Dommel, de goede kant

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

bambipower schreef:
In hun algemene voorwaarden staat (stond ?)dat je er naar moet vragen.


lijkt me ook niet echt wettelijk ok


Of het wettelijk mag weet ik niet. Maar als je belt en naar uw borg vraagt doen ze niet moeilijk en storten ze hem terug. Bij mij binnen de maand.

On topic:
Het probleem is als je een provider neemt en deze niet voldoet aan uw verwachtingen, dat je dan een jaar ermee opgescheept zit. Mochten het gewoon maandcontracten zijn dan zouden we wat minder gefrustreerd geraken. Niet content dan zijn we er na een maand er terug vanaf.
Dat dommel alleen is voor gevorderde computer gebruikers vind ik zever. Want dan is elke adsl provider alleen voor gevorderde gebruikers. Je moet gewoon een modem/router kunnen aansluiten en de account gegevens invullen om te kunnen internetten. Mail enz.. is overal zowat hetzelfde.
Als er een lokaal probleem is bij u thuis netwerk/pc/software enz...
Dan heb je dat probleem bij elke provider.
Is het een provider probleem dan kan je het zelf niet oplossen. Of hebben de gevorderde gebruikers toegang tot de centrale/servers/facturatiesystemen enz...?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

nonkie schreef:Dat dommel alleen is voor gevorderde computer gebruikers vind ik zever. Want dan is elke adsl provider alleen voor gevorderde gebruikers. Je moet gewoon een modem/router kunnen aansluiten en de account gegevens invullen om te kunnen internetten. Mail enz.. is overal zowat hetzelfde.


Jij gaat ervan uit, dat elke gebruiker zomaar een modem/router kan aansluiten (en configureren). Ik denk dat je nog heel raar zou opkijken moest men een enquete (niet hier natuurlijk :wink: ) organiseren.

Dommel is een kleine ISP met een beperkte capaciteit aan helpdesk. Als teveel basic gebruikers hier abbonnee worden, zullen de helpdesk calls naar omhoog gaan en de kwaliteitsbeoordeling naar omlaag.

Wat nu al ergens het geval is door HomeConnect (denk ik).
Maar dit terzijde.

Dommel heeft een sterk product (al moeten ze zeker nog wat problemen erbij oplossen). Echter is hun product maar zo sterk, als dat je het aan de praat krijgt. Daarvoor is kennis, helpdesk en soms wat geluk nodig.

Ik ben zelf geen IT leek, maar heb toch behoorlijk wat problemen ondervonden om die Homeconnect aan de praat te krijgen.

Enerzijds omdat Belgacom (bij de activatie van mijn telefoonlijn) bewust (?) wat tegenwerkte. Anderzijds omdat de software (zeker de eerste versie) wat buggy was. Het mijn nieuwe pc hardware niet herkende (ik moest het op een oude pc installeren). Dat zijn allemaal 'simpele' dingen, waar veel mensen al grijs haar van krijgen, vrees ik.

Zeker wanneer iedereen massaal naar de helpdesk begint te bellen en maar niet beginnen geraakt (dus niet geholpen kan worden).

Wat ben je dan met een sterk product ?

Nee, ik blijf erbij. Dommel lijkt me meer een ISP voor de alternatieve downloader. Of voor de man op de straat die veel geduld kan opbrengen.

Ik spreek hier nu wel over HomeConnect (waar de meeste problemen mee zijn). Die andere producten (netconnect, cityconnect) lijken me perfect installeerbaar door Jan met de Pet. Mits hij een klein beetje hulp van buitenaf krijgt.

Zo heeft Dommel geen gratis 0800 nummer (wat Belgacom wel heeft). Al je serieus problemen hebt, kan je telefoonrekening hierdoor al enorm oplopen. Met weer extra frustratie (bij de klant) tot gevolg...

Zulke dingen kunnen allemaal vermeden worden, als je op voorhand goed weet waar je aan begint. En dat kun je op userbase hier nalezen.

Beetje zoals met een pc. Ofwel koop je een merk pc (alles staat erop klaar, geen werk er meer aan). Ofwel koop je een cloon. Maar dan moet je bereid zijn daaraan te sleutelen. Er veel tijd in te steken. En hopen (in the end) dat alles goed werkt...

Ik heb me zelf een kloon pc samengesteld. En ik ben daar heel tevreden over. Net zoals ik dat van Homeconnect ben. Andere mensen echter zou ik zo een pc nooit aanraden. Niet zozeer omdat ik vrees dat zij daar te weinig van afkennen. Maar vooral omdat ik aanvoel, dat zij daar niet echt bezig mee willen zijn. Die willen simpel hun pc kunnen aanzetten en direct ermee aan de slag gaan. En niet eerst zitten zoeken hoe ze heel dat zootje aan de praat kunnen krijgen (en door wie ze daarbij precies geholpen kunnen worden)

Edit: Hierbij wil ik nog even optekenen. Dat je geduld (op de lange termijn) wel beloond kan geraken. Na die paar installatie problemen, ben ik nu op HomeConnect aangesloten. En alles werkt naar behoren(enkel de telefonie doet soms wat raar). Ik beschik nu over een sterk product, aan een lage prijs. En ben ook geen klant meer bij Belgacom of Telenet. Aan die bedrijven wens ik geen enkel geld meer te geven. Zo heb ik ook bewust voor DVB-T televisie gekozen (zodat ik geen TV abonnement bij hen hoefde te nemen). Naast DVB-T, lijkt TV via internet me alvast de toekomst! Zo kijk ik nu naar Ecpeditie Robinson (via de website van RTL5) en volg de debatten tussen Mc Cain en Obama via websites in Amerika. Dit alllemaal gratis. Het enige wat je nodig hebt, is een groot downloadvolume. En was juist Dommel niet één van de eerste ISP's die ons dit aanboden ? Ipv telenet en belgacom met hun extra betalende gigabytes packs :!:
Laatst gewijzigd door Gent32m op 20 okt 2008, 13:59, 4 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Gent32m schreef:
nonkie schreef:Dat dommel alleen is voor gevorderde computer gebruikers vind ik zever. Want dan is elke adsl provider alleen voor gevorderde gebruikers. Je moet gewoon een modem/router kunnen aansluiten en de account gegevens invullen om te kunnen internetten. Mail enz.. is overal zowat hetzelfde.


Jij gaat ervan uit, dat elke gebruiker zomaar een modem/router kan aansluiten (en configureren). Ik denk dat je nog heel raar zou opkijken moest men een enquete (niet hier natuurlijk :wink: ) organiseren.

Neen daar ga ik niet vanuit. Maar dat is bij elke adsl provider hetzelfde. Dus zie niet in waarom je bij dommel dan meer kennis moet hebben dan bij die andere providers. Tenzij je bedoeld zoals hieronder beschreven staat in uw quote. Dat de helpdesk niet sterk genoeg is om de mensen verder te helpen ingeval ze niet weten hoe ze het moeten aansluiten.
Gent32m schreef:Dommel is een kleine ISP met een beperkte capaciteit aan helpdesk. Als teveel basic gebruikers hier abbonnee worden, zullen de helpdesk calls naar omhoog gaan en de kwaliteitsbeoordeling naar omlaag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

nonkie schreef:Neen daar ga ik niet vanuit. Maar dat is bij elke adsl provider hetzelfde. Dus zie niet in waarom je bij dommel dan meer kennis moet hebben dan bij die andere providers. Tenzij je bedoeld zoals hieronder beschreven staat in uw quote. Dat de helpdesk niet sterk genoeg is om de mensen verder te helpen ingeval ze niet weten hoe ze het moeten aansluiten.


Idd, dat is wat ik bedoel. Zeker met een product zoals Homeconnect wat (eerlijk gezegd) toch iets moeilijker aansluitbaar is. Of anders gesteld, complexer van aard is. Ik wist zelf ook eerst niet goed, hoe die telefonie via VOIP werkte. Hoe sluit je dit precies aan ? Wat zijn de mogelijkheden ? Beperkingen ?

Dit alles lijkt op het eerste gezicht vaak simpel, tot je eraan begint. Of plots op onverwachte problemen stuit. En wat dan ? Zeker als je de helpdesk bv niet binnengeraakt. Of zeer ongeduldig bent. En hier niet goed mee omgaan kan.

In die zin denk ik dat een abonnement bij Dommel toch net iets meer avontuur is, dan bij een gevestigde waarde zoals Belgacom of Telenet. En dat is op zich niet erg.

Dat is de vrije keuze van de markt. Net zoals je met je geld naar Fortis (of een andere grootbank) kan gaan. Of het bij Argenta (een kleine bank) zetten. Of op een internetbank (nog duisterder :wink:)

Ik heb zelf een tijdje getwijfeld, voor ik mijn spaarcentjes van Argenta naar de internet Rabobank heb overgezet. Dat was voor mij (en ik ben er 34 jaar) toch een serieuze stap. Iemand van 60 jaar, zie ik die stap nog veel moeilijker maken. Zeker als je niet vertrouwt ben met internet (of bv e-shopping).

Met Argenta heb ik slechte ervaringen. Ik zit er nu nog. Met enkel zichtrekeningen. En wat ik geleerd heb, is dat je voor informatie best je rechtstreeks richt tot de hoofdzetel (ipv je kantoorhouders)

Veel van die Argenta kantoorhouders deugen niet. Die praten je maar naar de mond. Vertellen je bv A, terwijl de hoofdzetel B volgt. Als puntje bij paaltje komt, telt enkel de regelgeving van de hoofdzetel. Dan ben je (zoals ik meegemaakt heb) door je kantoorhouder voorbedrogen (en gelogen). Moet je maar eens effe bij stilstaan. Aan wat denkt zo een kantoorhouder het meest ? Aan jouw belang ? Of zijn eigen belang ? Hij denkt aan zijn eigen belang en probeert dit ergens als jouw belang te verkopen.

Heeft mij alvast geleerd minder naief te zijn en me in het vervolg rechtsstreeks tot de hoofdzetel te richten met vragen. Die bankier is voor mij geen vertrouwenspersoon meer. Enkel iemand die mijn opdrachten uitvoert. Naar mijn wensen :!:

Dit Argenta verhaal eventjes (off topic) terzijde...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
apostasia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:02

heb al een tijdje de Dommel sectie gevolgd hier, just my 2 cents:
voor je eender welk produkt aankoopt win je eerst informatie in; ik wist dat Dommel enerzijds exact biedt wat ik wil (cityconnect+, ongelimiteerd internet aan redelijke prijs) maar dat er anderzijds problemen zijn met de helpdesk. Een beetje een risico dus, maar toch de moeite, iig vind ik persoonlijk dat hier komen klagen hoe slecht Dommel wel niet is nogal raar, je zou op voorhand moeten weten waaraan je begint.

Alleszins, een maand geleden besteld en betaald, duurde langer dan 10 werkdagen voor verbinding actief werd. Gebeld nr helpdesk, na een aantal keer binnen geraakt, vriendelijke uitleg: er wordt in Leuven nieuwe apparatuur gestoken, tegen volgende week is het zeker opgelost. Net een mail gekregen dat alles donderdag geactiveerd wordt, dus wat mij betreft: so far, so good.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

apostasia schreef:heb al een tijdje de Dommel sectie gevolgd hier, just my 2 cents:
voor je eender welk produkt aankoopt win je eerst informatie in; ik wist dat Dommel enerzijds exact biedt wat ik wil (cityconnect+, ongelimiteerd internet aan redelijke prijs) maar dat er anderzijds problemen zijn met de helpdesk. Een beetje een risico dus, maar toch de moeite, iig vind ik persoonlijk dat hier komen klagen hoe slecht Dommel wel niet is nogal raar, je zou op voorhand moeten weten waaraan je begint.

Alleszins, een maand geleden besteld en betaald, duurde langer dan 10 werkdagen voor verbinding actief werd. Gebeld nr helpdesk, na een aantal keer binnen geraakt, vriendelijke uitleg: er wordt in Leuven nieuwe apparatuur gestoken, tegen volgende week is het zeker opgelost. Net een mail gekregen dat alles donderdag geactiveerd wordt, dus wat mij betreft: so far, so good.


Wel die is goed. Je hebt nog geen dommel en je gaat de mensen die klagen over de slechte werking ervan de schuld van dit alles geven omdat ze weten waaraan ze beginnen.
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

apostasia schreef:Een beetje een risico dus, maar toch de moeite, iig vind ik persoonlijk dat hier komen klagen hoe slecht Dommel wel niet is nogal raar, je zou op voorhand moeten weten waaraan je begint.


Toen ik bij Dommel informeerde (2.5 jaar geleden) nam men direct de telefoon op, schakelde men door naar de juiste persoon, was ik online op minder dan een uur (nog voor ik mijn contract had of betaald had).
Ik wist perfect op voorhand waar ik aan begon. Ik had er ook mijn hosting al. Het laatste jaar is het echter bergaf gegaan, niet met Netconnect, dat product is in orde, wel met helpdesk, facturatie en het ondoordacht lanceren van nieuwe producten (zie threads cityconnect en nu homeconnect).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

[quote="Gent32m"]Zo heeft Dommel geen gratis 0800 nummer (wat Belgacom wel heeft). Al je serieus problemen hebt, kan je telefoonrekening hierdoor al enorm oplopen. Met weer extra frustratie (bij de klant) tot gevolg...[/quote]

Bij BGC betaal je wel heel wat meer om heel wat minder internet te krijgen, dus zo betaal je al voor dat 0800-nummer of je het nu nodig hebt of niet.

je kan Dommel bereiken via een gewoon 011-nummer. Dat laatste kost je vanop een vaste telefoon per gesprek 30 eurocent en na 17u niets (BGC HappyTime). Tuurlijk als je met een gsm belt loopt het op, maar dat weet je als je met een gsm belt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

staartmees schreef:
Gent32m schreef:Zo heeft Dommel geen gratis 0800 nummer (wat Belgacom wel heeft). Al je serieus problemen hebt, kan je telefoonrekening hierdoor al enorm oplopen. Met weer extra frustratie (bij de klant) tot gevolg...


Bij BGC betaal je wel heel wat meer om heel wat minder internet te krijgen, dus zo betaal je al voor dat 0800-nummer of je het nu nodig hebt of niet.

je kan Dommel bereiken via een gewoon 011-nummer. Dat laatste kost je vanop een vaste telefoon per gesprek 30 eurocent en na 17u niets (BGC HappyTime). Tuurlijk als je met een gsm belt loopt het op, maar dat weet je als je met een gsm belt.

en als je via voip belt is het vaak "gratis".
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Mijn conclusie :
- Dommel netconnecters - blijft voorlopig bij uw netconnect en schaf u een speedpack aan: bij mij werkt het, en ik kan pefect aan 700KB~1MB/sec downloaden. 200GB limiet of blokken bij gekocht of niet: ik blijf hier voorlopig althans volle snelheid houden en ik zit toch wel ruim boven die 200GB trafiek deze maand. Betaal NIET bij voor extra trafiek zolang het geen verschil maakt.
- Op support en antwoorden op uw tickets moet je niet rekenen
- Voip bij Dommel is totaal waardeloos en onbetrouwbaar
- Ga naar een andere provider zodra u een beter aanbod wordt gegeven, want vroeg of laat komen er nog andere spelers met limietloos betaalbaar internet - Tele2 heeft het nu ook, maar wat ze hier aanbieden is verschrikkelijk zwak t.o.v. wat ze e.g. in Duitsland aanbieden (betaalbaar is hier in Belgie relatief: alles is hier nog steeds veel te duur voor wat je krijgt!)

Van VOIP en klantenservice heeft Dommel duidelijk nog geen kaas gegeten. Als ik zie wat een kameraad heeft meegemaakt kan ik perfect begrijpen dat hij Dommel in gebreke gesteld heeft. Na maanden was de telefonie nog steeds niet in orde en had hij nog steeds geen 12Mbit gekregen. Het feit dat hij ooit naar een 070 nummer heeft moeten bellen voor support en honderden EUR heeft uitgegeven aan telefoontjes aan de support was voldoende reden voor de ombudsdienst telecom om een onmiddellijke opzeg te rechtvaardigen. Contract van een jaar of niet, dat is onwettig en was op zich al een geldige reden voor het ontbinden van het contract. Het feit dat na MAANDEN die voip nog steeds niet werkt (zelfs Dommel - Dommel niet, dat is dan nog de clou: dat is volledig hun eigen netwerk!) en er nog steeds geen 12Mbit wordt aangeboden aan de klanten waarbij het technisch wel degelijk mogelijk is gewoon een combinatie van puur bedrog, onkunde en kwaadwilligheid - ik heb er geen andere uitleg voor.

Die Siemens SX76x is trouwens ook dikke onstabiele rommel. Ik heb er hier ook zo een, wel: ze mogen hem steken waar hij het daglicht niet ziet. Wat ik niet begrijp is dat ze dit soort junk voortrekken op veel betere toestellen waar al perfect betatesting is op gedaan in Duitsland: waarom nemen ze gewoon niet de AVM Fritzboxen en maken ze die VOIP servergegevens niet gewoon publiek (natuurlijk met eigen user/pass)?

Dommel heeft ernstige problemen met VOIP, communicatie, de administratie en de helpdesk.

Wat internet access betreft: eens het werkt, werkt dat gewoonlijk ook goed over het algemeen. (met uitzondering dan van de mailserver die af en toe hick-ups vertoond)

Homeconnect is een Edsel.

Dommel zou zich beter richten tot een no-nonsense basic flat internet access abo zonder alle fontonten die met hosting te maken hebben: mail, webspace, ... daar hebben ze momenteel noch de support kwaliteiten, noch de vakkennis - noch de resources voor.

Eens ze beginnen met hun tickets op een normale degelijke manier te verwerken, alsook bij problemen of vragen antwoorden geven (e.g. FAQ updaten) aan haar klanten en diezelfde klanten behoorlijk kunnen inlichten kunnen ze daar nog eens aan gaan denken - maar niet eerder en niet VOORDAT ze ook behoorlijk hebben getest alvorens zomaar een product op de markt te gooien!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik ga volledig akkoord, maar vanuit commercieel zicht, kunnen ze het hen niet permiteren om geen mailboxen en andere extra services aan te bieden. Dat versterkt enkel het argument dat Belgacom en Telenet telkens aanbrengen.

De kennis voor hun hosting hebben ze zeker, ze werken al langer met hosting dan dat jij een computer had. Het is het gebrek aan personeel dat hen parten speelt. Dát moeten ze oplossen, ik begrijp dat het opleiden van personeel een paar maanden duurt, maar het personeelstekort is al langer dan een paar maanden bezig. Dat ze geen personeel vinden dat ook nog eens voldoet aan alle eisen, vind ik wel ergens nonsens. Ik ken iemand die heeft gesolliciteerd bij Dommel, heeft ervaring bij Telenet (zowel bij de helpdesk als on the road) en werkt nu bij Belgacom, ze wilden hem niet.

Ik denk dat dommel hoopt dat ze nog een paar maanden door moet bijten met de mannen die ze hebben, maar dat kunnen ze zich niet veroorloven, een bedrijf gaat sneller over de kop dan je denkt... hou je klanten tevreden.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Stormlord schreef:Mijn conclusie :
- Dommel netconnecters - blijft voorlopig bij uw netconnect en schaf u


zucht zoveel flamebait uitlokking..
hier is dit topic totaal niet voor bedoelt..
en je hebt duidelijk geen idee waar over je spreekt...

je bent pissig ok maar om dan dingen te verzinnen en uit uw... te trekken..

a) Dommel was eerst een hosting bedrijf<= hoezo geen kennis? Ken genoeg mensen die daar hosting hadden en meer dan tevreden waren.. (tot ADSL pakketten voorrang kregen, en support achteruitging door dat.).

b) kwaad wil van 12mbits..? <= hmmm lees jij ergens ook maar iets info.. de hoofdreden ligt bij Belgacom.

c) Telefonie, voip is geen kloot waard <=.. ja... Srry hier werkte het na ander halve dag. (initialisatie tijd moet je dat beschouwen.) enigste waar ik me aan ergerde was toen hun switch kapot was gegaan en dit niet door hadden gecommuniceerd. Dat mensen van telenet niet naar dommel kunnen bellen.. Ligt eerder aan telenet dan dommel imho..

d) wat voor prul hebben ze .. <= ja juist.. en een leverancier vinden die toelaat wat dommel wilt vind je op iedere straat hoek zeker.. Ik heb persoonlijk geen problemen met de siemens zelf.. jij wel? Wat dan? Waar ik de meeste mensen over hoor klagen is het gezoem van de voeding... Waar klaag jij over?

e) waarom geeft dommel niet gewoon hun voip user en pass! <= waarom doet telenet dit niet? (hun telefonie werkt tenslotte ook via voip, die bakjes met coax aansluiting en telefonie.. wat denk je dat dat is?). Ben je echt zo naief? Als je hoort waarom mensen de code willen 'hé dan kan ik gratis vanaf m'n werk bellen! of als ik in het buitenland ben' lekker logisch dat dommel zich probeert in te dekken...


ik moet zeggen sinds dat de switch vervangen is gewoon geen problemen meer gehad met telefonie.

Enigste waar ik op wacht is m'n 24mbits (effectief rond de 15mbits schat ik 1,25km van de centrale), maar echt dringend is het niet, heb momenteel 460kb per sec en meer als genoeg imho.. zeker voor wat ik het gebruik..

volgende keer als jeje galg wilt spuwen doe het dan in een ander topic dank u.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

:offtopic: iemand een korte post van gent32m gezien? precies an essay dat hij elke keer schrijft :smash2:
apostasia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:02

nonkie schreef:Wel die is goed. Je hebt nog geen dommel en je gaat de mensen die klagen over de slechte werking ervan de schuld van dit alles geven omdat ze weten waaraan ze beginnen.


inderdaad. En of ik nu al Dommel heb of niet, dat heeft er zelfs niets mee te maken, ik blijf erbij: bezint eer ge begint.
(cfr mensen die in Zaventem gaan wonen en dan van hun tak maken over het lawaai, mensen die aan de oevers van de Maas gaan wonen en klagen dat ze hun huis kwijt zijn na overstroming, mensen die aan een drukke baan gaan wonen en na x jaar beginnen lullen over de drukte, ...)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

liger schreef::offtopic: iemand een korte post van gent32m gezien? precies an essay dat hij elke keer schrijft :smash2:


Off-topic: Essays zijn toch toegelaten, of niet :wink:
Ik kan kort schrijven, maar geef veelal de voorkeur aan iets lang(er) :)

On-topic: Ik begrijp Stormlord's frustratie. Al reageert hij wel wat (te) emotioneel. Er zit veel woede in zijn schrijven. Waardoor niet alle feiten evengoed kloppen.

- De Siemens modem is een goede modem. Die werkt zoals alle andere modems dat doen. Ik vind dit een heel goed toestel. Heb er geen klagen van, behalve idd het gezoem (of gepiep) van die goedkope adapter. Echter dit valt op te lossen. Als je modem niet in de garage (maar bv in de woonkamer staat) kun je een universele adapter (t.w.v. 15 euro) aankopen. Dan ben je meteen van het gepiep verlost. Die adapter is geen verloren geld (kun je later nog voor andere toestellen opnieuw gebruiken). Het is maar wat je hieraan uitgeven wilt.

Je kan natuurlijk terug klagen, dat dat gepiep niet zou mogen, etc. Maar bon, daar schieten we verder niet veel mee op. Er valt iets aan te doen (als je dat zelf wilt)

- Als telefonie niet zo heel belangrijk (kritisch) voor je is, kun je gerust de stap naar homeconnect wagen. Daar zitten een aantal voordelen aan verbonden (de 12 Mbps, weliswaar op termijn). Geen belgacom abbo meer. Gratis telefoneren naar vaste lijnen, onbeperkt surfen. En dit voor een meerwaarde van nog geen 4 euro ofzo. 35 (netconnect) + 10 (discovery line) = 45 euro. Dit is 4 euro minder dan HomeConnect. 't is een persoonlijke keuze. En zeker niet af te raden.

- VOIP is zeker niet waardeloos, wel nog wat onbetrouwbaar. Soms valt het uit. Op termijn zullen we dit product beter kunnen evalueren. Net zoals onze begroting :wink:

- Dat er problemen zijn bij Dommel (zoals je schrijft). Dat klopt. Personeelstekort. Misschien hebben ze ook last van de recessie ? Hoe moeten ze uitgaven met inkomsten verzoenen. In welke mate worden ze tegengewerkt door de ISP reuzen Telenet en Belgacom. Concurrentie kan soms moordend zijn.

- De helpdesk kan zeker beter (maar bij Dommel is dat nu eenmaal niet zo, weet dus waaraan je begint op dat vlak)

Als je foon (via homeconnect werkt) kan je alvast gratis naar hun vaste lijn bellen. Dit is ergens een troost. Maar dan moet je foon wel al werken natuurlijk. Bij het begin van je installatie heb je daar niet veel aan :)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

apostasia schreef:
nonkie schreef:Wel die is goed. Je hebt nog geen dommel en je gaat de mensen die klagen over de slechte werking ervan de schuld van dit alles geven omdat ze weten waaraan ze beginnen.


inderdaad. En of ik nu al Dommel heb of niet, dat heeft er zelfs niets mee te maken, ik blijf erbij: bezint eer ge begint.
(cfr mensen die in Zaventem gaan wonen en dan van hun tak maken over het lawaai, mensen die aan de oevers van de Maas gaan wonen en klagen dat ze hun huis kwijt zijn na overstroming, mensen die aan een drukke baan gaan wonen en na x jaar beginnen lullen over de drukte, ...)


Die vergelijking is niet juist. Als je ergens gaat wonen en die hinder is er al aanwezig dan zoek je het zelf. Ga je ergens wonen en die hinder komt achteraf dan is dat een onvoorziene hinder.
Toen ik dommel nam was alles in kannen en kruiken. Allemaal positieve reacties hier. Daarom heb ik ook die stap gemaakt. De problemen begonnen daarna pas. Dat noem ik onvoorziene hinder.
Diegene die nu dommel nemen en goed weten wat de mensen ermee meemaken, die weten goed waar ze aan beginnen. En dat is voorziene hinder. Dus zoals aan een luchthaven gaan wonen. Alleen is het geen goede vergelijking. Dommel kan nog terug verbeteren, de luchthaven gaat niet verdwijnen na klachten.
Afbeelding
apostasia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:02

nonkie schreef:Toen ik dommel nam was alles in kannen en kruiken. Allemaal positieve reacties hier. Daarom heb ik ook die stap gemaakt. De problemen begonnen daarna pas. Dat noem ik onvoorziene hinder.


daar kan ik inkomen: ik dacht dat Dommel altijd al de huidige problemen heeft gehad. Als iedereen beweert dat alles ok is en je zit daarna met problemen is het inderdaad een ander geval.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

De problemen zijn naar mijn herinnering gekomen met de eerste leveringen op cityconnect leuven, in december een jaar geleden.

Sindsdien heb ik het hier alleen maar bergaf zien gaan.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

van cityconnect problemen hoor je hier bijna niets meer dus dat zal nu wel 'ok' zijn neem ik aan.


Waar de meeste users over klagen is
a) 12mbits oplevering
b) telefonie
c) 24mbits in plaatsen waar het eind dit jaar beschikbaar moet zijn.

a) 12mbits ligt vooral bij belgacom.. en kan dommel zelf niets aan doen
b) telefonie kunnen ze enkel telenet & belgacom overblijven aanschrijven dat ze hun routeringstabellen sneller updaten.. aangezien hierdoor het fameuze 'dit nummer is;.. ' fout komt.
c) tja.. iedereen wilt het zo snel mogelijk ik ook hoor...
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Toxeh schreef:
Sindsdien heb ik het hier alleen maar bergaf zien gaan.
En die berg,maar groeien,en groeien en groeien en enz.... :lol: :wink:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

In twee jaar tijd (met Netconnect) heb ik maar nog maar 2 keer naar de helpdesk moeten bellen: tijdens een DNS outage (ben sindsdien overgegaan op OpenDNS) en voor een foutieve facturatie met Nieuwjaar recht te zetten.

De ADSL lijn is stabieler en sneller dan bij mijn vorige provider (Tele2) op hetzelfde adres, maar dat kan evengoed een gevolg zijn van verbeteringen aan de lokale infrastructuur door Belgacom.
Marillian
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 okt 2008, 20:52

Kenneth schreef:Eigenlijk ook al altijd tevreden geweest van de providers

Eerst belgacom (er was maar dat): alles prima in orde
Telenet: alles in orde behalve dat ik nooit mijn borg terug gezien heb
Dommel: alles werkt prima (hout vasthouden) behalve dat speedconnect beetje erg lang op zich laat wachten

Telenet: was ok, ik zat wel constant over de limiet omdat ze toen nog die 15% van het volume mag upload zijn en ik gebruik voicechat (met webcam af en toe). Dan kon ik niet op mijn eigen site (c or d class DNS issue dat terug te tracen was tot bij hun, als ik andere DNS servers gebruikte werkte alles naar behoren. Weken en BFs later, was het nog niet opgelost. Uiteindelijk gewoon beu geworden en opgezegd.) Ik heb toen mijn waarborg terug gekregen, maar alleen wou Telenet de modem niet opnieuw komen afbreken, en ik mocht hem ook niet in een verdeelpunt achterlaten. Dus die ligt hier nog ergens "in't schap".

BGC: Was wel ok, maar redelijk duur (door het volume).

Dommel: Buiten af en toe een hiccup en disco, in het 1.5jaar nog geen klagen gehad. Die paar keer die ik toch moest bellen voor iets was't redelijk rap opgelost. Tickets waren wel traag, maar ik denk dat ze voorrang geven aan tel, wat waarschijnlijk normaal is.
apostasia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:02

ter info: mijn lijn is nu geactiveerd, exact op het tijdstip dat dommel beloofde, alles getest, werkt naar behoren, max snelheid 1,5mbytes/s maar wel zeer constant.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

ikzelf heb ook dommel en absoluut geen problemen,
maar als ge hier zowat rondkijkt is het net of iedereen in belgie heeft problemen met dommel :p
vooral het hele gedoe met advocaten, test-aankoop e.d. tegen dommel vind ik overdreven

ik wil ook 24mbit, woon net naast antwerpen dus zou op z'n minst mss 12 mbit moeten krijgen, maar het maximum dat ik krijg is maar 4.6mbit
ziede mij ronduit klagen over wat een kloothummels het zijn?

In m'n klas (KdG) zit iemand die homeconnect heeft, hij is er ook enorm tevreden van, al zegt hij dat idd het VOIP gedeelte soms uitvalt, en hij nog altijd wacht op de 12mbit die beloofd zijn, maar hij is content want het internet ligt zo goed als nooit plat :)
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

GuntherDW schreef:ikzelf heb ook dommel en absoluut geen problemen,
maar als ge hier zowat rondkijkt is het net of iedereen in belgie heeft problemen met dommel :p
vooral het hele gedoe met advocaten, test-aankoop e.d. tegen dommel vind ik overdreven

ik wil ook 24mbit, woon net naast antwerpen dus zou op z'n minst mss 12 mbit moeten krijgen, maar het maximum dat ik krijg is maar 4.6mbit
ziede mij ronduit klagen over wat een kloothummels het zijn?

In m'n klas (KdG) zit iemand die homeconnect heeft, hij is er ook enorm tevreden van, al zegt hij dat idd het VOIP gedeelte soms uitvalt, en hij nog altijd wacht op de 12mbit die beloofd zijn, maar hij is content want het internet ligt zo goed als nooit plat :)


Inderdaad, die tevreden zijn hebben ook geen reden tot klagen dus die mensen ga je niet horen. Het zijn sommige mensen die een kreet maken alsof het van 100 mensen samen lijkt.

Ik had ook problemen met Homeconnect maar ik zat niet elke dag te zagen of acties tegen Dommel proberen op te zetten (zoals elke dag te emailen zoals sommige mensen deden).
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Lord Utopia, Icekiller,

ik ben al sinds 1986 intensief bezig met computers en voormalig Commodore scener. Dommel bestond toen bij mijn weten in de verste verte nog niet (hoewel ze wel al een paar jaar GEBREKKIGE hosting aanbieden - ik van hen in het verleden nog al klachten gelezen mbt. tot de hosting alleszins).

Ik beschik reeds over een internet account sinds eerste helft jaren negentig(infoboard, ping tijden) - veel langer dus dan ongetwijfeld heel wat gebruikers op dit forum - en heb daarvoor nog een aantal jaren op de boards vertoefd(300-2400bps modemconnecties en hoger, allemaal meegemaakt).

Ik ben ooit nog betatester geweest voor Belgacom Turboline (voor dat telenet kabelinternet had).

Feit is:
Dommel belooft een bepaald product - en MAANDEN na de release realiseren ze nog steeds niet alle specificaties die ze adverteren op hun website voor dit product. Er is ook nog steeds geen deftige support. Zoiets noem ik dus kwaadwilligheid en bedrieglijke reklamevoering: dit is lang geen klein probleempje of kinderziekte meer.

Als je iets zelf niet kan: schakel dan iemand in die het wel kan om je problemen op te lossen. Dommel heeft mij verre van overtuigd van hun capaciteiten - en dit zowel op technisch, administratief als marketingvlak. Feit is dat Dommel voor haar gewone internetaccess via netconnect hoofdzakelijk andermans infrastructuur gebruikt, en dat loopt dan ook vrij goed. Vanaf de moment dat je Dommel zelf nodig hebt voor iets, al is het maar een kleine administratieve aanpassing of VOIP, heb je een grote kans op problemen. Het probleem zit dus wel degelijk in ZEER GROTE MATE bij hen zelf. Als je VOIP wil aanbieden, zorg dan als provider dat je daar eerst tests mee doet.

MAANDEN na ingebruikname had mijn kameraad NOG ALTIJD problemen met zijn telefonie. Hij heeft naar mijn mening nog zeer veel geduld gehad met Dommel. De ironie is dat nu, na het upgraden van de switch, hij zelfs niet meer vanaf GSM kan worden gebeld (wat bij aanvang zowat het enige was dat snel in orde was). Waarom sommigen hier dit zomaar blijven pikken is mij een raadsel. Ik kan alleszins perfekt begrijpen (zeker nadat ik zie hoe vaak hij naar hun support heeft gebeld en hoe veel geld hij daar heeft voor moeten uitgeven) dat hij zijn contract verbreekt en Dommel in gebreke stelt. Hij kon ook perfect aantonen dat hij honderden EUR heeft besteed met telefoontjes naar Dommel support. IK had zoveel geduld niet gehad, bij mij hadden ze na enkele weken al een aangetekend schrijven ontvangen.

Ikzelf ben tevreden over netconnect, maar NIET over de support en administratieve werking van Dommel. Als je vragen stelt via hun ticketingsysteem krijg je zelden een antwoord. Die trekt dus op NIETS.

Het enige krediet dat je Dommel kan geven is dat ze de eerste provider waren die echt met "interessantere" voorwaarden op de Belgische markt kwam - maar met welke service??? Tele2 is gevolgd, binnenkort volgt de rest ongetwijfeld ook wel. Als je kijkt naar de prijzen en producten die je er voor krijgt in Duitsland en Nederland betalen wij hier nog altijd zeer veel. De enige ECHT interessante aanbiedingen zijn eigenlijk de Cityconnect accounts bij Dommel, maar voor deze moet je op een van de weinig locaties zitten waar ze al hun eigen DSLAM hebben.

En zeg me eens: waarom zou ik mijn mening zou moeten censureren? De gebruikers van dit forum hebben het recht te weten wat klanten van Dommel vinden van hun producten en diensten. Ik blijf alleszins bij mijn netconnect. Ik moet helemaal geen VOIP van Dommel hebben, en ik wil dat iedereen weet dat Dommel momenteel ook geen limieten lijkt te hanteren op netconnect als je een 12mbps speedpack hebt. Vanaf het moment dat ze dat wel gaan doen, is de kans zeer groot dat ik uitkijk naar andere opportinuteiten, ik heb immers al meer dan een jaar een contract bij Dommel en kan zonder problemen opzeggen en zoals ik al zei: eenieder die kan aantonen dat ze naar de betaallijn van Dommel hebben moeten bellen voor support kan zondermeer zijn/haar contract verbreken, gezien dit onwettig is en voldoende reden om het contract te verbreken. Ik kan bijvoorbeeld ook perfect aantonen dat ik meerdere tickets naar Dommel heb gestuurd die NOOIT werden beantwoord, en ik ben er van overtuigd dat ik ook lang niet de enige ben.

Is het dan teveel gevraagd dat ik verwacht dat Dommel levert wat ze beloven in hun reklame? Overigens: nadat ik mijn speedpack heb laten activeren, heb ik plots ook geen vast IP meer...
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Icekiller2k6,

>zucht zoveel flamebait uitlokking..

Je zou beter zelf wat temperen in wat je schrijft, is niet de eerste keer dat je de brutale aap uithangt t.a.v. mij trouwens Icekiller
(en dit zonder enige goeden reden om mij persoonlijk aan te vallen) - ik weet niet wat ik jou ooit heb aangedaan,
maar persoonlijke aanvallen laat je best achterwege op een forum - zoniet zal ik de forum admin op je gedrag attent moeten maken.

Je "elite poster" status verantwoord nog niet dat je je op deze manier uitlaat t.o.v. anderen, en je zou ook beter moeten weten als je dan ook al die wijsheid en ervaring in pacht had.

Het is niet om dat jij (hier) 610 posts heb en ik een pak minder (op dit forum) dat je zo uit de hoogte moet schrijven.

Dat bewijst alleen maar dat jij veel meer vrije tijd hebt om hier te posten.

a) Dommel was idd. een hostingbedrijf, maar wat voor een?
Ik lees en las er alleszins meer dan genoeg klachten over en las elders ook dat ze die activiteiten aan het afbouwen waren al een tijd geleden?
Als Dommel de kennis in pacht heeft: zeg me dan eens waarom ze dan zoveel problemen hebben met hun mailserver
en met die VOIP problemen niet op een redelijke termijn opgelost te krijgen, hmm?
Van die mailserver heb ik nu zelf zo geen last, want ik gebruik hem toch niet echt veel - maar ik lees er hier toch geregeld klachten over...
Er zijn andere VOIP providers die toch lang niet zo'n problemen hebben met dat in orde en goed werkend te krijgen?

b)
>kwaad wil van 12mbits..? <= hmmm lees jij ergens ook maar iets info.. de hoofdreden ligt bij Belgacom.

Dat is nu net mijn punt, de reden ligt GEDEELTELIJK bij Belgacom - dat is juist. Er zijn echter plaatsen genoeg waar men wel degelijk al kan overschakelen naar 12mbps.
ALS JE ER VOOR BIJBETAALT. Het bewijs is er dus dat het kan zodra je je speedpack kan aanvragen. De homeconnecters krijgen blijkbaar deze optie niet.
Er zijn heel wat Homeconnectors die nog niet op 12Mbps zitten, niet omdat het technisch niet kan,
maar gewoon omdat Dommel nog niet laat overschakelen (hier moeten zij blijkbaar voor betalen aan BGC). Klanten niet onmiddellijk overschakelen
zodra het beschikbaar is, zelfs maanden later niet, noem ik kwaadwil als je een product adverteert als "met tot 12mbps zodra beschikbaar".
Dat is gewoon een kwestie van "money in the pocket" en zo lang mogelijk de gebruikers nog op 4,6Mbps te houden en daardoor ook investeringen en de omschakelingskosten bij BGC en in extra capaciteit/bandbreedte uit te stellen. Feit is dat het nu al maanden duurt voor men die 12Mbit oplevert aan heel wat homeconnect gebruikers - en dat het heus niet alleen met BGC te maken heeft...

c) Ik denk niet dat een aantal VOIP klanten van Dommel met u akkoord zullen gaan.
Bij mijn kameraad:
eerst werkte totaal niks (uitleg van Dommel was dat men op de centrale het verkeerde aderpaar zou hebben aangesloten, de router gaf nochtans wel ADSL aan...), dan enkel bellen vanaf GSM (dat werkte relatief snel). Telenet hebben ze voor moeten bellen naar Telenet, was dan in orde.
Bellen vanaf BGC heeft nooit gewerkt voor zover we weten, en ook Dommel <> Dommel niet (dat is dan nog de clou...).
Na omschakeling nieuwe switch werkte zelfs bellen vanaf GSM niet meer, wel nog van Telenet - en nog steeds niet vanaf BGC (bezettoon terwijl de lijn vrij is).
Dommel <> Dommel hebben we dan niet meer getest.

Persoonlijk domein werkte (een aantal weken geleden alleszins) ook nog niet, noch de antwoordapparaat functie.

Ik heb dit sinds einde september niet zo meer opgevolgd, want het blijkt min of meer een hopeloos geval geworden te zijn bij Dommel...

Al die tijd was support bereiken een groot probleem.

Ik had ook interesse in Homeconnect en heb hen daarover een paar keer proberen te bellen: ik geraakte gewoon NIET binnen, na ong. 1u heb ingehaakt.
Op support tickets and commerciële vragen antwoordden ze gewoon niet. Wel, ik WIL nu gewoon al geen homeconnect meer.

Daarom heb ik het op een persoonlijk expirement gegooid: ik heb altijd braafjes bijbetaald voor overtraffic, tot deze maand.
Wat stel ik vast: sinds ik mijn speedpack op mijn netconnect plus heb - blijf ik dezelfde snelheden halen, zelfs op medium band.
Zelfs na RUIME overschrijding: geen bericht van Dommel, geen lagere snelheid.
Leg me dan eens uit waarom ik zou moeten bijbetalen voor die extra traffiek, wetende dat het internet hier in België toch sowieso nog VEEL te duur is t.o.v. de ons omliggende landen en flat traffic meer regel dan uitzondering?

d) Ik had helemaal geen last van gezoem van de voeding, maar de router resette om de haverklap (met een irritant en vrij luid relais schakelgeluid erbij) en ik kon ook geregeld niet op de webinterface van de router
met IE7, wel met e.g. Opera. Dat zegt wel het een en ander over de kwaliteit van het product. Ik ben trouwens niet de enige die soortgelijke klachten heeft over SX76x routers op het net, lijkt me dus een gekend probleem met de SX76x reeks.
Het zou een issue kunnen zijn met een bepaalde productiebatch of firmware, maar gezien er geen recentere firmware op het net te vinden was voor mijn model...
Ik ben alleszins ook niet overtuigd van de support vanwege siemens: zoek maar eens naar een echt recente firmware op hun website...
Als je het dan toch zo'n goede modem vindt mag je hem altijd van mij overnemen voor een appel en een ei (het is een SX763, niet een SX762 uit een Dommel Homeconnect box - maar het toestel is in grote mate hetzelfde).

Ik vind het een dikke prul, en het is toch raar dat ik enkel met die modem problemen heb - niks issues gehad met : Dlink DSL-320T, een Avm Fritz 7170 en een WAG200G die hier toevallig
was van een klant - of mijn oude getrouwe speedtouch. Die Siemens verbrak regelmatig de lijn. Soms uren niet, soms meermaals achterelkaar voor een half uur of langer (online/offline).
Met de andere is dit uitzonderlijk, mss. 1 of 2 keer (dat het me opviel) eens voorgevallen afgelopen jaar.
Het kan een exemplarisch probleem zijn, maar toch... Als ik de klachten lees op het net ben ik toch NIET overtuigd dat ik de enige was met deze problemen...

Ik denk dat ze beter e.g. AVM hadden gekozen voor een bundle offer en gewoon GEEN verplichting hadden opgelegd een bepaald toestel aan te kopen, omdat die veel uitgebreidere functionaliteit hebben, degelijke support,
5 jaar garantie en bovenal: al zeer breed in gebruik bij diverse providers in Duitsland voor VOIP!!!

e) Inloggen op een server met een bepaalde user / pass combo maakt toch geen verschil uit of dat nu vanaf thuis of elders wordt gebruikt? Alles is toch op uw VOIP account?
Ik heb het dus niet over het delen van accounts dmv. user/password sharing.
Ik heb er ook geen probleem mee dat ze werking e.g. willen koppelen aan een bepaald MAC adres, en het aantal gelijktijdige connecties vanaf 1 account willen beperken.
De enige zinvolle reden die ik zie om dingen zoals e.g. IPs van de servers niet te publiceren lijkt me het risico op denial of service attacks inperken,
maar daar schrik je toch geen echte hackers mee of - die vinden die gegevens toch. Wat ze nu doen is de gebruikers een aantal configuratiemogelijkheden en vrijheden ontnemen.
Neen, de ware reden lijkt mij veel meer commercieel (overeenkomst met Siemens), namelijk product visibility voor Siemens(waar de modemafdeling dan bovendien nog eens werd opgedoekt of overgelaten? Zijn het reststocks?) - dan om een technische reden of om misbruik tegen te gaan te zijn...
Natuurlijk is het ook makkelijker voor hen om support te bieden voor 1 model of slechts enkele verschillende modellen t.o.v. de massa verschillende beschikbare ADSL routers op de markt,
dat is logisch.

Telenet levert ZELF de modems en je HUURT ze met je abonnement - je bent niet verplicht deze zelf op voorhand aan te kopen, ik zie niet zoveel kabelmodems vrij te koop de markt hier in België ook.
Dat is toch niet helemaal hetzelfde verhaal als bij ADSL: Dommel verplicht u een bepaald type modem aan te schaffen als je VOIP wil kunnen gebruiken via hun server.
Als je de modem om de een of andere reden moet resetten heb je problemen en moet je bellen... Ik heb ook Telenet in huis (mijn account van mijn werkgever, ik ben teleworker), ik kan u verzekeren dat ik met hen VEEL minder problemen heb gehad
en als er wat is komt de kwaliteitsdienst (bij mij althans) toch op een redelijke tijd langs om het op te lossen. Ik heb bij telenet nooit langer dan een paar uren zonder internet of telefonie gezeten (en in die gevallen ging het achtereenvolgens om:
hoogspanningsnet down, defecte filter in een verdeelkast en defecte voeding van mijn modem).
Over hen heb ik veel minder reden tot klagen, hoewel hun administratie ook niet perfect is en extra volume bij hen erg duur.
Support mails beantwoord gaat bij hen ook niet bepaald snel, maar je krijgt gewoonlijk toch een antwoord - je moet alleen te lang wachten ...

Van mijn part zou Telenet ook beter andere DVB-C settops of kaarten toelaten op haar netwerk, maar ze willen (net als Belgacom al jaren doet) zoveel mogelijk de consument uitmelken en ze laten betalen voor e.g. TV opnames.
Hier ben ik trouwens ook niet met akkoord, pure geldklopperij.

Eigenlijk zijn dit zaken waar het BIPT zou moeten optreden, zeker ook in het hele Belgacom verhaal, maar ik vrees dat het BIPT - omwille van haar roots in de oorspronkelijke RTT -
nog te veel binding heeft met het huidige Belgacom en haar niet voldoende neutraal als regelgevend orgaan opstelt. Ik vrees dat we nog even zullen moeten wachten tot de EU een aantal
zaken oplegt...
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Heeft iemand zin om mij een plezier te doen en de boektekst hierboven in een handige samenvatting om te zetten?
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

FredWP schreef:Heeft iemand zin om mij een plezier te doen en de boektekst hierboven in een handige samenvatting om te zetten?
Als iemand die begonnen is in de MSX scene en geen mosselen lust (wat totaal irrelevant is btw maar gezien we toch bezig zijn met irrelevante informatie bij te betrekken) lijkt het mij dat desondanks de jaren ervaring dat sommigen hebben, het "quoten" toch nog een kunst blijkt te zijn want na aantal zinnen heb ik het eerlijk gezegd ook opgegeven met lezen. Pas op zeg niet dat het niet interresant is, maar zo is het echt wel onprettig om lezen omdat ik persee via de nick moet gaan opzoeken waarover het in feite gaat.

Om ontopic te blijven. Dommel is enorm goed als je geen support nodig hebt . Gezien ik geen support (hout vasthouden) nodig heb kan ik mijzelf niet rekenen tot de misnoegde klanten. Heb maar 1 keer support nodig gehad en dat was ook 2 jaar geleden en toen nam men wel direct op en was het probleem snel opgelost. Ik heb dus nog de "golden years" op vlak van dommel support meegemaakt.

Heeft trouwens niet veel te maken met het feit of kleinere bedrijven slechtere support automatisch leveren dan de groten. Bij Telenet heb ik dit jaar een karrevracht aan problemen gekend dat ik de "je betaald wat meer, voor betere support" absoluut niet geloof.
Geuf
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:41

GuntherDW schreef:ikzelf heb ook dommel en absoluut geen problemen,
maar als ge hier zowat rondkijkt is het net of iedereen in belgie heeft problemen met dommel :p
vooral het hele gedoe met advocaten, test-aankoop e.d. tegen dommel vind ik overdreven

ik wil ook 24mbit, woon net naast antwerpen dus zou op z'n minst mss 12 mbit moeten krijgen, maar het maximum dat ik krijg is maar 4.6mbit
ziede mij ronduit klagen over wat een kloothummels het zijn?

In m'n klas (KdG) zit iemand die homeconnect heeft, hij is er ook enorm tevreden van, al zegt hij dat idd het VOIP gedeelte soms uitvalt, en hij nog altijd wacht op de 12mbit die beloofd zijn, maar hij is content want het internet ligt zo goed als nooit plat :)

Ik ben ze zeker van dat ook hij NIET kan bellen naar een andere homeconnecter. Hij zou de enige zijn die dat wel zou kunnen, moest dat het geval zijn...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Stormlord schreef:Icekiller2k6,

..


Ik heb u nooit bewust (en zover ik me herinner) ook niet onbewust aangevallen. Ik beschouw mezelf helemaal niet als elitair over u wegens mijn postenstelling.

Mijn gedrag aan een moderator of admin tonen heeft geen zin. Ik zei enkel dat je flamebaiting bezig waart.
Dit topic is getiteld "de goede kant van dommel". Als je nu in een topic over dommel webhosting opeens begon over hun slechte internet service zou dat ook offtopic && flamebaiting zijn.

Weet je wat flamebaiting is?
Ik heb nooit gezegd dat dommel alheilspellend is.

Heb ook de nodige problemen en frustraties gehad.


Heb stiekem ook niet alles gelezen wat je geschreven had.. zag me er droog uit..

over voip gedeelte dat het voip is..

je moet het zo kijken, als bij een benzine kaart bij uw wagen. Je mag tanken in heel België voor niets behalve in het buiteland moet jezelf betalen.
Belgie= uw thuis
Buiteland= rest van de wereld..
Je kunt namelijk 8x gesprekken voeren tegelijk (2 per lijn, 2vaste en 4 SIP accounts).

Als al deze 8 accounts zouden zitten bellen naar vaste lijnen zou het een onrealistisch en onvoorziene kost opbrengen voor Dommel. De kans dat dit in het 'echt' gebeurd is onbestaand.. Als je het echter 'overal' toelaat dan krijg je ow.. ik heb nog wel iets waarmee je kunt bellen.. doe je dat bij je liefje (of vriendin maakt niet uit) en bij je pa zijn broer...

Je snapt het wel.. Daarom dat dommel zegt van je mag enkel van uit uw 'thuis' gratis bellen...
Notabene zijn er toch nog 'andere' oplossingen waarmee het gewoon wel gaat hoor...

Telenet telefonie werkt inderdaad beter.. maar daarvoor betaalde ik per maand 17a18euro voor.. + geheim nr etc etc.. en nog is 45a48euro voor internet... is toch redelijk duur hoor...

Maja je hebt uw gal is kunnen spuwen zeker..?

Ik ben redelijk content over dommel... Enkel binnen geraken op de helpdesk kan soms moeizaam verlopen...

Je zei trouwens terloops iets over domein dat niet werkt..? hier geen probleem...
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 op 28 okt 2008, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Of hoe een topic met als titel "de GOEDE kant" weer verk*kt wordt :roll:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Aan Stormlord,

Je geeft toe dat het internet product van Dommel een goed product is.
Homeconnect bevat dit zelfde internet product.

Laten we even rekenen...
Netconnect (35 euro) + Belgacom Discovery Line (10 euro) = 45 euro
Homeconnect = 50 euro

Dit is een verschil van 5 euro, waar je (als extra) voor krijgt:
- Geen Belgacom abonnement meer (of prijs afhankelijkheid bij hen)
- Onbeperkt surfen (versus 100 GB dowload met netconnect)
- Onbeperkt bellen naar vaste lijnen (versus geen bellen met netconnect)
- Surfen aan 12 Mbps (nog niet actief) versus speedpack (5 of 10 euro extra per maand 1e jaar)

De keuze lijkt me vrij snel gemaakt (vind ik)

Wel onder één voorwaarde dat telefonie momenteel geen belangrijk issue voor je is. Als je 24u/24u, 100% zeker bereikbaar wilt zijn (en blijven) is VOIP momenteel niet echt een optie. Aangezien het nog niet dezelfde stabiliteit heeft, als een gewone vaste telefoonlijn. Maar dit kan mettertijd gerust veranderen...

Als telefonie heel belangrijk voor je is, zou ik HomeConnect niet nemen. Maar een vaste lijn bij Belgacom. Ofwel neem je wel Homeconnect, maar dan voor de zekerheid een GSM erbij (voor als je niet kan bellen, terwijl je juist dringend wel wilt kunnen bellen)

De prijs voor Homeconnect is heel scherp (zeker naar Belgie standaarden). Misschien verklaart dit ergens de laattijdige activatie van de 12 Mbps. Ik hoop alvast dat die dit jaar er nog doorkomt. Voor die prijs, kun je dan echt niet meer sukkelen, vind ik ! 8)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

bwa.. ik vind toch dat de prijs van Homeconnect eventueel 60 euro per maand mocht zijn of zo, als alles maar werkt zoals aangegeven tenminste. Dan is het zelfs meer dan 60 euro per maand waard. (Naar Belgische normen in ieder geval.)
To download or not to download, that's the question.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

FredWP schreef:Heeft iemand zin om mij een plezier te doen en de boektekst hierboven in een handige samenvatting om te zetten?


Een mens kan toch wel lezen zeker? Of is men de dag van vandaag zo lui geworden?

Het zijn trouwens goed onderbouwde teksten die een realistisch beeld geven van wat Dommel (maar) is. Ik hoop dan ook dat de Dommel-Fanbase eindelijk zijn ogen open doet.
Daarnaast verwacht ik nog altijd een actie van Userbase zelf tegenover Dommel. Het zijn echt wantoestanden die de pan uitswingen. Hoe lang word dit potje nog bewust toegedekt onder druk van de Dommel-Fanbase? Hoe langer het duurt hoe verpletterender de verantwoordelijkheid is en wordt.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Gent32m,

Kleine correctie: Homeconnect is wel al actief op 12Mbit, althans bij mij toch. Het is wel een recente aansluiting.
digiboy28
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2005, 18:33

Voila! Vandaag heb ik Dommel cityconnect ADSL2+ aangevraagd.Ik ben wonende te Hasselt en Cityconnect is nu ook hier beschikbaar :-)
Ik kom nooit boven de 2GB/maand uit dus Cityconnect light is meer dan genoeg voor mij.Ben wel benieuwd naar de snelheid want ik kom van Telenet expressnet.

Ik bespaar met Dommel maar liefst 347 euro per jaar! t.o.v Telenet
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Het zijn trouwens goed onderbouwde teksten die een realistisch beeld geven van wat Dommel (maar) is


Maar niet altijd op hun plaats : zie topic titel

Daarnaast verwacht ik nog altijd een actie van Userbase zelf tegenover Dommel


Dus jij verwacht van een FORUM dat ze optreden ????? :eek:
apostasia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:02

digiboy28 schreef:Ik bespaar met Dommel maar liefst 347 euro per jaar! t.o.v Telenet


:-o

wat?
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

digiboy28 schreef:Voila! Vandaag heb ik Dommel cityconnect ADSL2+ aangevraagd.Ik ben wonende te Hasselt en Cityconnect is nu ook hier beschikbaar :-)
Ik kom nooit boven de 2GB/maand uit dus Cityconnect light is meer dan genoeg voor mij.Ben wel benieuwd naar de snelheid want ik kom van Telenet expressnet.

Ik bespaar met Dommel maar liefst 347 euro per jaar! t.o.v Telenet


Ben benieuwd wanneer je effectief aangesloten bent, en hopelijk zonder al te veel problemen ..... kheb familie die er zit op te wachten :)
It ain`t what you say but the way you say it !
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”