Mijn fout ikweet het maar ik kan geen verbinding meer krijgen. Heb een adsl ethernet modem type alcatel speedtouch home (zwart groot model)
ik had die modem via telnet gewijzigd en dan kon ik via mijn brower op de modem inloggen, en in de modem zelf kon ik dan mijn username en password van de isp provider (edpnet) ingeven. Gemakkelijk enerzijds want bij het opstarten hoefde ik niet meer te klikken op die raspppoe snelkoppeling om de verbinding tot stand te brengen, want de modem zelf maakte de verbinding. Anderzijds, allicht te wijten aan mijn zeer beperkte kennis van netwerken, werkten er sommige zaken niet zoals mijn mediacentersoftware xmbc want die kon niet "naar buiten" want bij ip stond 10.0.0.1 en al helemaal geen dns
Wat heb ik dan allemaal uitgespookt
1: Alle gegevens die nog in de modem stonden gewist (via de webbrowser)
2 Modem heropgestart
3 De pc heropgestart
Wat krijg ik
rechts onderaan op het scherm staat er een uitroepteken bij de lanverbinding. Er staat "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"
Kijk ik verder: Snelheid 10,0Mbps
Netwerkeigenschappen
IP Adres 169.254.86.219 en ping geeft antwoord. Waar komt dit ipadres dan vandaan, want ik ben onder xp overal gaan kijken ipadres is overal leeg
Subnet: 255.255.0.0
Standardgateway: 169.254.86.219
Dns server: leeg
IK heb zelfs de telefoonkabel uitgetrokken maar dat ipadres blijft
Waar komt dat vandaan.
Ik kan helaas via de webbrowser niet meer inloggen op de modem
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik ben nog tot 12:25 u op het werk, daarna ga ik vlug naar huis (5 min) en dan kan ik al eens een oplossing van jullie uitproberen.
Iedereen op voorhand zeer hartelijk bedannkt