OMS applicatie bij Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Insom
Pro Member
Pro Member

hollebollegijs schreef: nee, de software van belgacom is goed. het is nogal logisch dat je op een lopende aanvraag geen wijzigingen meer kunt doen. eerst moet die afgehandeld zijn en dan pas kan er een volgende gebeuren.
HolleBolle, QUE? :eek:
Werk jij wel met OMS???

Ik bel regelmatig naar BGC en vraag geregeld nog eens naar mijn oud collega's en het OMS systeem.

En ik ken weinigen (behalve enkele IDC,IAC'ers) die iets of wat goeds kan zeggen over OMS in vergelijking met de oudere DOS gebaseerde systemen.
(EEN GROOT GELUK dat storingen nog met ASN werkt!!!)

@ Droopy, het OMS werkt op uw klantstructuur en kan geen 2 verschillende orders (met andere data) verwerken.
Daarbij kan een lijn wel technisch geactiveerd worden, maar dit moet administratief ook nog gekoppeld worden. Daarna kan het systeem de volgende aanpassing doen.

Als beide aanpassingen in één order zijn doorgegeven is dit meestal geen probleem.
Men kan trouwens het huidige order best niet aanpassen want dit zorgde voor véél problemen.

Afin, succes ermee, maar dit is niet de onbekwaamheid van mensen, maar eerder een beperking in de software.
droopy
Pro Member
Pro Member

Ja ik weet dat het niet de onbekwaamheid is van de mensen maar het aan software ligt. Daarom wees ik ook op het feit dat hun software niet aangepast is aan de werkelijkheid. Wat ik wel vervelend vind is dat niemand me daar een deftig antwoord op kon geven en ik 6x van de ene naar de andere dienst werd doorverbonden.

Nu hebben ze het van de administratieve dienst doorgegeven om het actief te zetten bij een achterliggende dienst en dan pas kan de storingsdienst iets ondernemen.

Ik had er geen probleem mee om een paar weken zonder internet te zitten. Waar ik wel een probleem mee had was dat men komt aansluiten en ze dan zeggen dat het niet mogelijk is. Men zegt me dat ze plannen van de situatie hebben maar blijkbaar hebben ze die niet bekeken. Ik heb er ook geen vertrouwen in dat het na het lassen donderdag inorde zal zijn. Volgens mij gaan ze dan nog moeten langskomen om het koperpaar binnen te veranderen. En dan gaat de vraag zijn of ze ook de telefoon hebben overgezet op het andere koperpaar...
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Insom schreef:
Afin, succes ermee, maar dit is niet de onbekwaamheid van mensen, maar eerder een beperking in de software.
dan dienen ze dringend betere software te gebruiken
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

decat schreef:
Insom schreef:
dan dienen ze dringend betere software te gebruiken
Inderdaad, dus toch onbekwaamheid van mensen, namelijk van zij die bij Belgacom beslissen over welke software gebruikt wordt. :-D
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Insom schreef:
hollebollegijs schreef: nee, de software van belgacom is goed. het is nogal logisch dat je op een lopende aanvraag geen wijzigingen meer kunt doen. eerst moet die afgehandeld zijn en dan pas kan er een volgende gebeuren.
HolleBolle, QUE? :eek:
Werk jij wel met OMS???

Ik bel regelmatig naar BGC en vraag geregeld nog eens naar mijn oud collega's en het OMS systeem.

En ik ken weinigen (behalve enkele IDC,IAC'ers) die iets of wat goeds kan zeggen over OMS in vergelijking met de oudere DOS gebaseerde systemen.
(EEN GROOT GELUK dat storingen nog met ASN werkt!!!)

@ Droopy, het OMS werkt op uw klantstructuur en kan geen 2 verschillende orders (met andere data) verwerken.
Daarbij kan een lijn wel technisch geactiveerd worden, maar dit moet administratief ook nog gekoppeld worden. Daarna kan het systeem de volgende aanpassing doen.

Als beide aanpassingen in één order zijn doorgegeven is dit meestal geen probleem.
Men kan trouwens het huidige order best niet aanpassen want dit zorgde voor véél problemen.

Insom,

Ja, ik ken OMS, heel goed zelfs. en ik ben er supertevreden van samen met vele anderen.
daarbij, gij werkt niet meer bij BGC en hebt nog maar contact met enkele mensen hier . Daarop kunt ge u niet baseren. Ik werk nog wel voor Belgacom en zit er midden in, geef zelfs trainingen OMS, dus kan dit veel toch beter beoordelen, dat ga je moeten toegeven. de grote meerderheid is PRO. En ja er zullen er altijd die minder tevreden zijn, maar dat heb je met alles en overal.

OMS steekt heel goed in elkaar. en is beter dan OFA waar voorheen werd mee gewerkt. het is een zeer goed programma, maar je moet het ook goed kennen, en dat is het probleem bij sommigen. sommigen kennen OMS niet goed genoeg en dan maar klagen en zagen als het niet werkt, terwijl ze zelf de fout hebben gemaakt. en nee, dit ligt niet aan de trainingen. die zijn zeer goed, maar sommigen doen te weinig moeite.

het probleem is dat bijvoorbeeld vele collega's in een aanvraag gaan prutsen nadat deze werd ingeleid en dat is niet de bedoeling. en dat zorgt dan voor wrevel.

en die wrevel doen de meeste collega's hun eigen aan. ze hebben geen reden tot klagen. OMS is een zeer goed softwareprogramma waar bijna maandelijks een update op gebeurt.

en wat ook voor bijkomende wrevel zorgt bij sommige collega's zijn net die aanpassingen met daarnaast nieuwe softwarepaketten waarmee gewerkt wordt. met de nodige trainingen erbij. maar dat is niet meer dan normaal. programma's wordt altijd verbeterd en anderen worden vervangen door ander en beter.

maar ja, er zijn er die nooit tevreden zijn.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:het probleem is dat bijvoorbeeld vele collega's in een aanvraag gaan prutsen nadat deze werd ingeleid en dat is niet de bedoeling.
Als het niet de bedoeling is... waarom kan het dan :lol:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:het probleem is dat bijvoorbeeld vele collega's in een aanvraag gaan prutsen nadat deze werd ingeleid en dat is niet de bedoeling.
Als het niet de bedoeling is... waarom kan het dan :lol:
och meneer wil de slimme uithangen.
maar wees niet bang, je bent het niet hoor. :-D

het kan ja, maar als ze weten dat het niet mag, doe je het niet.
zo simpel is het.

je kan met je wagen ook sneller dan 120km per uur rijden op de autostrade maar mag het? Nee, het mag niet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Insom
Pro Member
Pro Member

Hollebollegijs, jij hebt er inderdaad veel meer zicht op als mijzelf.

Toch merkte ik vroeger ook al bij Belgacom op dat het "real life" héél iets anders was dan de gedachten die trainers of staff erover hadden.

Er zijn inderdaad goede cursussen gegeven. Zoals ook aan mij.
Zeker toen er nog met BCI ASN en COB gewerkt werd, maanden NA de cursus mocht ik met OMS beginnen (full time dan) en sorry hoor, dan mag jij mij 3 dagen cursus hebben gegeven over een programma met de omvang van OMS, na wisselend gebruik in de systemen en met 1 testregio (kdacht de 050) heb ik hier weinig van onthouden.

Hoe kunnen de mensen eigenlijk meer moeite doen?
Testomgeving werkte bijna nooit en werd enkel gebruikt in de training.

OMS zal waarschijnlijk zeer interessant zijn voor de koppeling tussen alle verschillende diensten. Ik kan je alleen maar zeggen dat Sales en Aftersales OMS nog steeds K*T vinden.
Wat de rest van de Belgacomdiensten ervan vindt kan ik idd weinig over zeggen.
Misschien toch eens een poll houden binnen de aangegeven diensten.

@r2504
Mensen doen dit (en dit is vooral de sales of aftersales) om klanten te helpen. Klanten die in situaties zitten waarbij er zeer dringend een nieuwe lijn moet komen (hulpbehoevenden, winkels met deadline voor opening, mensen met geen geduld die blijven bellen, ;) bijvoorbeeld).
Een kleine aanpassing of iets vergeten bij in te voegen, een promocode, een modem, een annulatie, ... kan (sorry KON! want het is blijkbaar niet meer volgens Hollebollegijs) ervoor zorgen dat het ding tiltslaat en er helemaal niets meer gebeurd met uw status/lijn/administratie.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Insom schreef:
OMS zal waarschijnlijk zeer interessant zijn voor de koppeling tussen alle verschillende diensten. Ik kan je alleen maar zeggen dat Sales en Aftersales OMS nog steeds K*T vinden.
sorry, niet akkoord.
ik zit op die diensten en waar ik eerder over sprak, zijn collega's van SAS. Het is een minderheid die OMS K*T vinden hoor. geloof me maar.

nee, ik blijf er bij. OMS is goed.

en als je weinig onthouden hebt van een training OMS, sorry met alle respect, maar dat zegt dat ook veel over jou. ok, het is zwaar en veel voor nieuwe collega's maar dat is geen excuus om het niet te kunnen onthouden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hollebollegijs schreef:och meneer wil de slimme uithangen.
maar wees niet bang, je bent het niet hoor. :-D
Meneer is nochtans slim genoeg als het op software ontwikkeling en functionaliteit aankomt hoor. En ja ik weet best dat wat normaal niet mag soms toch nodig is, maar dan nog zorg je ervoor dat het niet voor iedereen beschikbaar is. Voor zoiets kan je in deftige software profielen (sales, sales verantwoordelijke, manager, ...) definieren die bepaalde functies wel of niet kunnen uitvoeren (en daar dan ook de verantwoordelijkheid voor dragen).
Bates
Plus Member
Plus Member

Welluh, ik werk op de klantendienst in de sales, ben operator en moet dagelijks OMS gebruiken. Op de sales wordt weldegelijk geklaagd over OMS hoor! Doe maar een enquete in de callcenter en OMS zal direct afgekeurd worden.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Bates schreef:Welluh, ik werk op de klantendienst in de sales, ben operator en moet dagelijks OMS gebruiken. Op de sales wordt weldegelijk geklaagd over OMS hoor! Doe maar een enquete in de callcenter en OMS zal direct afgekeurd worden.
nee, ik blijf erbij. OMS is goed, zeer goed. Spijtig dat je dit niet wil inzien.
het programma werkt vlot en is gebruiksvriendelijk. IK hoor je nu al lachen als je dit leest, maar het is nu eenmaal zo.

alleen sommige operatoren doen geen moeite om het programma goed onder de knie te krijgen. ondanks de goede trainingen en refreshes die regelmatig gegeven worden. Daarbij ge moet zelf ook inspanningen willen doen in plaats van te klagen en te zagen.
Met alle respect, ge maakt u er te gemakkelijk vanaf. Kijk eerst in eigen boezem vooraleer je zegt dat OMS niet deugt.

trouwens, er komt bijna elke maand een nieuwe release uit waarin telkens ook rekening wordt gehouden met de opmerkingen van de gebruikers, dus je kan zelf meewerken aan het nog beter maken van OMS.
Insom
Pro Member
Pro Member

hollebollegijs schreef:maar dat zegt dat ook veel over jou. ok, het is zwaar en veel voor nieuwe collega's maar dat is geen excuus om het niet te kunnen onthouden.
Ik zou het appreciëren dat je niet persoonlijk wordt met je "respectvol denigrerende houding", je hebt me zoiets al eens gelapt.
alleen sommige operatoren doen geen moeite om het programma goed onder de knie te krijgen. ondanks de goede trainingen en refreshes die regelmatig gegeven worden. Daarbij ge moet zelf ook inspanningen willen doen in plaats van te klagen en te zagen.
Dit is wat ik bedoel met het ontbreken van de feeling.

Jij werkt SAMEN met mensen van Sales en Aftersales, maar jij moet hun werk niet doen, en toch weet jij het zoveel beter dan bv m'n oud collega's of Bates die er imo toch een beter zicht op heeft.

Het is voor mij een klare zaak dat je geen enkel punt van kritiek kan verdragen als het over BGC gaat.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Het enige wat ik er van meepik is dat er daar bij BGC een leuke werksfeer heerst :smash2:
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Special_K schreef:Het enige wat ik er van meepik is dat er daar bij BGC een leuke werksfeer heerst :smash2:
Zoiets?
http://www.garagetv.be/video-galerij/ji ... _werk.aspx

:lol2:
Afbeelding
Special_K
Premium Member
Premium Member

:funny:

Dat zijn inderdaad "doorslaande" argumenten :lol2:
Afbeelding
Insom
Pro Member
Pro Member

staartmees schreef:zeg mannekes, zit eens in de kantine te zeveren over jullie werk. Niemand heeft hier een boodschap aan dat bekvechten van jullie.
Welgemeende excuses :oops:

Met de sfeer binnen Belgacom tussen interne collega's is trouwens niets mis.

Leuk filmpje trouwens :D
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Insom schreef:
hollebollegijs schreef:maar dat zegt dat ook veel over jou. ok, het is zwaar en veel voor nieuwe collega's maar dat is geen excuus om het niet te kunnen onthouden.
Ik zou het appreciëren dat je niet persoonlijk wordt met je "respectvol denigrerende houding", je hebt me zoiets al eens gelapt.
Dit is wat ik bedoel met het ontbreken van de feeling.

Jij werkt SAMEN met mensen van Sales en Aftersales, maar jij moet hun werk niet doen, en toch weet jij het zoveel beter dan bv m'n oud collega's of Bates die er imo toch een beter zicht op heeft.

Het is voor mij een klare zaak dat je geen enkel punt van kritiek kan verdragen als het over BGC gaat.
sorry ik heb ook een paar jaren dag in dag uit met OMS gewerkt, dus ik weet heel goed waar over ik spreek. ik heb er dus een heel goed zicht op, beter dan jij die intussen belgacom hebt verlaten.

en ik kan wel kritiek verdragen over belgacom. ik ben het niet met alles eens. maar als er iets gezegd wordt, wat niet waar is, mag ik toch reageren zeker. ieder zijn mening hé. als dat niet mag, kan men userbase beter afschaffen Nee ik blijf ermee, OMS is goed. En dat jij en Bates dat niet vinden, is jullie goed recht, maar ik mag toch mijn mening hebben zeker?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Insom schreef:
staartmees schreef:zeg mannekes, zit eens in de kantine te zeveren over jullie werk. Niemand heeft hier een boodschap aan dat bekvechten van jullie.
Welgemeende excuses :oops:

Met de sfeer binnen Belgacom tussen interne collega's is trouwens niets mis.
wat de sfeer betreft tussen collega's bij belgacom die is heel goed. daarin kan ik je bijtreden.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:... Nee ik blijf ermee, OMS is goed. En dat jij en Bates dat niet vinden, is jullie goed recht, maar ik mag toch mijn mening hebben zeker?
Ik ken OMS niet, en ga er me dan ook niet over uitspreken.
@HBG, uiteraard mag je je menig hebben, zoals iedereen., maar misschien moet je af en toe wat je schrijft iets meer nuanceren.

Jij *vindt* OMS goed. *IS* het daarom ook goed? Ik denk het niet.
Bates & Insom *vinden* het niet goed. *IS* het daarom ook slecht? Ik denk het niet.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

gert.jansen schreef:
hollebollegijs schreef:... Nee ik blijf ermee, OMS is goed. En dat jij en Bates dat niet vinden, is jullie goed recht, maar ik mag toch mijn mening hebben zeker?
Ik ken OMS niet, en ga er me dan ook niet over uitspreken.
@HBG, uiteraard mag je je menig hebben, zoals iedereen., maar misschien moet je af en toe wat je schrijft iets meer nuanceren.

Jij *vindt* OMS goed. *IS* het daarom ook goed? Ik denk het niet.
Bates & Insom *vinden* het niet goed. *IS* het daarom ook slecht? Ik denk het niet.
inderdaad je kent OMS niet, en als ik iets niet ken, dan zwijg ik erover.

ik zeg het nogmaals. OMS is een zeer goed programma met prachtige mogelijkheden.
alleen spijtig dat sommige belgacom medewerkers dit niet willen inzien.
peewee
Plus Member
Plus Member

alle OMS heeft goede eigenschappen maar ook minder goede.
Zoals alle systemen waarschijnlijk :-)
En je als je het onder de knie hebt zal het vlotter gaan, maar dan nog geeft het programma's conflicten en bugs. Net zoals de andere programma's.
Je kan meer met OMS dat maakt het leuk, traag en niet eenvoudig.
Het is niet direct het meest gebruiksvriendelijke maar dat was het vorige ook niet.
Ieder zijn mening, maar probeer het aub op een normale, gezonde en niet aanvallende manier te zeggen.
The world is not enough!
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

peewee schreef: Ieder zijn mening, maar probeer het aub op een normale, gezonde en niet aanvallende manier te zeggen.
sorry ik maar doe niets anders. ik vertel gewoon mijn mening en dit op mijn manier. En daar is niets verkeerd mee.

nog één en laatste opmerkingen omtrent OMS.
Soms loopt er wel eens een aanvraag vast. Kan gebeuren, maar ik ken iemand die op de helpdesk OMS zit en in meer dan 90% van deze gevallen ligt het gewoon aan de users die de aanvraag inleiden. En dan maar klagen en zagen dat OMS niet goed is terwijl het in de meeste gevallen hun eigen schuld is omdat ze de aanvraag niet correct hebben behandeld.

Daarbij is er ook een Order Assistant ontwikkelt om die users te helpen (naast de regelmatige trainingen en refreshes), dus Belgacom doet meer dan inspanningen genoeg om zijn werknemers te helpen met dit, voor in mijn ogen, schitterende software.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hollebollegijs schreef:Soms loopt er wel eens een aanvraag vast. Kan gebeuren, maar ik ken iemand die op de helpdesk OMS zit en in meer dan 90% van deze gevallen ligt het gewoon aan de users die de aanvraag inleiden. En dan maar klagen en zagen dat OMS niet goed is terwijl het in de meeste gevallen hun eigen schuld is omdat ze de aanvraag niet correct hebben behandeld.
Ja, ja... het is de gebruiker z'n fout. Ik heb OMS nooit gezien, maar dergelijke statements zeggen mij genoeg over de kwaliteit ervan.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wat is de maatstaf om een applicatie "goed" te vinden? Is dat als de gebruikers door de bocht genomen het gebruiksvriendelijk vinden, het vlot werkt, z'n ding doet, duidelijk is, gebruikers geen fouten kunnen maken, functioneel is, veel handige functies heeft, ... ?
Als ik zo bovenstaande discussie lees kan OMS wel veel, maar schort er duidelijk iets aan de gebruiksvriendelijkheid ervan, en opleidingen moeten niet altijd de oplossing zijn bij het probleem dat gebruikers niet met een applicatie kunnen werken...
Als je zelf les geeft in die applicatie is het niet meer dan logisch dat je de applicatie ook echt ként, maar ik weet dat heel veel backoffice-systemen niet gebouwd zijn door mensen met usability-ervaring ;).
Zelf maak/beheer ik hier ook een applicatie intern waarlangs de bestellingen en autorisatie-aanvragen lopen, en ik ben er zeker van dat je zelfs zonder uitleg je ding zal kunnen doen: mensen niet confronteren met te veel opties, en de opties die er zijn moeten relevant zijn is denk ik al een mooie begin.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

HBG schreef:inderdaad je kent OMS niet, en als ik iets niet ken, dan zwijg ik erover
Gert.jansen zei dan ook niets over OMS maar over de manier van discussiëren. Het lijkt meer een welles-nietes spelletje waar iedereen het laatste woord wil hebben. En soms komen je uitspraken niet zo goed over. Nu geef je een sneer aan Gert.jansen dat ie zijn mond moet houden omdat ie niets van OMS kent

Ik maak beetje dezelfde discussies mee, hier op mijn werk. Maar dan over bepaalde GIS-applicaties. Ikzelf vind het echt schitterend wat de mogelijkheden allemaal niet zijn van dergelijke applicaties maar de meeste ambtenaren zien een pc als noodzakelijk kwaad. Als je dan de combinatie "enorme mogelijkheden - geen interesse" hebt, dan kan er snel héél véél fout lopen.
meon schreef:Als ik zo bovenstaande discussie lees kan OMS wel veel, maar schort er duidelijk iets aan de gebruiksvriendelijkheid ervan, en opleidingen moeten niet altijd de oplossing zijn bij het probleem dat gebruikers niet met een applicatie kunnen werken...
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Niet alles kan even gebruiksvriendelijk zijn. En al maak je het nog zo gebruiksvriendelijk als je wil, fouten kunnen altijd gebeuren.

Om een voorbeeld te geven ivm die GIS-toestanden. Eén van de mooie punten is de mogelijkheid om externe gegevens in te lezen. Je moet dan wel zeggen welke kolommen overeen komen met welke kolommen in het extern bestand. Dat gebeurt in een scherm dat exact hetzelfde eruit ziet als het scherm "relaties" in access. Je sleept het ene veld naar het veld in het andere bestand. Maar als het niet lukt om te zien dat een veld "KadNum" overeenkomt met "KadastraalNummer", dan mag je nog zo'n gebruiksvriendelijk programma's maken als je wil, dan gaat het gewoon niet werken
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Kenneth schreef:
HBG schreef:inderdaad je kent OMS niet, en als ik iets niet ken, dan zwijg ik erover
Gert.jansen zei dan ook niets over OMS maar over de manier van discussiëren. Het lijkt meer een welles-nietes spelletje waar iedereen het laatste woord wil hebben. En soms komen je uitspraken niet zo goed over. Nu geef je een sneer aan Gert.jansen dat ie zijn mond moet houden omdat ie niets van OMS kent
I
amai, is dat al een sneer geven. :eek:
er worden hier soms ergere dingen gezegd als dat hoor.

ik heb gewoon gezegd dat ik zwijg over dingen waar ik niks van afweet.
zo simpel is het. :|
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hollebollegijs schreef:ik heb gewoon gezegd dat ik zwijg over dingen waar ik niks van afweet.
Hij sprak zich niet uit over de applicatie zelf !
Lezen is precis niet zo simpel voor jou.
If you can't beat them, confuse them.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

CueBoy schreef:
hollebollegijs schreef:ik heb gewoon gezegd dat ik zwijg over dingen waar ik niks van afweet.
Lezen is precis niet zo simpel voor jou.
ik zou kunnen reageren op een manier zoals vele hiier dat doen, en dat laatste interpreteren als een belediging maar ik verlaag mij niet tot dat niveau.

het is misschien beter om dit topic af te sluiten want deze discussie heeft verder geen zin. Er zullen altijd pro's en contra's zijn.
Ik heb geen probleem met die contra's maar in dit geval hebben ze ongelijk.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

hollebollegijs schreef:Er zullen altijd pro's en contra's zijn.
En dus vraag je om de topic te sluiten zodat de "contra's" ophouden met kritiek geven? Blijkbaar kan je dus toch niet tegen kritiek? ;)

't Is hier nog altijd China niet he.

En hbg, weet dat het vooral door je soms onbehouwen antwoorden is dat mensen reageren en niet per se op de inhoud van je berichten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef:
hollebollegijs schreef:Er zullen altijd pro's en contra's zijn.
En dus vraag je om de topic te sluiten zodat de "contra's" ophouden met kritiek geven? Blijkbaar kan je dus toch niet tegen kritiek? ;)

't Is hier nog altijd China niet he.

En hbg, weet dat het vooral door je soms onbehouwen antwoorden is dat mensen reageren en niet per se op de inhoud van je berichten.
ik kan wel tegen kritiek, heel goed zelfs, maar vermits we er niet uitkomen, is het beter deze topic stop te zetten dan oneindig verder te discussieren. wat dit leidt tot niks. ieder verdedigt zijn standpunten en die zijn intussen gekend. Ik heb mijn mening en de andere hun.

wat dat onbehouwen betreft, waar ge over spreekt, daar klopt niks van.
dit is mij stijl van praten en alleen hier op ub hebben sommigen daar problemen mee, irl heeft niemand daar problemen mee. Toch eigenaardig hé.

Ik begin eigenlijk oa. Fustigateur en co. meer en meer te begrijpen en denk meer en meer met kleine kinderen te maken hebben op ub.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:wat dat onbehouwen betreft, waar ge over spreekt, daar klopt niks van.
En dan één (1!) paragraaf verder...
hollebollegijs schreef:Ik begin eigenlijk oa. Fustigateur en co. meer en meer te begrijpen en denk meer en meer met kleine kinderen te maken hebben op ub.
...

Ook van mijnentwege ne welgemeende...
ooh. shiny.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Of misschien een andere aanpak van die discussie? :) OMS heeft mankementen. Mankementen die niet op 123 te verklaren zijn, er zijn namelijk diverse redenen waarom bepaalde zaken mislopen in NPS, OMS, OMC & ABD. In een dermate grote infrastructuur is het niet evident om al die applicaties op 123 foutloos te laten werken, zeker niet met de hoeveelheid werklast en de automatiseringen die er mee gepaard gaan.

Welnu, zoals zoveel bij software: het programma zelf werkt feilloos. Het doet namelijk wat het moet doen. Probleem: gebruiksongemakken. Er is niet met elke uitzondering rekening gehouden, met elke behoefte, met elke onvoorziene wijziging en er zijn beperkingen zoals bij alle software. Over het algemeen is de vraag van Belgacom naar een All-IP omgeving deels ingegeven door de beperkingen van het analoge telefoonsysteem, die vaak tegenwerken in die automatiseringen. Nog al te vaak moeten er manuele tussenkomsten gedaan worden op aspecten die met andere technologie perfect haalbaar zijn zonder die manuele interventies.

Welnu, met alle respect voor Bates & Hollebollegijs... Jullie zijn niet in een positie waar je kunt oordelen over de werking van dit programma, jullie kunnen enkel het gebruiks(on)gemak inschatten. Dat is geen verwijt, dat is gewoon een rationele vaststelling ;) En aan de TS: is er in feite enig doel dat je beoogt met je post?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Hallo iedereen, hierbij even een gouden raad die iedereen wel eens kan gebruiken soms ( ik ook hoor ):
"Probeer eens zo weinig mogelijk persoonlijke aantijgingen terug te sturen, vooral als je zelf niet het onderwerp was van een eerdere eventuele aantijging. Indien je dat toch nodig zou achten, doe dat dan in een PB/PM of meld het aan een moderator, daar zijn wij voor. Bezint dus eer ge begint, of probeer even "The bigger person" te zijn.

Indien je problemen zou hebben met iemand, graag een seintje, wij (de mods) zijn er om het forum proper te houden. Iets wat niet altijd even eenvoudig is, en topics zoals dit maken het er niet eenvoudiger erop.

Dit topic is namelijk in weze zelf wel interessant, doch door het heen en weer gegooi van sneren en weerwoorden is het ontaard in een zinloze discussie.

Voorlopig nog geen slotje, en gelieve terug ontopic te reageren. Als het niet lukt zullen we alsnog de gepaste maatregelen treffen.

Grtz,
Your friendly neighborhood mod
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Goendi schreef:Of misschien een andere aanpak van die discussie? :) OMS heeft mankementen. Mankementen die niet op 123 te verklaren zijn, er zijn namelijk diverse redenen waarom bepaalde zaken mislopen in NPS, OMS, OMC & ABD. In een dermate grote infrastructuur is het niet evident om al die applicaties op 123 foutloos te laten werken, zeker niet met de hoeveelheid werklast en de automatiseringen die er mee gepaard gaan.

Welnu, zoals zoveel bij software: het programma zelf werkt feilloos. Het doet namelijk wat het moet doen. Probleem: gebruiksongemakken. Er is niet met elke uitzondering rekening gehouden, met elke behoefte, met elke onvoorziene wijziging en er zijn beperkingen zoals bij alle software. Over het algemeen is de vraag van Belgacom naar een All-IP omgeving deels ingegeven door de beperkingen van het analoge telefoonsysteem, die vaak tegenwerken in die automatiseringen. Nog al te vaak moeten er manuele tussenkomsten gedaan worden op aspecten die met andere technologie perfect haalbaar zijn zonder die manuele interventies.

Welnu, met alle respect voor Bates & Hollebollegijs... Jullie zijn niet in een positie waar je kunt oordelen over de werking van dit programma, jullie kunnen enkel het gebruiks(on)gemak inschatten. Dat is geen verwijt, dat is gewoon een rationele vaststelling ;) En aan de TS: is er in feite enig doel dat je beoogt met je post?
Vandaag aan de lijve ondervonden dat het toch effectief ook met de OMS gebruiker/operator te maken heeft. Verhuis van mijn lijn was niet mogelijk of zat vast in het systeem met de melding "aansluiting niet mogelijk op nieuw adres". Ik bel 2u later terug, krijg dezelfde melding van een vrouwelijke operator, maar zij liet me even wachten en kwam dan terug met " Meneer, ik heb uw dossier even manueel aangepast en laten verwerken door het systeem, uw verhuis kan morgen gebeuren, is dat goed ?" Tevens had ik ook een nieuw lijnnummer gekregen want dat was het probleem met de vorige aanvraag (foutieve ingave door eerste operator?).

Enfin, OMS of niet, wanneer een bedrijf jarenlang werkt met een oud DOS/ASCII-based programma met statische schermen waar manuele invoer mogelijk was, en dan moet overschakelen naar een nieuwe dynamische Windows/Grafische applicatie, dan heb je "ALTIJD" de klachten dat het trager is, niet flexibel is, en dat oudere werknemers (of die er al langer werken) soms de nieuwe software niet willen gebruiken met alle gevolgen van dien.

Indien OMS effectief quasi alles afhandelt voor belgacom (van aanvraag, tot wijziging tot informatiebeheer tot fakturatie), dan vind ik dat een verdomd knap staaltje softwareprogrammatie !

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:Of misschien een andere aanpak van die discussie? :) OMS heeft mankementen. Mankementen die niet op 123 te verklaren zijn, er zijn namelijk diverse redenen waarom bepaalde zaken mislopen in NPS, OMS, OMC & ABD. In een dermate grote infrastructuur is het niet evident om al die applicaties op 123 foutloos te laten werken, zeker niet met de hoeveelheid werklast en de automatiseringen die er mee gepaard gaan.

goendi, met alle respect, maar ik ken OMS beter als jij denkt. Niet alleen het gebruik van het programma, maar ook hoe het in de achtergrond werkt en waar de gewone gebruiker geen weet van heeft. Die gewone gebruiker hoeft dat ook niet te weten. Voor hem of haar gaat het alleen om het gebruik van de applicatie. Ik heb dit ook niet eerder aangehaald omdat de discussie enkel over het gebruik ging van OMS.

Natuurlijk weet ik ook niet alles, maar meer als voldoende om OMS een goede applicatie te noemen, en in mijn ogen blijft dit zeer gebruiksvriendelijk.
Insom
Pro Member
Pro Member

Goendi schreef: En aan de TS: is er in feite enig doel dat je beoogt met je post?
Goendi, deze post is afgesplitst door Meon van topic:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 7&start=40

En beoogde enkel een vraag jegens Hollebollegijs omtrent OMS. Omdat onze ervaringen zéér verschillend bleken, wilde ik weten waarom hij OMS zo goed vond.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

En beoogde enkel een vraag jegens Hollebollegijs omtrent OMS. Omdat onze ervaringen zéér verschillend bleken, wilde ik weten waarom hij OMS zo goed vond.
En net zoals alle applicaties bestaat daar een feature voor: privéberichten! Dat gebruik je meestal voor directe communicatie :) Elke applicatie staat of valt met de gebruiker, en hoe die de diverse functies beheerst.
goendi, met alle respect, maar ik ken OMS beter als jij denkt. Niet alleen het gebruik van het programma, maar ook hoe het in de achtergrond werkt en waar de gewone gebruiker geen weet van heeft. Die gewone gebruiker hoeft dat ook niet te weten. Voor hem of haar gaat het alleen om het gebruik van de applicatie. Ik heb dit ook niet eerder aangehaald omdat de discussie enkel over het gebruik ging van OMS.
Komkom, niet overdrijven. Zo almachtig is niemand, buiten de Indiërs en Israëli die de applicatie in elkaar hebben gezet. De achtergrond waar jij naar refereert is wat de diverse functies uitvoeren, dat wil nog niet zeggen dat je bekend bent met de structuur en mankementen van het geheel. Er zijn wel degelijk mankementen, en die worden geleidelijk aan ongetwijfeld weggewerkt naarmate het meer gebruikt wordt. Dergelijke grote applicaties zijn nl niet geoptimaliseerd op 123, het vergt hopen tijd door testen, planning en menselijke fouten zoals er overal zijn. Geleidelijk aan worden die er echter tussenuit gehaald, omdat men de ongemakken kan vaststellen door het gebruik van de applicatie.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:
En net zoals alle applicaties bestaat daar een feature voor: privéberichten! Dat gebruik je meestal voor directe communicatie :) Elke applicatie staat of valt met de gebruiker, en hoe die de diverse functies beheerst.
Komkom, niet overdrijven. Zo almachtig is niemand, buiten de Indiërs en Israëli die de applicatie in elkaar hebben gezet. De achtergrond waar jij naar refereert is wat de diverse functies uitvoeren, dat wil nog niet zeggen dat je bekend bent met de structuur en mankementen van het geheel. Er zijn wel degelijk mankementen, en die worden geleidelijk aan ongetwijfeld weggewerkt naarmate het meer gebruikt wordt. Dergelijke grote applicaties zijn nl niet geoptimaliseerd op 123, het vergt hopen tijd door testen, planning en menselijke fouten zoals er overal zijn. Geleidelijk aan worden die er echter tussenuit gehaald, omdat men de ongemakken kan vaststellen door het gebruik van de applicatie.
die structuur ken ik wel, althans in grote lijnen. werd mij en anderen goed uitgelegd hoor. meer hoef ik ook neit te weten. Ik heb trouwens ook enkele goede contacten met IT-collega's die zich met niets anders bezig anders dan OMS, dus ook van hen verneem ik veel

ik heb ook nooit beweerd dat er geen mankementen zijn. dit zitten in elke softwareprogramma vandaar de nieuwe releases die regelmatig gelanceerd worden.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ie structuur ken ik wel, althans in grote lijnen. werd mij en anderen goed uitgelegd hoor. meer hoef ik ook neit te weten. Ik heb trouwens ook enkele goede contacten met IT-collega's die zich met niets anders bezig anders dan OMS, dus ook van hen verneem ik veel
Zoals ik al aangaf, dat is een heel andere schaal... Jij krijgt uitgelegd op gebruikersniveau hoe het in elkaar zit ("de grote lijnen"), niet de details en dergelijke eh. Ga nu niet de keikop uithangen en bij hoog en bij laag doorduwen. Je bent geen OMS expert of zo, je bent een commerciële medewerker van Belgacom -period-. Er is geen schaamte in toegeven dat ook uw OMS kennis beperkingen heeft!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”