Voip storingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

staartmees schreef:je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.

Dit is een probleem dat zich niet mocht stellen. Voor alles wat dommel VOIP bied is er wel een oplossing maar dat is de bedoeling niet.
Ik koop iets opdat het werkt
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

toch al langer geweten dat VOIP-telefonie niet erg betrouwbaar is. Kijk naar de problemen van Tele2 All In of in Nederland KPNInternetplusbellen.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

staartmees schreef:toch al langer geweten dat VOIP-telefonie niet erg betrouwbaar is. Kijk naar de problemen van Tele2 All In of in Nederland KPNInternetplusbellen.



Krijg jij geld van dommel ofzo??
Dommel rules all the way bij u precies
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

sommige gebruikers hebben op alles een antwoord, en dommel is nooit in de fout. staartmees is er zo eentje.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Geuf
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:41

staartmees schreef:je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.

Als ik cafépraat wil horen, ga ik wel ergens aan een toog hangen.
Als dit je oplossingen zijn voor problemen die zich stellen...
Ok, humoristisch is 't wel, zo'n antwoord, alleen vrees ik dat het ernstig bedoeld was.
Als je niet naar elkaar kan bellen, je woont toch allen in Belgie, wel ga dan gewoon bij elkaar op bezoek en vertel het zo. Wil je een taxi bellen: fiets naar het dichtsbijzijnde taxibedrijf, en bestel daar een taxi...
En zo kan ik nog een uurtje doorgaan met belachelijke antwoorden te geven. Ik dacht dat dit een iet of wat ernstig forum was, maar het blijkt om een afgietsel van de Muppetshow te gaan.
:-D
Laatst gewijzigd door Geuf 21 okt 2008, 20:30, in totaal 1 gewijzigd.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

xenne schreef:sommige gebruikers hebben op alles een antwoord, en dommel is nooit in de fout. staartmees is er zo eentje.


zeg pippo, je moet hier mijn woorden niet verdraaien! ik schrijf dat VOIP-telefonie al herhaaldelijk bewezen heeft dat het niet erg betrouwbaar is maar NERGENS dat Dommel nooit in fout is.

In plaats van je blind te staren op 'goedkoop', kan je je beter eerst eens degelijk informeren over de voor- en nadelen van een systeem. Je zult dan zien dat fax, alarmcentrales, phone-banking of toongestuurde diensten het niet doen.

Simpel even googlen op 'nadelen voip'
Laatst gewijzigd door staartmees 22 okt 2008, 07:33, in totaal 1 gewijzigd.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Schiet me niet af hoor, maar zijn er ook zoveel probs met i-talk van belgacom ?
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Hier een mooi voorbeeld.. Het lijkt wel een kopie van wat je hier op Userbase over Dommel leest:

Dinsdag 7 oktober 2008, 16:21 - De al maanden durende storingen bij de vaste telefonie van Telfort zijn te wijten aan softwareproblemen op de voipservers. Collectieve compensatie komt echter nicht in Frage.


http://webwereld.nl/ref/rss/53040

En dan hebben we het over een grote ISP in Nederland, gewoon een KPN dochteronderneming.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Als er toch iets is wat echt niet kan is zo'n probs met (voip) telefonie, ben dus meer en meer geneigd om terug naar telenet(+vast tel) shakes te gaan, belgacom tel+ inet ( vdsl2, eventueel alternatief ook via dommel ?) gaat stukken van mensen kosten dan...
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Ook KPN IPB - KPN InternetPlusbellen - kampt al jaren met dezelfde volgens hen onverklaarbare problemen. Het forum van o.a. de Nederlandse cosnumentenbond staat er vol van. En dat is nu dé telefoon-operator van Naderland.

Even googlen op 'probleem i-talk' levert ook de gekende VOIP-problemen op.
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

Voip down ?

Regio 014
tijd 15:45

Inkomend niet mogelijk
uitgaan niet mogelijk
--------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door tjahhh 22 okt 2008, 17:32, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

algemene storing denk ik

hier zone 011

voip ligt plat (lampje is ook uit)
crm ligt uit
newsserver ligt uit
surfen wel nog mogelijk
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

09 ook
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

idem zone 02
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

*Tiituuuteeed* The person you are calling is unavailable. Please try again.
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

broli schreef:*Tiituuuteeed* The person you are calling is unavailable. Please try again.

idd ik ook die zijn gwn down :p
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

Storing, "welkom bij het betalende nr 12...."
naar 2 dommel homeconnects hetzelfde (in oostende)
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Ja idd ik kan niet bellen of gebeld worden :-(
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 maa 2006, 10:16

hier lag voip ook plat. sinds ik homeconnect heb aangegaan zit ik al meer zonder telefoon dat met.

ik heb er alvast genoeg van tickets staan al maanden open nog altijd geen antwoord.
Vandaag gebeld naar telenet om shake abonnement vanaf die actief is hier zeg ik dommel af jaar contract of niet. Opzegbrief zal verstuurd worden dat ze ermee doen wat ze willen.

Ben het nu grondig beu prima product als het werkt alleen zeer slechte service eigenlijk geen.

soms blijf je inderdaad beter waar je bent :-)
maestro
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2008, 19:50
Locatie: westvlaanderen / kortrijk

hier ook al enkele uren voip plat... zone 056

ben het gedverd moe!
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

..? En op wat gaan ze het nu steken? De switch is in ieder geval al uitgesloten. :P
To download or not to download, that's the question.
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 maa 2006, 10:16

juist antwoord gehad op mijn opzegging ze maken er blijkbaar geen probleem van dat ik nog onder contract lig.

alee voorlopig nog niet :-)

van die siemens router zou je die eventueel kunnen gebruiken voor telenet als er een mogelijkheid is om de modem uit te schakelen en enkel als router gebruiken?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

zogro schreef:juist antwoord gehad op mijn opzegging ze maken er blijkbaar geen probleem van dat ik nog onder contract lig.

alee voorlopig nog niet :-)

van die siemens router zou je die eventueel kunnen gebruiken voor telenet als er een mogelijkheid is om de modem uit te schakelen en enkel als router gebruiken?


er staat ergens een optie in de router waarbij je kunt kiezen tussen 'adsl' en 'kabel'... gewoon kabel kiezen daar dus..
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 maa 2006, 10:16

thx gevonden nog mooi meegenomen dan
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)
joepie theeft weer lang geduurd :roll: . Eerst valt heel men internet uit, dat heb ik nu terug, en dan gaat telefoon niet mee. Leuk leuk... En wetende dat ik wrs via Scarlet netwerk al op adsl2+ kan :/(gemeente staat erbij)
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

frado schreef:VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)
joepie theeft weer lang geduurd :roll: . Eerst valt heel men internet uit, dat heb ik nu terug, en dan gaat telefoon niet mee. Leuk leuk... En wetende dat ik wrs via Scarlet netwerk al op adsl2+ kan :/(gemeente staat erbij)


Omdat je erop kan wil het nog niet zeggen dat je hoge snelheid zal halen.
Ik kan al heel lang op adsl2 netwerk maar ik zit 4Km van de centrale...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

frado schreef:VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)
joepie theeft weer lang geduurd :roll: . Eerst valt heel men internet uit, dat heb ik nu terug, en dan gaat telefoon niet mee. Leuk leuk... En wetende dat ik wrs via Scarlet netwerk al op adsl2+ kan :/(gemeente staat erbij)


Dat is toch te gek voor woorden. Ik begrijp echt niet wat mensen nog zien in een product die niet werkt en waarvoor je al dat geld voor betaald maandelijks. Er zijn toch voldoende alternatieven op de markt? Tele2Allin, Telenet funkyshake, ... om er maar twee te noemen en telkens stukken goedkoper dan Dommel en met de wetenshap dat het wel werkt.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:
frado schreef:VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)
joepie theeft weer lang geduurd :roll: . Eerst valt heel men internet uit, dat heb ik nu terug, en dan gaat telefoon niet mee. Leuk leuk... En wetende dat ik wrs via Scarlet netwerk al op adsl2+ kan :/(gemeente staat erbij)


Dat is toch te gek voor woorden. Ik begrijp echt niet wat mensen nog zien in een product die niet werkt en waarvoor je al dat geld voor betaald maandelijks. Er zijn toch voldoende alternatieven op de markt? Tele2Allin, Telenet funkyshake, ... om er maar twee te noemen en telkens stukken goedkoper dan Dommel en met de wetenshap dat het wel werkt.

Kheb tbh echt geen zin in al die rompslomp met opzeggen ed. Het liefst vanal zou ik eigenlijk terug naar klassieke telefoonlijn bij Bgc, en netconnect bij dommel. Want ons alarm gaat nu ook niet over voip. Mja dan heb ik die router van siemens voor niets gekocht, aan €130... En dan kunnen ze nog moeilijk doen over de opzeg.(+ evt activatie van die bgc classic lijn+ons nr terug kunnen overnemen )
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

frado schreef:
Zambo schreef:
frado schreef:VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)
joepie theeft weer lang geduurd :roll: . Eerst valt heel men internet uit, dat heb ik nu terug, en dan gaat telefoon niet mee. Leuk leuk... En wetende dat ik wrs via Scarlet netwerk al op adsl2+ kan :/(gemeente staat erbij)


Dat is toch te gek voor woorden. Ik begrijp echt niet wat mensen nog zien in een product die niet werkt en waarvoor je al dat geld voor betaald maandelijks. Er zijn toch voldoende alternatieven op de markt? Tele2Allin, Telenet funkyshake, ... om er maar twee te noemen en telkens stukken goedkoper dan Dommel en met de wetenshap dat het wel werkt.

Kheb tbh echt geen zin in al die rompslomp met opzeggen ed. Het liefst vanal zou ik eigenlijk terug naar klassieke telefoonlijn bij Bgc, en netconnect bij dommel. Want ons alarm gaat nu ook niet over voip. Mja dan heb ik die router van siemens voor niets gekocht, aan €130... En dan kunnen ze nog moeilijk doen over de opzeg.(+ evt activatie van die bgc classic lijn+ons nr terug kunnen overnemen )


Ik ook. Ik ga binnenkort eens bellen naar dommel.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

frado schreef:Kheb tbh echt geen zin in al die rompslomp met opzeggen ed. Het liefst vanal zou ik eigenlijk terug naar klassieke telefoonlijn bij Bgc, en netconnect bij dommel. Want ons alarm gaat nu ook niet over voip. Mja dan heb ik die router van siemens voor niets gekocht, aan €130... En dan kunnen ze nog moeilijk doen over de opzeg.(+ evt activatie van die bgc classic lijn+ons nr terug kunnen overnemen )


Je zal toch wat moeite moeten doen door hen een aangetekende ingebrekestelling te sturen zodat je kostenllos het contract kunt verbreken en je 130 EUR kunt terugvorderen. Doe je niets, dan gebeurt er ook niets.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

staartmees schreef:
frado schreef:Kheb tbh echt geen zin in al die rompslomp met opzeggen ed. Het liefst vanal zou ik eigenlijk terug naar klassieke telefoonlijn bij Bgc, en netconnect bij dommel. Want ons alarm gaat nu ook niet over voip. Mja dan heb ik die router van siemens voor niets gekocht, aan €130... En dan kunnen ze nog moeilijk doen over de opzeg.(+ evt activatie van die bgc classic lijn+ons nr terug kunnen overnemen )


Je zal toch wat moeite moeten doen door hen een aangetekende ingebrekestelling te sturen zodat je kostenllos het contract kunt verbreken en je 130 EUR kunt terugvorderen. Doe je niets, dan gebeurt er ook niets.


Die 130 euro van de modem dat ga je niet klaar krijgen vrees ik . Met het aangetekend schrijven kan je ze in gebreken stellen en u contract zonder kosten verbreken .
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”