voip : belgacom telefoonlijn nog nodig?

Plaats reactie
Pruik
Starter
Starter

Hallo,

Ik ga binnenkort verhuizen en op mijn nieuwe adres zou ik graag een voip oplossing gaan gebruiken. (via fritzbox)

Ik zat hier toch nog met een paar vraagjes..

Zoals ik tot nu toe heb gelezen, gebruiken de meeste voip samen met een belgacom discovery lijn : voip is voor uitgaande gespreken, belgacom voor een telefoon nummer te krijgen en inkomende gesprekken..

Mijn ideale oplossing zou het volgende zijn

Internet : alternatieve internet provider met raw copper oplossing
Telefonie : zowel inkomend als uitgaand via voip.
Belgacom discovery abonnement = 120€ kosten/jaar vallen weg.

Nu, is dit mogelijk? Kan je een telefoonnummer krijgen via een voip provider, zodat je het abonnement kunt laten vallen?
Ik heb gezien dat 3starsnet & weepee een lokaal nr aanbieden, maar ik was niet zeker als ik het goed had en ivm anderen zijn deze ook wat duurder in hun rates.

En bieden de goedkopere voip providers (voipbuster e.d.) zoiets ook al aan?

Ik zie nu wel op de site van voip buster het volgende :
http://www.voipbuster.com/nl/voip-in.html
With VoipBuster you can get your own regular fixed telephone phone number - for only 1 EURO. So your friends can call you on a regular fixed telephone number and you can still receive the call via VoipBuster. No matter where you are.

To get your own telephone number login to your account page and select 'Get inbound phone number' from the menu on the left to see if a telephone number is currently available for your country.

We're continuously working to increase the available telephone numbers in more and more countries worldwide so frequently visit this website or subscribe to our free newsletter to stay updated!
België staat er nog niet bij.. iemand weet van anderen die dit al aanbieden?

Thanks voor de antwoorden alvast.. :-)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dit is zeker mogelijk. Je kan gewoon je nummer via 3starsnet aanvragen en alle inkomende gepsrekken (over VOIP) via hen laten gaan. Hun rates zijn idd duurder dan de Betamax klonen (voipbuster,...), maar je kan perfect je uitgaande gesprekken via een Betamax-kloon laten gaan. Geen enkel Betamax-kloon biedt op dit moment Belgische nummers aan.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Pruik
Starter
Starter

Thanks, duidelijk antwoord :)
Vanaf dat ik verhuis zal ik maandelijks dan heel wat uitsparen ten opzichte van nu (telenet digipack :p)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Pruik schreef:Vanaf dat ik verhuis zal ik maandelijks dan heel wat uitsparen ten opzichte van nu (telenet digipack :p)
Gewoon nieuwsgierig... welk pack heb je nu, en wat zal je nieuwe provider worden (kosten en formule) ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Waarom zou je in hemelsnaam toch de duurdere raw copper oplossing nemen? Belgacom discovery lijn is nog steeds goedkoper dan een raw copper oplossing. En met disco lijn kan je ook voip gesprekken voeren via alternatieve provider. Zelf heb ik disco lijn i.c.m. Fritzbox, VoIPBuster. Discolijn kost net geen 10 euro per maand. Raw copper kost bij de meeste providers ca. 12 euro per maand. Dus door disco lijn te nemen bespaar je jaarlijks minimaal 24 euro.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Jack Daniels schreef:Waarom zou je in hemelsnaam toch de duurdere raw copper oplossing nemen? Belgacom discovery lijn is nog steeds goedkoper dan een raw copper oplossing.
Bij DXADSL kost raw copper 7 Euro. Dus 3 Euro goedkoper dan een disco.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Pruik
Starter
Starter

on4bam schreef:
Jack Daniels schreef:Waarom zou je in hemelsnaam toch de duurdere raw copper oplossing nemen? Belgacom discovery lijn is nog steeds goedkoper dan een raw copper oplossing.
idd, vandaar de vraag :)
bij scarlet zelfs maar 5 euro dacht ik
Pruik
Starter
Starter

r2504 schreef:
Pruik schreef:Vanaf dat ik verhuis zal ik maandelijks dan heel wat uitsparen ten opzichte van nu (telenet digipack :p)
Gewoon nieuwsgierig... welk pack heb je nu, en wat zal je nieuwe provider worden (kosten en formule) ?
Ik zit nu met telenet digipack (50 euro voor telefonie & internet)
Voor de nieuwe locatie twijfel ik nog tussen dxadsl home (34,95€) & dommel cityconnect (32.99€)

Mijn voorkeur ging naar Dommel cityconnect uit, maar ik heb wat schrik dat ze iets te veel klanten hebben ondertussen.
Had bv een mailtje gestuurd nr beide helpdesks.
antwoord van dxadsl : < 1 uur
antwoord van dommel : > 2 weken ..
Nu nog ff nakenken of dat genoeg doorweegt, want cityconnect is natuurlijk een tof product :)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Pruik schreef:Voor de nieuwe locatie twijfel ik nog tussen dxadsl home (34,95€) & dommel cityconnect (32.99€)
uw downloadprofiel heb je nog niet vermeld.

telenet shake voor 42 € (kan je ook onbeperkt bellen na 16 u. en in 't weekend)

30 GB (nachtsurfen -50%) = 45 GB

vrij probleemloos.

dus voor 10 € extra heb je en vast fysiek nr., en kan je veel gratis bellen binnenland en EU....

activatiekost: 50 €
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

satsurfer schreef:uw downloadprofiel heb je nog niet vermeld.
Het is een onderdeel, en zeker wanneer je van Telenet naar ADSL gaat heb je steeds veel kans dat je snelheid drastisch zakt.
satsurfer schreef:telenet shake voor 42 € (kan je ook onbeperkt bellen na 16 u. en in 't weekend)
Ik heb ook al VoIP overwogen, maar dan wel via een kwaliteitsprovider zoals 3StarsNet, maar aangezien ik ook een pack heb aan 50 euro (en 43 euro naar m'n werkgever gaat) kan ik moeilijk voor 7 euro de moeite doen voor VoIP.

ADSL is wat mij betreft uitgesloten... afstand tot de centrale is te riskant, en het is gewoon een verouderde techniek. Zolang BGC dus niet met VDSL2 afkomt aan een mooie prijs blijft de huidige configuratie behouden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:kan ik moeilijk voor 7 euro de moeite doen voor VoIP.
en voor 7 euro ga je er niet komen bij 3starsnet.

bel eens 20 min. naar telenet via 3starsnet, je zit al aan 7 euro ;-o
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

satsurfer schreef:
r2504 schreef:kan ik moeilijk voor 7 euro de moeite doen voor VoIP.
en voor 7 euro ga je er niet komen bij 3starsnet.

bel eens 20 min. naar telenet via 3starsnet, je zit al aan 7 euro ;-o
0,0499€/minuut * 20 minuten = 0.998 EURO.

Hoe kom jij aan 7 EURO ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Jan_B schreef:0,0499€/minuut * 20 minuten = 0.998 EURO.
Hoe kom jij aan 7 EURO ?

0,09999 € X 20 = 1,9998 + setup 0,07500 € = 2,1 euro peak-hours
0,07500 €

als je bij telenet dan 0 € betaalt, gedurende de ganse maand (vanaf 16 u., dan weet ik het wel)
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

satsurfer schreef:
Jan_B schreef:0,0499€/minuut * 20 minuten = 0.998 EURO.
Hoe kom jij aan 7 EURO ?

0,09999 € X 20 = 1,9998 + setup 0,07500 € = 2,1 euro peak-hours
0,07500 €

als je bij telenet dan 0 € betaalt, gedurende de ganse maand (vanaf 16 u., dan weet ik het wel)
Inderdaad, ik was de setup vergeten.

Nu 0,0999€/m ipv 0,0499€/m geldt slechts tijdens piek.

Maar zelfs dan zit je maar aan 2 EURO ipv 7 EURO zoals je eerder zei.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

on4bam schreef:
Dan is edpnet een dure voor raw copper; Kost mij 11,80 euro per maand.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Jan_B schreef:Maar zelfs dan zit je maar aan 2 EURO ipv 7 EURO zoals je eerder zei.
sorry, was er uit geflanst zonder checken..

3 piekgesprekjes van 20 min. zit je aan 7 € +/- (dus duur vind ik)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

satsurfer schreef:3 piekgesprekjes van 20 min. zit je aan 7 € +/- (dus duur vind ik)
En daardoor kan een provider plus kwaliteits VoIP (al hebben sommigen er helemaal geen probleem mee om VoIPBuster ed. te gebruiken) helemaal niet concureren met een TN Shake.

De enige alternatieve zijn dus bundles zoals een Dommel Homeconnect waarbij je eveneens gratis kan telefoneren. (en dan hebben we het nog niet over de stabiliteit van het ADSL signaal).
Pruik
Starter
Starter

r2504 schreef:
satsurfer schreef:3 piekgesprekjes van 20 min. zit je aan 7 € +/- (dus duur vind ik)
En daardoor kan een provider plus kwaliteits VoIP (al hebben sommigen er helemaal geen probleem mee om VoIPBuster ed. te gebruiken) helemaal niet concureren met een TN Shake.

De enige alternatieve zijn dus bundles zoals een Dommel Homeconnect waarbij je eveneens gratis kan telefoneren. (en dan hebben we het nog niet over de stabiliteit van het ADSL signaal).
Mja, zoveel bellen we eigenlijk niet, maar mijn vriendin had gewoon graag nog een telefoonlijn, zodat ze ne x kan bellen nr familie na verhuis en dat we zelf ook bereikbaar zijn.. uit ervaring weet ik dat we ze gewoon niet zoveel gebruiken :)
Het zal ook 9/10 x in daluren zijn dat we zouden bellen en meer nr gsm dan nr vaste lijn ook..
Bij telenet, als je naar een gsm belt, betaal je nog altijd veel, zowel in piekuren als in daluren (altijd 0.17€/minuut). Maar geven de goedkopere voip providers zo'n slechte kwaliteit dan?

Over mijn download profiel, ik zal zeggen dat ik met 40 gb normaal wel toekom.

Die telenet shake had ik eigenlijk nog niet goed bekeken, kga het nu toch eens nader bekijken, maar ik vind mijn bovenste formules voorlopig nog iets interessanter
Voor rond de 35 € zit je dan aan een vast fysiek nummer (disco lijn) & een 20 mbps lijn > 40 gb. Ik zat ook dicht bij de centrale (400m ofzo) dus dat komt ook goed uit..
Vergeleken met telenet scheelt dat toch weer ongeveer 120/jaar.

Ik moet nu wel zeggen, ik heb op het moment wel telenet digitale tv en deze zou ik wel graag houden na verhuis (heb digicorder, geen huur).. Dus daar zie ik wel wat tegen op, zowel een telenet bakske als adsl apparatuur..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Pruik schreef:een 20 mbps lijn
En wat zal je werkelijke snelheid zijn ?

Kijk eerst maar eens op http://www.userbase.be/speedtest/db_last100.php
Pruik
Starter
Starter

r2504 schreef:
Pruik schreef:een 20 mbps lijn
En wat zal je werkelijke snelheid zijn ?

Kijk eerst maar eens op http://www.userbase.be/speedtest/db_last100.php
mja, ik verwacht natuurlijk geen 20 mbps bij adsl, maar snelheid is voor mij niet het belangrijkste.
Als ik rond de 4 a 6 mbps uiteindelijk geraak, ben ik content, en aangezien ik 400m van een centrale zit, moet dit normaal toch mogelijk zijn lijkt me.
openaf
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Pruik schreef:
r2504 schreef:

Mja, zoveel bellen we eigenlijk niet, maar mijn vriendin had gewoon graag nog een telefoonlijn, zodat ze ne x kan bellen nr familie na verhuis en dat we zelf ook bereikbaar zijn.. uit ervaring weet ik dat we ze gewoon niet zoveel gebruiken :)
Het zal ook 9/10 x in daluren zijn dat we zouden bellen en meer nr gsm dan nr vaste lijn ook..
Bij telenet, als je naar een gsm belt, betaal je nog altijd veel, zowel in piekuren als in daluren (altijd 0.17€/minuut). Maar geven de goedkopere voip providers zo'n slechte kwaliteit dan?

.
Betamax biedt zeer scherpe tarieven aan. Ik betaal 9cents/m BTW inbegrepen en geen setup, met Poivy naar gsm en gratis naar vast. Gesprekskwaliteit is goed, enigste naadeel is dat de tarieven vaak veranderen, dus eerst nazien voor elk herlaadbeur.
http://www.backsla.sh/betamax
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
The_One_be
Pro Member
Pro Member

Pruik schreef:
on4bam schreef:
idd, vandaar de vraag :)
bij scarlet zelfs maar 5 euro dacht ik
Ik ben niet pro-BGC ofzo maar wou effe vermelden dat het voordeel van een discovery lijn te hebben tov raw copper is dat je altijd bereikbaar bent en er ook op kan terugvallen om te bellen. Een tijdelijke storing bij je ISP en je hebt geen internet maar dan ook geen telefoon meer. Misschien toch iets om te overwegen afhankelijk van hoe belangrijk het hebben van een vaste lijn is.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”