Ik heb gisteren exact hetzelfde gedaan wat jij hier probeert te doen en met succes.
Bij de Gigaset router heb ik die wizard Beveiliging instellen doorlopen (d.i. ga met je browser naar
http://192.168.2.1/ log in met wachtwoord admin en klik op Beveiling instellen):
Ik heb admin gegeven als huidig wachtwoord voor de routeraanmelding tweemaal een nieuw gegeven -- volgende
Ik heb een SSID gekozen (d.i. de naam die je draadloos netwerk krijgt) en SSID-broadcast Uit (d.i. netwerk verbergen) -- volgende
en voor WPA2-PSK gekozen en een tweemaal een pre-shared key (d.i. wachtwoord) voor het netwerk ingegeven (een woord met wat cijfers) -- volgende
Het Fysieke (MAC) adres van de draadloze netwerkkaart van mijn laptop heb ik opgezocht. Vervolgens heb ik dat ingevuld bij MAC-adres nadat ik Aan koos (d.i. alleen toestaan dat jou laptop op dat netwerk kan) -- Toevoegen klikken -- evt nog een andere MAC-adres toevoegen voor een tweede laptop/pc/smartphone/wifiding op gelijkaardige wijze -- volgende
Dan krijg je een bevestiging dat je dit wilt instellen . als je op ok drukt en in het geval dat je nu draadloos verbonden valt je verbinding uit -- dit is normaal
Nu voor de laptop dat is afhankelijk van wat op je laptop staat. ik gebruik windows xp sp2 maar het zal overeenkomen met andere besturingssytemen. Als jij vista/mac/ubuntu hebt is dit niet van toepassing maar als je windows xp hebt moet je zeker er voor zorgen dat je de laatste versie hebt van het draadloos netwerk gebeuren hebt zie
hier bvb door sp2 te installeren. of als je een configuratieprogramma voor draadloos bij je laptop hebt gekregen (is bij mij het geval, ik heb een Dell) dan moet je het daar instellen.
Je gaat je draadloos netwerk niet in het lijstje staan met beschikbare draadloze netwerken als je bovenstaande acties gevolgd hebt (door het uitzetten van SSID-broadcast)
Normaal heb je de mogelijkheid om een nieuw netwerk toe te voegen op naam. Dus dat doe je je geeft de naam in voor het netwerk dat je gekozen had in het hokje SSID je kiest voor versleuting/beveiliging/encryptie/codering/.. voor WPA-PSK en je pre-shared key in te geven.
Dit in het engels zou je op weg moeten helpen.
Succes!