Ik heb hier in mijn debian server 2 disks steken, 1 SATA (boot, home, swap + data) en 1 PATA (data).
Nu wil ik de eerste SATA disk vervangen door een nieuwe en de oude SATA disk als 2de data drive gebruiken.
Ik heb met acronis true image onder windows (trial werkt alleen onder win) de oude 1ste disk geghost naar de nieuwe en dan de PATA naar de oude SATA omdat het mij op die manier het meest logische leek.
Nu heb ik echter een probleem bij het booten: met de 2de disc geconnecteerd gebeurt er niet veel, behalve deze errormsg: /bin/sh: can't access tty error
Dit is mijn fstab inhoud
Code: Selecteer alles
# /etc/fstab: static file system information.
#
# <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass>
proc /proc proc defaults 0 0
/dev/sda1 / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1
/dev/sda5 none swap sw 0 0
/dev/hda /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto 0 0
/dev/sda2 /mnt/disk2 ext3 defaults 0 0
sda
sdb
sdb1
sdb2
sdb5
Blijkbaar gaat het daar mis vermits de eerste (boot) disk sbB wordt en de tweede sdA.
Daarnaast zie ik nu pas dat de PATA drive blijkbaar ook bootable is - heeft oorspronkelijk als systemdisk gediend en door te ghosten, is die 2de SATA disc waarschijnlijk ook bootable maar zonder systeemfiles.
Google leverde volgende op nav een foutmelding die ik kreeg: http://www.debianhelp.org/node/11653 hetgeen me in de richting duwde van die verwisselde sda <-> sdb
Hoe kan ik nu vertellen dat die eerste disc sda moet zijn/blijven en de tweede sdb want daar begint volgens mij het probleem al, niet?