Ik ga binnenkort verhuizen en op mijn nieuwe adres zou ik graag een voip oplossing gaan gebruiken. (via fritzbox)
Ik zat hier toch nog met een paar vraagjes..
Zoals ik tot nu toe heb gelezen, gebruiken de meeste voip samen met een belgacom discovery lijn : voip is voor uitgaande gespreken, belgacom voor een telefoon nummer te krijgen en inkomende gesprekken..
Mijn ideale oplossing zou het volgende zijn
Internet : alternatieve internet provider met raw copper oplossing
Telefonie : zowel inkomend als uitgaand via voip.
Belgacom discovery abonnement = 120€ kosten/jaar vallen weg.
Nu, is dit mogelijk? Kan je een telefoonnummer krijgen via een voip provider, zodat je het abonnement kunt laten vallen?
Ik heb gezien dat 3starsnet & weepee een lokaal nr aanbieden, maar ik was niet zeker als ik het goed had en ivm anderen zijn deze ook wat duurder in hun rates.
En bieden de goedkopere voip providers (voipbuster e.d.) zoiets ook al aan?
Ik zie nu wel op de site van voip buster het volgende :
http://www.voipbuster.com/nl/voip-in.html
België staat er nog niet bij.. iemand weet van anderen die dit al aanbieden?With VoipBuster you can get your own regular fixed telephone phone number - for only 1 EURO. So your friends can call you on a regular fixed telephone number and you can still receive the call via VoipBuster. No matter where you are.
To get your own telephone number login to your account page and select 'Get inbound phone number' from the menu on the left to see if a telephone number is currently available for your country.
We're continuously working to increase the available telephone numbers in more and more countries worldwide so frequently visit this website or subscribe to our free newsletter to stay updated!
Thanks voor de antwoorden alvast..