Voip storingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

inderdaad dat is nog het grootste probleem je weet niet wanneer het werkt en wanneer niet.

We botsen eigenlijk altijd op hetzelfde probleem communicatie, moest dommel nu al eens beginnen met een status pagina of een mailing waarop je kan inschrijven dan weet je tenminste van iets.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

lcars8467 schreef:We botsen eigenlijk altijd op hetzelfde probleem communicatie, moest dommel nu al eens beginnen met een status pagina of een mailing waarop je kan inschrijven dan weet je tenminste van iets.
dit lijkt me toch in de eerste plaats een technisch probleem. en telefonie dat niet werkt vind ik nu wel een vrij ernstig technisch probleem, kan serieuse gevolgen hebben. ze zouden er natuurlijk beter kunnen over communiceren, maar dit zou natuurlijk héél slechte reclame zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

inderdaad toegeven dat er iets misloopt en dat het hun fout is inderdaad niet echt goede reclame maar ik denk wel dat mensen meer begrip kunnen opbrengen indien zij hieromtrend iets van communicatie ontvangen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

van dat begrip zou wel kunnen kloppen. al zijn er ook grenzen aan begrip opbrengen. en ik vrees dat de grens zowat bereikt is voor de meeste homeconnecters (zelf die van Gent32m). en tsja, dommel en communiceren... vrees dat het nooit goed zal komen. er is geen tijd & geld voor. 't is mij ondertussen wel duidelijk dat dommel maar één prioriteit heeft vandaag de dag, en dat is zo snel mogelijk het klantenbestand uitbreiden, ook al is het met een produkt dat niet op punt staat. wat is de strategie hier achter? dat zal de toekomst misschien duidelijk maken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Dat sandra en bart eens gebruik maken van hun eigen product. Dan zullen ze de problemen sneller merken en ernstiger aanpakken.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de helpdesk maakt er wellicht gebruik van, want ze waren vandaag onbereikbaar
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

xenne schreef:'t is mij ondertussen wel duidelijk dat dommel maar één prioriteit heeft vandaag de dag, en dat is zo snel mogelijk het klantenbestand uitbreiden, ook al is het met een produkt dat niet op punt staat. wat is de strategie hier achter? dat zal de toekomst misschien duidelijk maken


Ik schreef destijds:

Bij Schedom/Dommel ligt de prioriteit nu blijkbaar op het maximaliseren van het aantal klanten.

Dit is een aanpak die ik zou volgen indien ik mijn (hypothetisch) ISP bedrijf zo hoog mogelijk zou willen laten evalueren met het oog op een overname (en dus een cash-in voor de oprichters).

Dit zou ook verklaren waarom klantentevredenheid momenteel geen prioriteit is (aangezien dat bij de evaluatie van het bedrijf een minieme rol speelt tov andere zaken zoals het aantal klanten).

Maw: ik vermoed dat de terugval van klantenservice geen toevalligheid is, maar past in een strategie om Schedom/Dommel op relatief korte termijn met zoveel mogelijk winst van de hand te doen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Jan_B schreef:
xenne schreef:'t is mij ondertussen wel duidelijk dat dommel maar één prioriteit heeft vandaag de dag, en dat is zo snel mogelijk het klantenbestand uitbreiden, ook al is het met een produkt dat niet op punt staat. wat is de strategie hier achter? dat zal de toekomst misschien duidelijk maken


Ik schreef destijds:

Bij Schedom/Dommel ligt de prioriteit nu blijkbaar op het maximaliseren van het aantal klanten.

Dit is een aanpak die ik zou volgen indien ik mijn (hypothetisch) ISP bedrijf zo hoog mogelijk zou willen laten evalueren met het oog op een overname (en dus een cash-in voor de oprichters).

Dit zou ook verklaren waarom klantentevredenheid momenteel geen prioriteit is (aangezien dat bij de evaluatie van het bedrijf een minieme rol speelt tov andere zaken zoals het aantal klanten).

Maw: ik vermoed dat de terugval van klantenservice geen toevalligheid is, maar past in een strategie om Schedom/Dommel op relatief korte termijn met zoveel mogelijk winst van de hand te doen.

Ik begin eigenlijk meer en meer in uw theorie te "geloven"
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ik ook.

Ik kijk naar abel een Nederlandse ex-ISP en ze hadden exact (kijk maar op tweakers forum voor problemen) hetzelfde voor gehad tot ze failliet werden verklaart.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Abel kon het niet halen van de concurentie :)

Ze konden niet genoeg inkomsten genereren om hun hoofd buiten water te houden. Wat wil je, de enige providers die genoeg kunnen aanbieden voor weinig geld én zonder verlies, zijn de groten met moederbedrijven; Tele2, Telfort, UPC en de grote bedrijven zelf Ziggo, KPN.

Meer en meer providers in Nederland komen in de problemen omdat de concurrentie gewoon moordend is.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Lord Utopia schreef:Abel kon het niet halen van de concurentie :)

Ze konden niet genoeg inkomsten genereren om hun hoofd buiten water te houden. Wat wil je, de enige providers die genoeg kunnen aanbieden voor weinig geld én zonder verlies, zijn de groten met moederbedrijven; Tele2, Telfort, UPC en de grote bedrijven zelf Ziggo, KPN.

Meer en meer providers in Nederland komen in de problemen omdat de concurrentie gewoon moordend is.


Wat heeft dat te maken met het feit dat hun klanten service onbestaand was? Of zorgt concurrentie daar ook voor :roll:.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

broli schreef:
Lord Utopia schreef:Abel kon het niet halen van de concurentie :)

Ze konden niet genoeg inkomsten genereren om hun hoofd buiten water te houden. Wat wil je, de enige providers die genoeg kunnen aanbieden voor weinig geld én zonder verlies, zijn de groten met moederbedrijven; Tele2, Telfort, UPC en de grote bedrijven zelf Ziggo, KPN.

Meer en meer providers in Nederland komen in de problemen omdat de concurrentie gewoon moordend is.


Wat heeft dat te maken met het feit dat hun klanten service onbestaand was? Of zorgt concurrentie daar ook voor :roll:.

ja
kosten drukken
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

mja het lastige is met heel hun constructies dat ik weer voor een jaar vast hang (overstap netconnect --> homeconnect = nieuw contract).

Jammer dat Telenet er niet eerder met hun shakes waren want uiteindelijk zou ik met 30 GB per maand wel toekomen en dan gewoon een abo op een nieuwsgroep.
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

De telefoon doet het hier weer niet :evil: :P
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Mr. Demmel schreef:De telefoon doet het hier weer niet :evil: :P


hier in Oostende ook niet sinds gisteren. Wordt morgen weer bellen naar dommel vanop 't werk.
Stovokor
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jul 2008, 11:18

Hier in Hasselt dezelfde problemen. Kan blijkbaar wel gebeld worden maar kan zelf niet uitbellen.

Nu ben ik geen jurist maar ik als Dommel niet kan leveren wat in het contract staat plegen ze dan geen eenzijdige contractbreuk en heb je dan niet het recht om het contract te laten ontbinden?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Stovokor schreef:Hier in Hasselt dezelfde problemen. Kan blijkbaar wel gebeld worden maar kan zelf niet uitbellen.

Nu ben ik geen jurist maar ik als Dommel niet kan leveren wat in het contract staat plegen ze dan geen eenzijdige contractbreuk en heb je dan niet het recht om het contract te laten ontbinden?

mja dan smijt je meteen al dat geld weg van die siemens box hé. Dat houdt mij nu wat tegen, dan kan ik niets meer doen met die router^^
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Kan je het contract niet opzeggen als je bijna nooit kan bellen?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

frado schreef:
Stovokor schreef:Hier in Hasselt dezelfde problemen. Kan blijkbaar wel gebeld worden maar kan zelf niet uitbellen.

Nu ben ik geen jurist maar ik als Dommel niet kan leveren wat in het contract staat plegen ze dan geen eenzijdige contractbreuk en heb je dan niet het recht om het contract te laten ontbinden?

mja dan smijt je meteen al dat geld weg van die siemens box hé. Dat houdt mij nu wat tegen, dan kan ik niets meer doen met die router^^


tele2 pakken...

of dxadsl..
MStichel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2008, 11:03
Locatie: Belgie

het mag dan wel eens deftig beginnen werken of ze zullen instorten gelijk Fortis de laatste dagen goed bezig was ...
Telespetter
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2008, 16:21
Locatie: Gent

Sedert zondag gaat het hier in Gent weer op en af met de telefonie 4 uren goed 4 uren niets meer en sinds ik Homeconnect heb dat is een 5 tal maanden kan ik geen andere Dommel gebruikers opbellen en zij kunnen mij niet bellen. Buiten dit en de storingen die op de onmogelijkste momenten opduiken ben ik voor iedereen bereikbaar alleen niet voor Dommel gebruikers. Dus die bel ik dan maar weer via skype.
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

vandaag weer down???
Hier wel in regio 014

Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.

Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.

Meerdere personen last van?

Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

en het gaat weer niet...
dannyict
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 jul 2008, 08:08
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

al een paar dagen hier ook (regio eeklo)..geen uitgaande of binnenkomende gesprekken...personen krijgen inderdaad na een x-aantal minuten de ringtoon, ondertussen natuurlijk al lang opgehangen
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

Wat ik nu eens wil weten waar die storingen vandaan komen.
Is dat omdat de servers van dommel uitvallen?
is dat omdat er aan de servers gewerkt word(updates)?
of is het nog niet gevonden waar de storingen vandaan komen.

Daar wil ik eens dat Dommel uitspraak overdoet.

Dan kan ik ook me conclusies trekken.
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

tjahhh schreef:vandaag weer down???
Hier wel in regio 014

Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.

Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.

Meerdere personen last van?

Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...


Zellfde probleem hier in Herenthout (zone 014 ook).
Tot groot jolijt van m'n moeder (lees: 'gij en uwen dommel').
Contact zoeken met Dommel draait weer uit op vergeefse pogingen.
Laatst gewijzigd door driesel op 01 okt 2008, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

driesel schreef:
tjahhh schreef:vandaag weer down???
Hier wel in regio 014

Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.

Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.

Meerdere personen last van?

Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...


Zellfde probleem hier in Herenthout (zone 014 ook).
Tot groot jolijt van m'n moder (lees: 'gij en uwen dommel').
Contact zoeken met Dommel draait weer uit op vergeefse pogingen.

hah bij u ook? "Gebt hier weer wat in gang gestoken he" . En gelijk heeft ze tbh
En dat allemaal mainly voor de gratis upgrade naar 12mbit die je niet krijgt
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ik krijgt het ook al te horen van mijn ouders dat dit gewoon prul is. Kwaad worden of niet, helpt geen reet bij dommel. Dat zoiets gewoon onder de neus van de regulator kan is ongekend.
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

kga toch da contract is doorspitten op enige lacune
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

blijkbaar grote homeconnect miserie de laatste dagen. een telefoon dat niet werkt ligt natuurlijk heel gevoelig bij de mensen, als belgacom zo een service zou leveren is het land te klein. hopelijk brengt de update soelaas
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ttts
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2007, 12:34

Hier ook geen telefoon niet meer :(
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.

Great ...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Yep al de hele dag...soms voor de fun x-lite gewoon laten bellen, pas na 6 min ofzo begint het te rinkelen. Hoe kan internet super stabiel zijn maar telefoon niet. Telefonie moet juist een hoge QoS hebben.
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Volgens mij moet QoS hier verstaan worden als Questionability of Service.
rosheen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:02

ttts schreef:Hier ook geen telefoon niet meer :(
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.

Hier ook zo. :evil: (ook zone 014)
En ik ben dit goed zat aan het worden! :evil: :evil:
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

rosheen schreef:
ttts schreef:Hier ook geen telefoon niet meer :(
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.

Hier ook zo. :evil: (ook zone 014)
En ik ben dit goed zat aan het worden! :evil: :evil:


Zelfde in zone 052
En iemand een copy nog van het contract. Wil dit ook wel eens goed lezen want de volle pot betalen voor iets dat een week al niet werkt is er toch ook over.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

We zullen tegen vrijdag zien. Als het niet opgelost geraakt zal ik het mijn missie maken om het op elke grote nieuws site te krijgen.
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Hier (zone 03) vandaag ook geen VOIP, geen gerinkel enkel een kiestoon.
Het nummer van de helpdesk 011/92.00.00) is ook niet toegekend....
ttts
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2007, 12:34

Juist antwoord gekregen op mijn support mail:


Geachte,



Momenteel zijn er werken aan de telefonie.

Vrijdag wordt er een nieuwe switch geplaatst, wat al deze problemen zal oplossen.



Alvast bedankt voor uw geduld!



met vriendelijke groeten,

meilleures salutations,

best regards,
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hoop doet leven. geen woorden maar daden etc :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Had ook dat antwoord gekregen. Ben eens benieuwd.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”