DXadsl 12mbit

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
adsl2be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2008, 00:40

Ja weet je ... als Belgacom effectief deze normen hanteert, is DX geen blaam te verwijten. Ik kan (enkel uit commercieel standpunt) Belgacom begrijpen dat zij andere providers een hak willen zetten daar quota in stellen. Maar technisch gezien vind ik het een enorme blamage van Belgacom dat zij alternatieve klanten in de koude laten staan wegens hun enorme ego :)
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Is er eigenlijk ook een ADSL2 netwerk? Dit is toch ADSL2+ gecapt op 12mbps of heb ik het mis? Via email zei een medewerker dat dit beschikbaar was (theoretisch 9mbps). (Zie vorige pagina voor de volledige email)
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Lap, nu weet ik het ook niet meer:

Geachte klant,

De overschakeling naar ADSL2 blijkt helaas niet mogelijk te zijn op uw lijn.
Belgacom hanteert hiervoor zeer strenge toelatingsnormen t.o.v. de afstand
tot de centrale en de signaalwaarden op uw koperpaar

We hopen dat ADSL2+ snel beschikbaar wordt in uw regio, maar we kunnen hier
momenteel nog geen termijn op zetten gezien de uitbreidingen ook in deze
door Belgacom (beheerder van het fysieke netwerk) bepaalt worden




Ik zit hier notabene op 1964m van de centrale. Dat ruikt hier naar serieuze concurrentievervalsing. Ik heb hieromtrent al wat info opgevraagd, even afwachten dus.
Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Hopelijk is het waar van die "ADSL2(+)"! Dan kan ik 9mbps krijgen :P
Tallica
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 sep 2008, 15:34
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook de omschakeling naar ADSL2 aangevraagd en hier geen probleem tot nu toe.
Via mail (van fulldsl) ook al de bevestiging gekregen..

Uw lijn zal op 16 september overgezet worden naar het adsl2 netwerk (12mbps)


Ik woon op 1596m van de centrale..
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Blijkbaar verteld Belgacom aan de alternatieven dat het gaat over ADSL2 en niet over ADSL2+. Misschien is dit wel zo? Of verwarren de alternatieven zich? Ik snap het alleszins niet meer hoor..
faster
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 dec 2007, 12:09

Special_K schreef:Lap, nu weet ik het ook niet meer:

Geachte klant,

De overschakeling naar ADSL2 blijkt helaas niet mogelijk te zijn op uw lijn.
Belgacom hanteert hiervoor zeer strenge toelatingsnormen t.o.v. de afstand
tot de centrale en de signaalwaarden op uw koperpaar

We hopen dat ADSL2+ snel beschikbaar wordt in uw regio, maar we kunnen hier
momenteel nog geen termijn op zetten gezien de uitbreidingen ook in deze
door Belgacom (beheerder van het fysieke netwerk) bepaalt worden




Ik zit hier notabene op 1964m van de centrale. Dat ruikt hier naar serieuze concurrentievervalsing. Ik heb hieromtrent al wat info opgevraagd, even afwachten dus.



ik zit op 2300 meter , dxadsl zei dat het geen probleem was , na een week krijg ik een mail dat ik geweigerd ben door belgacom
heb plannen om binnen 2 maanden terug over te stappen naar telenet
zit voor de moment terug met snelheidsproblemen , dat gezever van die snelheden en adsl2 , betaal liever paar euros meer voor een stabiele lijn
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Idem dito hier, vorige week was het voor dxADSL een kwestie van dagen alvorens de verhoging hier een feit ging worden.
Afbeelding
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Special_K schreef:Idem dito hier, vorige week was het voor dxADSL een kwestie van dagen alvorens de verhoging hier een feit ging worden.


Belgacom zal wel op het gaspedaal moeten gaan staan.
Telenet shakes houdt belgacom scherp, er zal ( hoop ik ) snel werk gemaakt worden van het adsl2+ uitrol
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

hmm dat is minder goed nieuws. Waarom schakelen ze hun eigen klanten en die van Dommel dan wel om? Sommigen halen ook niet de volledige 12mbit maar vb 9mbit. Ik denk dat velen daar ook tevreden mee zijn.

Dus als ik het goed begrijp dan hebben jullie 12mbit aangevraagd, eerst was het geen probleem en dan kregen jullie het bericht dat jullie op 6mbit bleven?

Bij mijn aanvraag zei men dat ik de volle 12mbit ga krijgen en aangezien ik dicht genoeg zit zou het ook echt de volle snelheid zijn.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Net mijn login gegevens ontvangen, de 17e word ik op 12Mbit gezet. Momenteel kan ik wel al inloggen op mijn huidige 6Mbit.

Your DOWNLOAD Speed:
5151 kbps or 644 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
523 kbps or 65 KB/sec

Dat ziet er toch al goed uit. Ik zit op 890 meter van de centrale dus denk dat ik wel 12Mbit zal krijgen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

KK schreef:Net mijn login gegevens ontvangen, de 17e word ik op 12Mbit gezet. Momenteel kan ik wel al inloggen op mijn huidige 6Mbit.

Your DOWNLOAD Speed:
5151 kbps or 644 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
523 kbps or 65 KB/sec

Dat ziet er toch al goed uit. Ik zit op 890 meter van de centrale dus denk dat ik wel 12Mbit zal krijgen.

waarom had je niet gewoon 24 mbit aangevraagd? Had je veel betere snelheiden kunnen halen
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

faster schreef:
Special_K schreef:Ik zit hier notabene op 1964m van de centrale. Dat ruikt hier naar serieuze concurrentievervalsing. Ik heb hieromtrent al wat info opgevraagd, even afwachten dus.



ik zit op 2300 meter , dxadsl zei dat het geen probleem was , na een week krijg ik een mail dat ik geweigerd ben door belgacom
heb plannen om binnen 2 maanden terug over te stappen naar telenet
zit voor de moment terug met snelheidsproblemen , dat gezever van die snelheden en adsl2 , betaal liever paar euros meer voor een stabiele lijn


Ik zit op +-4000M op Dommel Cityconnect en ik heb een stabiele lijn die synct op +-2.5Mbit
BGC zou beter iedereen onder de 3KM gewoon kunnen aansluiten op ADSL2+. Er zit gvd een snelheidsnegotiatie in het protocol dus je synct automatisch op de best mogelijke snelheid voor je afstand.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

helpdesk dxadsl schreef:ADSL2+ is inderdaad nog niet mogelijk. ADSL2 echter wel, u komt hiervoor
ADSL2+ ook
in aanmerking.
De downloadsnelheid zou dan 9mbps bedragen.

We hopen dat ADSL2+ snel beschikbaar wordt in uw regio, maar we kunnen hier momenteel nog geen termijn op zetten gezien de uitbreidingen ook in deze door Belgacom (beheerder van het fysieke netwerk) bepaalt worden.


Is letterlijke copy-paste. Rare zinsconstructie :lol: Wel verwarrend :?
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

liger schreef:waarom had je niet gewoon 24 mbit aangevraagd? Had je veel betere snelheiden kunnen halen

Dat is hier helaas nog niet beschikbaar, dus voorlopig moet ik me tevreden stellen met 12 Mbit.

Edit: Ben ik trouwens de enige bij wie Minimeter (Firefox extensie) een error geeft bij dxADSL? ISP Monitor blijkt ook niet te werken, die blijft gewoon op 0 staan.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

BGC blijkt inderdaad strenge normen op te leggen en baseert zich eigenlijk vooral op het getal dat de signaalverzwakking op uw koperpaar aanduidt.
Dit getal wordt door hen bepaald naargelang de fysische kenmerken van dit koperpaar, o.a. het type van de kabel, diameter, frequentie en lengte.
In praktijk willen ze enkel en alleen nog klanten met een att onder de 2.5 aansluiten.
Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Special_K schreef:In praktijk willen ze enkel en alleen nog klanten met een att onder de 2.5 aansluiten.


Bedoel je 25db? Zo ja: dan kom ik (normaal) in aanmerking :-D

Code: Selecteer alles

Noise Margin (Up | Down)
24 dB | 22 dB
Attenuation (Up | Down)
22 dB | 21 dB


Dommel heeft mij weten te vertellen dat ik op 2203 meter van de centrale zit. Klopt precies wel met de Attenuation.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

dean3009 schreef:Bedoel je 25db? Zo ja: dan kom ik (normaal) in aanmerking :-D

Code: Selecteer alles

Noise Margin (Up | Down)
24 dB | 22 dB
Attenuation (Up | Down)
22 dB | 21 dB



Normaal kom jij in aanmerking voor een 9 Mbps aansluiting, enkel voor waarden onder att 1.5 (± 15 dB) willen ze blijkbaar 12 Mbps geven.
Ik kan er helemaal achter fluiten want ik zit er net boven ondanks het feit dat ik bijna 300m dichter bij de centrale zit dan jij.

Code: Selecteer alles

Downstream Line Attenuation:  27
Upstream Line Attenuation:  26
Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Dan heb ik blijkbaar geluk:

Code: Selecteer alles

Attenuation (Upstream)    7.0 db
Attenuation (Downstream)    14.0 db
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Special_K schreef:Ik kan er helemaal achter fluiten want ik zit er net boven ondanks het feit dat ik bijna 300m dichter bij de centrale zit dan jij.

Code: Selecteer alles

Downstream Line Attenuation:  27
Upstream Line Attenuation:  26


Waarschijnlijk is de kabel in je straat van slechte kwaliteit. Hopelijk haal ik de 9Mbps dan wel, en geen 7mbps zoals ik al heb gezien. Zal waarschijnlijk wel zo zijn met de 10% ATM overhead :x

KK schreef:Dan heb ik blijkbaar geluk:

Code: Selecteer alles

Attenuation (Upstream)    7.0 db
Attenuation (Downstream)    14.0 db


Raar dat je Downstream Attenuation dubbel zo hoog ligt dan je Upstream. Bij mij is het juist wat lager.
Laatst gewijzigd door dean3009 op 11 sep 2008, 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

KK schreef:Ik zit op 890 meter van de centrale dus denk dat ik wel 12Mbit zal krijgen.

KK schreef:Dan heb ik blijkbaar geluk:

Code: Selecteer alles

Attenuation (Upstream)    7.0 db
Attenuation (Downstream)    14.0 db

Ja inderdaad. Vermits jij op nog geen km van de centrale zit geeft het aan hoe streng de normen van BGC wel zijn. Het is duidelijk dat BGC alle argumenten uitput om klanten van alternatieve providers te jennen :evil:
Afbeelding
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Special_K schreef:
Normaal kom jij in aanmerking voor een 9 Mbps aansluiting, enkel voor waarden onder att 1.5 (± 15 dB) willen ze blijkbaar 12 Mbps geven.


Ik had begrepen dat het 2.5 was? wij komen in ieder geval in aanmerking met 2.0. 1600m centrale
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Wat zijn je lijnwaarden? Zoals ik al aangaf is niet alleen de afstand bepalend.
Afbeelding
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Special_K schreef:Wat zijn je lijnwaarden? Zoals ik al aangaf is niet alleen de afstand bepalend.


Hoe kan je weten of belgacom hun netwerk klaar is voor ADSL2+ ?
De line attenuation waarde haal ik wel uit de modem, maar daarom ben je
nog niet aansluitbaar
copy paste, huidige gegevns

Downstream Rate: 6144 Kbps
Upstream Rate: 640 Kbps
Downstream Margin: 28 db
Upstream Margin: 18 db
Downstream Line Attenuation: 15
Upstream Line Attenuation: 7
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

In jouw geval denk ik dat je net binnen de 12 Mbps specs valt, vermoedelijk zit je ook niet meer dan een dikke km van de centrale. heb je hier gegevens van?
Afbeelding
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Special_K schreef:In jouw geval denk ik dat je net binnen de 12 Mbps specs valt, vermoedelijk zit je ook niet meer dan een dikke km van de centrale. heb je hier gegevens van?


juist, volgens edpnet is dit 975m
Gebruikersavatar
JimmyJump
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008, 09:12
Locatie: Antwerpen

fluppie schreef:Ik geloof dat Dxadsl eigelijk het Scarlet netwerk gebruikt.
Er moeten op de helpdesk wel een aantal personen werken(goed opgeleid,met kennis van zaken)want er zijn hier nog nooit klachten geweest daarover(veel lovende woorden ja).
Ik denk dat er goed nagedacht is over de percentage klanten/helpdesk personeel (aantallen)de klanten die bellen moeten immers nooit te lang wachten.


Enigerwijs off-topic, maar toch interessant om weten: dxADSL zit in Antwerpen (Belcrownlaan in Deurne) in de bureau's van Full-Telecom. Merkwaardig is wel dat er buiten totaal geen aanwijzingen zijn dat dxADSL op hetzelfde adres zit, net zoals er binnen in het gebouw geen aanwijzingrn zijn. De toegang tot de burelen (op slot met slip voor magnetische badge, maar met deurbel) vermeldt ook alleen "Full-Telecom".

Ik ben er vanmorgen geweest om mijn contract (aanvraag voor een "Plus" abo) af te geven.

Er waren in totaal 7 mensen aanwezig: 3 voor de administratie en 4 voor de helpdesk. Sympathieke bende, alleen is het allemaal nogal "undercover"... De mevrouw van Full-Telecom" die opendeed scheen eerst niet goed te weten over wat ik het had, toen ik naar dxADSL vroeg, maar haar geheugen keerde stante-pede terug toen ze het uitgeprinte contract in mijn knuist zag.

JJ
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Enigerwijs off-topic, maar toch interessant om weten: dxADSL zit in Antwerpen (Belcrownlaan in Deurne) in de bureau's van Full-Telecom.
JJ[/quote]




dxADSL is een eenmanszaak en deze is niet gevestigd in Antwerpen.
Maar, vermoedelijk ( net zoals vitaya ) doorverkoop van abbo fulltelecom.[/quote]
Duckwhisperer
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mar 2008, 17:37

Mijn ma belt mij zojuist.
Dxadsl had gebeld om te zeggen dat we te ver zitten van de centrale en het niet mogelijk is om het Home abo aan ons te leveren.

Volgens een eerdere test door een BGC medewerker op Tik zou ik op 1053m van de centrale zitten.

BGC screwed me in the butt -.-
Gebruikersavatar
JimmyJump
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008, 09:12
Locatie: Antwerpen

dejean schreef:Enigerwijs off-topic, maar toch interessant om weten: dxADSL zit in Antwerpen (Belcrownlaan in Deurne) in de bureau's van Full-Telecom.
JJ




dxADSL is een eenmanszaak en deze is niet gevestigd in Antwerpen.
Maar, vermoedelijk ( net zoals vitaya ) doorverkoop van abbo fulltelecom.


Eénmanszaak of niet, ik zei dat ik er persoonlijk geweest ben, vandaag 15 September 2008. De administrative zetel van dxADSL (waar de nieuwe contracten worden behandeld) is in Antwerpen-Deurne in de Belcrownlaan. Alleen blijkt het adres krék hetzelfde te zijn als dat van Full-Telecom...

Trouwens, de reden waarom ik naar Deurne ben geweest is omdat, wanneer men een contract opstuurt naar Harelbeke, dit sowieso naar Antwerpen wordt doorgestuurd voor verdere afhandeling.


JJ
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

JimmyJump schreef:Eénmanszaak of niet, ik zei dat ik er persoonlijk geweest ben, vandaag 15 September 2008. De administrative zetel van dxADSL (waar de nieuwe contracten worden behandeld) is in Antwerpen-Deurne in de Belcrownlaan. Alleen blijkt het adres krék hetzelfde te zijn als dat van Full-Telecom...


Dude, DX ADSL is gewoon een reseller van Full Telecom. Full Telecom verzorgt de DSL verbindingen, de administratie en de helpdesk. That's it.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

lithion schreef:
JimmyJump schreef:Eénmanszaak of niet, ik zei dat ik er persoonlijk geweest ben, vandaag 15 September 2008. De administrative zetel van dxADSL (waar de nieuwe contracten worden behandeld) is in Antwerpen-Deurne in de Belcrownlaan. Alleen blijkt het adres krék hetzelfde te zijn als dat van Full-Telecom...


Dude, DX ADSL is gewoon een reseller van Full Telecom. Full Telecom verzorgt de DSL verbindingen, de administratie en de helpdesk. That's it.


ook de 12Mbit ADSL2+ breedband ? Ik twijfel sterk.

ADSL20 = 100% fulltelecom en biedt ook (nog) geen 12Mbit aan.
logisch als je weet dat deze dan weer 100% signpost is en
signpost euh ...... 100% scarlet zeker ??
Gebruikersavatar
JimmyJump
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008, 09:12
Locatie: Antwerpen

lithion schreef:
JimmyJump schreef:Eénmanszaak of niet, ik zei dat ik er persoonlijk geweest ben, vandaag 15 September 2008. De administrative zetel van dxADSL (waar de nieuwe contracten worden behandeld) is in Antwerpen-Deurne in de Belcrownlaan. Alleen blijkt het adres krék hetzelfde te zijn als dat van Full-Telecom...


Dude, DX ADSL is gewoon een reseller van Full Telecom. Full Telecom verzorgt de DSL verbindingen, de administratie en de helpdesk. That's it.

Wel, prinses, niemand weet alles, hé. Sinds er nergens sprake was van hoe-wat-waar, dacht ik van dat even te vermelden...

Stijf bedankt voor de inlichtingen, een mens leert iedere dag bij, nietwaar :wink:


JJ
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

dejean schreef:ook de 12Mbit ADSL2+ breedband ? Ik twijfel sterk.

ADSL20 = 100% fulltelecom en biedt ook (nog) geen 12Mbit aan.
logisch als je weet dat deze dan weer 100% signpost is en
signpost euh ...... 100% scarlet zeker ??

Ook de 12Mbit ADSL2+ wordt aangeboden door Full Telecom aan resellers. Full Telecom is wel 100% Scarlet maar Signpost heeft enkel hun ADSL klanten verkocht aan Scarlet en die zijn ondergebracht in Full Telecom. DXADSL, EDPNET ed nemen hun ADSL2+ (12Mbit en 20Mbit) lijnen ook af van Scarlet, die op hun beurt deels afnemen van Belgacom of hun eigen materiaal gebruiken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

En Scarlet zelf,die doet hier voorlopig niets voor zijn klanten,nog steeds op 6mbps,het marcheerd goed,daar niet van,maar er was toch sprake van een snelheidsverhoging??
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Gisteren mijn activatie gekregen. Na een test bleek ik op 9mbit te zitten ipv 12mbit. Ik zit 1.3km van de centrale.

Gebeld en ze hebben het aangepast naar 12mbit. Ze hebben wel gewaarschuwd dat ik nu veel disconnects zou kunnen hebben. Maar als ik dat zou hebben moet ik gewoon terugbellen en passen ze het terug aan naar 9mbit. De aanpassing duurt 3 dagen voor ze actief is.

Ik hou jullie op de hoogte. Zijn er nog op +/-1300m die 12mbit hebben en wat zijn jullie ervaringen?
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”