heb overlaatst eens iets gelezen over internet via satteliet
heeft er hier iemand wat meer informatie over of al
ervaring mee
satteliet internet
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Info: http://www.europeonline.com/ (satteliet provider)
Ervaring: Traag in de praktijk, maximaal 1 a 2Mbit en peperduur in vergelijking.
Mvg,
Sasuke
Ervaring: Traag in de praktijk, maximaal 1 a 2Mbit en peperduur in vergelijking.
Mvg,
Sasuke
ik heb op de openbedrijvendag via een satellietverbinding gesurft, en een ping naar de nameserver van EDPnet duurde tussen de 800 en de 1250 milliseconden.
Bijgevolg laden websites ook een pak trager in. 2Mbps / 128kbps is zowat het maximum dat je kan halen.
En ik dacht indd ook dat je voor verzenden (upload) een andere schotel nodig had dan degene om te ontvangen (download). Maar 100% zeker weet ik dit niet.
Bijgevolg laden websites ook een pak trager in. 2Mbps / 128kbps is zowat het maximum dat je kan halen.
En ik dacht indd ook dat je voor verzenden (upload) een andere schotel nodig had dan degene om te ontvangen (download). Maar 100% zeker weet ik dit niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Nee hoor. Geen landlijn of tweede schotel nodig voor upload. Kijk bvb hier: http://www.sat2way.fr/en/content/internetToxeh schreef: En ik dacht indd ook dat je voor verzenden (upload) een andere schotel nodig had dan degene om te ontvangen (download). Maar 100% zeker weet ik dit niet.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
wij hebben 1mbps up en down op ons schip (Africa Mercy), provider is MTN. 't Is peperduur, maar we hebben geen keuze natuurlijk.
Voor alle duidelijkheid: we hebben zowel upload als download over dezelfde schotel.
Al onze telefoonverbindingen gaan over dezelfde schotel antenna (die ongeveer anderhalve meter breed is en automatisch de satelliet trackt, m.a.w. de bewegingen van het schip compenseert, zelfs in een zware storm geen enkele moeite heeft).
Voor alle duidelijkheid: we hebben zowel upload als download over dezelfde schotel.
Al onze telefoonverbindingen gaan over dezelfde schotel antenna (die ongeveer anderhalve meter breed is en automatisch de satelliet trackt, m.a.w. de bewegingen van het schip compenseert, zelfs in een zware storm geen enkele moeite heeft).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Normaal niet... wat je wel niet kan is bijvoorbeeld een TV-sat schotel gebruiken voor beide.Toxeh schreef:En ik dacht indd ook dat je voor verzenden (upload) een andere schotel nodig had dan degene om te ontvangen (download). Maar 100% zeker weet ik dit niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Dit valt toch nog goed mee? 189 EUR/jaar? Astra2connect is veel duurder.Sasuke schreef:Info: http://www.europeonline.com/ (satteliet provider)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
15 EUR voor 500Mb is niet veel geld. 500MB via BASE, kost u in Frankrijk min 50 EUR/maand. De enige reden waarom je dan ook internet via de schotel zou nemen is voor je buitenverblijf.Sasuke schreef:Errm, voor 500Mb / maand ?? enne, surfen buiten het EuroDSL netwerk is maar maximaal 512kbps
BungaMan schreef:en als ik me niet vergis moet je upload via een andere weg dan sateliet.
dit is normaal gezien afhankelijk van land tot land. de systemen kunnen beide aan maar sommige landen hebben een gecontroleerde upload. uit ervaring weet ik bv. dat dit in Libanon zo is. het cybercafé waar ik daar deels voor verantwoordelijk was had een download via een privé firma en een upload via de overheid.