Wie illegaal downloadt, wordt (niet) afgesloten

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Het Europese Parlement heeft een aantal maatregelen omtrent telecommunicatie goedgekeurd. Het zogenaamde "telecompakket" gaat illegaal downloaden aan banden leggen.

Het pakket maatregelen moet het mogelijk maken de internetverbinding van mensen die illegaal downloaden, af te sluiten. Wie een eerste keer illegaal downloadt, komt daar mee weg. Wie echter driemaal als illegale downloader wordt geregistreerd, wordt afgesloten.

De maatregel werd goedgekeurd door het Europese Parlement, maar moet ook door de EU-lidstaten afzonderlijk nog worden goedgekeurd. De lidstaten zullen - ook als de maatregel wordt goedgekeurd - zelf nog de keuze hebben om al dan niet te straffen. Ze zouden daar niet toe verplicht zijn.

[url]http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/default.asp?art={F0DE43C3-A4D8-423B-99AB-596DA7024595}[/url]
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Tiens, TorrentFreak zegt net het omgekeerde. Niet dat ze bij TF altijd de bal juist slaan (soms ver van, zelfs), maar HBVL's interpretatie heb ik vandaag toch nog niet gehoord.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

nogChoco schreef:Tiens, TorrentFreak zegt net het omgekeerde. Niet dat ze bij TF altijd de bal juist slaan (soms ver van, zelfs), maar HBVL's interpretatie heb ik vandaag toch nog niet gehoord.
Ik denk dat ze het bij de kranten wat verkeerd geinterpreteerd hebben. Ik dacht juist dat ze juist niet achter de downloaders zouden aanhollen. Maw, ze volgen het franse model niet.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

in de metro stond ook dat het niet zou worden afgesloten
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Lord Utopia schreef:
nogChoco schreef:Tiens, TorrentFreak zegt net het omgekeerde. Niet dat ze bij TF altijd de bal juist slaan (soms ver van, zelfs), maar HBVL's interpretatie heb ik vandaag toch nog niet gehoord.
Ik denk dat ze het bij de kranten wat verkeerd geinterpreteerd hebben. Ik dacht juist dat ze juist niet achter de downloaders zouden aanhollen. Maw, ze volgen het franse model niet.
Niet denken Lord Utopia. :wink: Je hebt gelijk.
IT Professional schreef:Zo zouden internetaanbieders (ISP’s) het surfgedrag van de klanten strikt moeten controleren. Als de klant herhaaldelijk illegale handelingen stelt – zoals het downloaden van illegale bestanden – zou hem zelfs de toegang tot het internet kunnen worden ontzegd.

Dat bewuste amendement heeft het in de stemming echter niet gehaald. Het enige wat er gebeurt, is dat ISP’s samen met de auteursrechtenorganisaties documentatie opstellen die verduidelijkt wat wettelijk is op het internet. De ISP’s zullen die info dan in het contract van de consument vermelden en later op regelmatige basis aan hun klanten bezorgen. Een zuiver informatieve maatregel dus, geen repressie.
Bron
Afbeelding
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Een stukje uit een email die ik kreeg van iemand die in juni in Parijs was voor de ICANN meetings:
Er is inderdaad in Frankrijk een hele hetse opgestart rond het HADOPI
wetsvoorstel. (...) Door lobbywerk is het gelukt een
aantal zaken af te houden, vooral amendement 138 van Trautmann en
Harbour 166 voor de geïnteresseerden. Er komen uiteraard nog acties om
er voor te zorgen dat het wetsvoorstel van Frankrijk gecounterd kan
worden. Vooral omdat dit voor bvb Sabam-Scarlet dossier wel eens
doorslaggevend zou kunnen worden.
Ook op de website van Ivo Belet (EVP) staat dat de amendementen NIET zijn aangenomen:
http://www.ivobelet.be/site/nieuws.php?id=526

Dit bericht is een totale kwakkel en de Userbase-crew zou er goed aan doen om het bericht van de frontpagina te halen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik dacht ook het omgekeerde begrepen te hebben...
Zal de titel wat aanpassen zodat je je eigen interpretatie moet maken :twisted:
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Code: Selecteer alles

Zoals we gisteren al schreven, wordt de illegale downloader geen opgejaagd wild dat zijn internettoegang kan verliezen. Ook zijn surfgedrag zal niet worden gemonitord. Het enige wat er gebeurt, is dat ISP’s informatie aan hun klanten gaan verstrekken over wat wettelijk is op het internet. 
staat er op zdnet
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik snap de straf niet, illegaal downloaden zou er niet voor mogen zorgen dat mensen sociaal uitgesloten worden, tegenwoordig is het internet net iets meer dan alleen maar een hebbedingetje, veel sollicitaties kunnen via het internet, het is schandalig dat men zoiets zelfs probeert.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Hoe controleert men wat legaal en illegaal is van de miljoenen internetlijnen in België ? Men kan vaak nog niet eens zien dat uw lijn niet werkt als ge er specifiek naar vraagt...