ADSL2fit service niet tevreden :(

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Tijden veranderen he ;)

Nu is echter niet vorig jaar, belgacom heeft steeds meer en meer werk he :p
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

A2F schreef:Upgrade/Downgrades worden NIET door "repair" uitgevoerd bij Belgacom maar moeten bij een andere "divisie" aanvragaagd worden... Timer daar is 72 uur, en die wordt door BGC ook letterlijk genomen. :-(



amai, 72 uur. ik ben der al 2 maand op aant wachten. en toen ook nog verschillende mails gestuurd. en als die 2 mbps wel werkt MOETEN ze mij daar maar eens opzetten. en vroeger werkte die 3.3 mbps ook niet goed maar toen had ik blijkbaar iets verkeerd aangesloten bij ons thuis en heb nu nog niet kunnen testen omdat ik sindsdien a2f heb. maarja, ik zal nog maar is 2 maand wachte zeker en hopen dat ik dan eindelijk is op 2 mbps zit :? :cry:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Ik denk dat die downgrade niet nodig is, z'n noise margin is 13db, dat is prima.
Bitrate Down 4096 kbps
Relative Capacity Down 75%
Noise Margin Down 13dB
Power Transmitted Down 13dB
Attenuation Down 46dB
Number of cells Down 9734

Er moet m.i. iets anders aan de hand zijn.
Gast

il woon niet ver van jou ! ik woon geldenaken of jodoigne voor de franstalig. Ik heb ook veel problemen met A2F

de sneilheid is echt traag

hier een test

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 282 kbit/s or 35 kbyte/s
- Upload speed : 296 kbit/s or 37 kbyte/s
Tue Jan 20 2004 at 05:09:49 UTC+0100

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 20 2004 om 05:11:51 UTC+0100)

Download : 29.3 KByte/sec
Upload : 49.9 KByte/sec
Connection : 87.0 Conn/min
Ping test Nederland : 47.0 ms

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 384 kbit/s or 48 kbyte/s
- Upload speed : 12 kbit/s or 2 kbyte/s
Mon Jan 12 2004 at 15:40:05 UTC+0100





il hoop dat het niet meer lang duurt !!

een maand geleden ging het perfect ! maar het heeft niet lang geduurt

sorry voor men vlaams...
Asgarth

A2F limburg heeft gelijk er is wat anders aan de hand, had donderdag gebeld naar de adsl2fit helpdesk en die kerel had belooft mij terug te bellen maar niks noppes.

Maandag schrijf ik aangetekende brief met in gebrekestelling, dan hebben ze een maand de tijd volgens contract en als het dan nog niet werkt dan kan ik het opzeggen.

Als het moet via de advocaat ...

Ik ben het beu de service trekt op geen kloten!!!
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Er is niks aan de hand... We wachten gewoon op de bevestiging van BGC dat de werken zijn uitgevoerd...
Simpeltje

Ik ben op deze thread gestoten, en vind de meeste reacties begrijpelijk, maar onverstaanbaar. Ik ben redelijk technisch onderlegd en heb een goede inzage in de verscheidene ADSL-netwerk in België. Ik begrijp dat de meeste mensen dit niet hebben, en afgaan op geruchten/hersenspinsels en gespuide gal van anderen. In ons landje zijn er 3 disparate ADSL-netwerken; Turbo-Line, BRUO en BROBA (II). Alle drie deze netwerken worden (on)rechtstreeks beheerd door Belgacom. Turbo-Line het klassieke eigen netwerk van Belgacom wordt stilaan een enkelspel voor het vroegere Skynet en een paar Diehards als de Tiscali-familie. Alle andere providers zoeken naar een andere oplossing. Deze oplossing bestaat in de door het BIPT aan Belgacom opgedrongen BRUO- en BROBA-overeenkomsten. Scarlet en Versatel hebben beiden een BRUO-overeenkomst afgesloten, welke hun de mogelijkheid geeft om centrales uit te rusten met hun eigen DSLAMs. Dit hebben ze ook in een beperkte mate gedaan (Scarlet +/- 70, Versatel +/- 50). Voor de aansluitingen op deze DSLAMs wil het zeggen dat, eens BGC de lijn erop overgedragen heeft, de provider (S of V) de configuratie van profielen, etc zelf kan uitvoeren, vandaar dat het via Scarlet mogelijk is om 8 mbit aan te bieden. De kostprijs aan Belgacom om deze apparatuur te mogen zetten, is echter zo hoog dat de verdere uitbouw van dit netwerk een stille dood sterft. De 'opvolger' van BRUO is BROBA (I en dan II), waarin de provider DSLAM-apparatuur van Belgacom afhuurt. Hierin schuilt echter het addertje, de afgehuurde apparatuur blijft nl in het beheer van Belgacom. En zij spelen hierin hun klassieke spelletje van uitstel, misconfiguratie en misinformatie. Om een voorbeeldje te geven. Ik weet uit goede bron dat de aanvraag voor de upgrades naar 512k upstream van WebVisie reeds een paar maanden geleden aan BGC doorgegeven zijn, en dat ze nu misschien de 2e week van februari deze zullen uitvoeren. Waarom niet vroeger? Omdat dit voor BGC in projecten moet gegoten worden, en ze de projecten sequentieel afwerken. Een ander voorbeeldje is dat er dit weekeinde bij Belgacom 70 man moet overwerken om de achterstand van de orders bij te werken die ze opgebouwd hebben in december. Hoe komt het dan dat sommige downgrades wel uitgevoerd worden? Heel eenvoudig omdat deze meestel te maken hebben met een acuut probleem bij een klant. Hiervoor moet de helpdesk van Scarlet via Provisioning (dus niet Repair) een aanvraag indienen om een profielswijziging uit te voeren. Belgacom-timer om dit uit te voeren is 72u, en raar maar waar is het gewoonlijk in het 72ste uur uitgevoerd.

Kunnen de mensen van WebVisie hier meer aan doen? Eigenlijk niet. Ik hoor met regelmaat en heb dit ook in correspondentie gezien hoe ze Scarlet meermaals het mes op de keel gezet hebben. Ik heb deze week zelfs een duplicaat van het schrijven gezien dat door een van de bazen van Scarlet aan BGC gericht is nav de druk die oa WebVisie uitgeöefend heeft.

En over die snelheid? Ik weet dat WebVisie maar 1 (lees goed) algemene connectie heeft naar het gehele ADSL-netwerk van Scarlet, dus zowel voor BRUO als BROBA, als Antwerpen, Gent, Brussel of Leuven. En dat als er ergens een snelheidsprobleem zou zitten bij ADSL2FIT of WebVisie het algemeen en voor iedereen zou zijn. Waaruit duidelijk blijkt dat als er ergens regionaal of lokaal een probleem is, kunnen ze het enkel aan Scarlet laten nazien en moeten zijn hun interconnectie met dat bepaald punt, met die bepaalde DSLAM wijzigen.

WebVisie heeft eigenlijk met Belgacom geen zaken, en mijn inziens zijn te vriendelijk en te informatief naar hun klanten toe. Op mijn vraag naar informatie is steeds met vriendelijkheid en correctheid behandeld en als ze enigszins de mogelijk hadden, hebben ze gepushd om het in orde te krijgen, en ja ik heb ook geduld moeten leren, maar zoals ze vroeger bij ons thuis al zegden, geduld is een schone zaak.

En over de helpdesk kan ik maar zeggen chapeau, ik ben er een paar keer binnengeweest en heb de telefoontjes gehoord dat die mensen daar krijgen... ik zou na het eerste half uur waarschijnlijk al geen goesting meer gehad hebben, en ik zou het zeker niet kunnen om dan altijd nog vriendelijk te blijven. Maar ja, dat ligt waarschijnlijk aan de aard van het beestje.

Over de aard van het beestje gesproken... Het is niet mijn gewoonte om te reageren op postings, sporadisch lees ik deze wel eens. En dan valt het me altijd op hoe de meeste mensen dit enkel gebruiken om af te breken en op te ruien, in plaats van te proberen mensen verder te helpen met raad. Als je zelf een probleem meegemaakt hebt, en je weet de oplossing of hoe je het probleem beter kunt vaststellen enzo, dan heeft iedereen er veel meer aan als je dat doorgeeft, dan dat je ligt te melken dat je dat ook meemaakte en dat het zolang geduurd heeft voor het in orde was.

Ik ben een eenvoudige jongen die graag met PC's en internet speelt en daarmee teken ik dan ook graag met,

Simpeltje.
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Echt héél mooi gezegt Simpeltje! :-D

Ook ik ben altijd vriendelijk behandeld geweest, webvisie hun helpdesk vind k een van de beste die er is :).

Mijn Snelheid :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jan 24 2004 om 13:51:24 UTC+0100)

Download : 226.7 KByte/sec
Upload : 9.4 KByte/sec
Connection : 330.0 Conn/min

Stijn
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Heel mooi gezegd inderdaad, nu is het te hopen dat de meesten de moeite zullen nemen om het te lezen en te snappen :|
Van sommige dingen weet ik wel niet of ze kloppen (omdat wij die details niet kennen), maar ik zie niet in waarom ze niet waar zouden zijn.

Trouwens Simpeltje, van mij mag je zeker nog veel posten, want kwaliteitposts zijn altijd welkom ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

awel uit die post haal ik dus echt uit dat BGC een K*t bedrijf is als het zo moeilijk doet. en ook wel stom dat alles zo een lange weg moet afdoen voor het probleem opgelost geraakt en dat BGC pokke traag is. had eerst ondanks wat hier allemaal gezegd geweest is toch nog mijn vrage over a2f of zij er toch niet voor iets tussen zouden zitten maar nu begrijp ik het. en idd de helpdesk van a2f is zeer goed. vriendelijk en proberen altijd wel een oplossing te zoeken (alleen spijtig dat het een dure nummer is). en de snelheid dat de reageren op mails is ook zeer snel. mercie voor de mooie lange post ;)
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

mooi verwoord simpeltje :)

A2F is zeker niet de boe-man hier!
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Metal die dure nummer lijkt mij vrij logisch :)

Denk als die gratis zou zijn de helpdesk misschien nog meer overspoeld zou worden. En als zo'n nummer betalend is dan ga je misschien eerst zelf even nadenken over wat er misschien fout kan zijn ipv stomweg te bellen en even de "hersenloze" uit te hangen.

Helpdesk van scarlet is idd op en top, heb nog nooit zo'n goede vriendelijke service gehad op een helpdesk.

Ook het project zelf zeer goed, natuurlijk nog wat kinderproblemen maar dat is overal, zeker als je iets nieuw probeerd te starten waar je als eerste het voorbeeld moet geven.

Nice work ! ;)

Sander
Asgarth

ter info, en nog zoveel keren, ook aan nukem, er word hier wel altijd verdacht veel verdedigd, terwijl mijn probleem nog altijd niet is opgelost.

En als ze zeggen van ik bel u terug dan verwacht ge dat tenminste toch uit klantenservice dat ze dat doen al was het maar om te zeggen van we hebben nagekeken en dat en dat is prob ...

Maar dat mag ik zelf niet verwachten blijkbaar. Ik ben misschien wel impulsief, maar ik wil gewoon dat het werkt, ik betaal tenslotte 5.000 ballen en ik mag eindeloos wachten op mijn product.

Ik denk dat als dat voorvalt bij jullie thuis, ge ook niet zo vrolijk meer gaat zijn.

En de bevestiging dat de werken uitgevoerd gaan zijn of niet gaat niks uitmaken, want zoals gezegd zelfs geen synchro op 512k/s, das wel niet echt normaal.

Maar dat wil blijkbaar niemand horen ofzo ...

Soms heb ik wel het gevoel alsof ik hier tegen een muur praat ofzo.

En zeg nu zelf als je dit leest, heb ik al een antwoord gekregen op de vragen die ik stel sommige wel, maar sommige krijg ik gewoon geen antwoord op en als je dit leest ga je niet zeggen dat ik ongelijk heb denk ik, maar das persoonlijke mening natuurlijk.

Alleen het is absoluut niet leuk om al 3 weken niet te kunnen surfen en dan nog te moeten horen dat ze er een ping pong spelleke van maken.

Klant is altijd koning en daarmee basta, koopt gij morgen een auto en die zou in orde moeten zijn en de motor is kapot na 2 dagen en ze willen die niet maken onder garantie, betaalt gij die nog gaat gij nog echt met heel veel vriendelijk volgende keer die verkoper aanspreken als die zegt, ik bel u zeker terug en hij laat niks meer horen?

Het is makkelijk te zeggen van ze breken hier alles af, maar tenslotte word ik niet echt geholpen.

Maar kheb ook zo het gevoel dat deze post zinloos was eigenlijk ...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik snap je best Asharth ... heb zelf 7 (ja, zeven) weken kunnen wachten op m'n aansluiting. En ra-ra-ra ... een antwoord krijgen was toen NOG moeilijker ... geen statuspagina, gaan userbase die alles te horen kreeg e.d. ... Ik heb dan uiteindelijk zelf eens naar BGC gebeld i.v.m. de status op die oplevering (wat mensen kennen op de dienst van de E. Jacqmainlaan in Brussel helpt dan wel :) ) en toen heeft het nog welgeteld 4 dagen geduurd voor ik m'n aansluiting had.

Het is en blijft spijtig dat je zo lang moet wachten en dat je weinig info krijgt van a2f (die ze al dan niet zelf hebben), maar zoals reeds zovele malen aangehaald was het ook bij mij de ouwe trouwe BGC die m'n lijn niet vrijgaf of omzette naar de synchro voor a2f.

A2F was wel zo vriendelijk om mij de eerste maand (waren slechts 2 weken) niet aan te rekenen, of dit bewust was of niet weet ik niet.

Grtz,

Sasuke-

PS: In ieder geval ben ik nog altijd overtuigd dat de service van A2F wanneer er echte problemen zijn beter moet kunnen. Zij zouden van zo'n problemen als u een prioritair moeten moeten maken, maar eerlijk gezegd valt 3 weken nog mee. Toen ik mijn eerste BGC adsl aanvroeg toen er enorm veel aanvragen waren duurde het ook 3 weken. En nu met Scarlet zijn de aanvragen bij BGC enorm gestegen ...
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht van BGC over de gevraagde profiel-aanpassing:

*** NOTES 26/01/2004 08:22:08 Action Type: Manager review
-----Original Message-----
From: @belgacom.be
Sent: maandag 26 januari 2004 8:22
To: @SCARLET
Subject: RE: FCI Profile change - XXX - C04XXX

Please note your request is executed
Regards
XXX
Account Telecom Consultant
Solution Design & Implementation
belgacom National Wholesale
Tel.: +32 2 XXX
GSM: +32 XXX
Fax: +32 XXX
E_mail: <[email protected]>
Visit us at <http://www.belgacom.be/carrier>
Gast

A2F da's wel mooi dat je da hier post maar eigelijk moet zo'n info naar de betreffende klanten van jullie en niet op dit forum
Info van jullie moet via jullie site gebeuren niet via dit forum
Niet al jullie klanten weten dat dit forum bestaat
Of de problemen jullie rechtstreekse fout zijn of nie laat ik in het midden
Gezaag daarvoor heeft echt geen zin meer
Ik spreek uit ervaring en wel volgende: van de providers die ik echt of klanten van mij heb gehad blijft Adls2Fit en ook Scarlet (vroeger Planet) diegenen die het minst hun klanten inlichten via de site als er problemen zijn
Dat leidt dan natuurlijk tot boze telefoontjes en teksten zoals hier in het forum
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

De post van het bericht was louter informatief. Gewoon maar om an te tonen dat er weldegelijk aan gewerkt wordt en dat de bottleneck, zoals reeds eerder gemeld, elders ligt :twisted:
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Asgarth schreef:ter info, en nog zoveel keren, ook aan nukem, er word hier wel altijd verdacht veel verdedigd, terwijl mijn probleem nog altijd niet is opgelost.
Wij kunnen die aard van problemen ook niet oplossen (wij zijn maar gewone mensen net als jij).
Je moet het ook van onze kant zien, A2F verteld ons altijd dat de schuld bij BGC ligt en kan daar altijd een mooi verhaal rond hangen, de dingen die ze zeggen worden uit andere richting ook bevestigd.. volgens mij is het dus wel waar dat BGC de boe man is.
In ieder geval heb je alle recht te klagen bij je provider, zij zijn het immers die het moeten oplossen. Toch vragen wij hier wat begrip te hebben voor A2F aangezien zij even goed het slachtoffer zijn...
Steunen is het inderdaad, verdacht steunen is het niet. Wij hebben die informatie en geven die jullie. Als wij de omgekeerde informatie hadden dat A2F de schuldige zou zijn en BGC zijn werk goed doet, dan zouden we dat hier ook zetten.. het is gewoon een kwestie van de problemen te situeren en de mensen wat meer informatie te geven.

En als ze zeggen van ik bel u terug dan verwacht ge dat tenminste toch uit klantenservice dat ze dat doen al was het maar om te zeggen van we hebben nagekeken en dat en dat is prob ...

100% mee eens, als er één ding is dat ik niet kan uitstaan is het dat mensen zich niet aan hun beloftes houden.

Maar dat mag ik zelf niet verwachten blijkbaar. Ik ben misschien wel impulsief, maar ik wil gewoon dat het werkt, ik betaal tenslotte 5.000 ballen en ik mag eindeloos wachten op mijn product.

Impulsief? Nee, ik vind het normaal dat iemand die maar niet krijgt waarvoor hij betaald zich daar kwaad in maakt.

Ik denk dat als dat voorvalt bij jullie thuis, ge ook niet zo vrolijk meer gaat zijn.

Daar mag je zeker van zijn ;)

En de bevestiging dat de werken uitgevoerd gaan zijn of niet gaat niks uitmaken, want zoals gezegd zelfs geen synchro op 512k/s, das wel niet echt normaal.

Maar dat wil blijkbaar niemand horen ofzo ...

Soms heb ik wel het gevoel alsof ik hier tegen een muur praat ofzo.

En zeg nu zelf als je dit leest, heb ik al een antwoord gekregen op de vragen die ik stel sommige wel, maar sommige krijg ik gewoon geen antwoord op en als je dit leest ga je niet zeggen dat ik ongelijk heb denk ik, maar das persoonlijke mening natuurlijk.

Alleen het is absoluut niet leuk om al 3 weken niet te kunnen surfen en dan nog te moeten horen dat ze er een ping pong spelleke van maken.

Klant is altijd koning en daarmee basta, koopt gij morgen een auto en die zou in orde moeten zijn en de motor is kapot na 2 dagen en ze willen die niet maken onder garantie, betaalt gij die nog gaat gij nog echt met heel veel vriendelijk volgende keer die verkoper aanspreken als die zegt, ik bel u zeker terug en hij laat niks meer horen?

Het is makkelijk te zeggen van ze breken hier alles af, maar tenslotte word ik niet echt geholpen.

Maar kheb ook zo het gevoel dat deze post zinloos was eigenlijk ...

Zinloos is zoiets nooit.
In ieder geval hoopt iedereen voor jou dat het zo snel mogelijk in orde wordt gebracht.
Trouwens, als ik hier rap de topic overloop denk ik begrepen te hebben dat je al 3 weken wacht op je aansluiting... ik denk dat je dan wel geen uitzondering bent, het zal dus wel in orde komen :) (ook al is 3 weken langer dan het zou mogen zijn :( ... maar ja het verhaal daarover staat hierboven al)
NuKeM
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Er gaan cellen over de lijn om 9:47u... Probleem zou dus effectief van de baan moeten zijn...
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

en wa zijn die cellen? of wa doen die want zoiets snap ik nie hoor. ben maar nen gewone mens hoor :wink:
Simpeltje

Aangezien ADSL gebaseerd is op ATM, en daar spreekt men over cellen, bij IP over packets. Kortweg wil dit zeggen dat men traffiek over je lijn heeft zien gaan. Dat wil niet zeggen dat je al on-line geweest bent, het kan zo perfect zijn dat je bvb met een foutieve user/pw werkt en je daardoor niet on-line kan. Op ATM-nivo zal men op dat ogenblik al wel cellen zien. Het wil wel zeggen dat je sync in orde is, of in orde geweest is, aangezien de synchronisatie nodig is om traffiek toe te laten.

Zoals steeds is het eenvoudig, als je het weet....

Groeten,

Simpeltje
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

astgart, ik heb zelf ook 4, ja 4 weken zonder synch gezeten, a2f zei mij altijd dat het de fout van bgc was, ik heb dan via de ombudsdiensttelecom een klacht ingediend en bgc is bereid mij een schade vergoeding te betalen, dus als ik jou was, zou ik dit ook doen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

En ik zit hier nog altijd te sukkelen met de snelheid ... vandaag is't weer in orde ... 9k/s ... zucht ... het is ook elke dag iets bij A2F ... Ik zal dan ook één van de eerste zijn die bij hen zal weggaan.
Hieromtrent had ik een vraag, er staat iets vermeld in de algemene voorwaarden dat je een boete moet betalen als je eerder je abo opzegt dan het verplichte jaar ... heeft er iemand info hierover ? Ik vind het eerlijk gezegd nogal straf ... ik heb nog niks anders dan miserie gehad met de snelheid ... het maakt me niet uit of het nu aan A2F, Scarlet of iemand anders ligt ... ze sturen je van het kastje naar de muur en terug ...
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

ik heb hier nu al 2 maand a2f en ik heb nog geen problemen gehad met de snelheid ...

heb altijd +- 200 tot 320 k/sec download en 50k/sec upload of meer...

Ik zou echter wel liever 400-450k/sec hebben dat eerder dichter ligt bij de 4Mbit waarvoor ik betaal.Maar die disconnect tijden zijn toch al weg tov skynet :) allez elke 300 uur ofzo is disconnect cava wel :)
Asgarth

Aan de mensen van adsl2fit, spijtig genoeg mogen er maybe cellen over de lijn gaan, maar er is nog altijd geen synchro :(

Ik heb zowel een thompson ethernet modem geprobeerd als een alcatel usb en een siemens wireless, allemaal zelfde resultaat, heb de splitters enzo nagekeken, die zijn ook ok ...

Dus eigenlijk sta ik nog op dezelfde status en dat vind ik niet zo leuk meer.

Ik denk echt wel dat er iets serieus anders aan de hand is.

AAARGGHHHHH!!!
Gast

Thx voor de tip aan de mod :p

Zal morgen eens gaan zagen persoonlijk aan de bureau van de ombudsman en is goed van mijn botten maken daar, misschien helpt dat iets, desnoods disable ik zijne pc in netwerk :p :lol:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Asgarth,
Wanneer je die Thomson gebruikt, gaat na een minuut of 2 het LineSync lampje constant branden? (tijdens de training knippert hij)?
Dat moet toch bij je eerder opgegeven signaal/ruisafstand ?
indien ja, staan je vpi, vci waarden op 8,35 (heeft m.i. niets met sync te maken.)? Neem aan dat je login en passw goed staan.
Asgarth

Hij zoekt niet eens naar de de lijn, er brand gewoon niks only power op de thompson, de waardes staan goed 8.35 heb gechecked, maar normaal als login pass niet juist is pinkt hij oranje groen, maar hier doet hij helemaal niks jammer genoeg :(

Zelfs met oude alcatal lan modem werkt hij niet daar knippert hij gewoon als bij no synchro, das nog zo ene waar ge zelf pppoe moet aanmaken in windows connections, als ge me beetje snapt :-)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Asgarth,
Voor zover ik ervaring heb met de Thomson, wanneer het signaal niet goed is blijft hij trainen, dwz probeert zich aan te passen aan de onbekende lijn.
Het LineSync lampje blijft knipperen. Wanneer je zegt dat alleen power brandt doet me dat vermoeden dat hij stuk is. Hier houdt mijn ervaring op.
Gelukkig hebben we op dit forum en zelfs in dit Topic iemand die er alles van weet zoals hij zelf te kennen geeft, dus,
Hallo Simpeltje!!
Asgarth

Mja zijn die andere twee modems die ik heb geprobeerd dan ook stuk?

Beetje verdacht he, ik neem modem morgen mee naar werk iig, dan weten wet het direct, maar zou me verbazen als ze allemaal kapot zijn, touwens als ik een lichee test doe morgen weet ik direct wat prob is en of hij iig op twee mbit staat op niet, thanks voor je reply iig.
Asgarth

Heb modem net op mijn werkt getest, daar werkt hij prima ...

Heb mail gestuurd naar de telecom ombudsdienst met mijn klacht erin, hopelijk komt er nu wat vooruitgang in ...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Asgarth,
Ben toch benieuwd wat de technische (?) oorzaak is van het probleem.
Hou ons op de hoogte! Succes!
Gastje :)

Hehe, khad ook een Thomson en die wou ook ni syncen ;)
Achteraf beseft dat het de 510i was en die is gebouwd voor een ISDN lijn :|
BTW: A2F, al nieuws over het 2mbps probleem ? Kzou graag terug aan 4mbps surfen ;)

Greetz
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

ik denk eigenlijk dat er nooit echt verbetering gaat komen...
Ik denk dat je nooit echt meer als 2400Kbit gaat halen :cry: :?
Gastje

Dat hangt van A2F af, als "ze" het opgelost krijgen dan haal je wel snelheden van 3300kbps (Als ze er wa vaart achter zetten).
Kvraag me af of da capaciteitsprobleem bij scarlet of bgc ligt. (in het balleke over en weer slagen zijn ze in Belgie wel goe ;))
Optimistisch blijven he ;)

Greetz
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Gastje schreef:Dat hangt van A2F af, als "ze" het opgelost krijgen dan haal je wel snelheden van 3300kbps


Ik kom van snelheden van 800K/s ... dus zelfs als het naar 3.3Mbps is het bedroevend traag :roll:

Aah ... the good old days ...
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

haalde jij 800k/sec op die 8Mbit abbo's van a2f???

waar woon je?
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

misterjo, ik kan dat beamen, ik heb C-Phest werkelijk die snelheden zien halen, vandaar dat ik toen ook meteen een a2f 8Mbit abo besteld heb.

Spijtig genoeg ben ik aangsloten geweest begin oktober en heb ik dus nooit van die speed kunnen genieten.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Hmmz das wel dom voor u :eek:

Misschien moeten we onszelf is tegoei informeren bij a2f wanneer die problemen nu daadwerkelijk zijn opgelost ... :evil:
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

misterjo schreef:
Misschien moeten we onszelf is tegoei informeren bij a2f wanneer die problemen nu daadwerkelijk zijn opgelost ... :evil:


Inderdaad :) het duurt eigenlijk al enorm lang nu :p
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”