satteliet internet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
moldevia
Starter
Starter

heb overlaatst eens iets gelezen over internet via satteliet
heeft er hier iemand wat meer informatie over of al
ervaring mee
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Info: http://www.europeonline.com/ (satteliet provider)

Ervaring: Traag in de praktijk, maximaal 1 a 2Mbit en peperduur in vergelijking.

Mvg,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

en als ik me niet vergis moet je upload via een andere weg dan sateliet.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Toxeh
Plus Member
Plus Member

ik heb op de openbedrijvendag via een satellietverbinding gesurft, en een ping naar de nameserver van EDPnet duurde tussen de 800 en de 1250 milliseconden.

Bijgevolg laden websites ook een pak trager in. 2Mbps / 128kbps is zowat het maximum dat je kan halen.

En ik dacht indd ook dat je voor verzenden (upload) een andere schotel nodig had dan degene om te ontvangen (download). Maar 100% zeker weet ik dit niet.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Toxeh schreef: En ik dacht indd ook dat je voor verzenden (upload) een andere schotel nodig had dan degene om te ontvangen (download). Maar 100% zeker weet ik dit niet.
Nee hoor. Geen landlijn of tweede schotel nodig voor upload. Kijk bvb hier: http://www.sat2way.fr/en/content/internet
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

wij hebben 1mbps up en down op ons schip (Africa Mercy), provider is MTN. 't Is peperduur, maar we hebben geen keuze natuurlijk.
Voor alle duidelijkheid: we hebben zowel upload als download over dezelfde schotel.
Al onze telefoonverbindingen gaan over dezelfde schotel antenna (die ongeveer anderhalve meter breed is en automatisch de satelliet trackt, m.a.w. de bewegingen van het schip compenseert, zelfs in een zware storm geen enkele moeite heeft).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Toxeh schreef:En ik dacht indd ook dat je voor verzenden (upload) een andere schotel nodig had dan degene om te ontvangen (download). Maar 100% zeker weet ik dit niet.
Normaal niet... wat je wel niet kan is bijvoorbeeld een TV-sat schotel gebruiken voor beide.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Sasuke schreef:Info: http://www.europeonline.com/ (satteliet provider)
Ervaring: Traag in de praktijk, maximaal 1 a 2Mbit en peperduur in vergelijking.
Dit valt toch nog goed mee? 189 EUR/jaar? Astra2connect is veel duurder.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Errm, voor 500Mb / maand ?? enne, surfen buiten het EuroDSL netwerk is maar maximaal 512kbps

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
moldevia
Starter
Starter

hallo allemaal
bedankt voor jullie antwoorden ben weer wat wijzer groeten
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Sasuke schreef:Errm, voor 500Mb / maand ?? enne, surfen buiten het EuroDSL netwerk is maar maximaal 512kbps
15 EUR voor 500Mb is niet veel geld. 500MB via BASE, kost u in Frankrijk min 50 EUR/maand. De enige reden waarom je dan ook internet via de schotel zou nemen is voor je buitenverblijf.
andy666
Starter
Starter

BungaMan schreef:en als ik me niet vergis moet je upload via een andere weg dan sateliet.

dit is normaal gezien afhankelijk van land tot land. de systemen kunnen beide aan maar sommige landen hebben een gecontroleerde upload. uit ervaring weet ik bv. dat dit in Libanon zo is. het cybercafé waar ik daar deels voor verantwoordelijk was had een download via een privé firma en een upload via de overheid.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”