Problemen met de Dommel SMTP server
Sinds gisterenavond heb ik problemen met het gebruik van Dommel's SMTP server.
Eerst kon ik gewoon niet mailen. Na een een pauze van een uur werd mij een certificaat gepresenteerd. Ik accept'e dit maar connectie leggen met relay.dommel.be lukt niet.
Zijn er nog mensen die een gelijkaardig problemen hebben?
Eerst kon ik gewoon niet mailen. Na een een pauze van een uur werd mij een certificaat gepresenteerd. Ik accept'e dit maar connectie leggen met relay.dommel.be lukt niet.
Zijn er nog mensen die een gelijkaardig problemen hebben?
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Al geprobeerd met een andere e-mail client en of een andere account?
De tijd dat je aan Dommel besteed voor het zoeken van het probleem kan je beter benutten door een gmail account te nemen waar je al deze problemen niet hebt.
De tijd dat je aan Dommel besteed voor het zoeken van het probleem kan je beter benutten door een gmail account te nemen waar je al deze problemen niet hebt.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Bedankt voor uw suggestie Ken maar eigenlijk hou ik het liever bij lokaal geïnstalleerde clients ipv webclients.
Na heel wat tijdverlies (testen) blijkt het dus aan Dommel te liggen. Die hebben waarschijnlijk een nieuwe mailserver geïnstalleerd gisterenavond die enkel mails met een bepaalde structuur accepteert veronderstel ik. Die structuur houdt wellicht in dat de emails moeten gestuurd zijn via Micro$oft Outlook ofzo want dat ging wel. In elk geval werken Thunderbird (niet op Linux en ook niet op Windows) en Evolition niet meer.
Bedankt Dommel! De laatste maanden zijn bij deze toch wel ingetreden
Na heel wat tijdverlies (testen) blijkt het dus aan Dommel te liggen. Die hebben waarschijnlijk een nieuwe mailserver geïnstalleerd gisterenavond die enkel mails met een bepaalde structuur accepteert veronderstel ik. Die structuur houdt wellicht in dat de emails moeten gestuurd zijn via Micro$oft Outlook ofzo want dat ging wel. In elk geval werken Thunderbird (niet op Linux en ook niet op Windows) en Evolition niet meer.
Bedankt Dommel! De laatste maanden zijn bij deze toch wel ingetreden
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Met Gmail kan je ook POP3 inschakelen. En indien nodig kan je zelf Google Apps gebruiken met je eigen domeinnaam en zelf alle accounts beheren die onder deze domeinnaam vallen.Marauder schreef:Bedankt voor uw suggestie Ken maar eigenlijk hou ik het liever bij lokaal geïnstalleerde clients ipv webclients.
Veel beter dan de mail van gelijk welke provider! Uptime = 100%
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb gisterenavond ook problemen gehad, kreeg sommige mails tijdelijk niet weg
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
met outlook express gaat het nu wel, maar het duurt heel lang voor de berichten 'weg' zijn. zo'n 10 seconden per mail
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Dit is echt een heel goede tip, ongeacht welke provider je ook hebt.Ken schreef:Met Gmail kan je ook POP3 inschakelen. En indien nodig kan je zelf Google Apps gebruiken met je eigen domeinnaam en zelf alle accounts beheren die onder deze domeinnaam vallen.Marauder schreef:Bedankt voor uw suggestie Ken maar eigenlijk hou ik het liever bij lokaal geïnstalleerde clients ipv webclients.
Veel beter dan de mail van gelijk welke provider! Uptime = 100%
Ik doe het zelf ook en het lost veel op:
- Je kunt ieder adres gewoon ontvangen en verzenden, zowel vanuit de webmail als vanuit de client, enkel dingen als hotmail adressen kun je niet importeren maarja hotmail s**** bigtime in vergelijking met Gmail.
- Geen blacklisting problemen.
- Overal ter wereld via de zelfde settings in je client mail verzenden en ontvangen ipv iedere keer de SMTP server aan te moeten passen tussen bijv thuis en werk.
- Perfect spamfilter, beste dat ik ooit gezien heb
- Perfecte webmail natuurlijk, gebruik het nog liever dan outlook, zoeken gaat ook veel sneller, zeker als t om bijlagen gaat.
- Je bent niet ISP afhankelijk, iets wat toch zeker ook heel belangrijk is. Ik heb al jaren het zelfde e-mail adres nu terwijl ik al via verschillende ISP's heb gewerkt.
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Met Pegasus geen problemen ondervonden...Marauder schreef:... Na heel wat tijdverlies (testen) blijkt het dus aan Dommel te liggen. Die hebben waarschijnlijk een nieuwe mailserver geïnstalleerd gisterenavond die enkel mails met een bepaalde structuur accepteert veronderstel ik. Die structuur houdt wellicht in dat de emails moeten gestuurd zijn via Micro$oft Outlook ofzo want dat ging wel. In elk geval werken Thunderbird (niet op Linux en ook niet op Windows) en Evolition niet meer.
macamba schreef:Dit is echt een heel goede tip, ongeacht welke provider je ook hebt.Ken schreef:Met Gmail kan je ook POP3 inschakelen. En indien nodig kan je zelf Google Apps gebruiken met je eigen domeinnaam en zelf alle accounts beheren die onder deze domeinnaam vallen.Marauder schreef:Bedankt voor uw suggestie Ken maar eigenlijk hou ik het liever bij lokaal geïnstalleerde clients ipv webclients.
Veel beter dan de mail van gelijk welke provider! Uptime = 100%
Ik doe het zelf ook en het lost veel op:
- Je kunt ieder adres gewoon ontvangen en verzenden, zowel vanuit de webmail als vanuit de client, enkel dingen als hotmail adressen kun je niet importeren maarja hotmail s**** bigtime in vergelijking met Gmail.
- Geen blacklisting problemen.
- Overal ter wereld via de zelfde settings in je client mail verzenden en ontvangen ipv iedere keer de SMTP server aan te moeten passen tussen bijv thuis en werk.
- Perfect spamfilter, beste dat ik ooit gezien heb
- Perfecte webmail natuurlijk, gebruik het nog liever dan outlook, zoeken gaat ook veel sneller, zeker als t om bijlagen gaat.
- Je bent niet ISP afhankelijk, iets wat toch zeker ook heel belangrijk is. Ik heb al jaren het zelfde e-mail adres nu terwijl ik al via verschillende ISP's heb gewerkt.
Mja maar toch pas ik vriendelijk.
1) Heb het net even geteld en met Thunderbird beheer ik 10 mailboxen. De Webmail plugin laat ook makkelijk downloaden toe van yahoo-mails, hotmail-mails.... Handig voor backups.
2) In Thunderbird heb ik mijn eigen spamfilter geschreven die ongeveer 95% filtert nu en geen enkele goeie e-mail in de spambox zet. Iets wat ik wel eens voorhad met web based e-mail providers.
3) Google heeft inzake privacy een bedenkelijke reputatie. Je weet bijvoorbeeld niet wat ze doen met je e-mails. Het is algemeen gekend dat als je een e-mail verwijdert, deze niet echt verwijderd wordt. Volgens mij wordt je mailbox gescand door bots om die zee aan persoonlijke informatie te ontleden en je te profilen wat uiteindelijk dient om hun marketingmachine te voeden.
4) Ik heb ook al jaren hetzelfde e-mail-adres. Het zou nogal dom zijn om je adres bij je ISP te hebben want dan ben je aan hen gebonden en dat zou een verhuis al wat vervelender maken. En als ik zie hoe 'veilig' Dommel wel niet is inzake paswoorden en facturen zou het me niet verwonderen mocht het Dommel-personeel je e-mails gewoon kunnen meelezen. Ik durf er zelfs 100 euro op te verwedden.
Maar kom, ieder zijn meug. Gij zult het lieven bij Gmail houden terwijl ik het liever bij Thunderbird houd. Het is niet aan de ISP om te beslissen welke mail client je moet gebruiken en bijgevolg zelfs welk besturingssysteem.
Idem problemen met relay.dommel.be
Vraagt voortdurend het paswoord, geef het juist in, maar accepteert het niet en weigert mails te versturen.
Ik behelp me met een externe smtp server die ook mijn Dommel mails accepteert, maar handig is anders.
Hopelijk fixt dommel dit snel
Moomin
Vraagt voortdurend het paswoord, geef het juist in, maar accepteert het niet en weigert mails te versturen.
Ik behelp me met een externe smtp server die ook mijn Dommel mails accepteert, maar handig is anders.
Hopelijk fixt dommel dit snel
Moomin
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Voor de relay heb je toch geen pass nodig?!Moomin schreef:Idem problemen met relay.dommel.be
Vraagt voortdurend het paswoord, geef het juist in, maar accepteert het niet en weigert mails te versturen.
Ik behelp me met een externe smtp server die ook mijn Dommel mails accepteert, maar handig is anders.
Hopelijk fixt dommel dit snel
Moomin
Werkt je POP3? Bij Dommel moet je het volledige e-mailadres ingeven als Account en het password dat je via Homelink hebt aangemaakt. Uiteraard werkt smtp enkel als je vanuit een Dommel-lijn aanlogt, vanuit een andere provider lukt het niet.Moomin schreef:Idem problemen met relay.dommel.be
Vraagt voortdurend het paswoord, geef het juist in, maar accepteert het niet en weigert mails te versturen.
Ik behelp me met een externe smtp server die ook mijn Dommel mails accepteert, maar handig is anders.
Hopelijk fixt dommel dit snel
Moomin
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
idd, vraagt voortdurend je passwoord, inkomende mail geen probleem dus enfin heb ondertussen windows mail en outllook terug geconfigureerd...heb 2 gmail adressen en het wordt es tijd om mn m8's te contacteren via gmail te mailen , want probs zijn er toch regelmatig met hun mailservers...
Maar toch heb je soms een isp mail adres nodig hé, ik zeg maar iets bv bij het aangaan van sommige usenetacount's ect...
Maar toch heb je soms een isp mail adres nodig hé, ik zeg maar iets bv bij het aangaan van sommige usenetacount's ect...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
??? Waarom zou je, Ik heb al meer dan 2.5 jaar (sinds ik bij dommel ben) geen @isp adres. Wel een eigen domein en dat volstaat voor alle toepassingen.kaise1 schreef: Maar toch heb je soms een isp mail adres nodig hé, ik zeg maar iets bv bij het aangaan van sommige usenetacount's ect...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Gebruik je ThunderBird? Ga kijken naar de relay.dommel.be zijn settings in je SMTP opties ( Accoutns ), en zet de autorisatie af als deze aan staat. Blijkbaar hebben ze settings veranderd waarbij de autorisatie nu blokkeert. Vroeger was er geen probleem mee, nu ineens wel... swat ... Het werkt hier in ieder geval weer zonder autorisatie.kaise1 schreef:idd, vraagt voortdurend je passwoord, inkomende mail geen probleem dus enfin heb ondertussen windows mail en outllook terug geconfigureerd...heb 2 gmail adressen en het wordt es tijd om mn m8's te contacteren via gmail te mailen , want probs zijn er toch regelmatig met hun mailservers...
Maar toch heb je soms een isp mail adres nodig hé, ik zeg maar iets bv bij het aangaan van sommige usenetacount's ect...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Tnx, windows mail en outlook gebruik ik nu, op 1 pc staat nog thunderbird en op deze zal ik dat dan ook doen en TB terug configuren op de andere XP dan, vista's windows mail bevalt me daarentegen wel
Yup, dat was het, nu werkt het weer. Bedankt voor de tip!Arqentus schreef:Gebruik je ThunderBird? Ga kijken naar de relay.dommel.be zijn settings in je SMTP opties ( Accoutns ), en zet de autorisatie af als deze aan staat. Blijkbaar hebben ze settings veranderd waarbij de autorisatie nu blokkeert. Vroeger was er geen probleem mee, nu ineens wel... swat ... Het werkt hier in ieder geval weer zonder autorisatie.
Moomin
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Sinds vrijdag hebben ze nieuwe SMTP servers in gebruik genomen.. nu geen last meer van blacklisting, en er zit nu eindelijk ook een spamfilter op de uitgaande mail. Een behoorlijk streng spamfilter zelfs.
Mooi zo!
Mooi zo!
Fijn inderdaad, maar een mailtje vooraf ivm de thunderbirdprobs had toch weer ergernis kunnen voorkomen.macamba schreef:Sinds vrijdag hebben ze nieuwe SMTP servers in gebruik genomen.. nu geen last meer van blacklisting, en er zit nu eindelijk ook een spamfilter op de uitgaande mail. Een behoorlijk streng spamfilter zelfs.
Mooi zo!
Thanx voor de tip! Nu lukt het terug. Ze hadden wel een klein berichtje kunnen posten ivm Thunderbird.Arqentus schreef:Gebruik je ThunderBird? Ga kijken naar de relay.dommel.be zijn settings in je SMTP opties ( Accoutns ), en zet de autorisatie af als deze aan staat. Blijkbaar hebben ze settings veranderd waarbij de autorisatie nu blokkeert. Vroeger was er geen probleem mee, nu ineens wel... swat ... Het werkt hier in ieder geval weer zonder autorisatie.kaise1 schreef:idd, vraagt voortdurend je passwoord, inkomende mail geen probleem dus enfin heb ondertussen windows mail en outllook terug geconfigureerd...heb 2 gmail adressen en het wordt es tijd om mn m8's te contacteren via gmail te mailen , want probs zijn er toch regelmatig met hun mailservers...
Maar toch heb je soms een isp mail adres nodig hé, ik zeg maar iets bv bij het aangaan van sommige usenetacount's ect...
Maar ja, waardoor dienen forums als deze als je niet geholpen word
Je kan misschien beter in je avatar Edpnet vervangen door DommelMarauder schreef:Thanks, werkt inderdaad.
Had deze optie zaterdag ook geprobeerd als ik het me goed herinner. Maar kom, van communicatie naar haar klanten heeft Dommel absoluut geen kaas gegeten
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Dank, ik was er mij al enkele weken aan aan het ergeren dat ik blijkbaar niets meer kon versturen via dommel.Arqentus schreef:Gebruik je ThunderBird? Ga kijken naar de relay.dommel.be zijn settings in je SMTP opties ( Accoutns ), en zet de autorisatie af als deze aan staat. Blijkbaar hebben ze settings veranderd waarbij de autorisatie nu blokkeert. Vroeger was er geen probleem mee, nu ineens wel... swat ... Het werkt hier in ieder geval weer zonder autorisatie.kaise1 schreef:idd, vraagt voortdurend je passwoord, inkomende mail geen probleem dus enfin heb ondertussen windows mail en outllook terug geconfigureerd...heb 2 gmail adressen en het wordt es tijd om mn m8's te contacteren via gmail te mailen , want probs zijn er toch regelmatig met hun mailservers...
Maar toch heb je soms een isp mail adres nodig hé, ik zeg maar iets bv bij het aangaan van sommige usenetacount's ect...
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
de 'nieuwe' relay heeft het vannacht al eens laten afweten, mails werden met uurtje of 10 vertraging afgeleverd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Nog steeds sneller dan de Post!xenne schreef:de 'nieuwe' relay heeft het vannacht al eens laten afweten, mails werden met uurtje of 10 vertraging afgeleverd
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17
begrijp niet hoe jullie je, ondanks de problemen, krampachtig blijven vastklampen aan die mailserver van dommel. Schakel over naar Gmail: raar of zelden down en je kunt je dommeladres verzenden via de Gmailservers.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
het combineren van verschillende email adressen werkt niet zo goed bij gmail, wel bij dommel(heb er een 10-tal e-mail adressen).staartmees schreef:begrijp niet hoe jullie je, ondanks de problemen, krampachtig blijven vastklampen aan die mailserver van dommel. Schakel over naar Gmail: raar of zelden down en je kunt je dommeladres verzenden via de Gmailservers.