Dommel infoBASE (vragen en hun antwoorden)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Synthesis schreef:Net Belgacom aan de lijn gehad...volgens een mederwerker zou gans Belgie tussen nu en eind December die snelheidsverhoging moeten krijgen...dus ik vermoed ook niet meer die activatiekost daarvoor betalen.


Aha, bedankt Synthesis voor je informatieve bijdrage :beerchug:

Ik vermoedde zelf ook al zoiets.. Goh, dat wachten hé...
't is precies alsof ik terug 12 jaar ben, mijn schoentje klaarzet en de Sint langs komt.. Wanneer komt ie ? Die kwam altijd op 6 december...

Maar ik kon toen al dagen ervoor zitten te hunkeren en wachten, op wanneer ik mijn treintjes kreeg, om mee te rijden..

*** snif , effe wat kinderlijk sentiment, er tussen door ***

Sorry, mensen. Effe mijn zakdoek pakken :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Synthesis schreef:
woete schreef:tja 't is niet serieus hé,

andere abonnementen bij Dommel kunnen speedpack bestellen en krijgen dan ineens datum mee wanneer ze worden omgeschakeld (na betaling!)

bij de homeconnecters moet er niets betaald worden,maar daar is het gewoon afwachten? Lijkt me toch echt wel dat dommel deze 'investering' (activatiekost aan belgacom) probeert te spreiden. eikels


Net Belgacom aan de lijn gehad...volgens een mederwerker zou gans Belgie tussen nu en eind December die snelheidsverhoging moeten krijgen...dus ik vermoed ook niet meer die activatiekost daarvoor betalen.


Gans België.. :lol:

hebben ze dan die overige 15% ook op adsl2+ gezet? :P
To download or not to download, that's the question.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Fireblade schreef:Gans België.. :lol:

hebben ze dan die overige 15% ook op adsl2+ gezet? :P

Lijkt me te mooi om waar te zijn.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Synthesis schreef:
woete schreef:tja 't is niet serieus hé,

andere abonnementen bij Dommel kunnen speedpack bestellen en krijgen dan ineens datum mee wanneer ze worden omgeschakeld (na betaling!)

bij de homeconnecters moet er niets betaald worden,maar daar is het gewoon afwachten? Lijkt me toch echt wel dat dommel deze 'investering' (activatiekost aan belgacom) probeert te spreiden. eikels


Net Belgacom aan de lijn gehad...volgens een mederwerker zou gans Belgie tussen nu en eind December die snelheidsverhoging moeten krijgen...dus ik vermoed ook niet meer die activatiekost daarvoor betalen.

welk nr heb je genomen? Want bij elk nr dat ik draai krijg ik een retard aan de lijn die er met moeite van gehoord heeft
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

frado schreef:
Synthesis schreef:
woete schreef:tja 't is niet serieus hé,

andere abonnementen bij Dommel kunnen speedpack bestellen en krijgen dan ineens datum mee wanneer ze worden omgeschakeld (na betaling!)

bij de homeconnecters moet er niets betaald worden,maar daar is het gewoon afwachten? Lijkt me toch echt wel dat dommel deze 'investering' (activatiekost aan belgacom) probeert te spreiden. eikels


Net Belgacom aan de lijn gehad...volgens een mederwerker zou gans Belgie tussen nu en eind December die snelheidsverhoging moeten krijgen...dus ik vermoed ook niet meer die activatiekost daarvoor betalen.

welk nr heb je genomen? Want bij elk nr dat ik draai krijg ik een retard aan de lijn die er met moeite van gehoord heeft


Het nummer dat in de brief en op hun website vermeld stond: 0800 22 800.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Fireblade schreef:
Gans België.. :lol:

hebben ze dan die overige 15% ook op adsl2+ gezet? :P


Blijven dromen
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Bij de "specs" van Netconnect staat dat je met maximum 4 PC's tegelijk online kunt gaan. Betekent dat dat je 4 x kunt inbellen, of 1 x en dan via een router de andere PC's online laten gaan?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik denk 1 router. Maar wie ben ik
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

FUBAR schreef:Bij de "specs" van Netconnect staat dat je met maximum 4 PC's tegelijk online kunt gaan. Betekent dat dat je 4 x kunt inbellen, of 1 x en dan via een router de andere PC's online laten gaan?


4 gelijktijdige PPPoE sessies zijn dan mogelijk.
digiboy28
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2005, 18:33

Hoi allemaal! Ik heb 2 weken geleden een mail verzonden naar Dommel dat ik nieuwe klant wil worden voor Cityconnect, wat beschikbaar is op mijn tel.nummer.

Na 14 dagen heb ik nog steeds geen antwoord van Dommel en via de telefoon heb ik al 15 euro(!) verspilt om Dommel te kunnen bereiken.

Ik begine erg te twijfelen of Dommel wel te vertrouwen is,volgens mij gaat dit bedrijf nog voor het einde v/h jaar bankroet zijn, als ze zo verder doen zoals nu.

Het belangrijkste is een goede ondersteuning en klantendienst...dat heeft Dommel niet! Jammer.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

digiboy28 schreef:Hoi allemaal! Ik heb 2 weken geleden een mail verzonden naar Dommel dat ik nieuwe klant wil worden voor Cityconnect, wat beschikbaar is op mijn tel.nummer.

Na 14 dagen heb ik nog steeds geen antwoord van Dommel en via de telefoon heb ik al 15 euro(!) verspilt om Dommel te kunnen bereiken.

Ik begine erg te twijfelen of Dommel wel te vertrouwen is,volgens mij gaat dit bedrijf nog voor het einde v/h jaar bankroet zijn, als ze zo verder doen zoals nu.

Het belangrijkste is een goede ondersteuning en klantendienst...dat heeft Dommel niet! Jammer.


als dommel eenmaal goed werkt dan werkt het goed..
en imho hebben netconneters geen problemen...

om welk uur heb je proberen te bellen?
Tiyuna
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 okt 2008, 03:26

Ik heb m'n aanvraag gedaan, op 10okt. kreeg ik een betaling ervan.
De 13de okt. stond 't op hun rekening..
Aangezien ik Netconnect hebt, kreeg ik de 14de okt. een betaling van m'n Netconnect (nog niet betaald en ga die ook niet betalen)

heb hun proberen te bellen: 4x 15min en dat liedje hangt m'n ... uit.. Mails geen respons.. Probeer hun vandaag weer te bellen enige dat ik hoor is tutututut nr. dat ik contacteer is (0)11 / 920 000

anders heb ik tot heden geen probleem met dommel
Gebruikersavatar
Deekay
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:52

- Ik heb donderdag 16/10/08 da contract doorgestuurd via mail, nu heb ik nog geen activatiebrief ontvangen , is dit normaal Tongue

- Ik zit op 3258m van de centrale? Kan ik hier de 4,6mbit uithalen?
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Het kan gebeuren dat je 2 maand moet wachten en 3 facturen hebt moeten betalen alvorens je geactiveerd bent.
Dat is normaal bij Dommel en dat word nadien allemaal wel geregeld. :roll:
Als je voor weinig geld,veel wilt,mag je een beetje(veel) geduld hebben.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

ceurrrix schreef:Het kan gebeuren dat je 2 maand moet wachten en 3 facturen hebt moeten betalen alvorens je geactiveerd bent.
Dat is normaal bij Dommel en dat word nadien allemaal wel geregeld. :roll:
Als je voor weinig geld,veel wilt,mag je een beetje(veel) geduld hebben.


het is niet omdat het bij 1 of 2 personen gebeurt, dat dat bij iedereen gaat gebeuren he..
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

ceurrrix schreef:Het kan gebeuren dat je 2 maand moet wachten en 3 facturen hebt moeten betalen alvorens je geactiveerd bent.
Dat is normaal bij Dommel en dat word nadien allemaal wel geregeld. :roll:
Als je voor weinig geld,veel wilt,mag je een beetje(veel) geduld hebben.


Dan heb ik twee keer zeer veel geluk gehad. 2006 duurde het geen week om volledig van Belgacom naar Dommel over te stappen.

Dommel Homeconnect zat ik na iets meer dan een week bij ontvangst van mijn Homeconnect pakket op Homeconnect.

Heb ik volgens u dan 2 keer abnormale omstandigheden meegemaakt? Heb 2 mensen doen overstappen naar Dommel Netconnect en die heb ik nog niet horen klagen.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

digiboy28 schreef:Ik begine erg te twijfelen of Dommel wel te vertrouwen is


Vertrouw op je gezond verstand, lees dit forum na en zie hoeveel problemen er opduiken met de producten en de houding van Dommel tegenover zijn klanten. Ze zijn ondertussen ontelbaar lang geworden. Weet ook dat Dommel (bijna) niet bereikbaar is als er zich problemen aandienen.
Er gaat zo een spreekwoord "een gewaarschuwde man is er ..."
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

ceurrrix schreef:Het kan gebeuren dat je 2 maand moet wachten en 3 facturen hebt moeten betalen alvorens je geactiveerd bent.
Dat is normaal bij Dommel en dat word nadien allemaal wel geregeld. :roll:


Als consument vindt ik dat dus niet normaal en is ook de reden dat ik iedereen uit mijn omgeving ten stelligste afraad om Dommel te nemen. Betalen voor een dienst dat je niet krijgt is toch niet normaal.

Ik vind dan ook dat ze de zelf opgestreken interesten ook mogen mee terug betalen. Aan hoeveel staat de rente voet vandaag iets van 4.25 procent?
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Delete die posts van Zambo keer is totaal offtopic, ter informatie vrijdag 2x gebeld naar hun 0800 nummer (activatie homeconnect) en steeds binnen de 5minuten binnen.(eerste keer vlak voor 1 uur en 2e keer tegen 5uur)

Homeconnect activatie lukt hier niet via homelink software, krijg een error in stap 7.
Aan de telefoon wist men mij te vertellen dat de lijntest niet werkte(via BGC) en dat het een 'algemeen' probleem was. Dinsdag moet ik eens terug bellen.

In het huis in kwestie hebben de vorige bewoners wel lange tijd telenet gehad, meneer aan telefoon vroeg meerdere keren of er een telefoonlijn van BGC binnen kwam.
Vorige bewoners wiste dit niet & nu begin ik ook te twijfelen.

Is er een manier om hier zeker over te zijn?(zonder een technieker te laten komen ofc)
Het is een oud huis(toch al 30-40j oud) en er zijn op meerdere plaatsen telefoonaansluitingen maar wil dit zeggen dat er een BGC lijn binnen komt?
Staat er spanning over niet actieve telefoonlijnen?(kan ik iets uitmeten?)
goldwing
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2004, 12:26
Twitter: oliware
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

En waarom zou die post moeten gedelete worden ?
Is toch waar zeker ?
Ben klant bij Dommel, heb me een verhoging van abonement aangevraagd eind augustus.
Half september kwam de betalingsopdracht hiervan binnen, heb die direct binnen de 24u betaald.
Ik wacht echter nog steeds op de activatie hier van.
Ik bel dus wel elke week eens naar die prutser's helpdesk (en ik die dacht dat het bij telenet erg was).
'Jamaar meneer, ik kan daar niets aan doen, dat is voor de systeem ingenieurs, ik zet je als hoogste prioriteit'.
Die hoogste prioriteit is onderussen ook al weer 5 weken geleden, nog steeds niets.
Vandaag om 17u proberen bellen, en enkel tot 18u muziek gehoord, dan maar afgelegd, want na 18u werken ze daar niet meer (overuren doen ? Veel werk ? Crisis ? neeeeeeuuuuuh)
Probleem is dat ik nog geen jaar klant ben, anders lagen die prutsers al lang buiten. Ongelofelijk hoe arrogant.
Ik raad dus ook al mijn klanten dommel af (ben computerinstallateur), maar ik weet dus niet meer wat voor te stellen, edpnet lijkt me nog het beste momenteel (en ik kwam van daar, limieten weet je wel), maarja ...
Ben zelfs van zin om eens een dommel-klachtenrubriekje te maken op mijn website, eens zien of ik dan de hoogste prioriteit krijg.
tessa
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008, 21:57

Dag allen,

Ik hier al heel het topic proberen door te worstelen, maar het duizelt me alleen nog maar meer. Ik probeer al een eeuwigheid geactiveerd te geraken, maar ik begrijp er ondertussen niks meer van en bij dommel lijken ze het ook niet echt meer te weten ... Ik probeer het even te schetsen:

1) Mijn installatie zou 16 oktober gebeuren. Helaas lieten ze dit slechts een dag op voorhand weten, waardoor ik onmogelijk vrijaf kon nemen op het werk. Er kon ook echt niemand anders aanwezig zijn: resultaat, de afspraak wordt afgezegd. Er wordt me gezegd dat er een nieuwe aanvraag gedaan zal worden voor een afspraak.

2) Ik wacht & blijf wachten. Ik bel herhaaldelijk naar de klantendienst, er wordt me telkens ongeveer hetzelfde verteld: een nieuwe aanvraag, ze zijn er met bezig, etc.

3) Ik bel nogmaals. Plots weten ze mij te vertellen dat mijn internetlijn wèl actief is en zelfs gebruikt wordt. Straffer nog: er zou al 12GB op gedl zijn ... onmogelijk, aangezien de router nog steeds in de doos zat en zelfs geen elektriciteit kreeg.

4) Ik bel nogmaals... deze keer weten ze mij te vertellen dat het zou kunnen dat mijn internet aangesloten is, hoewel er nog niemand is langs geweest. Ze weten echter niet zeker, maar “het is mogelijk”. Ze raden mij aan om mijn router eens aan te sluiten op mijn computer. Dat is helemaal al straf: nu weten ze zelf niet of ik internet heb of niet èn bovendien zit ik misschien al die tijd al te wachten op internet terwijl het gewoon werkte? Oh dear!

Bon, momenteel geraak ik er niet uit wijs. Ik heb geen internet, maar ik weet niet of dat nu ligt aan mijn eigen onvermogen om alles in te stellen, of aan het feit dat er geen internet is. Ik heb ook geen idee of ik de juiste instellingen ingeef. Er wordt bijvoorbeeld gevraagd naar mijn username en password, maar dat staat niet in de mail die ik van dommel gekregen heb met mijn accountgegevens. Ik zie ook ergens staan: internet status: disconnected, line loopback.

Ik werk met mac en met de aanboven siemens gigaset router.

Wie kan mij bijstaan? Bij dommel kunnen ze het in ieder geval duidelijk niet ...
BunnyNathalie
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2008, 01:04

Ik vraag me af of ze zelf geen slachtoffer aan het worden zijn van hun eigen succes ?

Volgens mij hebben ze daar serieus personeelstekort.

Heb vandaag ook moeten bellen :

1x 20 min in wacht gestaan - ineens een stem, uw oproep kan niet beantwoord worden, tuut tuut tuut
2x 20 min in wacht gestaan - ineens een stem, uw oproep kan niet beantworod worden, tuut tuut tuut

3x kreeg ineens verbinding, onmiddellijk verbroken
4x kreeg geen verbinding, er was weer een stem, de diensten zijn momenteel niet bereikbaar
5x kreeg eerst verbinding, kies de juiste dienst (technische dienst), daar was de stem weer, de diensten zijn momenteel niet bereikbaar

6x na 12 min verbinding, eeeeindelijk iemand aan de lijn, ik zeg mijn naam, en vertel dat ik geen internet heb met mijn gigaset, legt die gewoon DOODLEUK neer !!!!!!!!!!

SORRY DIT IS ER ECHT OVER !!!!!!
BunnyNathalie
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2008, 01:04

Kan er hier misschien iemand me helpen ?

Heb herinstall van mijn laptop moeten doen, had dan probelemen met internet. Heb dan de gigaset gereset, alles terug ingesteld, maar krijg mijn draadloos internet niet aan de gang. Zonder beveiliging lukt het af en toe wel.

Maar op het moment dat de beveiliging erop wordt gezet, krijg ik melding de instellingen van uw netwerk zijn niet juist voor dit type netwerk of zoiets

het heeft waarschijnlijk te maken met de sleutel.

Op mijn pc kies ik voor wpa personal TKI, maar wat kies ik dan in de router ? (gigaset)

en kies ik dan sleutel asccii of phasphrase ?

en hoe werkt dat

en als ik dan eens opnieuw opstart, dan vindt hij ineens mijn netwerk niet meer, enz enz

alvast bedankt voor een antwoord

Nathalie
aquanaga
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:49

Ik heb gisteren exact hetzelfde gedaan wat jij hier probeert te doen en met succes.

Bij de Gigaset router heb ik die wizard Beveiliging instellen doorlopen (d.i. ga met je browser naar http://192.168.2.1/ log in met wachtwoord admin en klik op Beveiling instellen):
Ik heb admin gegeven als huidig wachtwoord voor de routeraanmelding tweemaal een nieuw gegeven -- volgende
Ik heb een SSID gekozen (d.i. de naam die je draadloos netwerk krijgt) en SSID-broadcast Uit (d.i. netwerk verbergen) -- volgende
en voor WPA2-PSK gekozen en een tweemaal een pre-shared key (d.i. wachtwoord) voor het netwerk ingegeven (een woord met wat cijfers) -- volgende
Het Fysieke (MAC) adres van de draadloze netwerkkaart van mijn laptop heb ik opgezocht. Vervolgens heb ik dat ingevuld bij MAC-adres nadat ik Aan koos (d.i. alleen toestaan dat jou laptop op dat netwerk kan) -- Toevoegen klikken -- evt nog een andere MAC-adres toevoegen voor een tweede laptop/pc/smartphone/wifiding op gelijkaardige wijze -- volgende
Dan krijg je een bevestiging dat je dit wilt instellen . als je op ok drukt en in het geval dat je nu draadloos verbonden valt je verbinding uit -- dit is normaal

Nu voor de laptop dat is afhankelijk van wat op je laptop staat. ik gebruik windows xp sp2 maar het zal overeenkomen met andere besturingssytemen. Als jij vista/mac/ubuntu hebt is dit niet van toepassing maar als je windows xp hebt moet je zeker er voor zorgen dat je de laatste versie hebt van het draadloos netwerk gebeuren hebt zie hier bvb door sp2 te installeren. of als je een configuratieprogramma voor draadloos bij je laptop hebt gekregen (is bij mij het geval, ik heb een Dell) dan moet je het daar instellen.

Je gaat je draadloos netwerk niet in het lijstje staan met beschikbare draadloze netwerken als je bovenstaande acties gevolgd hebt (door het uitzetten van SSID-broadcast)
Normaal heb je de mogelijkheid om een nieuw netwerk toe te voegen op naam. Dus dat doe je je geeft de naam in voor het netwerk dat je gekozen had in het hokje SSID je kiest voor versleuting/beveiliging/encryptie/codering/.. voor WPA-PSK en je pre-shared key in te geven. Dit in het engels zou je op weg moeten helpen.

Succes!
Afbeelding
Gebruikersavatar
PierzOr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jun 2007, 06:47

Robbe schreef:[*] Blokkeert Dommel bepaalde sites, poorten of andere ? Nee


Dit klopt niet, alvast 1 site geeft een blanco page (www.demonoid.com), maar valt wel te bereiken via proxy.
Reality is for those that can't handle drugs.
Afbeelding
aquanaga
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:49

Dat klopt niet, wat je zegt van die site. De blockage is andersom!
Zie: Demonoid Blocking Countries
Op Skynet EN Telenet is het juist hetzelfde. Ik heb die site op beide providers proberen te openen. Exact diezelfde witte pagina waarover jij spreekt en uit het artikel.

Je zal met betere voorbeelden moeten komen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PierzOr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jun 2007, 06:47

aquanaga schreef:Dat klopt niet, wat je zegt van die site. De blockage is andersom!
Zie: Demonoid Blocking Countries
Op Skynet EN Telenet is het juist hetzelfde. Ik heb die site op beide providers proberen te openen. Exact diezelfde witte pagina waarover jij spreekt en uit het artikel.

Je zal met betere voorbeelden moeten komen.


Waar kan jij in dat topic lezen dat dit over belgie gaat? Ik kan enkel lezen dat dit over Nederland en Brazilie is...
Ik heb altijd op demonoid gekunnen bij skynet, maar ik ben geswitched naar dommel op 24/06/2008 en dat nieuwsverslag was van 20/06/2008 dus het zou idd wel kunnen...

Hierbij mijn oprechte excuses ;P

Trouwens de juiste url is : Demonoid Blocking Countries - Torrentfreak.com
Reality is for those that can't handle drugs.
Afbeelding
aquanaga
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:49

Beetje verderop, in de commentaren, zijn er mensen die vertellen dat het ook niet in België lukt.
Afbeelding
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Als je van netconnect naar cityconnect overgaat, blijf je dan op dezelfde centrale aangesloten?


Alvast bedankt :wink:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik weet het ! staat wel ergens in de eindeloze toppics van het dommelforum, euhm waar kan je het best je aangetekende opzegbrief zenden, is dat nu Diepenbeek ? of Landen (vindt dat adres precies nergens meer op hun site) enfin waar zend ik mijn brief naartoe ?

Dank u wel voor een reply met mss positieve opzeg ervaringen daaromtrend :wink:

btw normaal kunt u ook opzeggen via mail, w(wat ik ook nog zal doen), naar welke ?

sorry, begrijp nu beter mensen die probs hebben met dommel en info niet vinden in het dommelbos :wink:
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Dommel contact !

Den ééérsten Link :angel:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Silver_Rain schreef:Als je van netconnect naar cityconnect overgaat, blijf je dan op dezelfde centrale aangesloten?


Alvast bedankt :wink:


Netconnect = turboline (Belgacom)
CItyconnect = eigen DSLAM (Dommel)
Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

ceurrrix schreef:Dommel contact !

Den ééérsten Link :angel:


Ja natuurlijk, maar heb dacht ik al gelezen te hebben dat je daar bot vangt, en naar landen moet verzenden ?ochja zend naar alletwee een aangetekende en een mail dan hé..graag wat opzegervaringen..; :wink:
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Ik heb vandaag gebeld naar Dommel en gevraagd achter de snelheidsverhoging die er ten laatste tegen 31/12 zou komen. Er werd mij gezegd dat tegen die datum niet iedereen zal verhoogd zijn, dat zou niet lukken. Ik begin steeds minder te geloven in die snelheidsverhoging. Ook na meer dan 2 maanden is mijn telenet nummer nog steeds niet overgedragen. Hiervoor vragen ze meer geduld. Volgens mij zijn ze gewoon tijd aan het rekken...
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Kurt Breezer schreef:
Silver_Rain schreef:Als je van netconnect naar cityconnect overgaat, blijf je dan op dezelfde centrale aangesloten?


Alvast bedankt :wink:


Netconnect = turboline (Belgacom)
CItyconnect = eigen DSLAM (Dommel)




dus kan het zijn dat mijn waarden niet echt goed zullen zijn als ik op een andere centrale kom te staan...
Kan je op voorhand vragen hoe ver je van de centrale of gaat zitten?

Want nu staat die op de hoek van de straat wat zorgt voor mooie snelheden en mooie modem waardes.
pardoes
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:47

Heeft er iemand ervaring met de configuratie van een ADSL router voor CITYCONNECT (lite)
Heb een DLINK DSL624 T
Zou graag de router gebruiken voor mijn vaste + wireless PC (moet ik dus ROUTED IP LLC kiezen??)
volgens dommel 's info kan er slechts 1 pc aangesloten zijn voor CITYCONNECT LITE.
wat gebruikt men voor subnetmak en gateway adres?
wat met de 'BRIDGE FILTERS'? (JA/NEEN) en moeten MAC adressen gecloned worden of niet?
MTU : 1400
NAT : enabled
Firewall:Enabled
Service Categorie : UBR ???
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Even een snel vraagje voor de technische mensen hier.

Ik heb vandaag een mailtje gekregen van Dommel dat ik aangesloten kan worden op het ADSL2+ profiel (tot 12Mbit). Ik heb momenteel Netconnect op een 4.6Mbit profiel.

Als modem gebruik ik de gewone standaard Belgacom Philips router (die met grijs en blauw). Ik weet dat deze modem ook ADSL2+ moet ondersteunen, want hij is Belgacom TV compatibel.

Mijn vraag is nu: wat ga ik moeten doen aan mijn modem als ik aan Dommel vraag om mij op het 12Mbit profiel te zetten? Ga ik iets moeten aanpassen aan mijn modem of gaat hij dat gewoon zelf detecteren en mij een optimale snelheid geven?
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Code: Selecteer alles

[quote="DarthDavy"]Even een snel vraagje voor de technische mensen hier.

Ik heb vandaag een mailtje gekregen van Dommel dat ik aangesloten kan worden op het ADSL2+ profiel (tot 12Mbit). Ik heb momenteel Netconnect op een 4.6Mbit profiel.

Als modem gebruik ik de gewone standaard Belgacom Philips router (die met grijs en blauw). Ik weet dat deze modem ook ADSL2+ moet ondersteunen, want hij is Belgacom TV compatibel.

Mijn vraag is nu: wat ga ik moeten doen aan mijn modem als ik aan Dommel vraag om mij op het 12Mbit profiel te zetten? Ga ik iets moeten aanpassen aan mijn modem of gaat hij dat gewoon zelf detecteren en mij een optimale snelheid geven?[/quote]


Je modem zal altijd zo snel mogenlijk proberen syncen , alles hangt af van de kwaliteit van de lijn en afstand tot de ADSL centrale

Om naar ADSL2+ van belgacom te gaan moet je dus zelf niets aanpassen , wel 29.95 € zal je dit kosten (speedpack) ...
The eternal and true pessimist :D
HaraldDP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2008, 11:13

Geachte,

Bedankt voor uw mail!

U zit op 3,9 km van de centrale, hier is de aanvraag voor een speedpack dus niet
mogelijk, u dient op maximum 2 km te wonen om dit pakket aan te kunnen vragen.

Tegen eind april zou het mogelijk zijn op uw locatie om cityconnect te bestellen.



WAt houdt dat in voor cittyconnect, nu ik zo ver van de centrale zit? Dan ga ik wel aan 24 MB kunnen downloaden?

Bedankt

Harald
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

HaraldDP schreef:
Geachte,

Bedankt voor uw mail!

U zit op 3,9 km van de centrale, hier is de aanvraag voor een speedpack dus niet
mogelijk, u dient op maximum 2 km te wonen om dit pakket aan te kunnen vragen.

Tegen eind april zou het mogelijk zijn op uw locatie om cityconnect te bestellen.



WAt houdt dat in voor cittyconnect, nu ik zo ver van de centrale zit? Dan ga ik wel aan 24 MB kunnen downloaden?

Bedankt

Harald


Dat is 200 % zelfde voor cityconnect , cityconnect is gewoon een ADSL2+ DSLAM van dommel zelf naast die van BCG zal ik maar zeggen dus aan die afstand zal niets veranderen , alleen aan de voorwaarden van je abbonement natuurlijk die dan cityconnect ..... zullen worden

dus voor de snelheid moete het al ni doen + je moet al rond een grootstad wonen waar cityconnect beschikbaar is (en dat zijn er al wel wat maar nog niet allemaal)
The eternal and true pessimist :D
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”