Ik zou ijsland nu niet direct een exotisch oord noemenGoztow schreef:Wow, ik ben blij dat ik het niet te "exotisch" gezocht heb om mijn geld te plaatsen...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik zou ijsland nu niet direct een exotisch oord noemenGoztow schreef:Wow, ik ben blij dat ik het niet te "exotisch" gezocht heb om mijn geld te plaatsen...
Mind the ""Pi R² schreef:Ik zou ijsland nu niet direct een exotisch oord noemenGoztow schreef:Wow, ik ben blij dat ik het niet te "exotisch" gezocht heb om mijn geld te plaatsen...
ik had er dinsdag gekocht aan 4,93 en 's anderdaaags verkocht aan 5,73 ofzo, omdat ze toen in no time in elkaar zakten als een pudding wou ik er vanaf. paniekreactie, blijkbaar te vroeg want vandaag stonden ze dan plots weer aan 6,50 (komende van onder de 5 was dat een winst van 30%). 't is echt een zotte beurs de laatste dagen. morgen zal ze wel weer donkerrood kleuren, down jones al meer dan 7% in het krijt. bel20 komt misschien wel in de buurt van de 2000Dfrog schreef:Iemand Dexia-aandelen gisteren gekocht?![]()
Mja, 't is dus de schuld van de media dat KBC aan de galg gepraat werd... eens kijken of de koersval van KBC hiermee wat getemperd kan worden (staan nu om 10:21 aan -12.63%)...Astralon schreef:Ik sta nog even aan de zijlijn klaar om KBC aandelen/opties te kopen...
Reactie gouverneur NBB naar aanleiding berichten in de pers ivm KBC
Ben ambtenaarMaglor schreef:Tot ge door deze crisis uw job kwijtspeelt.Kenneth schreef: Ik maak me toch niet echt zorgen. Ik heb toch geen geld
die verklaring is van gisteren, dus veel heeft het blijkbaar niet geholpen. vanmorgen vroeg zakte het aandeel zelfs gevaarlijk dicht tegen de 30 euro. is nu al tijdje redelijk stabiel op 35.50, wat toch nog een verlies is van boven de 12%. een weekje geleden stonden ze nog boven de 60euroMacE501 schreef:Mja, 't is dus de schuld van de media dat KBC aan de galg gepraat werd... eens kijken of de koersval van KBC hiermee wat getemperd kan worden (staan nu om 10:21 aan -12.63%)...Astralon schreef:Ik sta nog even aan de zijlijn klaar om KBC aandelen/opties te kopen...
Reactie gouverneur NBB naar aanleiding berichten in de pers ivm KBC
Paniek is doorgaans een slechte raadgever... langs de andere kant kan een "het komt wel goed" mentaliteit je ook veel centen kosten. Vandaag de dag op de beurs spelen is gewoon een enorm risico, en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er heel wat voorkennis aan te pas komt, en dat zij die initieel verantwoordelijk zijn voor deze ellende nu nogmaals dubbel en dik poen aan het scheppen zijn !Kenneth schreef:Kon minder zijn, had hij niet gepanikeerd.
r2504 schreef:
Paniek is doorgaans een slechte raadgever... langs de andere kant kan een "het komt wel goed" mentaliteit je ook veel centen kosten.
U vergeet het drieletterwoord FSA.r2504 schreef:Ik denk dat je het iets te simplistisch ziet. Fortis had geen geld meer omdat het niet kon lenen vanwege de vertrouwens crisis... en geld lenen doet iedereen (een particulier voor z'n huis, een bedrijf om te groeien). Het probleem met Dexia is gelijkaardig, zij kunnen ook geen geld lenen (en als ze het niet nodig hadden - al is het voor iets anders dan een andere bank overnemen - was er ook geen probleem voor Dexia).Kenneth schreef:Dexia heeft liquiditeitsproblemen, Fortis had gewoon geen geld meer.
Ik denk dat er maar weinigen weten wat er echt gaande is...
Tja, wie kent de intrinsieke waarde nog van een bank vandaag de dag, en vergeet het typische reclame zinnetje niet... historisch rendement is GEEN garantie voor de toekomst.BungaMan schreef:Ik zou willen weten wat de intrinsieke waarde is van KBC. Dat bepaald zo een beetje of het nu de moeite is om hun aandelen te kopen of niet.
Volgende theorie werd alvast gepost op Tijd.be...xenne schreef:geen idee. maar op korte termijn zie ik niet echt verbetering in de toestand op de beurs.
Prioritair bericht aan alle aandeel “houders”, even uw aandacht: U ziet voor u de dalende koersen en denkt machteloos te moeten toezien?Wel dit is niet meer nodig…..U belt nu massaal stante pede naar uw bankinstelling of makelaar en neemt uw portefeuille ter hand.En zet al uw aandelen te koop aan “hoge” limieten “dwz bvb: Dexia aan verkooplimiet 25€, GIMV aan vb. 55€ (hoe hoger hoe beter)enz.Wat is het doel en effect van deze “eenvoudige” daad en met welk gevolg?Wel ten eerst moet u weten dat uw aandelen nu onbeschikbaar zijn geworden voor “naked” shorten, hoewel dit aan banden werd gelegd is het nog steeds mogelijk via de index met uitfilteren, als deze niet meer beschikbaar zijn komen de uitleners en shorters (hefboomfondsen) in problemen…..zij moeten zich indekken en kopen.Ten tweede: Als u weet hoe een koersvorming tot stand komt moet u weten dat men alle verkopers en kopers vergelijkt …..dus die hoge verkooplimieten waartegen u wilt verkopen jagen de middenkoers omhoog….met gevolg stijgende koersen……zeer simpel u zal met deze actie geen enkel nadeel toebrengen aan u of de spaarders of het banksysteem ….het ergste dat er kan gebeuren dat u zal verkopen aan die hoge limieten ……de enige die er nadeel van ondervinden zijn de speculanten en shorters……..en dat mag zeker.Dit massaal doen zal de bel-20 doen opveren met het effect dat men kopers zal aantrekken ook het positieve effect op andere beurzen zal uitermate” gunstig” zijn…..Dus mensen” massaal” bellen en zeer hoge limieten instellen en afwachten, bel ook al uw kennissen op om hetzelfde te doen en post dit op andere sites en liefst vertaal dit en plaatst dit ook op buitenlandse sites…..gebeurt er niets dan deed u uw werk niet massaal. Maar besef wel dit is een taak met” burgerzin” u bent niet zo weerloos…..als u dacht.En laat u niet” afleiden”(door niemand…) om dit niet te doen…..ze zullen reageren ….(de betrokken partijen)dit toont aan dat we de juiste weg bewandelen….dus doen.Ook aan de overheden aandeelhouders vraag ik met aandrang dit te doen om ook uw “verantwoordelijkheid” op te nemen,zet het “systeem een hak…..en zo kan er niemand meer aankopen aan extreme lage koersen……..ik zal dit een paar keer herhalen en aan de “Tijdredactie” haal dit niet weg aub…help de echte aandeelhouder….het ziet er misschien simpel uit maar het effect” is het niet” dus doen …doen ….doen.De aandeelhouders danken u.Dit heeft meer effect dan eender welke rechtzaak …en het beste het kost niets……. Geplaatst door Non Olet op 10 oktober 2008 om 13:40 | Ongepast? (Spelregels) | Reageren
Het werkt wel degelijk. Sommige trading software stelt je zelfs in staat om je verkooplimiet bijvoorbeeld continue 20% boven de huidige koers te houden. Bij een "rally" versterk je dan het effect.Maglor schreef:Het zou mij verbazen moest dat hoge limiet verkooporder op jouw miniem aantal aandelen (ivm het totaal aantal aandelen) enig effect op de koers zou hebben.
Ik snap stap 2 en 3 niet zo goed. Als je stap invoert 5% winst dan heeft stap 3 van 10% toch geen nut gezien stap 2 sowieso eerder wordt bereikt en dus uitgevoerd?Astralon schreef:
1) Voer onmiddellijk een stop-loss order in dat 15% lager ligt dan de prijs die je betaalt hebt voor je aandelen. Dit betekent dat je aandelen verkocht worden als ze 15% gedaald zijn.
2) Voer tergelijkertijd ook een verkoop order in voor een bedrag dat 5% hoger ligt dan je aankoopprijs. Let op, dit order mag maar één dag geldig zijn.
3) Voer tergelijkertijd ook een verkoop order in voor een bedrag dat 10% of 15% hoger ligt dan je aankoopprijs. Dit order mag onbeperkt geldig zijn.
Je kan stap 2 elke dag opnieuw uitvoeren maar de orders uit stap 1 en 3 moet je laten staan.
Concreet betekent dit dat je maximaal 15% kunt verliezen (in jouw geval heb je, je startbedrag van je Dexia aankoop terug) en dat je 5% kan verdienen als het aandeel plots gaat stijgen maar dat je het zeker verkoopt als het 10% of 15% stijgt.
BKCP is voor 99,99% in handen van Crédit Mutuel Nord Europe Belgium.Mahimahi schreef:Ik zit met een gelijkaardige vraag.
Structuur en en notatie op de beurs van BKCP, het vroegere 'Oostvlaams Beroepskrediet'?
Feitelijk een algemene vraag; waar kan je ergens zien wat de financiële toestand van je bank is?
niemand kon deze hold-up op ons geld voorspellen, de val opgezet doorAstralon schreef:En ik ben ervan overtuigd dat er hier mensen zijn die Fortis zelfs goedkoper gekocht hebben dan wat ik betaald heb.
En uwen Filip de Winter had het beter gedaan denk jeMatthias_VL schreef:niemand kon deze hold-up op ons geld voorspellen, de val opgezet doorAstralon schreef:En ik ben ervan overtuigd dat er hier mensen zijn die Fortis zelfs goedkoper gekocht hebben dan wat ik betaald heb.
voksverrader oplichter Leterme, pion van de Franstaligen.
wat heeft Dewinter hier mee te maken ?Dfrog schreef: En uwen Filip de Winter had het beter gedaan denk je?
Hartelijke dank AstralonAstralon schreef:BKCP is voor 99,99% in handen van Crédit Mutuel Nord Europe Belgium.Mahimahi schreef:Ik zit met een gelijkaardige vraag.
Structuur en en notatie op de beurs van BKCP, het vroegere 'Oostvlaams Beroepskrediet'?
Feitelijk een algemene vraag; waar kan je ergens zien wat de financiële toestand van je bank is?
Dat is dan weer een onderdeel van Crédit Mutuel Nord Europe.
Meer details: https://www.creditmutuel.fr/cmne/fr/ban ... index.html
Jaarverslag
Betekend dit dat deze minder veilig zijn dan b.v.b KBC?BKCP Noord
Coöperatieve vennootschap met beperkte aansprakelijkheid