Falingen : Tijd voor rekeningen te sluiten bij Fortis

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Goztow schreef:Wow, ik ben blij dat ik het niet te "exotisch" gezocht heb om mijn geld te plaatsen...


Ik zou ijsland nu niet direct een exotisch oord noemen :lol:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Pi R² schreef:
Goztow schreef:Wow, ik ben blij dat ik het niet te "exotisch" gezocht heb om mijn geld te plaatsen...


Ik zou ijsland nu niet direct een exotisch oord noemen :lol:
Mind the "" ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Dfrog schreef:Iemand Dexia-aandelen gisteren gekocht? :twisted:
ik had er dinsdag gekocht aan 4,93 en 's anderdaaags verkocht aan 5,73 ofzo, omdat ze toen in no time in elkaar zakten als een pudding wou ik er vanaf. paniekreactie, blijkbaar te vroeg want vandaag stonden ze dan plots weer aan 6,50 (komende van onder de 5 was dat een winst van 30%). 't is echt een zotte beurs de laatste dagen. morgen zal ze wel weer donkerrood kleuren, down jones al meer dan 7% in het krijt. bel20 komt misschien wel in de buurt van de 2000 :eek:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

xenne, je hebt het enige goede gedaan wat je moet doen: 16% bruto verdienen op 1 dag.

Nooit achteruit kijken naar wat het had kunnen zijn want dat keert zich tegen je.
Je stelt een winstdoel voorop en 16% op één dag lijkt me meer dan gezond en je houdt vast aan die strategie.

Misschien een tip als het mag?
Gebruik het volledige bedrag van de verkoop van de Dexia aandelen om opnieuw aandelen te kopen (niet noodzakelijk Dexia) en doe een aantal dingen:

1) Voer onmiddellijk een stop-loss order in dat 15% lager ligt dan de prijs die je betaalt hebt voor je aandelen. Dit betekent dat je aandelen verkocht worden als ze 15% gedaald zijn.

2) Voer tergelijkertijd ook een verkoop order in voor een bedrag dat 5% hoger ligt dan je aankoopprijs. Let op, dit order mag maar één dag geldig zijn.

3) Voer tergelijkertijd ook een verkoop order in voor een bedrag dat 10% of 15% hoger ligt dan je aankoopprijs. Dit order mag onbeperkt geldig zijn.

Je kan stap 2 elke dag opnieuw uitvoeren maar de orders uit stap 1 en 3 moet je laten staan.
Concreet betekent dit dat je maximaal 15% kunt verliezen (in jouw geval heb je, je startbedrag van je Dexia aankoop terug) en dat je 5% kan verdienen als het aandeel plots gaat stijgen maar dat je het zeker verkoopt als het 10% of 15% stijgt.

Voetnoot
* Dit principe is GEEN garantie voor succes maar zo vermijd je wel een bloedbad: je accepteert namelijk bij aankoop al dat je een maximaal verlies van 15% wenst te dragen.
Als je dit risico niet wenst te nemen koop dan a.u.b. ook geen aandelen.
* Deze strategie werkt maar als je totale bedrag per aankoop hoog genoeg is zodat de kosten van koop en verkoop niet te zwaar doorwegen.
Het heeft weinig zin om te proberen 5% op één dag te verdienen als de som van de aankoop- en verkoopkosten 4% is.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik sta nog even aan de zijlijn klaar om KBC aandelen/opties te kopen...
Reactie gouverneur NBB naar aanleiding berichten in de pers ivm KBC
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedankt voor de tips Astralon, ik ben vrij nieuw in het spel en weet ze dus te waarderen. verkopen aan -15% zie ik echter in de huidige omstandigheden niet zitten, er zitten heel veel schommelingen. éne dag verliest XXX 20%, de volgende winnen ze er 30%. dus kalm blijven is de boodschap. bovendien zitten we WAARSCHIJNLIJK dicht tegen het dieptepunt aan. ik gebruik ook geld dat ik niet meteen nodig heb

KBC is de verliezer van de dag weer... maar ik heb het beetje gehad met de financiën. heb daarnet wat aandelen gekocht van Nyrstar, iets meer zekerheid ingebouwd, maar op korte termijn geen wonderen van te verwachten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Astralon schreef:Ik sta nog even aan de zijlijn klaar om KBC aandelen/opties te kopen...
Reactie gouverneur NBB naar aanleiding berichten in de pers ivm KBC

Mja, 't is dus de schuld van de media dat KBC aan de galg gepraat werd... eens kijken of de koersval van KBC hiermee wat getemperd kan worden (staan nu om 10:21 aan -12.63%)...
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Maglor schreef:
Kenneth schreef:Ik maak me toch niet echt zorgen. Ik heb toch geen geld :lol:


Tot ge door deze crisis uw job kwijtspeelt. :wink:


Ben ambtenaar :mrgreen:

waarmee ik wil zeggen dat mijn job niet afhangt van de economie :wink:

Hoewel het natuurlijk wel een effect kan hebben op mijn zelfstandig bijberoep :?

En als ik al mijn job verlies, ga ik al zeker geen geld hebben.

Gisteren gesproken met iemand die 15000 euro verloren is door Fortis en Dexia. Kon minder zijn, had hij niet gepanikeerd. Heeft gisteren bij opening al zijn dexia aandelen gedumpt. Jammer genoeg voor hem is dat aandeel steil de hoogte in geschoten.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

MacE501 schreef:
Astralon schreef:Ik sta nog even aan de zijlijn klaar om KBC aandelen/opties te kopen...
Reactie gouverneur NBB naar aanleiding berichten in de pers ivm KBC

Mja, 't is dus de schuld van de media dat KBC aan de galg gepraat werd... eens kijken of de koersval van KBC hiermee wat getemperd kan worden (staan nu om 10:21 aan -12.63%)...
die verklaring is van gisteren, dus veel heeft het blijkbaar niet geholpen. vanmorgen vroeg zakte het aandeel zelfs gevaarlijk dicht tegen de 30 euro. is nu al tijdje redelijk stabiel op 35.50, wat toch nog een verlies is van boven de 12%. een weekje geleden stonden ze nog boven de 60euro
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kenneth schreef:Kon minder zijn, had hij niet gepanikeerd.


Paniek is doorgaans een slechte raadgever... langs de andere kant kan een "het komt wel goed" mentaliteit je ook veel centen kosten. Vandaag de dag op de beurs spelen is gewoon een enorm risico, en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er heel wat voorkennis aan te pas komt, en dat zij die initieel verantwoordelijk zijn voor deze ellende nu nogmaals dubbel en dik poen aan het scheppen zijn !
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

r2504 schreef:
Paniek is doorgaans een slechte raadgever... langs de andere kant kan een "het komt wel goed" mentaliteit je ook veel centen kosten.



Inderdaad. Paniek is het niet echt, maar ik zit ook te twijfelen tussen alles nu verkopen en later opnieuw inkopen of vasthouden aan mijn 'alles komt wel goed' mentaliteit. Maar net door die mentaliteit zit mijn portefeuille globaal momenteel al wel aan -50% verlies. Ik heb niet zoveel zin om dat nog verder te laten uitdiepen, maar ik vrees dat we de bodem nog lang niet hebben bereikt.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

koop snel wat KBC's. er zit groei in. ik kocht er aan 35.200, hoop ze vandaag terug te verkopen met deftige winst. verkopen van die oude verlieslatende aandelen is volgens mij weinig zinvol. beter het verlies te beperken door te specukeren/profiteren van de huidige schommelingen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

xenne schreef:koop snel wat KBC's. er zit groeo in. ik kocht er aan 35.200

Hm, time will tell Xenne... 8)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hmm ja, ze schieten niet echt omhoog als ik zou willen :oops: maar voorlopig maken we toch nog winst :wink: het blijft gokken :!:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

De handel in het aandeel Fortis wordt naar verwachting maandag hervat. Dat zegt de toezichthouder Commissie voor het Bank-, Financie-, en Assurantiewezen (CBFA) vrijdag.
(tijd) - 'Het is reeel om vandaag een persbericht van Fortis te verwachten zodat beleggers goed geinformeerd het weekend in kunnen', aldus een woordvoerder van de CBFA.

De handel in Fortis ligt al sinds maandag stil. Het is nog steeds wachten op een persmededeling van Fortis waarin de groep volledige en nauwkeurige informatie geeft over de financiële gevolgen van de verschillende akkoorden voor de Fortis Groep.

Vrijdag nabeurs werd bekend dat de Nederlandse staat de Nederlands activiteiten van Fortis nationaliseert. Zondag werd bekend dat de Belgische activiteiten naar het Franse BNP Paribas en de Belgische staat gaan.

Het aandeel sloot vrijdag op 5,42 euro.


12:59 - 10/10/2008 Copyright © De Tijd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

r2504 schreef:
Kenneth schreef:Dexia heeft liquiditeitsproblemen, Fortis had gewoon geen geld meer.


Ik denk dat je het iets te simplistisch ziet. Fortis had geen geld meer omdat het niet kon lenen vanwege de vertrouwens crisis... en geld lenen doet iedereen (een particulier voor z'n huis, een bedrijf om te groeien). Het probleem met Dexia is gelijkaardig, zij kunnen ook geen geld lenen (en als ze het niet nodig hadden - al is het voor iets anders dan een andere bank overnemen - was er ook geen probleem voor Dexia).

Ik denk dat er maar weinigen weten wat er echt gaande is...


U vergeet het drieletterwoord FSA.

Daar zit een gat groter dan ABN AMRO bij fortis.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Ik zou willen weten wat de intrinsieke waarde is van KBC. Dat bepaald zo een beetje of het nu de moeite is om hun aandelen te kopen of niet.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

geen idee. maar op korte termijn zie ik niet echt verbetering in de toestand op de beurs. het KBC aandeel zakt nu elke dag 10%, hoelang duurt het nog voor het onder de 10 staat? instappen voor lange termijn kan nog altijd, maar op dit moment lijkt het dieptepunt me nog niet bereikt. dus wachten. ik koop enkel aan voor korte tijd, ondertussen KBC hier al terug verkocht met kleine winst, want daar wil je geen weekend mee blijven zitten :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BungaMan schreef:Ik zou willen weten wat de intrinsieke waarde is van KBC. Dat bepaald zo een beetje of het nu de moeite is om hun aandelen te kopen of niet.


Tja, wie kent de intrinsieke waarde nog van een bank vandaag de dag, en vergeet het typische reclame zinnetje niet... historisch rendement is GEEN garantie voor de toekomst.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xenne schreef:geen idee. maar op korte termijn zie ik niet echt verbetering in de toestand op de beurs.


Volgende theorie werd alvast gepost op Tijd.be...

Prioritair bericht aan alle aandeel “houders”, even uw aandacht: U ziet voor u de dalende koersen en denkt machteloos te moeten toezien?Wel dit is niet meer nodig…..U belt nu massaal stante pede naar uw bankinstelling of makelaar en neemt uw portefeuille ter hand.En zet al uw aandelen te koop aan “hoge” limieten “dwz bvb: Dexia aan verkooplimiet 25€, GIMV aan vb. 55€ (hoe hoger hoe beter)enz.Wat is het doel en effect van deze “eenvoudige” daad en met welk gevolg?Wel ten eerst moet u weten dat uw aandelen nu onbeschikbaar zijn geworden voor “naked” shorten, hoewel dit aan banden werd gelegd is het nog steeds mogelijk via de index met uitfilteren, als deze niet meer beschikbaar zijn komen de uitleners en shorters (hefboomfondsen) in problemen…..zij moeten zich indekken en kopen.Ten tweede: Als u weet hoe een koersvorming tot stand komt moet u weten dat men alle verkopers en kopers vergelijkt …..dus die hoge verkooplimieten waartegen u wilt verkopen jagen de middenkoers omhoog….met gevolg stijgende koersen……zeer simpel u zal met deze actie geen enkel nadeel toebrengen aan u of de spaarders of het banksysteem ….het ergste dat er kan gebeuren dat u zal verkopen aan die hoge limieten ……de enige die er nadeel van ondervinden zijn de speculanten en shorters……..en dat mag zeker.Dit massaal doen zal de bel-20 doen opveren met het effect dat men kopers zal aantrekken ook het positieve effect op andere beurzen zal uitermate” gunstig” zijn…..Dus mensen” massaal” bellen en zeer hoge limieten instellen en afwachten, bel ook al uw kennissen op om hetzelfde te doen en post dit op andere sites en liefst vertaal dit en plaatst dit ook op buitenlandse sites…..gebeurt er niets dan deed u uw werk niet massaal. Maar besef wel dit is een taak met” burgerzin” u bent niet zo weerloos…..als u dacht.En laat u niet” afleiden”(door niemand…) om dit niet te doen…..ze zullen reageren ….(de betrokken partijen)dit toont aan dat we de juiste weg bewandelen….dus doen.Ook aan de overheden aandeelhouders vraag ik met aandrang dit te doen om ook uw “verantwoordelijkheid” op te nemen,zet het “systeem een hak…..en zo kan er niemand meer aankopen aan extreme lage koersen……..ik zal dit een paar keer herhalen en aan de “Tijdredactie” haal dit niet weg aub…help de echte aandeelhouder….het ziet er misschien simpel uit maar het effect” is het niet” dus doen …doen ….doen.De aandeelhouders danken u.Dit heeft meer effect dan eender welke rechtzaak …en het beste het kost niets……. Geplaatst door Non Olet op 10 oktober 2008 om 13:40 | Ongepast? (Spelregels) | Reageren
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedankt voor de tip r2504, heb dit toegepast op mijn pakket NYRSTAR aandelen en ze gaan na een tijd goed omhoog
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Het zou mij verbazen moest dat hoge limiet verkooporder op jouw miniem aantal aandelen (ivm het totaal aantal aandelen) enig effect op de koers zou hebben.

Er is wel een beetje discussie over deze theorie op de site van de Tijd. 'k Moet eerlijk toegeven dat ik het ook gedaan heb: mijn fortissen staan bvb te koop aan 28€ :)

Baat het niet, dan schaadt het niet.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Maglor schreef:Het zou mij verbazen moest dat hoge limiet verkooporder op jouw miniem aantal aandelen (ivm het totaal aantal aandelen) enig effect op de koers zou hebben.

Het werkt wel degelijk. Sommige trading software stelt je zelfs in staat om je verkooplimiet bijvoorbeeld continue 20% boven de huidige koers te houden. Bij een "rally" versterk je dan het effect.
Voor alle duidelijkheid het werkt ook omgekeerd :oops: .

In het huidige klimaat is goede trading software met real-time koers gegeven (bij voorkeur level-2) en analyse een must!
Kijk maar eens naar bijgaande grafiek. Al de punten onder de grafiek zijn transacties die sterk afwijken van de huidige koers.
Dit komt omdat mensen de real-time koers niet kennen, een verkooporder ingeven met een bepaalde limiet en dan worden die aandelen opgekocht aan een "spotprijs" en onmiddellijk doorverkocht aan de marktprijs.

Dus die trading software laat je ook toe om continue een kooporder aan te houden dat een bepaald percentage onder de marktwaarde ligt en zo kan je dit soort "koopjes" doen.
Bijlagen
BAC_01.JPG
(62.87 KiB) 75 keer gedownload
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Astralon schreef:
1) Voer onmiddellijk een stop-loss order in dat 15% lager ligt dan de prijs die je betaalt hebt voor je aandelen. Dit betekent dat je aandelen verkocht worden als ze 15% gedaald zijn.

2) Voer tergelijkertijd ook een verkoop order in voor een bedrag dat 5% hoger ligt dan je aankoopprijs. Let op, dit order mag maar één dag geldig zijn.

3) Voer tergelijkertijd ook een verkoop order in voor een bedrag dat 10% of 15% hoger ligt dan je aankoopprijs. Dit order mag onbeperkt geldig zijn.

Je kan stap 2 elke dag opnieuw uitvoeren maar de orders uit stap 1 en 3 moet je laten staan.
Concreet betekent dit dat je maximaal 15% kunt verliezen (in jouw geval heb je, je startbedrag van je Dexia aankoop terug) en dat je 5% kan verdienen als het aandeel plots gaat stijgen maar dat je het zeker verkoopt als het 10% of 15% stijgt.


Ik snap stap 2 en 3 niet zo goed. Als je stap invoert 5% winst dan heeft stap 3 van 10% toch geen nut gezien stap 2 sowieso eerder wordt bereikt en dus uitgevoerd?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Het order in stap 2 is slechts één dag geldig.
De bedoeling is om bij grote schommelingen op korte termijn te profiteren.
Stel ik koop vandaag een aandeel aan 100 en ik geef onmiddellijk een verkooporder in van 5% en het aandeel gaat 5% omhoog dan heb ik op één dag 5% verdiend. Hoe groter het bedrag, hoe kleiner dit percentage kan/mag zijn. Het is niet ongewoon om met winsten van 0,5% te werken.

Het order in stap 3 is ervoor om te zorgen dat je niet het vergeet te verkopen als het voldoende is gestegen.

M.a.w. je bouwt een combinatie van daytraden (aankopen en verkopen op zeer korte termijn, vaak dezelfde dag) met een lange termijnbelegging.

Kijk in deze thread eens naar mijn aankoop/verkoop posts van Fortis en je zal zien dat ik waarschijnlijk één van de weinigen ben die geen Fortis aandelen meer heeft en toch winst gemaakt heeft.
En ik ben ervan overtuigd dat er hier mensen zijn die Fortis zelfs goedkoper gekocht hebben dan wat ik betaald heb.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Iemand een idee op welke beurs de AXA Bank is genoteerd (als het genoteerd is). Kent er trouwens iemand de structuur van de AXA group (banden met andere banken) ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Laatst gewijzigd door Astralon op 11 okt 2008, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zit met een gelijkaardige vraag.
Structuur en en notatie op de beurs van BKCP, het vroegere 'Oostvlaams Beroepskrediet'?

Feitelijk een algemene vraag; waar kan je ergens zien wat de financiële toestand van je bank is?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:Euronext - Parijs


Je bedoelde waarschijnlijk deze link dan ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Woops, was blijkbaar nog niet goed wakker :oops:.
Bedankt voor de correctie. Ik heb ook mijn link aangepast!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Mahimahi schreef:Ik zit met een gelijkaardige vraag.
Structuur en en notatie op de beurs van BKCP, het vroegere 'Oostvlaams Beroepskrediet'?

Feitelijk een algemene vraag; waar kan je ergens zien wat de financiële toestand van je bank is?

BKCP is voor 99,99% in handen van Crédit Mutuel Nord Europe Belgium.
Dat is dan weer een onderdeel van Crédit Mutuel Nord Europe.
Meer details: https://www.creditmutuel.fr/cmne/fr/banques/groupe/index.html

Jaarverslag
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Astralon schreef:En ik ben ervan overtuigd dat er hier mensen zijn die Fortis zelfs goedkoper gekocht hebben dan wat ik betaald heb.
niemand kon deze hold-up op ons geld voorspellen, de val opgezet door
voksverrader oplichter Leterme, pion van de Franstaligen.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Matthias_VL schreef:
Astralon schreef:En ik ben ervan overtuigd dat er hier mensen zijn die Fortis zelfs goedkoper gekocht hebben dan wat ik betaald heb.
niemand kon deze hold-up op ons geld voorspellen, de val opgezet door
voksverrader oplichter Leterme, pion van de Franstaligen.

En uwen Filip de Winter had het beter gedaan denk je :roll: ?
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Dfrog schreef:En uwen Filip de Winter had het beter gedaan denk je :roll: ?

wat heeft Dewinter hier mee te maken ? :roll:
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Astralon schreef:
Mahimahi schreef:Ik zit met een gelijkaardige vraag.
Structuur en en notatie op de beurs van BKCP, het vroegere 'Oostvlaams Beroepskrediet'?

Feitelijk een algemene vraag; waar kan je ergens zien wat de financiële toestand van je bank is?

BKCP is voor 99,99% in handen van Crédit Mutuel Nord Europe Belgium.
Dat is dan weer een onderdeel van Crédit Mutuel Nord Europe.
Meer details: https://www.creditmutuel.fr/cmne/fr/banques/groupe/index.html

Jaarverslag

Hartelijke dank Astralon :-)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Weet ook iemand welke banken (zoals bv. DHB, Rabo, Record, ING, ...) niet volgens Belgisch recht zijn, of hoe je dat ook moet noemen. Ik bedoel dus bij welke je geen Belgische garantie hebt voor 100.000, 50.000 of is het nu 20.000 euro ?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik weet niet vanbuiten welke vd 106 banken in België daar niet onder vallen, maar kijk na waar ze hun maatschappelijke zetel hebben en ingeschreven zijn (bvb nationale bank of rechtbank van koophandel), en dat zou je een idee kunnen geven.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BKCP Noord
Coöperatieve vennootschap met beperkte aansprakelijkheid


Betekend dit dat deze minder veilig zijn dan b.v.b KBC?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

In de hele kwestie met de banken is er eigenlijk wel iets waar ik serieus vragen bij heb: waarom konden ze voor Fortis niet hetzelfde doen als voor Dexia? Een deel veel te goedkoop verkocht aan de Nederlanders, een ander deel te goedkoop naar Paribas en dit zogezegd om de spaarders te sparen. Nu voor Dexia (de bank waar alle gemeenten, de vlaamse overheid, het ACV, ... klant zijn) kunnen ze plots garant staan voor alle kredieten en worden er een hele hoop problemen opgelost.
'k Dacht dat één van de basisregels in een democratie iedereen gelijk voor de wet was...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”