Activatie 2de lijn met Homeconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
metalman
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2008, 01:27

Is er al iemand die gebruik heeft gemaakt van de functie 'tweede lijn activeren' via de homelink 2.01 software?
Krijg je dan effectief ook een tweede 'nieuw' nummer? Of kan je via buitenaf naar dit nummer bellen dmv een extra digit of nummer bij je bestaande telefoonnummer te plaatsen (zoals je nu soms kan doen op telefooncentrales)
Zit dit ook allemaal in de standaardprijs van het Homeconnect-abonnement?

Al bedankt op voorhand!

En nee, ik vraag het niet rechtstreeks aan Dommel want dan duurt het véél te lang voordat er een antwoord op komt... :roll:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ik heb een aangevraagd, maar dat kan tot 10 dagen duren. Bij crm zie ik nu wel 2x mijn telefoonnr staan, maar t'is ook al..
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jul 2008, 22:02

Wat is het nut eigenlijk van een 2de lijn aan te vragen ?
Kunnen de mensen je dan effectief op 2 verschillende nummers bellen ?
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Ik heb ook een 2e lijn aangevraagd, import van mijn huidig telenet nr meer bepaald. Staat er nog niet tussen, nog een weekje wachten. Alleen mijn eerste BGC nr staat er nu.
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

Het is ook al op een andere plaats gevraagd maar is hier een kostprijs aan verbonden want zie hierover nergens iets van op de website staan:

• 2 gelijktijdige gesprekken mogelijk
• onbeperkt bellen 24/7 naar vaste lijnen
(excl. speciale en betaalnummers zoals 070,0903, etc.)
• geen setupkost per gesprek
• alle comfortdiensten gratis zoals bv. nummer-weergave, uitgebreid antwoordapparaat, doorschakeling, signaal tweede oproep, …
• geen piek- of daluren meer
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

frado schreef:ik heb een aangevraagd, maar dat kan tot 10 dagen duren. Bij crm zie ik nu wel 2x mijn telefoonnr staan, maar t'is ook al..


Ik heb nog geen tweede nummer aangevraagd, maar bij mij in het crm staat ook twee keer mijn huidige telefoonnummer dus dat heeft volgens mij niets te maken met het aanvragen van een tweede nummer.
Grumpy
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 sep 2008, 15:28
Locatie: Overpelt

belgianguy schreef:
frado schreef:ik heb een aangevraagd, maar dat kan tot 10 dagen duren. Bij crm zie ik nu wel 2x mijn telefoonnr staan, maar t'is ook al..


Ik heb nog geen tweede nummer aangevraagd, maar bij mij in het crm staat ook twee keer mijn huidige telefoonnummer dus dat heeft volgens mij niets te maken met het aanvragen van een tweede nummer.


Bij mij idem dito, een 2de (zelfde ) nummer op de crm maar geen aangevraagd.
Of het nut heeft een 2de lijn weet ik niet, je hebt ook de gsm nog.
Ik wacht nog even af, trouwens ik heb geduld. :-D
Groetjes Grumpy. 8)
De ergernis van de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde van de lage prijs reeds lang vergeten is.
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

heeft iemand al uberhaupt een 2e nummer actief bij homeconnect?
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tjahhh schreef:heeft iemand al uberhaupt een 2e nummer actief bij homeconnect?


Ik wil het ook wel eens weten en of er kosten aan vast zitten .
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

Sniffie schreef:
tjahhh schreef:heeft iemand al uberhaupt een 2e nummer actief bij homeconnect?


Ik wil het ook wel eens weten en of er kosten aan vast zitten .


Ik heb eens de vraag gesteld aan Dommel, en dit was hun antwoord:

Het gaat niet over een volledig nieuwe tweede lijn, maar om een tweede nummer die u wordt toegewezen.
U zal deze tweede nummer kunnen gebruiken door in line 2 van uw modem een telefoon op aan te sluiten.

Deze tweede nummer is gratis, en het is niet mogelijk om deze te anuleren.


Ik zie nu twee keer mijn nummer staan, heb enkel nog geen tijd gehad om mijn tweede lijn te testen. Ik zal dat zaterdag is proberen. Ik denk dat je hetzelfde telefoonnummer hebt, zodat, als iemand aan het bellen is, dat jij zelf nog kunt bellen, maar van dit laatste ben ik dus echt niet compleet zeker. Maar ik bedenk me zoiets omdat in CRM mijn nummer nu 2 maal er staat, en geen ander, nieuw nummer.
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

oké, ik ben eruit denk ik. Ik heb mijn ander telefoontoestel in "line 2" gestoken. Mijn vriendin zit hier te bellen, en ondertussen kan ik zelf ook naar een ander nummer bellen. Een binnenkomende oproep kan ik dan aanpakken met het toestel op line 2 (terwijl zij ook een "signaal 2e oproep" krijgt op het toestel op line 1, waarmee zij belt). Het gaat dus blijkbaar niet echt effectief om een nieuw nummer, maar om een echt tweede nieuwe lijn, met een zelfde telefoonnummer, waarop je kan bellen en gebeld worden, terwijl bv line 1 bezet is.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

bravo schreef:oké, ik ben eruit denk ik. Ik heb mijn ander telefoontoestel in "line 2" gestoken. Mijn vriendin zit hier te bellen, en ondertussen kan ik zelf ook naar een ander nummer bellen. Een binnenkomende oproep kan ik dan aanpakken met het toestel op line 2 (terwijl zij ook een "signaal 2e oproep" krijgt op het toestel op line 1, waarmee zij belt). Het gaat dus blijkbaar niet echt effectief om een nieuw nummer, maar om een echt tweede nieuwe lijn, met een zelfde telefoonnummer, waarop je kan bellen en gebeld worden, terwijl bv line 1 bezet is.

dat is sowieso, daar heb je de 2e lijn niet voor nodig
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

dit lukte hier voor al hoor, ik werk al vanaf ik de homeconnect heb met 2 telefoons en nu nog xlite bij
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

dat had ik vanaf het begin ook, maar aangezien het antwoord van Dommel dat ik kreeg, vermoed ik dat het zoiets toch ga moeten zijn. Heeft er iemand anders een tweede "nieuw" nummer gekregen, dat niet gelijkaardig is met uw huidig nummer? Bij mij staat in de crm tweemaal dezelfde telnr.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

bravo schreef:dat had ik vanaf het begin ook, maar aangezien het antwoord van Dommel dat ik kreeg, vermoed ik dat het zoiets toch ga moeten zijn. Heeft er iemand anders een tweede "nieuw" nummer gekregen, dat niet gelijkaardig is met uw huidig nummer? Bij mij staat in de crm tweemaal dezelfde telnr.


Nee het gaat echt om een tweede telefoonnummer. Zal binnenkort wel actief zijn dan, heb m ook aangevraagd dan merken we het wel he.
Manta99
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2008, 07:27

macamba schreef:
bravo schreef:dat had ik vanaf het begin ook, maar aangezien het antwoord van Dommel dat ik kreeg, vermoed ik dat het zoiets toch ga moeten zijn. Heeft er iemand anders een tweede "nieuw" nummer gekregen, dat niet gelijkaardig is met uw huidig nummer? Bij mij staat in de crm tweemaal dezelfde telnr.


Nee het gaat echt om een tweede telefoonnummer. Zal binnenkort wel actief zijn dan, heb m ook aangevraagd dan merken we het wel he.


Kan iemand hier al feedback over geven? Als zelfstandige interesseert me dit omdat ik zo 1 telefoonnummer voor privé kan gebruiken en 1 telefoonnummer voor de zaak. Daarop wil ik dan ook 2 verschillende telefoonsets aansluiten.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”