Problemen met de Dommel SMTP server

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Sinds gisterenavond heb ik problemen met het gebruik van Dommel's SMTP server.

Eerst kon ik gewoon niet mailen. Na een een pauze van een uur werd mij een certificaat gepresenteerd. Ik accept'e dit maar connectie leggen met relay.dommel.be lukt niet.

Zijn er nog mensen die een gelijkaardig problemen hebben?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Al geprobeerd met een andere e-mail client en of een andere account?

De tijd dat je aan Dommel besteed voor het zoeken van het probleem kan je beter benutten door een gmail account te nemen waar je al deze problemen niet hebt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Bedankt voor uw suggestie Ken maar eigenlijk hou ik het liever bij lokaal geïnstalleerde clients ipv webclients.

Na heel wat tijdverlies (testen) blijkt het dus aan Dommel te liggen. Die hebben waarschijnlijk een nieuwe mailserver geïnstalleerd gisterenavond die enkel mails met een bepaalde structuur accepteert veronderstel ik. Die structuur houdt wellicht in dat de emails moeten gestuurd zijn via Micro$oft Outlook ofzo want dat ging wel. In elk geval werken Thunderbird (niet op Linux en ook niet op Windows) en Evolition niet meer.

Bedankt Dommel! :evil: De laatste maanden zijn bij deze toch wel ingetreden :evil:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Marauder schreef:Bedankt voor uw suggestie Ken maar eigenlijk hou ik het liever bij lokaal geïnstalleerde clients ipv webclients.
Met Gmail kan je ook POP3 inschakelen. En indien nodig kan je zelf Google Apps gebruiken met je eigen domeinnaam en zelf alle accounts beheren die onder deze domeinnaam vallen.

Veel beter dan de mail van gelijk welke provider! Uptime = 100%

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb gisterenavond ook problemen gehad, kreeg sommige mails tijdelijk niet weg
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Marauder schreef: In elk geval werken Thunderbird (niet op Linux en ook niet op Windows) en Evolition niet meer.



Idd, heb het probleem met thunderbird ook !!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

met outlook express gaat het nu wel, maar het duurt heel lang voor de berichten 'weg' zijn. zo'n 10 seconden per mail
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ken schreef:
Marauder schreef:Bedankt voor uw suggestie Ken maar eigenlijk hou ik het liever bij lokaal geïnstalleerde clients ipv webclients.
Met Gmail kan je ook POP3 inschakelen. En indien nodig kan je zelf Google Apps gebruiken met je eigen domeinnaam en zelf alle accounts beheren die onder deze domeinnaam vallen.

Veel beter dan de mail van gelijk welke provider! Uptime = 100%


Dit is echt een heel goede tip, ongeacht welke provider je ook hebt.
Ik doe het zelf ook en het lost veel op:
- Je kunt ieder adres gewoon ontvangen en verzenden, zowel vanuit de webmail als vanuit de client, enkel dingen als hotmail adressen kun je niet importeren maarja hotmail s**** bigtime in vergelijking met Gmail.
- Geen blacklisting problemen.
- Overal ter wereld via de zelfde settings in je client mail verzenden en ontvangen ipv iedere keer de SMTP server aan te moeten passen tussen bijv thuis en werk.
- Perfect spamfilter, beste dat ik ooit gezien heb
- Perfecte webmail natuurlijk, gebruik het nog liever dan outlook, zoeken gaat ook veel sneller, zeker als t om bijlagen gaat.
- Je bent niet ISP afhankelijk, iets wat toch zeker ook heel belangrijk is. Ik heb al jaren het zelfde e-mail adres nu terwijl ik al via verschillende ISP's heb gewerkt.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Marauder schreef:... Na heel wat tijdverlies (testen) blijkt het dus aan Dommel te liggen. Die hebben waarschijnlijk een nieuwe mailserver geïnstalleerd gisterenavond die enkel mails met een bepaalde structuur accepteert veronderstel ik. Die structuur houdt wellicht in dat de emails moeten gestuurd zijn via Micro$oft Outlook ofzo want dat ging wel. In elk geval werken Thunderbird (niet op Linux en ook niet op Windows) en Evolition niet meer.

Met Pegasus geen problemen ondervonden...
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

macamba schreef:
Ken schreef:
Marauder schreef:Bedankt voor uw suggestie Ken maar eigenlijk hou ik het liever bij lokaal geïnstalleerde clients ipv webclients.
Met Gmail kan je ook POP3 inschakelen. En indien nodig kan je zelf Google Apps gebruiken met je eigen domeinnaam en zelf alle accounts beheren die onder deze domeinnaam vallen.

Veel beter dan de mail van gelijk welke provider! Uptime = 100%


Dit is echt een heel goede tip, ongeacht welke provider je ook hebt.
Ik doe het zelf ook en het lost veel op:
- Je kunt ieder adres gewoon ontvangen en verzenden, zowel vanuit de webmail als vanuit de client, enkel dingen als hotmail adressen kun je niet importeren maarja hotmail s**** bigtime in vergelijking met Gmail.
- Geen blacklisting problemen.
- Overal ter wereld via de zelfde settings in je client mail verzenden en ontvangen ipv iedere keer de SMTP server aan te moeten passen tussen bijv thuis en werk.
- Perfect spamfilter, beste dat ik ooit gezien heb
- Perfecte webmail natuurlijk, gebruik het nog liever dan outlook, zoeken gaat ook veel sneller, zeker als t om bijlagen gaat.
- Je bent niet ISP afhankelijk, iets wat toch zeker ook heel belangrijk is. Ik heb al jaren het zelfde e-mail adres nu terwijl ik al via verschillende ISP's heb gewerkt.



Mja maar toch pas ik vriendelijk.

1) Heb het net even geteld en met Thunderbird beheer ik 10 mailboxen. De Webmail plugin laat ook makkelijk downloaden toe van yahoo-mails, hotmail-mails.... Handig voor backups.
2) In Thunderbird heb ik mijn eigen spamfilter geschreven die ongeveer 95% filtert nu en geen enkele goeie e-mail in de spambox zet. Iets wat ik wel eens voorhad met web based e-mail providers.
3) Google heeft inzake privacy een bedenkelijke reputatie. Je weet bijvoorbeeld niet wat ze doen met je e-mails. Het is algemeen gekend dat als je een e-mail verwijdert, deze niet echt verwijderd wordt. Volgens mij wordt je mailbox gescand door bots om die zee aan persoonlijke informatie te ontleden en je te profilen wat uiteindelijk dient om hun marketingmachine te voeden.
4) Ik heb ook al jaren hetzelfde e-mail-adres. Het zou nogal dom zijn om je adres bij je ISP te hebben want dan ben je aan hen gebonden en dat zou een verhuis al wat vervelender maken. En als ik zie hoe 'veilig' Dommel wel niet is inzake paswoorden en facturen zou het me niet verwonderen mocht het Dommel-personeel je e-mails gewoon kunnen meelezen. Ik durf er zelfs 100 euro op te verwedden.

Maar kom, ieder zijn meug. Gij zult het lieven bij Gmail houden terwijl ik het liever bij Thunderbird houd. Het is niet aan de ISP om te beslissen welke mail client je moet gebruiken en bijgevolg zelfs welk besturingssysteem.
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Idem problemen met relay.dommel.be

Vraagt voortdurend het paswoord, geef het juist in, maar accepteert het niet en weigert mails te versturen.

Ik behelp me met een externe smtp server die ook mijn Dommel mails accepteert, maar handig is anders.

Hopelijk fixt dommel dit snel

Moomin
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Moomin schreef:Idem problemen met relay.dommel.be

Vraagt voortdurend het paswoord, geef het juist in, maar accepteert het niet en weigert mails te versturen.

Ik behelp me met een externe smtp server die ook mijn Dommel mails accepteert, maar handig is anders.

Hopelijk fixt dommel dit snel

Moomin


Voor de relay heb je toch geen pass nodig?!
Stovokor
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jul 2008, 11:18

Moomin schreef:Idem problemen met relay.dommel.be

Vraagt voortdurend het paswoord, geef het juist in, maar accepteert het niet en weigert mails te versturen.

Ik behelp me met een externe smtp server die ook mijn Dommel mails accepteert, maar handig is anders.

Hopelijk fixt dommel dit snel

Moomin


Werkt je POP3? Bij Dommel moet je het volledige e-mailadres ingeven als Account en het password dat je via Homelink hebt aangemaakt. Uiteraard werkt smtp enkel als je vanuit een Dommel-lijn aanlogt, vanuit een andere provider lukt het niet.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

idd, vraagt voortdurend je passwoord, inkomende mail geen probleem dus enfin heb ondertussen windows mail en outllook terug geconfigureerd...heb 2 gmail adressen en het wordt es tijd om mn m8's te contacteren via gmail te mailen , want probs zijn er toch regelmatig met hun mailservers...

Maar toch heb je soms een isp mail adres nodig hé, ik zeg maar iets bv bij het aangaan van sommige usenetacount's ect...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

kaise1 schreef:Maar toch heb je soms een isp mail adres nodig hé, ik zeg maar iets bv bij het aangaan van sommige usenetacount's ect...


??? Waarom zou je, Ik heb al meer dan 2.5 jaar (sinds ik bij dommel ben) geen @isp adres. Wel een eigen domein en dat volstaat voor alle toepassingen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Bah, ik wil geen domeinnaam...en bv Hans van PFCorner krijgt een atackske als die hot/gmail's ontvangt :lol:
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

kaise1 schreef:idd, vraagt voortdurend je passwoord, inkomende mail geen probleem dus enfin heb ondertussen windows mail en outllook terug geconfigureerd...heb 2 gmail adressen en het wordt es tijd om mn m8's te contacteren via gmail te mailen , want probs zijn er toch regelmatig met hun mailservers...

Maar toch heb je soms een isp mail adres nodig hé, ik zeg maar iets bv bij het aangaan van sommige usenetacount's ect...


Gebruik je ThunderBird? Ga kijken naar de relay.dommel.be zijn settings in je SMTP opties ( Accoutns ), en zet de autorisatie af als deze aan staat. Blijkbaar hebben ze settings veranderd waarbij de autorisatie nu blokkeert. Vroeger was er geen probleem mee, nu ineens wel... swat ... Het werkt hier in ieder geval weer zonder autorisatie.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Tnx, windows mail en outlook gebruik ik nu, op 1 pc staat nog thunderbird en op deze zal ik dat dan ook doen en TB terug configuren op de andere XP dan, vista's windows mail bevalt me daarentegen wel :wink:
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Arqentus schreef:Gebruik je ThunderBird? Ga kijken naar de relay.dommel.be zijn settings in je SMTP opties ( Accoutns ), en zet de autorisatie af als deze aan staat. Blijkbaar hebben ze settings veranderd waarbij de autorisatie nu blokkeert. Vroeger was er geen probleem mee, nu ineens wel... swat ... Het werkt hier in ieder geval weer zonder autorisatie.


Yup, dat was het, nu werkt het weer. Bedankt voor de tip!

Moomin
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Thanks, werkt inderdaad.

Had deze optie zaterdag ook geprobeerd als ik het me goed herinner. Maar kom, van communicatie naar haar klanten heeft Dommel absoluut geen kaas gegeten :?
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Sinds vrijdag hebben ze nieuwe SMTP servers in gebruik genomen.. nu geen last meer van blacklisting, en er zit nu eindelijk ook een spamfilter op de uitgaande mail. Een behoorlijk streng spamfilter zelfs.
Mooi zo! ;-)
Kalden
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2004, 14:59

macamba schreef:Sinds vrijdag hebben ze nieuwe SMTP servers in gebruik genomen.. nu geen last meer van blacklisting, en er zit nu eindelijk ook een spamfilter op de uitgaande mail. Een behoorlijk streng spamfilter zelfs.
Mooi zo! ;-)


Fijn inderdaad, maar een mailtje vooraf ivm de thunderbirdprobs had toch weer ergernis kunnen voorkomen.
asilnevs
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 dec 2005, 15:28
Locatie: Arendonk

Door die beveiliging en authenticatie uit te zetten werkt het versturen van mails hier ook terug, raar maar waar.
hier ce doar ce nonkel Jef
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Arqentus schreef:
kaise1 schreef:idd, vraagt voortdurend je passwoord, inkomende mail geen probleem dus enfin heb ondertussen windows mail en outllook terug geconfigureerd...heb 2 gmail adressen en het wordt es tijd om mn m8's te contacteren via gmail te mailen , want probs zijn er toch regelmatig met hun mailservers...

Maar toch heb je soms een isp mail adres nodig hé, ik zeg maar iets bv bij het aangaan van sommige usenetacount's ect...


Gebruik je ThunderBird? Ga kijken naar de relay.dommel.be zijn settings in je SMTP opties ( Accoutns ), en zet de autorisatie af als deze aan staat. Blijkbaar hebben ze settings veranderd waarbij de autorisatie nu blokkeert. Vroeger was er geen probleem mee, nu ineens wel... swat ... Het werkt hier in ieder geval weer zonder autorisatie.


Thanx voor de tip! Nu lukt het terug. Ze hadden wel een klein berichtje kunnen posten ivm Thunderbird.

Maar ja, waardoor dienen forums als deze als je niet geholpen word :)
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Marauder schreef:Thanks, werkt inderdaad.

Had deze optie zaterdag ook geprobeerd als ik het me goed herinner. Maar kom, van communicatie naar haar klanten heeft Dommel absoluut geen kaas gegeten :?


Je kan misschien beter in je avatar Edpnet vervangen door Dommel :roll:
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Arqentus schreef:
kaise1 schreef:idd, vraagt voortdurend je passwoord, inkomende mail geen probleem dus enfin heb ondertussen windows mail en outllook terug geconfigureerd...heb 2 gmail adressen en het wordt es tijd om mn m8's te contacteren via gmail te mailen , want probs zijn er toch regelmatig met hun mailservers...

Maar toch heb je soms een isp mail adres nodig hé, ik zeg maar iets bv bij het aangaan van sommige usenetacount's ect...


Gebruik je ThunderBird? Ga kijken naar de relay.dommel.be zijn settings in je SMTP opties ( Accoutns ), en zet de autorisatie af als deze aan staat. Blijkbaar hebben ze settings veranderd waarbij de autorisatie nu blokkeert. Vroeger was er geen probleem mee, nu ineens wel... swat ... Het werkt hier in ieder geval weer zonder autorisatie.


Dank, ik was er mij al enkele weken aan aan het ergeren dat ik blijkbaar niets meer kon versturen via dommel.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de 'nieuwe' relay heeft het vannacht al eens laten afweten, mails werden met uurtje of 10 vertraging afgeleverd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

xenne schreef:de 'nieuwe' relay heeft het vannacht al eens laten afweten, mails werden met uurtje of 10 vertraging afgeleverd
Nog steeds sneller dan de Post! :lol:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

begrijp niet hoe jullie je, ondanks de problemen, krampachtig blijven vastklampen aan die mailserver van dommel. Schakel over naar Gmail: raar of zelden down en je kunt je dommeladres verzenden via de Gmailservers.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

staartmees schreef:begrijp niet hoe jullie je, ondanks de problemen, krampachtig blijven vastklampen aan die mailserver van dommel. Schakel over naar Gmail: raar of zelden down en je kunt je dommeladres verzenden via de Gmailservers.

het combineren van verschillende email adressen werkt niet zo goed bij gmail, wel bij dommel(heb er een 10-tal e-mail adressen).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”