Telenet neemt INDI over

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
GaGo
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:07

Mechelen, 1 oktober 2008 - De Vlaamse Openbare kabelmaatschappijen, Interkabel en Telenet hebben vandaag het formele akkoord afgerond over de verwerving van de analoge en digitale klantenbasis en over de aankoop en lange termijn lease van bepaalde INDI netwerk-onderdelen door Telenet.
De Algemene Vergaderingen van de Vlaamse Openbare kabelmaatschappijen hebben op 29 en 30 september daarover hun finale goedkeuring gegeven. Telenet zal op 15 oktober 2008 Telenet Digital TV in Interkabel gebied lanceren. (bron : http://hugin.info/136600/R/1255861/273823.pdf)

enkele vraagjes die van belang zijn voor INDI klanten: (http://onlinesupport.telenet.be)

Kan ik mijn INDI-decoder ruilen voor een Telenet Digibox of Digicorder?

Dit is helaas niet mogelijk, maar je INDI-decoder blijft gewoon werken in Interkabel-gebied. Je INDI-abonnement blijft ook gewoon lopen.

Ik heb momenteel een INDI-betaalpakket. Kan ik dit behouden?

Ja, de INDI-pakketten blijven beschikbaar. Er komt wel een lichte aanpassing van de betaalpakketten. Je krijgt hierover een persoonlijke communicatie van ons in de loop van de maand oktober.

Ik ben INDI-klant. Verandert mijn digitaal basisaanbod?

In het digitale basisaanbod op INDI-decoders krijg je er op 15 oktober 6 zenders bij.

Heb je een betaalpakket? Dan zijn er een aantal beperkte wijzigingen. Je ontvangt hierover een persoonlijke communicatie in de loop van de maand oktober.

Kan ik een programma of film à la carte bestellen?

Heb je een Digibox of Digicorder?

Dan kun je vanaf 15 oktober een film of programma opvragen.

Heb je een INDI-decoder?

Dan is dit helaas niet mogelijk.

Ik huur momenteel een INDI-decoder. Wat moet ik doen?

Je INDI-decoder blijft werken, met alle bestaande INDI-diensten. Je huurcontract loopt dus gewoon door.

Kan ik een Telenet Shake bestellen als ik in Infrax-, Integan- of PBE-gebied woon?

Ja, je kunt de Telenet Shakes bestellen. Vanaf 15 oktober kun je zelfs kiezen voor een Shake met digitale televisie.



* Opgelet voor de one year obligation bij INDI, Telenet neemt dit abonnement niet over dus moet je dit abonnement ten minste een jaar uitzitten.
* Telenet Shake is niet mogelijk met INDI digitale televisie ! alleen Telenet Digitale Televisie telt mee voor de shake.
* De INDI decoder wordt niet interactief gemaakt, video on demand en andere interactieve “rode knop” zaken gaan niet werken.
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Wat verandert er voor de analoge indi-kijker (30 analoge zenders) vanaf 15 oktober? Zeg maar, de indi-kijker zonder indi-decoder.

Zal Telenet al die mensen vanaf nu verplichten om over te stappen naar digitale tv? Mijn jaarabonnement looopt nog tot mei 2009 en ben niet van plan die digitale rommel er bij te nemen voor die periode.

Mij hoeven ze die digitale tv-garbage niet op te dringen, want kijk toch alleen maar hoofdzakelijk de high level programma's zoals canvas of kanaal z. En de rest kan me gestolen worden.
Laatst gewijzigd door Fustigateur op 01 okt 2008, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
GaGo
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:07

Fustigateur schreef:Wat verandert er voor de analoge indi-kijker (30 analoge zenders) vanaf 15 oktober? Zeg maar, de indi-kijker zonder indi-decoder.

Zal Telenet al die mensen vanaf nu verplichten om over te stappen naar digitale tv?


ik denk dat je interkabel bedoelt ipv indi, indi is sowieso digitaal (dus decoder)

't was effe zoeken op de onlinesupport site, maar hier staat het :

Ik woon in Infrax-, Integan- of PBE-gebied. Blijf ik dezelfde zenders van mijn huidige kabelabonnement ontvangen?

Ja, het zenderaanbod van kabel-tv verandert niet.
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Yep, fout gemaakt, wordt interkabel bedoeld ipv indi. Ok, ik zie dat ze niets gaan veranderen. Euh ... ik bedoel NOG niets gaan veranderen. Wees er maar zeker van dat wij vanaf 15 oktober 2009 het digitale telenetaanbod door onze strot zullen geramd krijgen. En verplicht zullen worden om over te schakelen op digitale tv.
GaGo
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:07

tjsa, ik heb INDI in juli aangegaan waarbij ik de INDI HD digicorder gekocht heb. Ik zit ook vast tot juli volgend jaar aan mijn abonnement (dat mega indi betaalpakket)... en om daar Telenet Digital TV naast te nemen zie ik niet zitten.

Dus wat mij betreft : ik blijf bij INDI :-)

gemiste kans voor Telenet :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Fustigateur schreef:En verplicht zullen worden om over te schakelen op digitale tv.


Waar haal je die nonsens vandaan... indien je wenst kan je nog steeds analoog blijven kijken (er is nog geen switch off beslist voor kabel TV).

Gago schreef: ik heb INDI in juli aangegaan waarbij ik de INDI HD digicorder gekocht heb


Blijkbaar vertikt men het ook om de TN software te laden op je decoder... ondanks dat het identiek dezelfde toestellen zijn. Men gaat de INDI klanten dus wel in de Shakes dwingen waar je verplicht moet huren.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Voor mij is dit eigenlijk goed nieuws denk ik. Ik heb nu Telenet, maar waar ik ga wonen is/was geen Telenet beschikbaar maar wel Interkabel/Indi. Misschien dat ik vanaf/na 15 oktober dan toch gewoon mijn Telenet abbo kan verhuizen ?

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

r2504 schreef:
Fustigateur schreef:En verplicht zullen worden om over te schakelen op digitale tv.


Waar haal je die nonsens vandaan... indien je wenst kan je nog steeds analoog blijven kijken (er is nog geen switch off beslist voor kabel TV).

Gago schreef: ik heb INDI in juli aangegaan waarbij ik de INDI HD digicorder gekocht heb


Blijkbaar vertikt men het ook om de TN software te laden op je decoder... ondanks dat het identiek dezelfde toestellen zijn. Men gaat de INDI klanten dus wel in de Shakes dwingen waar je verplicht moet huren.



Analoog blijven kijken ook na 15/10/2009? Dat was mijn vraag.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Fustigateur schreef:Analoog blijven kijken ook na 15/10/2009? Dat was mijn vraag.


Top op heden is er nog nergens sprake van een analoge switch off op de kabel (wat trouwens volledig los staat van de terrestriele switch off), en ik veronderstel dat dit ook niet voor de eerste jaren zal zijn (misschien wel dat men het aanbod gaat inkrimpen).
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Ben geen telenet klant, maar in het gebied waar telenet zijn kabel al jaren heeft. Kan je daar nog analoog zonder telenet setup box kijken?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Fustigateur schreef:Ben geen telenet klant, maar in het gebied waar telenet zijn kabel al jaren heeft. Kan je daar nog analoog zonder telenet setup box kijken?


Ik kijk Telenet TV analoog :)
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Welke zenders heb je daarvoor? 30 zoals bij interkabel? Geen setup box of wat dan ook nodig?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Fustigateur schreef:Ben geen telenet klant, maar in het gebied waar telenet zijn kabel al jaren heeft. Kan je daar nog analoog zonder telenet setup box kijken?

Geen paniek, je zal nog altijd naar uw vertrouwde zenders kunnen kijken. Vertellen ze dit niet op die high-level zenders? :lol:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Fustigateur schreef:Welke zenders heb je daarvoor? 30 zoals bij interkabel? Geen setup box of wat dan ook nodig?


Minder dan interkabel ( mijn ouders wonen in interkabel gebied ), maar geen setup box nodig dus. Gewoon analoge kabel.
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Voilà, het begint al. Geen 30 zenders zoals bij het analoge interkabel. En weet je ook waarom? Omdat telenet graag klantjes pest. Eenmaal die klantjes bereid zijn te betalen voor de digitale telenetmaffia laten ze hen dan pas met rust. Ik zeg U: maffiapraktijken. We zijn er vet mee met de mechelse telenet-maffia in mijn huis.
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Fustigateur schreef:Voilà, het begint al. Geen 30 zenders zoals bij het analoge interkabel. En weet je ook waarom? Omdat telenet graag klantjes pest. Eenmaal die klantjes bereid zijn te betalen voor de digitale telenetmaffia laten ze hen dan pas met rust. Ik zeg U: maffiapraktijken. We zijn er vet mee met de mechelse telenet-maffia in mijn huis.


En aan de prijs zal ook wel gewerkt worden. WVEM was een van de goedkoopsten. Telenet de duurste.
TV Vlaanderen als alternatief dan maar?
Gebruikersavatar
Asuske
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 dec 2007, 12:14
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Als ik dit lees,keert mijn maag,ben altijd heel tevreden geweest van INDI dus persoonlijk vind ik het een zeer slechte zaak dat telenet,INDI overneemt.Ik kan alleen maar concluderen dat we meer mogen gaan betalen,en minder gaan krijgen.:bang:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

blidi schreef:
Fustigateur schreef:Voilà, het begint al. Geen 30 zenders zoals bij het analoge interkabel. En weet je ook waarom? Omdat telenet graag klantjes pest. Eenmaal die klantjes bereid zijn te betalen voor de digitale telenetmaffia laten ze hen dan pas met rust. Ik zeg U: maffiapraktijken. We zijn er vet mee met de mechelse telenet-maffia in mijn huis.


En aan de prijs zal ook wel gewerkt worden. WVEM was een van de goedkoopsten. Telenet de duurste.
TV Vlaanderen als alternatief dan maar?

satteliet combineren met dvbt (is gratis), op de satteliet zijn veel goeie fta kanalen(een hd, canvas hd fta?,fta filmkanalen) te verkrijgen.
dvbt hoeft nt veel te kosten, satteliet is iets duurder.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

02/10 Telenet komt op 15 oktober met interactieve tv in Limburg
Vanaf 15 oktober zal Telenet ook het gebied van Interkabel, een groep met zuivere intercommunales waar Infrax toe behoort, voorzien van interactieve digitale televisie. Dat betekent dat de klant ook gebruik kan maken van diensten als Ooit Gemist, iWatch en CMore. Wij stelden Stefan Devroey, Vice-President Product Marketing TV bij Telenet, een aantal simpele consumentenvragen.


Interkabel (Infrax, Integan en PBE) heeft 800.000 kabelklanten. Wat verandert er voor hen vanaf 15 oktober?
Stefan Devroey: “De grote meerderheid van die kabelkijkers (730.000 klanten) kijkt nog altijd analoog, zij zijn nog niet overgeschakeld op digitale tv. Voor hen verandert er niets. Zij behouden hun huidige aanbod voor dezelfde prijs. Zij krijgen ook na 15 oktober nog een factuur van hun huidige leverancier van kabel-tv.”

Wat verandert er voor de 70.000 INDI-klanten?
“Ook niets. Zij hebben al digitale tv, zij hebben al een decoder. Zij kunnen blijven kijken naar dezelfde zenders als nu het geval is. In het digitale basispakket krijgen zij er zes zenders bij, met name AB3, Club RTL, Eurosport 2, Exqi Sport (met o.a. Tweede Klasse), Plug TV en Studio 100. Studio 100 is een digitaal kanaal met programma’s afgestemd op kids. Anderzijds verschuiven Extreme Sports en France 5 naar een themapakket.”

Maar wat als zij ook gebruik willen maken van diensten als Ooit Gemist, iWatch en CMore, waarbij je programma’s kunt opvragen die al zijn uitgezonden?
“Dan heb je een decoder van Telenet nodig. Naast de genoemde diensten is er ook ons on demand-aanbod met een heel pak recente films die je kan opvragen tegen betaling (vanaf 2,95 euro per film)."

Bron: HBVL 02/10/08 (http://www.hbvl.be/nieuws/limburg/default.asp?art=a6133ac1-a928-47c1-aa33-8dc8776b0eb9)
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

Principe-akkoord Interkabel en Telenet goede zaak voor INDI-klanten.

Medio 2008 wordt INDI overgedragen naar Telenet. Dat zijn de zuivere kabelmaatschappijen en Telenet gisteren overeengekomen (zie ook het persbericht op http://telenet.be/548/27112/1/nl/ bij Telenet Nieuws). Dit is voor INDI klanten een positieve zaak. Voor hen verandert er niets. Vanaf medio 2008 zullen de INDI klanten kunnen genieten van interactieve diensten zoals Net Gemist, iWatch en C-more.

De hoogtechnologische INDI HD-receiver en HD-recorder blijven, met alle toepassingen, ook na de overstap naar Telenet in de markt en volledig compatibel. INDI klanten met een INDI HD-recorder of HD-receiver zullen dus geen nieuwe box moeten kopen. Wie nu een nieuwe INDI HD-box koopt, kan die ook na de overstap gewoon verder gebruiken.

Ook het digitale en Hoge Definitie tv-aanbod van INDI zal beschikbaar blijven voor de INDI klanten. Medio 2008 zullen daarbij nog interactieve diensten als Net Gemist, iwatch, C-more alsook het meespelen en meestemmen met programma's, toegankelijk zijn voor de klanten in het huidige INDI gebied.


Bron: Indi Website november 2007
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Als ik beide teksten goed lees, zijn ze dus van gedacht veranderd ... best wel smerig want op die manier hebben ze allicht mensen nog op Indi laten intekenen, die anders zouden gewacht hebben. Eigenlijk kunnen ze dat alleen goedmaken door aan alle huidige Indi abonnees (of op z'n minst deze die het afgelopen jaar nog abonnee geworden zijn) een kostenloze overstap aan te bieden voor wie dat zou willen ... wat ze uiteraard nooit zullen doen.
Nee, Telenet zal zeggen dat Interkabel voorbarig en fout was en Interkabel zal zeggen dat zij verkeerd ingelicht werden door Telenet. Resultaat de consument is de pineut zoals meestal.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Onlangs heeft Telenet de activiteiten van INDI overgenomen. Graag leggen wij u even uit wat dit voor u betekent.

U blijft genieten van uw digitale tv-ervaring
We kunnen u meteen geruststellen: u blijft als voordien genieten van uw digitale televisie-ervaring.
Uw INDI-decoder blijft functioneren.
Uw abonnement op betaalpakketten als PRIME e.d. loopt gewoon door.
Tot midden 2009 krijgt u uw aanrekening van uw vertrouwde kabelmaatschappij.
Tot dat moment kunt u nog altijd bij hen terecht met uw vragen over uw kabeltelevisie.
Interactieve tv-diensten zullen in de loop van december beschikbaar zijn met een Telenet Digibox of Digicorder.

Extra zenders voor u
Wel wil Telenet u laten meegenieten van een aantal extra zenders. U ontvangt ze automatisch vanaf 15 oktober 2008. U hoeft daar zelf niets voor te doen.

Interactieve diensten van Telenet Digital TV vanaf begin 2009
Vanaf 2009 zal het volledige aanbod interactieve diensten van Telenet Digital TV in uw regio beschikbaar zijn. Om van deze diensten te kunnen genieten hebt u een Digibox of Digicorder van Telenet nodig. Begin volgend jaar krijgt u een aanbod van Telenet om deze aan aantrekkelijke voorwaarden aan te kopen. Uw INDI-decoder kunt u dan nog altijd blijven gebruiken, bijvoorbeeld om digitaal te kijken op een tweede tv-toestel.
Zit u te popelen om Digitale TV van Telenet te ontvangen? Surf dan snel naar de Telenet website voor meer informatie.

Bron: http://www.indi.be/home

Maw er komt begin 2009 een aanbod voor bestaande INDI klanten om een Telenet Digibox of Digicorder aan te kopen (nodig voor de interactieve diensten)... hoe aantrekkelijk dat aanbod zal zijn, valt natuurlijk nog af te wachten ...
Verder stelt men dat je de bestaande INDI-decoder zal kunnen blijven gebruiken om digitaal te kijken (maar dan zonder de interactieve functies), bv. op een 2e TV toestel ...

Tja, zelf zijn we pas recent ingestapt bij INDI en aangezien we toen al wisten dat dit Telenet ging worden, hebben we veiligheidshalve voor de Huur-formule gekozen, dan kunnen we de doos alsnog inruilen ...
Voor mensen die zo'n ding effectief gekocht hebben, ziet het er niet echt naar uit dat ze er nog iets voor kunnen krijgen.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zou gewoon de oude houden , die interactiviteit staat na 3 jaar nog niet op punt :roll: .

Ik lees trouwens niks over de HD receivers en HDrecorders . Telenet heeft digicorders en HD digicorders . De oude indi toestellen kunnen dit inderdaad niet aan . Maar de huidige zijn hetzelfde ( op de harde schijf na ) .


Beetje onduidelijk alvast .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dave schreef:Begin volgend jaar krijgt u een aanbod van Telenet om deze aan aantrekkelijke voorwaarden aan te kopen.


Maak maar een mooie afdruk van die pagina want ik geloof er NIETS van... je zal er eentje kunnen huren, maar kopen... nee, forget it.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
Dave schreef:Begin volgend jaar krijgt u een aanbod van Telenet om deze aan aantrekkelijke voorwaarden aan te kopen.


Maak maar een mooie afdruk van die pagina want ik geloof er NIETS van... je zal er eentje kunnen huren, maar kopen... nee, forget it.



Dit zou ook wel eens kunnen . Dat is dan alvast het eerste welkomst geschenk van telenet aan de INDI klanten . Net zoals vroeger de upc klanten er enkele hebben gekregen .
Er staat ook dat het analoge abbo tot medio volgend jaar bij infrax blijft , en je daarna aan telenet gaat betalen , zal ook wel hun tarief gaan worden dan , weeral 30 a 40 € per jaar meer .

Ben ik blij dat ik er net op tijd weg ben .
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Wil dit dan ook zeggen dat ik in Interkabel gebied, een 'oude' telenet decoder kan gebruiken?
Vrienden van ons hebben er nog 1 op overschot na overschakeling naar een digicorder.

Moet ik dan gewoon die kaart reactiveren ? Ik verhuis trouwens in december (binnen interkabel gebied), moet ik dan in mijn nieuwe huis, terug die smartcard activeren ? Hoe zit dat juist ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Catullus schreef:Wil dit dan ook zeggen dat ik in Interkabel gebied, een 'oude' telenet decoder kan gebruiken?


Ja.

Catullus schreef:Moet ik dan gewoon die kaart reactiveren ? Ik verhuis trouwens in december (binnen interkabel gebied), moet ik dan in mijn nieuwe huis, terug die smartcard activeren ? Hoe zit dat juist ?


Ja, anders blijft ze namelijk op naam van je vrienden staan.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

silencer schreef:satteliet combineren met dvbt (is gratis), op de satteliet zijn veel goeie fta kanalen(een hd, canvas hd fta?,fta filmkanalen) te verkrijgen.
dvbt hoeft nt veel te kosten, satteliet is iets duurder.

Geen enkele Vlaamse zender is FTA, enkel BVN...
Je moet dus altijd een TVV abo nemen op de sat wil je Vlaamse kanalen ontvangen.

On-topic: ik heb al veel mensen rond mij gehoord die blij zijn dat ze nu in een niet-Telenet gebied een Digicorder/box kunnen nemen.
Dus niet iedereen is ontevree.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Svekke schreef:On-topic: ik heb al veel mensen rond mij gehoord die blij zijn dat ze nu in een niet-Telenet gebied een Digicorder/box kunnen nemen.
Dus niet iedereen is ontevree.


Een "niet-Telenet gebied" ? Alles is ondertussen Telenet gebied geworden... nu ja, we zullen binnen een jaartje nog eens praten over het tevreden zijn als ze de TN prijzen/service ontdekken.

Trouwens toen ze nog INDI waren konden ze identiek dezelfde Digicorder kopen, ik zie dus niet in welke meerwaarde ze van TN gaan krijgen... oh ja... de "rode knop" :roll:
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

r2504 schreef:
Svekke schreef:On-topic: ik heb al veel mensen rond mij gehoord die blij zijn dat ze nu in een niet-Telenet gebied een Digicorder/box kunnen nemen.
Dus niet iedereen is ontevree.


Een "niet-Telenet gebied" ? Alles is ondertussen Telenet gebied geworden...

Welja, de "ex-niet-Telenet-klanten dan" :roll:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

dopke schreef:
r2504 schreef:
Dave schreef:Begin volgend jaar krijgt u een aanbod van Telenet om deze aan aantrekkelijke voorwaarden aan te kopen.


Maak maar een mooie afdruk van die pagina want ik geloof er NIETS van... je zal er eentje kunnen huren, maar kopen... nee, forget it.



Dit zou ook wel eens kunnen . Dat is dan alvast het eerste welkomst geschenk van telenet aan de INDI klanten . Net zoals vroeger de upc klanten er enkele hebben gekregen .
Er staat ook dat het analoge abbo tot medio volgend jaar bij infrax blijft , en je daarna aan telenet gaat betalen , zal ook wel hun tarief gaan worden dan , weeral 30 a 40 € per jaar meer .

Ben ik blij dat ik er net op tijd weg ben .


Bha, misschien een korting van 100 EUR.
Laat mij die maar huren, als die kapot is kunde die omruilen hé...
En dan nog eens X EUR uitgeven voor een box, neen dank u.
De InDi heeft er ook 270 gekost met de korting vanaf.
Dan ik toch 4 jaren verder als ik huur.
En wad hebde nu: geen interactieve diensten ...
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

ik heb destijds slechts 199 € betaald voor een Indi-HD-recorder ( promotie...) en deze draait feilloos....Ben er meer dan tevreden over....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

svermassen schreef:Laat mij die maar huren, als die kapot is kunde die omruilen hé...
En dan nog eens X EUR uitgeven voor een box, neen dank u.
De InDi heeft er ook 270 gekost met de korting vanaf.
Dan ik toch 4 jaren verder als ik huur.


8 euro per maand, 96 euro per jaar... maw. drie jaar huren kost je reeds meer dan de aankoop van een toestel dat dan ook je eigendom is (en dus een restwaarde heeft). Als je er natuurlijk vanuit gaat dat de TN decoders pure rommel zijn, en binnen de drie jaar defect zijn, tja dan kan je beter huren.

Huren is gemiddeld gezien veel duurder dan aankopen... maar spijtig genoeg neemt Telenet deze beslissing voor ons (niet verwonderlijk in hun voordeel), en is er geen vrije keuze tussen aankoop/huur.

svermassen schreef:En wad hebde nu: geen interactieve diensten ...


Dat is een bewuste keuze om nog meer mensen een decoder te kunnen verhuren... het heeft namelijk niets te maken met de technische mogelijkheden (trouwens zoveel mis je niet aan de interactieve diensten hoor - ik vind het zelfs spijtig dat ik ze niet volledig kan disablen).
scar
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:45

als je telenet expressnet hebt, dan kunt ge vanaf nu ook die shake van 40€ nemen waarin internet en digitale tv zitten. (moet een klein beetje inleveren kwa snelheid maar dat merk je bijna niet)

je bespaart dan 3€ per maand en ge hebt er een digibox "gratis" bij en zodoende heb je dan de 2 boxen voor 3€ (40€ i.p.v. 43€) per maand minder :lol:

er is wel een activeringskost van 50€
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

scar schreef:(moet een klein beetje inleveren kwa snelheid maar dat merk je bijna niet)


Een downgrade van je product dus... en 512 Kbits naar 400 Kbits upstream vind ik wel enorm belangrijk (die 15 naar 12 Mbps downstream is minder).

scar schreef:er is wel een activeringskost van 50€


Als je je mond durft opentrekken niet... er zouden wat meer mensen dit moeten doen zodat TN stopt met die "afperskost"... ik zou niet weten wat ze namelijk moeten activeren.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:Als je je mond durft opentrekken niet... er zouden wat meer mensen dit moeten doen zodat TN stopt met die "afperskost"... ik zou niet weten wat ze namelijk moeten activeren.


Het kost misschien 50 € om op die knop te drukken 8) .
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Ik heb gebeld naar Telenet, en ik ga wachten tot ik verhuisd ben, anders moet ik 2x activeren.
Nu hebben ze mij gezegd dat het €50 kost om die smartcard te activeren,
dit vind ik toch wel veel, was dat niet €25 ?
Afbeelding
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

r2504 schreef:Als je je mond durft opentrekken niet... er zouden wat meer mensen dit moeten doen zodat TN stopt met die "afperskost"... ik zou niet weten wat ze namelijk moeten activeren.


Blijkbaar werkt die activatiekost inspirerend. Belgacom past tegenwoordig ook een activatiekost van 50€ toe voor al haar producten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Catullus schreef:Ik heb gebeld naar Telenet, en ik ga wachten tot ik verhuisd ben, anders moet ik 2x activeren.


Da's ook nonsens want een verhuis is normaal gratis.

Catullus schreef:Nu hebben ze mij gezegd dat het €50 kost om die smartcard te activeren, dit vind ik toch wel veel, was dat niet €25 ?


Het is inderdaad veel (en het is wel degelijk 50 euro)... vooral omdat men er niets voor doet. Het is gewoon een afperskost om "klant te mogen worden" (je moet het lef maar hebben als bedrijf, geld vragen om klanten te krijgen).

Neem gewoon contact op met hun administratieve diensten (vraag wel steeds duidelijk de volledige naam) en zeg dat je niet akkoord gaat met de activatiekost omdat men niets hoeft te doen (het is een oude TN decoder, maw. niet interactief, dus komt er ook geen technieker langs voor een modem). Laat ook maar voelen dat je als nieuwe klant bij hen hier helemaal niet blij mee bent en dat het zeker geen goede start is naar de toekomst toe. Blijf wel steeds vriendelijk en rustig.

Steven7 schreef:Blijkbaar werkt die activatiekost inspirerend. Belgacom past tegenwoordig ook een activatiekost van 50€ toe voor al haar producten.


Natuurlijk, je zou voor minder... je vraagt mensen gewoon geld om klant te mogen worden, en je moet er geen enkele dienst voor leveren. Da's puur in the pocket voor hen. Hoog tijd dat mensen hier wat meer tegen protesteren... als je een ijskast, TV, koffiezet of wat dan ook koopt, betaal je toch ook geen "activatiekosten" :evil:

Ik kan wel begrijpen dat men een "installatiekost" vraagt voor nieuwe klanten als een technieker moet langskomen om een modem te plaatsen, alhoewel... die modem is ook enkel maar nodig zodat jij van hun interactieve diensten kan gebruik maken en nog meer geld in het laadje brengt als klant.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

r2504 schreef:...

Natuurlijk, je zou voor minder... je vraagt mensen gewoon geld om klant te mogen worden, en je moet er geen enkele dienst voor leveren. Da's puur in the pocket voor hen. Hoog tijd dat mensen hier wat meer tegen protesteren... als je een ijskast, TV, koffiezet of wat dan ook koopt, betaal je toch ook geen "activatiekosten" :evil:

Ik kan wel begrijpen dat men een "installatiekost" vraagt voor nieuwe klanten als een technieker moet langskomen om een modem te plaatsen, alhoewel... die modem is ook enkel maar nodig zodat jij van hun interactieve diensten kan gebruik maken en nog meer geld in het laadje brengt als klant.


Van hier komt er al protest zene. Telenet internet ligt al een jaar buiten ten voordele van Dommel. Den TN TV volgt van zodra de Dreambox DM8000 op de markt komt, dan komt er TVV.

Dan is het eigenlijk alleen nog die vaste lijn waar ik vanaf zou willen (nodig voor ADSL, geen telefoon aangesloten) en dan ben ik geen klant meer bij een monopolist, VRIJHEID!
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”