Straling van mobiele telefoon beïnvloedt nachtrust negatief

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

sander19 schreef: Mijn stralingsdingmeter (ben naam vergeten) spectrum analyzer of zoiets, geeft ook duidelijk weer dat zo'n dect station pakke meer uitstuurt dan een wifi station of gsm.
Ik dacht dat zo'n GHz spectrum analyser vele duizenden euro's kostte.

En jij hebt zoiets gewoon thuis staan ...

Sta me toe van hieraan een beetje te twijfelen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik heb het vroeger nog geschreven en herhaal nog eens voor de nieuwelingen :wink:

1. De stralingsnormen zijn in Belgie 4 keer strenger dan de EU normen!
2. Je ligt wakker (pun not intended) van de straling van je DECT maar loopt rustig met een GSM TEGEN je hoofd? ALS (nog nergens bewezen) de straling dan toch schadelijk zou zijn zou ik eerst stoppen met de GSM tegen mijn hoofd te drukken alvorens zwakkere "zenders" die verder af staan als mogelijke probleemgevallen te aanzien.

BTW, bij het lezen van artikels over GSM/DECT en andere straling is het altijd nuttig om de bron van de gegevens te checken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

sander19 schreef: Mijn stralingsdingmeter (ben naam vergeten) spectrum analyzer of zoiets, geeft ook duidelijk weer dat zo'n dect station pakke meer uitstuurt dan een wifi station of gsm.
Ik had ooit toen ik bij Alcatel werkte een alcatel dect. Ik kon er nooit lang mee bellen, kreeg er hoofdpijn van. Het werd duidelijk hoeveel vermogen er uit kwam toen ik het ding in de buurt hield van zo'n dikke sun CRT monitor, heel het beeld sloeg tilt.

PS: wel interesse in jouw stralingsmeter, kan je even merk & type opzoeken.

Wat WiFi betreft: als ik op 1m van een access point zoals een WRT54GL met de antenne's verticaal zodat het stralingspatroon horizontaal is (dipool effect) zit en ik zet het vermogen op 250mW dan loop ik stante pede weg.

Daarom staat het vermogen nu op 28mW met een High Gain Antenne Kit, en de antenne's zijn zo uitgelijnd dat ik in mijn bureel wel een sterke ontvangst heb en in de slaapkamer niet.
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Jan_B schreef:
Ik dacht dat zo'n GHz spectrum analyser vele duizenden euro's kostte.

En jij hebt zoiets gewoon thuis staan ...

Sta me toe van hieraan een beetje te twijfelen.
Nee meneer, ik heb dit niet in mijn huis staan. Een kennis van mij plaatst echter kassa's in winkels die draadloos verbonden zijn en daar moeten ze dat meten voor ze dat plaatsen ivm storingen e.d. en ik heb deze kunnen lenen, is dit een goed antwoord voor u?

Laat me weten wanneer ik me aan de leugendetector dien te zetten om u te kunnen overtuigen. djeez
sander19
Pro Member
Pro Member

ub4b schreef:
sander19 schreef: PS: wel interesse in jouw stralingsmeter, kan je even merk & type opzoeken.
http://www.gigahertz-solutions.de/PRODUKTE/HF58B.htm

Was deze. Kan ook een iets ander type nr zijn geweest. Is al even geleden.
Caey
Pro Member
Pro Member

Het lijkt mij nogal logisch dat je straling meet, niet enkel jij maar ook de rest van de wereld gebruikt een gsm...

Op zich is er nog niet echt veel concreets uitgekomen in het onderzoek naar de schadelijke effecten van gsm straling. Het grote probleem is dat het vermoedelijk een thermisch effect is, en het meten van de invloed van straling in een stof zonder een instrument dat de metingen beïnvloed...

Vast staat dat als er een negatief effect is, dit minimaal is (anders zouden het aantal sterfgevallen al niet meer te meten zijn). Natuurlijk zijn er mensen die beweren die straling te horen (!) of zelfs te voelen wanneer ze naast zo'n mast rijden (meestal in de vorm van hoofdpijn).

Nuja dit zit hetzelfde bootje als kinderleukemie bij kinderen die onder hoogspanningskabels leven: het is simpelweg te duur om een alternatief uit te bouwen. Als die al bestaat.

Combineer dat met het feit dat er hier en daar iemand eens een 'frequentieanalyzer' leent. Neem daarbij vooral niet in rekening dat logischerwijs die persoon een negatief oordeel beoogt (wie leent er nu anders een antennestation) en dan hoeft het niet te verwonderen dat er mensen stralingsabsorbers kopen (van 50-100€/stuk) om zich tegen die schadelijke straling te beschermen...
Maar goed het zijn diezelfde mensen die die stickers voor 'verbeterde antenneontvangst' op hun gsm kleefden.
sander19
Pro Member
Pro Member

Caey schreef: Combineer dat met het feit dat er hier en daar iemand eens een 'frequentieanalyzer' leent. Neem daarbij vooral niet in rekening dat logischerwijs die persoon een negatief oordeel beoogt (wie leent er nu anders een antennestation) en dan hoeft het niet te verwonderen dat er mensen stralingsabsorbers kopen (van 50-100€/stuk) om zich tegen die schadelijke straling te beschermen...
Maar goed het zijn diezelfde mensen die die stickers voor 'verbeterde antenneontvangst' op hun gsm kleefden.

Of die persoon leende dat om te kijken waarom hij zoveel storing had met zijn wifi om te kijken welke buur voor stoorzender aan het spelen was ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ub4b schreef:Daarom staat het vermogen nu op 28mW met een High Gain Antenne Kit
Vermogen verminderen en dan een high gain antenne plaatsen :roll:

Trouwens het is verboden om je WRT54GL op 250 mW te plaatsen !
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ze te zien is de straling van een gsm toch niet gezond, zie volgend artikel.

http://tweakers.net/nieuws/55787/mobiel ... perma.html
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

sander19 schreef:
Laat me weten wanneer ik me aan de leugendetector dien te zetten om u te kunnen overtuigen. djeez

u schrijft dan ook 'MIJN' stralingsmeter :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

AnD schreef:Ze te zien is de straling van een gsm toch niet gezond, zie volgend artikel.

http://tweakers.net/nieuws/55787/mobiel ... perma.html
Maar dat krijg je ook van in de zon te gaan liggen... maw. oorzaak en verband zijn hier niet echt aangegeven. (wat men ook toegeeft, zelfs dat men niets wetenschappelijk heeft aangetoond).
cod2k
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

tja waarom geen kooi v Faraday rond je bed plaatsen...
er is maar één ding dat mij dit belet ... die verdomde muggen geraken er altijd door :x
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Goed dat mijn GSM een offline mode heeft :)
Zo kan ik 'm nog gebruiken als wekker...
decat
Elite Poster
Elite Poster

SplinterByte schreef:Goed dat mijn GSM een offline mode heeft :)
een paar dagen gelden door dit topic met mijn nokia gsm getest.

wekker gezet en gsm uit gedaan.
wekker springt gewoon terug op tijdstip dat werd ingegeven
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

decat schreef:

Klopt - dat is volgens mij reeds zo sinds de oude Nokia modellen.
decat
Elite Poster
Elite Poster

t is dan ook een oud model 8)
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Jan_B schreef:
decat schreef:

Klopt - dat is volgens mij reeds zo sinds de oude Nokia modellen.
Bedankt voor de tip! Mijn toestel gaat dus voortaan voor het slapengaan uit. :-)
tooslow
Plus Member
Plus Member

Ik zou eens willen weten hoe dat zit met bijv tv's en pc schermen .. . Heeft iemand daar info over ? En hoe staat dat in vergelijking met bijv een GSM ? En electrische leidingen die in ons land op vele plaatsen bovengronds liggen , stralen die ook en hoeveel ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

tooslow schreef:Ik zou eens willen weten hoe dat zit met bijv tv's en pc schermen .. . Heeft iemand daar info over ? En hoe staat dat in vergelijking met bijv een GSM ? En electrische leidingen die in ons land op vele plaatsen bovengronds liggen , stralen die ook en hoeveel ?
Ja. Hou je arm dicht voor een TV (gewoon met beeldbuis) en de haartjes op je arm zullen aangetrokken worden. Hoogspanningsleidingen stralen ook (loop met een draagbare middengolfradio in de buurt en je hoort het).

Ook als je in de middeleeuwen mocht geleefd hebben had je "bestraald" geweest. Er is altijd straling aanwezig in de natuur (ook radioactiviteit).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

jaja, komt zoiets nu op de proppen ;)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GH921R0UC

jaja de WETENschap is zo vluchtig niet? What's next, opwarming van ons planeetje is/was ook flauwekul...is een natuurlijk proces ofzoiet
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

kaise1 schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GH921R0UC
Er staat wel één veelzeggende zin in... "In enkele landen en voor sommige soorten kankers zijn de voorlopige onderzoeksresultaten niet eenduidig. "
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik heb dit topic even doorgelezen...

Thuis beschikken wij ook over een aantal electrische toestellen (GSM's, DECT telefoons, Stroomadapters, Turbo Wifi bij de buren, etc).

Ik zou graag het stralingsniveau daarvan eens opmeten. Gewoon om een beeld te krijgen, van welke toestellen de meeste straling afgeven, waar er pieken (of dalen) in huis zijn.

Probleem is dat ik zo een meettoestel niet in mijn bezit heb (en dit wss ook veel geld kost). Heeft iemand van jullie een idee, waar ik zo een frequentie analyser (of EMC-stralingsmeter) kan ontlenen ?

Ik ben bereid een waarborg hiervoor te betalen.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gent32m schreef:Ik zou graag het stralingsniveau daarvan eens opmeten. Gewoon om een beeld te krijgen, van welke toestellen de meeste straling afgeven, waar er pieken (of dalen) in huis zijn.
Je kan dit gratis laten uitvoeren door het BIPT.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Je kan dit gratis laten uitvoeren door het BIPT.
Jep. Panorama heeft hierover trouwens zondag ll. een stuk over gebracht: http://multiblog.vrt.be/canvasactua/pan ... en-kwalen/
ooh. shiny.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

r2504 schreef:Je kan dit gratis laten uitvoeren door het BIPT.
Ok, bedankt. Eens contact opnemen met het BIPT dan maar :-D
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Limburg schreef:
Ik heb vorige week in de avond in Hasselt een MRI scan ondergaan.
Een kwartier in zo'n nauwe buis is geen pretje, vooral omdat het lijkt of ze bezig zijn met een klopboor.
Wat je niet voelt is dat je tegelijkertijd wordt blootgesteld aan een hoog vermogen HF veld tussen de 15 en de 100 MHz.
OT zwijg man zweet breekt al uit als ik daar ooit eens in moet, ppppfffff ;)
ONT En wat met die draadloze dect telefoons, continu straling... enfin meer en meer komt die straling te sprake en valt me op dat de non believers wat stil worden de dag vandaag :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

kaise1 schreef:En wat met die draadloze dect telefoons, continu straling... enfin meer en meer komt die straling te sprake en valt me op dat de non believers wat stil worden de dag vandaag :)
Waarom stil worden... ik moet het eerste sluitende bewijs dat gereproduceerd is door verschillende onderzoekers nog steeds zien. Het is trouwens oh zo belachelijk normen van 3 V/m te gaan invoeren als het toestel tegen je hoofd gemiddeld 10 V/m geeft, en zelfs piekt tot 100 V/m... of gewoon in de zon lopen reeds vele malen schadelijker is (gaan we morgen dan iedereen verplichten een paraplu te gebruiken ?)

Er gaat trouwens geen enkele GSM fabrikant het risico nemen schuldig te worden bevonden zoals destijds sigaretten fabrikanten miljarden schadeloosstelling hebben moeten betalen. De kans dat je morgen onder een auto steekt als je buiten komt is nog steeds vele malen hoger dan iets dat men wil aan banden leggen "uit voorzorg" (omdat er verder geen bewijs is).

Gans het gedoe rond de straling is gewoon eco-terrorisme van het ergste soort... nu ja, als Omega Pharma 30.000 van die spulletjes kan verkopen dan zijn er nog genoeg Belgen die met plezier in dit populistische gedoe willen geloven.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Gent32m schreef:Hoi,

Ik heb dit topic even doorgelezen...

Thuis beschikken wij ook over een aantal electrische toestellen (GSM's, DECT telefoons, Stroomadapters, Turbo Wifi bij de buren, etc).

Ik zou graag het stralingsniveau daarvan eens opmeten. Gewoon om een beeld te krijgen, van welke toestellen de meeste straling afgeven, waar er pieken (of dalen) in huis zijn.

Probleem is dat ik zo een meettoestel niet in mijn bezit heb (en dit wss ook veel geld kost). Heeft iemand van jullie een idee, waar ik zo een frequentie analyser (of EMC-stralingsmeter) kan ontlenen ?

Ik ben bereid een waarborg hiervoor te betalen.
wat is de zin van zoiets?
bvb in een auditorium-gebouw zijn er 1000'en gsm's die straling geven, je kan er toch niets aan veranderen.
Thuis kun je maar 1 ding doen:isolatie-afscherming (en buiten bellen).
Hier 8 draadloze netwerken,binnenkort 10.
kostprijs: 80-1500€.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Waarom stil worden... ik moet het eerste sluitende bewijs dat gereproduceerd is door verschillende onderzoekers nog steeds zien. zoals destijds sigaretten fabrikanten miljarden schadeloosstelling hebben moeten betalen. De kans dat je morgen onder een auto steekt als je buiten komt is nog steeds vele malen hoger dan iets dat men wil aan banden leggen "uit voorzorg" (omdat er verder geen bewijs is).

Gans het gedoe rond de straling is gewoon eco-terrorisme van het ergste soort... nu ja, als Omega Pharma 30.000 van die spulletjes kan verkopen dan zijn er nog genoeg Belgen die met plezier in dit populistische gedoe willen geloven.
Tijd zal zoals altijd het uitwijzen, (wie stond stil de vorige eeuw bij het schadelijk zijn van roken, asbest...bv), allez gauw hele dagen tig minuten een gsm tegen je oor houden, "denk" dat kan niet zo goed zijn , met mate zoals alles zeker ;) enfin de laatste tijd komt toch heel wat tegenkantingen ivb straling in de media die wijzen op zogenaamd onderzoek die schadelijk zijn van gsm gebruik, enfin wetenschappers onderzoeken het en maar best ook ;) ja geen goesting om het allemaal op te zoeken maar enfin toch eentje http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondheid ... ling.dhtml (meerdere verontrustende artikels zijn al verschenen mijn gedacht) allez ja ik ga eerder doodgaan aan dat stom roken mijn gedacht ;) (toch serieus aan het proberen te stoppen=> helft minder en begonnen met nicotine hulpmiddellen ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

kaise1 schreef:Tijd zal zoals altijd het uitwijzen, (wie stond stil de vorige eeuw bij het schadelijk zijn van roken, asbest...bv),
Van treinen die door de wei reden gingen de koeien ook doodvallen, en nylonkousen waren ook kankerverwekkend, ...
kaise1 schreef:met mate zoals alles zeker ;)
Ik denk dat dat de enige goede conclusie is.

"Te" is nooit goed.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

r2504 schreef:"Te" is nooit goed.
Dooddoener, maar: "te"vreden dan? ;)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

nooit gehoord van koeien die gingen doodvallen door treinen (tenzij ze er onder lopen natuurlijk); wel gehoord dat ze zouden stoppen met melk produceren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”