Uzzi schreef:@Gent32m
Als jij morgen gebanned zijt op UB, ga je ook wel vragen waarom zeker. Of ga je het gewoon zo laten en maar op een ander forum beginnen posten ?
Uzzi ik kan dit vragen ja. Klopt. Maar als ik daarop geen antwoord krijg dan ga ik dat zo laten. En daarin verschil ik met Droopy. Want Droopy kan dat dus niet. Die blijft maar doorvragen en doorzeuren...
Zoals ik eerder al aangaf. Als je lief het plots met je uitmaakt. Dan ga je natuurlijk (aanvankelijk) ergens willen weten hoe dit komt, waarom dit gebeurd is, zo gelopen is. Vrij menselijk en normaal die reactie...
Maar als je weken nadien nog altijd zit te treuren en maar blijft erover zeuren, dan vind ik zo een reactie niet meer normaal. Dat is (voor mij) erover. Voor jou (en Droopy) misschien niet. Dat is een verschil in stijl zekers ?
Enfin, als mensen willen blijven zeuren, ze doen maar...
Dat is gelijk mensen die klagen dat ze ongelukkig zijn. Maar hun klagen niet kunnen loslaten, want ergens (onbewust) zijn ze toch wat verslaafd aan dit klagen geraakt. Immers, als ze niets meer hebben om over te klagen. Wat gaan ze dan met hun tijd doen ? Hoe gaan ze zich dan voelen. Waarschijnlijk nog ellendiger dan, wanneer ze zitten te klagen over hun ellende. Immers als je klaagt (hoe contraproductief dit op een bepaald moment ook kan worden) dan doe je op dat teminste nog iets (en dit voelt goed aan). Klaag of doe je helemaal niets meer. tja, waar zit je dan nog ? In een diepe depressie ??
Kijk maar eens naar America. De psychologen (en sommige psychiaters) hebben er hun handen vol. Woody Allen bv (die bekende filmregisseur) bekende zelf dat hij zonder een regelmatig bezoek aan zijn psycholoog niet kon. In Amerika is dat "common".
Hier in België (gelukkig) praten we nog meer met elkaar. Hebben we vrienden (en ja, misschien fora's als deze) om elkaar op te vangen.
Overigens, voor een psycholoog is dit helemaal niet storend, als jij iedere week bij hem je beklag komt zagen. Ieder uur dat je er zit, strijkt hij immers zoveel euro op. Hoe meer je klaagt en hoe langer het duurt, hoe liever hij dit heeft. In Amerika draait dan ook alles rond "money".
Terwijl hier op userbase. Sorry, begint van sommige mensen hun geklaag wat te belachelijk te worden (en ergens te irriteren).
Ik heb alle begrip voor de problemen bij Dommel die er zijn.
En ik zoek hier samen met jullie mee naar een constructieve oplossing.
Een heleboel forummers (waaronder Goendi, Sithlord, etc) hebben al goede ideeen geuit. Maar het haalt bij sommige niets aan de dijk...
Ipv actie te ondernemen OF de feiten (op een bepaald moment) te aanvaarden. Blijft men maar doorzeuren hier. En dat SNAP ik dus niet.
Ik heb dit al 20 keer gezegd en ik blijf het maar herhalen. Dat SNAP ik dus niet... Droopy snap ik dus niet.
Al de anderen, heb ik alle begrip voor. Je kan die informatie (positieve of negatieve ervaring met Dommel) posten hier. Daarvoor dient dit forum. Maar één keer of twee keer volstaat. Daarna wordt het zeuren..
En ofwel doe je er dan iets aan. Onderneem je actie (brief schrijven, wat langer wachten, contract opzeggen, etc). Ofwel blijf je er maar over zeuren...
Enfin, zal wel aan mij liggen. Ik heb daar vroeger ook nooit goed overweg mee gekunnen. Met mensen die maar blijven zitten "fantaseren" over andere mensen en instanties. Want ja, vanaf een bepaald moment wordt zeuren ergens fantaseren.. Je begint je eigen interpretaties (en leugens) te geloven...
Cognitieve Dissonantie ? Daar al van gehoord. Heel bizar iets...
Of bv de Self Furfilling Prophecy. Ook zoiets bizars...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).