Eens met r2504.
Ik ken de Fritzbox niet maar wel een verglijkbaar modem, de speedtouch 716.
Is het probleem er ook wanneer je je pstn ingang op het modem losneemt (wel de asdl ingang laten zitten ) en dan alleen voip gesprek voert?
Welke voip-provider?
- GeertAki
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Ik heb eens even gekeken en de Fritzbox heeft zo'n speciale Y-kabel, waarvan de twee benen van de Y aan de splitters hangen (1 voor ADSL-signaal en 1 voor telefonie) De andere kant is een ethernet-fiche die in de modem komt.
Ik heb al eens naast mijn pc gezeten terwijl ik aan het voipen was om mijn SNR e.d. in de gaten te houden tijdens het gesprek, maar uiteraard viel op die moment de verbinding niet uit en zag ik dus geen schommelingen.
Binnenkort ga ik dat nog eens proberen en op dat moment zal ik dus bovenvermelde "testen" uitvoeren: de telefoonfiche van de Y-kabel loskoppelen en als dat niet werkt, bellen via de voip-software van voipcheap ipv via de vaste telefoon die op de Fritz!box is aangesloten.
Als die oplossingen geen uitval geven, ga ik eens met een ander telefoontoestel proberen (bijvoorbeeld een draagbaar toestel van mijn ouders lenen) of eens alle settings van die telefoon-in-/uitgang in de Fritz!box proberen verzetten.
Ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb al eens naast mijn pc gezeten terwijl ik aan het voipen was om mijn SNR e.d. in de gaten te houden tijdens het gesprek, maar uiteraard viel op die moment de verbinding niet uit en zag ik dus geen schommelingen.
Binnenkort ga ik dat nog eens proberen en op dat moment zal ik dus bovenvermelde "testen" uitvoeren: de telefoonfiche van de Y-kabel loskoppelen en als dat niet werkt, bellen via de voip-software van voipcheap ipv via de vaste telefoon die op de Fritz!box is aangesloten.
Als die oplossingen geen uitval geven, ga ik eens met een ander telefoontoestel proberen (bijvoorbeeld een draagbaar toestel van mijn ouders lenen) of eens alle settings van die telefoon-in-/uitgang in de Fritz!box proberen verzetten.
Ik houd jullie op de hoogte.
ben ook eens aan het rondzien voor VOIP..
als k het goed voorheb gebruik ik best:
1) SMSDISCOUNT voor te bellen
-VAST
Belgium (Landline) SuperDeal! FREE* FREE*
Belgium (Landline) 0.010 0.012
-MOBIEL
Belgium (Mobile) 0.100 0.119
-SMS
Belgium 0.030 0.036
--> FREEdays = 120d
2) VOIPCHEAP voor SMS
-VAST
Belgium (Landline) SuperDeal! FREE* FREE*
Belgium (Landline) 0.010 0.012
-MOBIEL
Belgium (Mobile) 0.120 0.143
-SMS
Belgium FREE FREE
--> FREEdays = 120d, daarna SMS aan 0.050.., al vind ik het SMS-aanbod bij voipcheap nogal vaag, zeker wanneer die default rate van 0,05 euro in beeld komt, weet iemand hoe dat juist zit?
voipbuster, nonoh (blijkbaar idd zelfde koepel van bedrijven) zijn allemaal duurder voor te bellen naar GSM, van 0.105 tot 0.2 EUR/min... SMS rates bij hen van 0.03 tot 0.05 EUR..
als k het goed voorheb gebruik ik best:
1) SMSDISCOUNT voor te bellen
-VAST
Belgium (Landline) SuperDeal! FREE* FREE*
Belgium (Landline) 0.010 0.012
-MOBIEL
Belgium (Mobile) 0.100 0.119
-SMS
Belgium 0.030 0.036
--> FREEdays = 120d
2) VOIPCHEAP voor SMS
-VAST
Belgium (Landline) SuperDeal! FREE* FREE*
Belgium (Landline) 0.010 0.012
-MOBIEL
Belgium (Mobile) 0.120 0.143
-SMS
Belgium FREE FREE
--> FREEdays = 120d, daarna SMS aan 0.050.., al vind ik het SMS-aanbod bij voipcheap nogal vaag, zeker wanneer die default rate van 0,05 euro in beeld komt, weet iemand hoe dat juist zit?
voipbuster, nonoh (blijkbaar idd zelfde koepel van bedrijven) zijn allemaal duurder voor te bellen naar GSM, van 0.105 tot 0.2 EUR/min... SMS rates bij hen van 0.03 tot 0.05 EUR..
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
VOIPcheap is 30 dagen freedays en dan is sms gratis. Daarna is 4 of 5 cent per bericht, dacht ik. Maar tzou wel kunnen dat het aantal gratis berichten in freedays beperkt is per week.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
^^ ah, k dacht da 90d was bij voipcheap... en de normale tarieven voor sms na freedays vind ik niet terug buiten zoiets als 'vanaf 0.05euro...' (staat bij de normale tarieven voor vaste nummers, http://www.voipcheap.com/en/freetrial.html (omzetten naar EUR)
- Fustigateur
- Pro Member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49
Ben overgeschakeld van Skype naar VoipBuster. En dik tevreden. Skype is ondertussen in vergelijking met andere VOIP's bijzonder duur geworden, en de lijn is slecht. Er zit storing op. Heb je niet bij VoipBuster.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Zeer tevreden van weepee voip hier. Je kan er ook goedkoop een publiek nummer laten aan koppelen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wel enorm duur... ben je beter af met 3StarsNet.Avenger 2.0 schreef:Zeer tevreden van weepee voip hier. Je kan er ook goedkoop een publiek nummer laten aan koppelen.
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
- Locatie: Kapelle op den Bos
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
ik heb gisteren met mijn mobiel wat belkrediet opgeladen. Ik krijg 120 freedays i p v 36 !! voipcheap voor wat een belachelijk bedrag !!SVDE schreef:^^ ah, k dacht da 90d was bij voipcheap... en de normale tarieven voor sms na freedays vind ik niet terug buiten zoiets als 'vanaf 0.05euro...' :???: (staat bij de normale tarieven voor vaste nummers, http://www.voipcheap.com/en/freetrial.html (omzetten naar EUR)
ziehier
- Bijlagen
-
- FREEDAYS.png
- (595 Bytes) 1507 keer gedownload
-
- VoipCheapCom.png
- (8.56 KiB) 1508 keer gedownload
- GeertAki
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Met de heraanleg van onze straat heeft men blijkbaar iets geraakt. We hebben vermoedelijk een tweetal weken zonder vaste lijn gezeten. Als men ons probeerde bellen op de vaste lijn, was het voor de beller alsof onze telefoon rinkelde. Bij ons gebeurde er niets. Fritz!box registreerde geen inkomende oproep en er was ook geen belsignaal.
We hebben dit niet gemerkt, omdat we wel nog internet hadden en we via de fritzbox dus via voip bellen.
Toen we dit probleem door hadden hebben we geprobeerd om telefoon rechtstreeks aan te sluiten en de fritzbox even te verwijderen, maar er kwam geen kiestoon op de lijn en naar ons bellen resulteerde in hetzelfde als met de fritzbox.
Naar de dienst storingen gebeld en voor zover ze konden zien, was er geen probleem. Gevolg: vandaag is de technieker langsgeweest en heeft wat liggen onderzoeken. Bij de vernieuwing van onze kabel in de straat, hebben ze blijkbaar twee kabels getrokken. De ene zou echt slecht zijn en de andere was nog goed. Hij heeft ons nu op de goede aangesloten en alles is terug in orde.
Hij heeft eveneens het "bakske aan de muur" vervangen, want dat was verouderd.
Nieuwe waarden (down/up):
SNR 13/16
Attenuation: 28/15
Ik moet zeggen dat ik sinds mijn vorige post van begin april en deze zeer weinig (tot geen) last gehad heb van disconnects tijdens het voipen. Ik denk dus dat de nieuwe kabel van belgacom het probleem zo goed als volledig oplost.
ps: Krijgen we nu een factuur van Belgacom omdat ze een kabel moesten komen fixen die de straatwerkers hebben kapot gekregen en omdat ze een nieuw bakske hebben gehangen? Of zit die dienst inbegrepen in het abo-geld van de vaste lijn?
We hebben dit niet gemerkt, omdat we wel nog internet hadden en we via de fritzbox dus via voip bellen.
Toen we dit probleem door hadden hebben we geprobeerd om telefoon rechtstreeks aan te sluiten en de fritzbox even te verwijderen, maar er kwam geen kiestoon op de lijn en naar ons bellen resulteerde in hetzelfde als met de fritzbox.
Naar de dienst storingen gebeld en voor zover ze konden zien, was er geen probleem. Gevolg: vandaag is de technieker langsgeweest en heeft wat liggen onderzoeken. Bij de vernieuwing van onze kabel in de straat, hebben ze blijkbaar twee kabels getrokken. De ene zou echt slecht zijn en de andere was nog goed. Hij heeft ons nu op de goede aangesloten en alles is terug in orde.
Hij heeft eveneens het "bakske aan de muur" vervangen, want dat was verouderd.
Nieuwe waarden (down/up):
SNR 13/16
Attenuation: 28/15
Ik moet zeggen dat ik sinds mijn vorige post van begin april en deze zeer weinig (tot geen) last gehad heb van disconnects tijdens het voipen. Ik denk dus dat de nieuwe kabel van belgacom het probleem zo goed als volledig oplost.
ps: Krijgen we nu een factuur van Belgacom omdat ze een kabel moesten komen fixen die de straatwerkers hebben kapot gekregen en omdat ze een nieuw bakske hebben gehangen? Of zit die dienst inbegrepen in het abo-geld van de vaste lijn?
De laatste tijd zijn er toch heel wat problemen met de Betamax clonen. Slechte kwaliteit, echo, geen verbinding, enz. Ook Voip central heeft dergelijke problemen en de administratie loopt niet vlot. Wie heeft er goede ervaringen met SIP providers? prijs/kwaliteit. Bij voorkeur SIP providers die niet verbonden zijn aan een ADSL verbinding (Dommel, scarlet,...)
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Je had natuurlijk ook dit topic even kunnen doorbladeren (of andere topics over dit onderwerp), maar goed.
Naast de overbekende Betamax-klonen en Skype heb je ook 'nationale' diensten als:
3starsnet
weepee VOIP
BTW, ik weet niet waar je de 'problemen' bij Betamax-klonen vandaan haalt. Hier draait alles op rolletjes...
Naast de overbekende Betamax-klonen en Skype heb je ook 'nationale' diensten als:
3starsnet
weepee VOIP
BTW, ik weet niet waar je de 'problemen' bij Betamax-klonen vandaan haalt. Hier draait alles op rolletjes...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Al ons uitgaande telefoonverkeer, dat is aardig wat en meestal buitenland, gaat nu al jaren via voipbuster en voipstunt.woelrat schreef:De laatste tijd zijn er toch heel wat problemen met de Betamax clonen. Slechte kwaliteit, echo, geen verbinding, enz. ......
De kwaliteit en betrouwbaarheid is als vanouds uitstekend, niet slechter dan via Belgacom.
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik bel momenteel met smsdiscount en ervaar de laatste tijd toch ook problemen. Echo, vertraging, slechte kwaliteit van het gesprek. Maar enkel naar vaste nummers. Naar gsm geen enkel probleem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
is mij deze en vorige week ook opgevallen dat de betamax clonen een probleem hebben met de geluidskwaliteit. Flarden van het gesprek die ontbreken, echo...
- Fustigateur
- Pro Member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49
Yep, kan ik alleen maar bevestigen, de laatste weken bijzonder slechte kwaliteit. Echo, wegvallende stukken in het gesprek, slecht klank, ... pfff
Ik heb vandaag zoiets kunnen oplossen bij 3starsnet.alfadude schreef:Oké, bedankt voor de tip.Edward Valckx schreef:Ik stel voor dat je het bewuste nummer eens doorgeeft aan de helpdesk van 3starsnet. Een tijdje geleden had ik ook zo'n probleem met een Versatel klant, en toen hebben ze een fout in hun routing tabellen gecorrigeerd, waarna het wel ging...
Wij konden onze eigen gsm-nummers niet bellen.
We zijn nog maar enkele maanden geleden veranderd van operator, en onze nieuwe operator had onze nummers nog niet doorgegeven in een lijst die de voip-operator blijkbaar nodig heeft.
Bij 3starsnet volstaat het om gewoon een mailtje te sturen naar de support, met vermelding van de gsm-nummers waarop het niet lukt om hen te bellen.
Na een goed uurtje werd het door 3starsnet in orde gebracht, en kon ik bellen op die nummers.
Zie ook deze thread (vanaf vrij. 26/9):
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20785
Hint: op onderstaande url kom je te weten bij welke operator een bep. nummer hoort (werkt ook voor vaste nummers):
http://www.crdc.be
Ik vermoed dus dat onze gsm-nummers niet bij die lijst bekend waren. Sinds m'n mail van vanmorgen dus wel.
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb de thread doorlopen en een aantal providers gescreent.
Ik kom op volgende providers:
3starsnet
weepee VOIP
Die een vaste lijn kunnen vervangen met behoud van nummer.
Maar geen van beide laat gratis bellen naar vaste nummers toe zoals momenteel mijn dommel als hij werkt ...
Iemand die hiervoor een voorstel kan doen.
Bellen naar vaste lijnen gratis + behoud huidige nummer.
Ik kom op volgende providers:
3starsnet
weepee VOIP
Die een vaste lijn kunnen vervangen met behoud van nummer.
Maar geen van beide laat gratis bellen naar vaste nummers toe zoals momenteel mijn dommel als hij werkt ...
Iemand die hiervoor een voorstel kan doen.
Bellen naar vaste lijnen gratis + behoud huidige nummer.