij de Ombudsman en zal me daarbij aan zijn advies houden.

Het staat u vrij het contract te verbreken of mij voor de rechtbank te dagvaarden om voor een door u bepaalde en gevraagde verbrekingsvergoeding te verantwoorden.

Spijtig dat het zo moet lopen.

Hoogachtend

14/11/2008 15:18:15
Geachte,
Wij kunnen uw abonnement niet "opschorten".
Indien u wil opzeggen dient u dit op officiële en naspeurbare wijze te doen, nl met een gehandtekend document.
Met vriendelijke groeten,

14/11/2008 17:35:52
Geachte,

Daar u ondanks mijn verwijzing naar uw artikel 6.7 van uw A.V. lastig blijft doen,
verwijs ik naar de opzeg,die op naspeurbare wijze is gebeurd op 13/10/2008

De betalingen zijn stopgezet

Gelieve uw gelijk te halen via de rechtbank
Met de naspeurbare wijze verwijs ik naar dit ticket.

Bij hun vraag naar een gehandtekend document,die ze stellen omdat ze niets anders weten,
verwijs ik naar het feit ,dat ze om het contract te maken ook geen handtekening nodig hadden.
Het feit dat ze antwoorden bewijst dat ze weten wat mijn bedoeling is.
Dat ze maar rap beginnen met hun gerechtelijke stappen te ondernemen zodat er eens iets duidelijk word voor iedereen die aan opzeggen denkt,
inplaats van rond de pot te draaien en me met hun juristen te dreigen.

Niet dreigen aub,maar DOEN ! !
Laatst gewijzigd door ceurrrix 16 nov 2008, 14:37, in totaal 2 gewijzigd.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

True!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

:curt: Meer danwat men op Tik vertelt,was hier volgens mijne glazen bol,
van de fanboys,zeker niet te verwachten. :wink:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Gelijk hebben en gelijk halen zijn toch twee wel twee verschillende dingen. Zonder iemand met kennis te raadplegen die kan bevestigen dat je 100% in uw schoenen staat, zal dat toch een risicovolle onderneming zijn. :p
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ceurrix, je bent mijn held, echt waar. Moedwillig ISP's tegen de schenen trappen om een rechtzaak uit te lokken, met als enige bedoeling om de consument er beter beschermd te laten uitkomen. Edelmoedig, zonder meer...

Werkelijk, hoedje af!

Nu, als ik je topic zo een beetje tracht te ontcijferen - na 3 zinnen krijg ik al hoofdpijn van je zinsconstructies - dan zou ik zelf durven stellen dat je gelijk hebt. Komt dat nu toch eens tegen!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ceurrrix heeft(bijna) altijd gelijk! Maar zoals lithion schreef: gelijk hebben en gelijk krijgen zijn totaal verschillend. Bovendien is ceurrrix zelden in staat om zijn gelijk uit te leggen. En of dat nu aan hem of aan ons ligt, dat laat ik aan uw mening over.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Effen :offtopic:

Wil 'ffen bescheiden vermelden dat ik in mijn schooljaren (50 jaar geleden) de meeste punten verzamelde van de klas en 'n crack was in rekenen.

Wat niets duidelijk maakt over mijn persoon,maar toch in overweging genomen mag worden.

Was het mijn schuld of de schuld van de anderen ? ? tja,dat vraagt men zich nu,nog af :roll:
Praetorian
Premium Member
Premium Member

ceurrrix schreef:Effen :offtopic:

Wil 'ffen bescheiden vermelden dat ik in mijn schooljaren (50 jaar geleden) de meeste punten verzamelde van de klas en 'n crack was in rekenen.

Wat niets duidelijk maakt over mijn persoon,maar toch in overweging genomen mag worden.

Lag het aan mij of aan de anderen ? ? tja,dat vraagt men zich nu,nog af :roll:
klaarblijkelijk niet in taal? :p (grapje he)
Ahja, ze zeiden dat van mij ook toen ik nog op de schoolbankjes zat. Gevolg: ik verveelde me er steendood...
Ergste voorbeeld waren de lessen wiskunde in het middelbaar... Mijn leraar begreep niet hoe ik aan mijn uitkomst kwam omdat ik te veel tussenstappen (eigenlijk zowat alle) overliet :?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Praetorian schreef:
ceurrrix schreef:Effen :offtopic:

Lag het aan mij of aan de anderen ? ? tja,dat vraagt men zich nu,nog af :roll:
klaarblijkelijk niet in taal? :p (grapje he)
Ik dacht net hetzelfde, en dat is niet als grap bedoeld.
Alle berichten van ceurrix worden door mij overgeslagen wegens compleet onoverzichtelijk opgesteld. En natuurlijk ook omdat ik geen zin heb om eerst een half uur iets te gaan ontcijferen (neen, die tijdsspanne zegt niks over mijn intellectuele capaciteiten !) alvorens aan een mogelijk antwoord te beginnen schrijven.
If you can't beat them, confuse them.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Praetorian schreef: klaarblijkelijk niet in taal? :p (grapje he)
Ahja, ze zeiden dat van mij ook toen ik nog op de schoolbankjes zat. Gevolg: ik verveelde me er steendood...
Ergste voorbeeld waren de lessen wiskunde in het middelbaar... Mijn leraar begreep niet hoe ik aan mijn uitkomst kwam omdat ik te veel tussenstappen (eigenlijk zowat alle) overliet :?
'k snap het maar met Frans,Engels,Duits,Spaans,Italiaans,zweeds,Antwaarps en Grieks,de talen waarin ik me kan behelpen,neer te schrijven heb ik nog meer problemen.
Uit de klas gezet worden,als de hele klas,de meester incluis het vraagstuk
verkeerd hadden opgelost en ik niet wou toegeven dat mijn(juiste) oplossing verkeerd was.
Toen ik aan de directeur moest uitleggen waarom ik buiten de klas stond kwam men tot de conclusie dat ik gelijk had.
En hééééééééél de klas was voor de rest van het schooljaar kwaad op mij,de meester incluis :oops:
En nog kwader toen ik weer de éérste van de klas was.
We verhuisden naar een andere gemeente,andere school,de meeste punten.
Ben gaan werken toen ik 15 was, heb een leerrijk leven gehad en leer nog dagelijks bij.
Laatst gewijzigd door ceurrrix 18 nov 2008, 15:56, in totaal 2 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Allé, een beetje zoals op userbase dan :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ken
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:True!
²

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ceurrrix, heb jij het soms moeilijk om je te concentreren?
Alsof er héél veel zaken zijn die tegelijk je aandacht vragen, en dat je niet direct kan beslissen wat het belangrijkste is.
Heb je soms last van vermoeidheid of slaapproblemen?
Ben je gevoelig voor prikkels van buitenaf, en zoek je die prikkels op?

Ik probeer je te begrijpen, en als mijn vermoeden klopt, dan ken ik véél mensen zoals u.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

localhost schreef:Ceurrrix, heb jij het soms moeilijk om je te concentreren?
Alsof er héél veel zaken zijn die tegelijk je aandacht vragen, en dat je niet direct kan beslissen wat het belangrijkste is.
Heb je soms last van vermoeidheid of slaapproblemen?
Ben je gevoelig voor prikkels van buitenaf, en zoek je die prikkels op?

Ik probeer je te begrijpen, en als mijn vermoeden klopt, dan ken ik véél mensen zoals u.
Ik heb geen concentratieproblemen,
ben met meer bezig dan u hier leest
en alles komt tamelijk in een goede volgorde,
dus geen last van vermoeidheid of slaapproblemen.
Ben gevoelig voor prikkels van buiten en die zoeken mij op.
Ben blij dat ik niet de énige ben. :-D :wink:
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Maglor schreef:
Nu, als ik je topic zo een beetje tracht te ontcijferen - na 3 zinnen krijg ik al hoofdpijn van je zinsconstructies - dan zou ik zelf durven stellen dat je gelijk hebt. Komt dat nu toch eens tegen!
Als Justitie en de consumenten,ook zo reageren,dan kunnen we al voor 80% gelijk krijgen.
Nu die andere 20% nog en de vlotte medewerking van Edpnet. 8)
Ken
Elite Poster
Elite Poster

ceurrrix, heb je al de Zeitgeist movies gezien? Zeker bekijken!

TV = FTA IPTV + Netflix
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Je hebt ook weer gelijk.

Het was wel weer zeer moeilijk leesbaar. Ik bespeur soms een lichte vorm van dyslexie. Maar je hebt weer gelijk, zoals altijd.

Best is om volgende maal, eerst een korte samenvatting te posten. Quote's van brieven zou ik pas doen, als er achter gevraagd word. Dat zou het duidelijker houden voor ons.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

'k zal met uw raadgevingen rekening houden en hoop dat ik na de aanval van den"dyslexie",
me wat beter verdedig tegen den "dementie" :oops:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Er is geen enkele reden om beschaamd te zijn als je last hebt van dyslexie. Veel mensen met hoog iq hebben er last van.

En met dementie worden we bijna allemaal geconfronteerd ;)
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

bambipower schreef:Er is geen enkele reden om beschaamd te zijn als je last hebt van dyslexie. Veel mensen met hoog iq hebben er last van.

En met dementie worden we bijna allemaal geconfronteerd ;)
Als die twee me kapot krijgen,neem ik ze mee in de crematie-oven.
Eens zien of ze daar mee kunnen lachen.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

lithion schreef:Gelijk hebben en gelijk halen zijn toch twee wel twee verschillende dingen. Zonder iemand met kennis te raadplegen die kan bevestigen dat je 100% in uw schoenen staat, zal dat toch een risicovolle onderneming zijn. :p
De ombudsman heeft me vandaag al
laten weten dat m'n klacht ontvankelijk verklaard is en we nu op uitleg met een standpunt van Edpnet wachten,
met al zeker een opschorting van de inningsprocedure voor onbepaalde tijd tot gevolg.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

De ombudsman heeft een bemiddelende functie en het is niet omdat je klacht ontvankelijk wordt verklaart dat je daarmee gelijk krijgt. Zelfs wanneer de klant in fout is wordt er toch geprobeerd om te bemiddelen. Het enige dat je kan hopen is dat EDPNET zich iets gewilliger schikt, maar ik vrees er voor.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

lithion schreef:De ombudsman heeft een bemiddelende functie en het is niet omdat je klacht ontvankelijk wordt verklaart dat je daarmee gelijk krijgt. Zelfs wanneer de klant in fout is wordt er toch geprobeerd om te bemiddelen. Het enige dat je kan hopen is dat EDPNET zich iets gewilliger schikt, maar ik vrees er voor.
Zoals de meesten (in't algemeen),die dan daarom,
maar liever beslissen van er nikske tegen te doen
en zich maar laten melken,
wat natuurlijk hun volste recht is.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Sinds ik
pakliterke schreef:Edpnet heeft geantwoord op mijn ticket en beschuldigt me ervan,:
Edpnet schreef:Indien u een bestelling plaatst hebt u aangevinkt dat u afstand doet van het verzakingsrecht.
Mijn antwoord daarop was simpel,:

Nergens komt men tijdens de online bestelling de cruciale regel “ De consument beschikt niet over het recht om van een aankoop af te zien.” met een vakje ernaast,dat men kan aanvinken tegen.

De geciteerde tekst moet er volgens de wet wel in het groot,vet en omkaderd staan,maar staat er niet.

Wel heb ik een vinkje gezet naast,:

" Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden"

En dat is geheel iets anders.

Algemene voorwaarden kunnen o.a. gewijzigd worden,(zie Dommel die ineens zegt dat men niet meer per email kan opzeggen)
er kunnen zelfs artikelen instaan die in strijd zijn met wetten die regelmatig aangepast worden en moeten de mensen maar akkoord zijn met die voorwaarden.
.
vermeld heb, heeft Edpnet hun bestellingsformulier aangepast en word er nu wel een aanvinkbare regel met de vermelding

“ De consument beschikt niet over het recht om van een aankoop af te zien.”
getoond.

Voor de klacht :xmas:

Na de klacht :nana:
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”