Klacht Dommel: Concreet actieplan

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

GunSmoke007 schreef:Als ze het idd bij JOU wel hebben gezegd, waarom doen ze dit bij mij dan niet?
Als ze idd een update gaan uitbrengen waarom weet ik daar dan niets van?
Hoelang duurt het om op de website te zetten:...
Dat zijn goede vragen... maar ik moet je het antwoord schuldig blijven.

(en het probleem van het Dommel-Dommel bellen gaan ze niet oplossen met een nieuwe versie van Homelink hoor. Ze bedoelden natuurlijk de software op hun server)
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

droopy schreef:Natuurlijk gaan ze hun reden hebben maar blijkbaar willen ze of kunnen ze die niet zeggen. Dat is net de kern van het probleem.
Droopy, so what ? Niet alles hoeft toch een reden te hebben. Of van alles hoef je toch de reden niet te weten. Stel nu dat Dommel een hekel aan je heeft gekregen en daarom het contract (binnen wettelijke termijn) heeft opgezegd. Dan kan dit toch perfect. Waarom wil je nu persé die reden weten. En stel dat je het te weten komt, wat gaat dit dan nog aan je situatie veranderen... Niets toch...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
droopy
Pro Member
Pro Member

Gent32m schreef:Droopy, so what ? Niet alles hoeft toch een reden te hebben. Of van alles hoef je toch de reden niet te weten. Stel nu dat Dommel een hekel aan je heeft gekregen en daarom het contract (binnen wettelijke termijn) heeft opgezegd. Dan kan dit toch perfect. Waarom wil je nu persé die reden weten. En stel dat je het te weten komt, wat gaat dit dan nog aan je situatie veranderen... Niets toch...
Daar zeg je nu net iets binnen de wettelijke termijn. Wat ze dus niet gedaan hebben en ik heb het gesprek met een werknemer die het bevestigd opgenomen. Om te weten of ze het wettelijk correct hebben opgezegd moet je toch een reden weten. Of wacht: je baas komt je straks zeggen hier je C4 en jij zal je geen vragen stellen want "dat kan toch perfect en het zal toch niets veranderen waarom je hem kreeg"...
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@Gent32m

Als jij morgen gebanned zijt op UB, ga je ook wel vragen waarom zeker. Of ga je het gewoon zo laten en maar op een ander forum beginnen posten ?
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

droopy schreef:
Gent32m schreef:Droopy, so what ? Niet alles hoeft toch een reden te hebben. Of van alles hoef je toch de reden niet te weten. Stel nu dat Dommel een hekel aan je heeft gekregen en daarom het contract (binnen wettelijke termijn) heeft opgezegd. Dan kan dit toch perfect. Waarom wil je nu persé die reden weten. En stel dat je het te weten komt, wat gaat dit dan nog aan je situatie veranderen... Niets toch...
Daar zeg je nu net iets binnen de wettelijke termijn. Wat ze dus niet gedaan hebben en ik heb het gesprek met een werknemer die het bevestigd opgenomen. Om te weten of ze het wettelijk correct hebben opgezegd moet je toch een reden weten. Of wacht: je baas komt je straks zeggen hier je C4 en jij zal je geen vragen stellen want "dat kan toch perfect en het zal toch niets veranderen waarom je hem kreeg"...
droopy, nu spreek je jezelf tegen. Dommel heeft het contract wel opgezegd binnen de wettelijke termijn. Je hebt dit zelf op userbase bevestigd.

In jouw voorbeeld. Soms kun je een reden (van je baas) krijgen, die niet de feitelijke reden is. Bv een economisch ontslag (men wil de personeelskost drukken) maar verbloemt dit als, we hebben geen plaats meer voor je op deze dienst (terwijl men gerust je als werknemer zou kunnen omscholen naar een andere dienst).
Laatst gewijzigd door Gent32m 10 sep 2008, 13:47, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Uzzi schreef:@Gent32m

Als jij morgen gebanned zijt op UB, ga je ook wel vragen waarom zeker. Of ga je het gewoon zo laten en maar op een ander forum beginnen posten ?
Uzzi ik kan dit vragen ja. Klopt. Maar als ik daarop geen antwoord krijg dan ga ik dat zo laten. En daarin verschil ik met Droopy. Want Droopy kan dat dus niet. Die blijft maar doorvragen en doorzeuren...

Zoals ik eerder al aangaf. Als je lief het plots met je uitmaakt. Dan ga je natuurlijk (aanvankelijk) ergens willen weten hoe dit komt, waarom dit gebeurd is, zo gelopen is. Vrij menselijk en normaal die reactie...

Maar als je weken nadien nog altijd zit te treuren en maar blijft erover zeuren, dan vind ik zo een reactie niet meer normaal. Dat is (voor mij) erover. Voor jou (en Droopy) misschien niet. Dat is een verschil in stijl zekers ?

Enfin, als mensen willen blijven zeuren, ze doen maar...

Dat is gelijk mensen die klagen dat ze ongelukkig zijn. Maar hun klagen niet kunnen loslaten, want ergens (onbewust) zijn ze toch wat verslaafd aan dit klagen geraakt. Immers, als ze niets meer hebben om over te klagen. Wat gaan ze dan met hun tijd doen ? Hoe gaan ze zich dan voelen. Waarschijnlijk nog ellendiger dan, wanneer ze zitten te klagen over hun ellende. Immers als je klaagt (hoe contraproductief dit op een bepaald moment ook kan worden) dan doe je op dat teminste nog iets (en dit voelt goed aan). Klaag of doe je helemaal niets meer. tja, waar zit je dan nog ? In een diepe depressie ??

Kijk maar eens naar America. De psychologen (en sommige psychiaters) hebben er hun handen vol. Woody Allen bv (die bekende filmregisseur) bekende zelf dat hij zonder een regelmatig bezoek aan zijn psycholoog niet kon. In Amerika is dat "common".

Hier in België (gelukkig) praten we nog meer met elkaar. Hebben we vrienden (en ja, misschien fora's als deze) om elkaar op te vangen.

Overigens, voor een psycholoog is dit helemaal niet storend, als jij iedere week bij hem je beklag komt zagen. Ieder uur dat je er zit, strijkt hij immers zoveel euro op. Hoe meer je klaagt en hoe langer het duurt, hoe liever hij dit heeft. In Amerika draait dan ook alles rond "money".

Terwijl hier op userbase. Sorry, begint van sommige mensen hun geklaag wat te belachelijk te worden (en ergens te irriteren).

Ik heb alle begrip voor de problemen bij Dommel die er zijn.
En ik zoek hier samen met jullie mee naar een constructieve oplossing.

Een heleboel forummers (waaronder Goendi, Sithlord, etc) hebben al goede ideeen geuit. Maar het haalt bij sommige niets aan de dijk...

Ipv actie te ondernemen OF de feiten (op een bepaald moment) te aanvaarden. Blijft men maar doorzeuren hier. En dat SNAP ik dus niet.

Ik heb dit al 20 keer gezegd en ik blijf het maar herhalen. Dat SNAP ik dus niet... Droopy snap ik dus niet.

Al de anderen, heb ik alle begrip voor. Je kan die informatie (positieve of negatieve ervaring met Dommel) posten hier. Daarvoor dient dit forum. Maar één keer of twee keer volstaat. Daarna wordt het zeuren..

En ofwel doe je er dan iets aan. Onderneem je actie (brief schrijven, wat langer wachten, contract opzeggen, etc). Ofwel blijf je er maar over zeuren...

Enfin, zal wel aan mij liggen. Ik heb daar vroeger ook nooit goed overweg mee gekunnen. Met mensen die maar blijven zitten "fantaseren" over andere mensen en instanties. Want ja, vanaf een bepaald moment wordt zeuren ergens fantaseren.. Je begint je eigen interpretaties (en leugens) te geloven...

Cognitieve Dissonantie ? Daar al van gehoord. Heel bizar iets...
Of bv de Self Furfilling Prophecy. Ook zoiets bizars...
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Ik snap dat wel, omdat er soms geen andere manier meer overblijft. Je gewoon neerleggen bij iets dat is voor sommigen de makkelijkste oplossing. Tis maar hoe je het bekijkt hé. Je hebt mensen die alles graag tot op detail willen weten en je hebt mensen die hun van niets iets aantrekken en gewoon doorgaan met wat ze doen en bezigzijn.

Moesten alle mensen gelijk zijn zouden we trouwens geen forums nodig hebben, er zou elke dag hetzelfde op te lezen zijn. Dus laten we nu niet zagen dat iemand zijn mening geeft. Ieder zijn ding. Ben je het beu om dat te lezen of te bekijken, je kan altijd je ogen dichtdoen, je kan altijd niet meer reageren, je kan altijd een andere thread beginnen, ... opties voldoende.
Maar iemand die zijn mening kwijtwil moet dit kunnen doen zonder gezaag en geklaag vind ik.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

GunSmoke007 schreef:Ik snap dat wel, omdat er soms geen andere manier meer overblijft. Je gewoon neerleggen bij iets dat is voor sommigen de makkelijkste oplossing. Tis maar hoe je het bekijkt hé. Je hebt mensen die alles graag tot op detail willen weten en je hebt mensen die hun van niets iets aantrekken en gewoon doorgaan met wat ze doen en bezigzijn.

Moesten alle mensen gelijk zijn zouden we trouwens geen forums nodig hebben, er zou elke dag hetzelfde op te lezen zijn. Dus laten we nu niet zagen dat iemand zijn mening geeft. Ieder zijn ding. Ben je het beu om dat te lezen of te bekijken, je kan altijd je ogen dichtdoen, je kan altijd niet meer reageren, je kan altijd een andere thread beginnen, ... opties voldoende.
Maar iemand die zijn mening kwijtwil moet dit kunnen doen zonder gezaag en geklaag vind ik.
Klopt en idd. Hierbij kan ik zeker ook in eigen boezem kijken. Ik heb andere opties. Zulke threads niet meer lezen, of niet meer op zulk geklaag reageren.

Ieder mens is idd ook verschillend (en dat is ok). Ik zelf bv ga graag op zoek naar een oplossing, een compromis. Dus heb de (soms overdreven) neiging te willen gaan helpen. Maar soms, voor sommige mensen (wat je ook zeggen of schrijven mag) helpt niets. Kan niets helpen.. En dat is dan weer frustrerend voor jezelf...

In feite is het simpel. Als er mensen willen klagen, laat ze klagen. Laat iedereen zijn, zoals hij of zij wilt zijn. En het 'probleem' is meteen opgelost.

Maar ja, ik ben geen superman (eerder was ik het wel eventjes, maar dus toch niet echt :wink:) Ben ook maar een mens. En die verschillen in mensen dat botst soms..

Iemand die graag vooruit gaat met het leven, kan zich beginnen ergeren aan iemand die steeds maar bij de pakken blijft zitten. Je kent dat wel..

Reality programma's (zoals Expeditie Robinson momenteel) genoeg op TV. Ook hier is het bij momenten soms een kleine ER :wink:

Enfin, je hebt gelijk hoor...
Ik doe mijn best 8)

(maar iemand negeren, kan ik dus niet zo goed...)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@Gent32m

Mooie uitleg. Maar je kan misschien ook eens even in de spiegel kijken en jezelf afvragen hoe het komt dat dit draadje ondertussen al 9 pagina's beslaat en lustig voortkabbelt. De reden waarom staat recht voor je ! Telkens weer krijgen Droopy en de anderen van jou te horen dat wat ze zeggen niet waar is of fel overdereven is en dat het allemaal waarschijnlijk wel aan hen zal liggen. Als iemand onrecht aangedaan wordt (door jou of door Dommel) dan voelt een normaal mens zich verplicht om te reageren.

Ik heb geen psychologie gestudeerd, maar ik neem aan dat daar ook wel een mooie term voor bestaat.
droopy
Pro Member
Pro Member

ik ga korter antwoorden:

waar spreek ik mezelf tegen? Dommel heeft mijn contract opgezegd en ik vroeg me eerst af of dit wel binnen de wettelijke termijn is gebeurd. Na mijn reactie aan Dommel hebben ze me laten weten dat ze pas een paar dagen later het contract gaan stopzetten. Dit wijst er volgens mij op dat ze zelf beseffen dat het niet binnen de wettelijke termijn is opgezegd. :roll:

Waarom ik blijf doordoen met dommel? Omdat het me geld heeft gekost en ik dit wil recuperen. Je mag altijd 100 euro op mijn rekening storten en dan zeg ik met plezier aan de ombudsdienst dat ze niet verder hoeven te doen.

Zagen en klagen... ik antwoord gewoon op je posts als ik het niet eens
ben en ik geef je gelijk als ik het eens ben.

edit: nog dit "Iemand die graag vooruit gaat met het leven, kan zich beginnen ergeren aan iemand die steeds maar bij de pakken blijft zitten. Je kent dat wel.. " Ik veronderstel (ja alweer je moet me maar corrigeren als ik verkeerd veronderstel) dat je daarmee mij en anderen bedoelt die actie willen ondernemen. Zo zie je maar dat het van perceptie kan afhangen. Ik zie het als niet bij de pakken blijven zitten door in actie te komen door me niet te laten doen en te informeren. Jij (veronderstel ik) ziet het als bij de pakken blijven zitten en ziet vooruit gaan het achter je laten. Dus uiteindelijk gaan we beide vooruit maar dan elk in onze visie.
Laatst gewijzigd door droopy 10 sep 2008, 14:15, in totaal 1 gewijzigd.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Laten we nu verder de topic niet bevuilen, het was de bedoeling dat mensen met Dommel problemen zich hier laten uiten. Geef hen daar de kans toe. En mensen die ons willen steunen zijn welkom, maar diegene die alleen de topic willen langer maken dan hij nu al is om toch maar iets te zeggen. Kzou zeggen, laten we hiermee stoppen.

Dit is voor iedere persoon op UB denk ik wel aangenamer...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Uzzi schreef:@Gent32m

Mooie uitleg. Maar je kan misschien ook eens even in de spiegel kijken en jezelf afvragen hoe het komt dat dit draadje ondertussen al 9 pagina's beslaat en lustig voortkabbelt. De reden waarom staat recht voor je ! Telkens weer krijgen Droopy en de anderen van jou te horen dat wat ze zeggen niet waar is of fel overdereven is en dat het allemaal waarschijnlijk wel aan hen zal liggen.

Ik heb geen psychologie gestudeerd, maar ik neem aan dat daar ook wel een mooie term voor bestaat.
Klopt. Net zoals Droopy misschien ergens verslaafd is aan klagen en zeuren hier. Ben ik voor de moment (wat verslaafd) aan schrijven hier. Daar is een uitleg voor (maar die ga ik je hier niet geven :wink:)

Daarnaast speelt natuurlijk ook de wet van actie - reactie. Doordat ik hier gereageerd heb (en ook anderen, maar ik heb daarbij wel iets meer gereageerd) blijft dit beekje maar voortkabbelen...

Vrij normaal. Iemand die wil (blijven) klagen, wil gelijk krijgen in zijn klagen. Je mag hem niet het vuur ontnemen (waardoor hij niet meer kan klagen). Want dan gaat hij een andere plek zoeken om te kunnen klagen.

Als ik niet meer zou gereageerd hebben (en naast mij ook niemand anders meer gereageerd zou hebben, die wil helpen) zou deze thread wss al sneller een dood gevonden hebben.

Ofwel krijg je zo een soort sub-thread. Waar alleen nog klagers in zitten. die gezellig samen zitten te klagen. Zonder dat er iemand hun nog komt storen. Of uit hun leuke droom wilt halen.

Ik ben niet blind voor mijn eigen fouten. Je wilt helpen. Maar eigenlijk willen sommigen niet geholpen worden. Want de oplossingen die je aanreikt staat men niet aan. Laat het rusten (ga verder met je leven). Nee. Onderneem dan actie (concreet) ipv te zeuren. Nee. Wat dan wel ? Blijven zeuren zekers...

Echter, dit topic ging niet over Droopy (of al dat klagen...)

sithlord2, heeft deze topic geopend. sithlord2 is ook bereid tot actie.
Die wil niet enkel klagen, die wil iets bereiken (= geholpen geraken)

Een paar uur geleden heb ik hierover nog een suggestie gedaan...
Ondertussen is die natuurlijk al verdwenen onder al de andere comments...

Ik zal hem zo dadelijk nog eens posten hier (en me dan tijdelijk terugtrekken uit deze thread hier). Lijkt me een goede oplossing (voor mezelf dan hé :wink:)
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Gent32m schreef:sithlord2, kun je niet ergens een (her) oproep lanceren, om de grieven van deze gebruikers (zoals GunSmoke007) in één aangetekend schrijven te groeperen. Ze kunnen je privé messagen. Ofwel start je een nieuwe thread op, waarin ieder kort zijn verhaal doet (zonder daarin verder over Dommel uit te weiden). Dus één comment per persoon. En niet verder (laten) doorzeuren.

Eventueel iets van ID gegevens erbij laten zetten (zoals je HomeConnect telefoonnummer), zodat Dommel dit kan opzoeken.

En ook een termijn (van bv 1 maand tot 2 maanden) waarbinnen je deze problemen wenst opgelost te zien.

Ik weet niet over hoeveel gebruikers het hier gaat ? Als dit procentueel een groot aantal is, is het aan Dommel dan om hier verder over te beslissen.

Als na dit aangetekend schrijven, jullie problemen binnen de opgestelde termijn nog altijd niet opgelost zijn, hebben jullie dan de mogelijkheid om het contract te verbreken (wegens nalatigheid).

Op die manier kan het voordurende gezeur over Dommel hier eindelijk eens stoppen. En zullen jullie (en andere gebruikers) misschien geholpen geraken.

Let wel, Dommel is volgens mij met al deze dingen reeds bezig. Daar geloof ik zelf in. Dus ik wacht zelf liever nog een beetje af.

Voor andere mensen die al te lang gewacht hebben, niet meer willen wachten of beter willen weten waar ze nu staan, is dat misschien een oplossing...

En Droopy, sorry, jouw geval vind ik daar niet in thuis horen. Jij hebt al een uitspraak van Dommel gekregen. Je contract met Dommel is verbroken.

- Ofwel laat je dit rusten
- Ofwel neem je een advocaat onder de arm. En procedeert op die manier verder.

Een andere optie zie ik voor jou niet.
Tenzij je wilt blijven doorzeuren...
Bij deze trek ik me (uit deze thread) terug...
Veel succes sithlord2 (en anderen)

En bedankt voor de café-toog-chat (om mijn tijd wat te doden) :wink:
staartmees
Plus Member
Plus Member

@Droopy: in de tijd dat jij hier bladzijde na bladzijde zit te zeuren, had je een degelijke ingebrekestelling kunnen opmaken en aan hen verzenden. En daarin had je dan kunnen zetten dat je terugbetaling van je modem vraagt. Ik heb dat indertijd zo met Tele2 All-In gedaan omdat dat ook helemaal niet werkte. En weet je wat, ik heb mijn geld teruggekregen.
droopy
Pro Member
Pro Member

@staartmees: het is nogmaals duidelijk dat je niet weet waarover het gaat dus gelieve eerst te lezen dan te reageren.

Ik heb geen homeconnect dus geen modem. Ik heb extra kosten door dommel en alle stappen zijn ondernomen, telefonisch, mail, tickets, aangetekend,...
staartmees
Plus Member
Plus Member

whatever. dat kan je in een degelijk gemotiveerde ingebrekestelling en mits de nodige bewijsstukken, terugvorderen.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

On topic, want er staat een slotje net om de hoek.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

droopy het gaat erom dat er een concreet plan word gezocht door oa sithlord2 om al de klachten die er op dit ogenblik zijn te bundelen.
Voor jou zijn deze plannen al lang veel te laat want je bent afgesloten en voor jou is Dommel dus verleden tijd.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ketter, even op terugkomen ... het is voor Droopy te laat omdat Dommel eenzijdig het contract heeft verbroken. Dat droopy het daar niet bij laat kan ik maar al te best begrijpen eigenlijk. Het is niet omdat dommel hem een zagevent vond en daarom afsloot, dat hij dat dan ook maar zomaar moet aanvaarden en het laten rusten.

Langs de andere kant, droopy, ik moet toch wel toegeven dat je best eens wat acties laat zien of even wacht met blijven hameren tot je, al dan niet, resultaat hebt geboekt. Nu blijf je maar gaan zonder resultaat of aanleiding.

Userbase is en blijft een discussie forum, en geen klaagmuur of lofzang! (dus geld voor beide kanten !!)

Voor de rest, zoals L-army zei, NU ontopic blijven of SLOT erop !

Grtz,
Sasuke

PS: Mijn excuses voor deze off-topic reactie ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
sithlord2
Member
Member

Ik ben met de mensen van Tik overeengekomen om een aparte Dommel Usergroep op te richten binnen Tik. Er wordt onderhandeld dat uit naam van Tik een aangetekend schrijven gaat verstuurd worden naar Dommel met onze verzuchtingen en openstaande incidenten en zo proberen een constructieve dialoog op te starten.

Indien dit echter niets uithaalt, ga ik verder zoals ik oorspronkelijk had gepost.

Voor mij is discussie afgesloten en mag deze topic gelocked worden. Indien mensen nog willen meedoen, pm me.

In totaal zijn we nu reeds met 15 mensen.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contacteer:

Voor de duidelijkheid: het is de bedoeling dat die Dommel Users Group autonoom werkt. Tik gaat niet zitten schoonmoederen, maar we voorzien wel een omkadering en een "officieel" aanspreekpunt voor de provider.

Zo zie je maar hoe snel het kan gaan, er moet gewoon maar iemand opstaan met een goed actieplan, iemand die de kar wil trekken.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contacteer:

UPDATE: http://www.tik.be/dommel_is_blijkbaar_ingedommeld

Daarmee is er ook een Dommel Users Group van start gegaan.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ketter
Elite Poster
Elite Poster

sithlord2 schreef: In totaal zijn we nu reeds met 15 mensen.
15 ontevreden klanten op zoveel duizenden tevreden klanten. :roll:

Ik ben is benieuwd hoe dit voor jullie gaat aflopen. :oops:
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

ketter schreef:15 ontevreden klanten op zoveel duizenden tevreden klanten. :roll:
Zo denk ik er persoonlijk ook over, lees mijn post van een paar bladzijde terug maar eens.

Nuja, iedereen doet wat hij wil he. Ik ga niemand verbieden om actie te ondernemen ;)
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

ketter schreef:
sithlord2 schreef: In totaal zijn we nu reeds met 15 mensen.
15 ontevreden klanten op zoveel duizenden tevreden klanten. :roll:

Ik ben is benieuwd hoe dit voor jullie gaat aflopen. :oops:
In mijn onmiddelijke vriendenkring kom ik (tot mijn eigen verrassing) mensen tegen die recent naar Dommel zijn overgestapt.

Deze mensen zijn, u raadt het, erg ontevreden (en ik ook, want waarom hebben ze mijn raad niet gevraagd ? :-D).

Nu kennen deze mensen userbase niet, dus hier zal je ze niet horen.

Daarom denk ik dat het goed is dat ook andere fora/organisaties/... zich bekommeren om het lot van in de steek gelaten klanten, zodat de kans vergroot dat ze echt geholpen en/of gewaarschuwd kunnen worden.
sithlord2
Member
Member

L-army schreef:
ketter schreef:15 ontevreden klanten op zoveel duizenden tevreden klanten. :roll:
Zo denk ik er persoonlijk ook over, lees mijn post van een paar bladzijde terug maar eens.

Nuja, iedereen doet wat hij wil he. Ik ga niemand verbieden om actie te ondernemen ;)
15 mensen in dit forum... dat wilt niet zeggen dat er maar 15 ontevreden mensen zijn in het hele klantenbestand van Dommel. Vertel me nu niet dat er "duizenden" tevreden klanten op userbase.be zitten.

En zoals reeds eerder aangehaald: we zijn misschien maar met 15, maar dat wilt niet zeggen dat we niet mogen proberen om onze problemen opgelost te krijgen.

Zelfs als we het via een usergroep en een constructieve dialoog willen doen, krijgen we nog de wind tegen van de userbase.be crew...

Zeg eens L-army, wat moeten we dan doen ? Via de juridische weg ? => geen oplossing volgens u...
Onze problemen bundelen en een constructieve dialoog aangaan, => Heeft ook geen nut volgens u?

Kortom, wat we ook doen, je zult het altijd afkeuren... dat hebben we ondertussen begrepen.
Jan_B
Premium Member
Premium Member

sithlord2 schreef:Zeg eens L-army, wat moeten we dan doen ? Via de juridische weg ? => geen oplossing volgens u...
Onze problemen bundelen en een constructieve dialoog aangaan, => Heeft ook geen nut volgens u?

Kortom, wat we ook doen, je zult het altijd afkeuren... dat hebben we ondertussen begrepen.
Ik dacht begrepen te hebben dat de door L-army voorgestelde aanpak was (verbeter me indien ik het verkeerd voorheb): wachten en erop vertrouwen dat ze het bij Dommel goed menen.

Het probleem dat ik met zo'n aanpak heb, is dat zo'n houding niet aangepast is aan de bedrijfswereld. Neem nu Jo Lernout: ik denk nog steeds dat hij het beste voorhad met zijn bedrijf, zijn mensen en zijn aandeelhouders. Jammer zijn goede bedoelingen zonder een goede strategie en goede beslissingen niet relevant ...
sithlord2
Member
Member

Jan_B schreef:
sithlord2 schreef:Zeg eens L-army, wat moeten we dan doen ? Via de juridische weg ? => geen oplossing volgens u...

Ik dacht begrepen te hebben dat de door L-army voorgestelde aanpak was (verbeter me indien ik het verkeerd voorheb): wachten en erop vertrouwen dat ze het bij Dommel goed menen.

Het probleem dat ik met zo'n aanpak heb, is dat zo'n houding niet aangepast is aan de bedrijfswereld. Neem nu Jo Lernout: ik denk nog steeds dat hij het beste voorhad met zijn bedrijf, zijn mensen en zijn aandeelhouders. Jammer zijn goede bedoelingen zonder een goede strategie en goede beslissingen niet relevant ...
Klopt, bij VZW's, vrijwilligerswerk, en liefdadigheidsinstellingen is zo'n houding wel op zijn plaats. Maar van een bedrijf verwacht je een andere attitude.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Geen appelen met peren vergelijken hé.
Ook al ga je juridisch of eender wat, dit gaat het proces enkel vertragen. Ik weet uit ervaring dat je toch zal moeten afwachten. Ook al ga je juridisch of via een klanten vereniging :)

Trouwens, of het nu 15 mensen op dit forum zijn of daarbuiten. Het bewijst enkel mijn statement van enkele pagina's geleden.

Bij Cityconnect was het ook zo dat ineens iedereen tegen dommel was, je mag nu aan 100 willekeurige Cityconnect gebruikers gaan vragen of ze tevreden zijn van het product en ze zullen in 95% van de gevallen ja tot uitstekend antwoorden. Dommel is inderdaad een beetje op kousen voeten bezig i.v.m homeconnect, maar wees maar zeker dat alles in orde komt ;)

Ik keur trouwens niets af van wat jullie willen doen. Ik probeer enkel uit te leggen dat het weinig tot geen zin heeft. Het kan zelfs in jouw nadeel spelen.
Laatst gewijzigd door gr4vity 15 sep 2008, 14:15, in totaal 2 gewijzigd.
ketter
Elite Poster
Elite Poster

sithlord2 schreef: Zeg eens L-army, wat moeten we dan doen ? Via de juridische weg ? => geen oplossing volgens u...
Zeker al niet met een organisatie als TIK samenwerken want ik vrees of dit iets gaat verbeteren.
Dommel is zeker niet verplicht om naar TIK te luisteren hoor sithlord2. :lol:
Eerlijk gezegd sithlord2 ik denk dat U beter is zelf op een vriendelijke manier gaat praten met de mensen van Dommel ipv TIK erbij te betrekken.
Jan_B
Premium Member
Premium Member

L-army schreef:Ik weet uit ervaring dat je toch zal moeten afwachten.
Daar zou ik dan toch meer duidelijkheid over willen. Wat moet ik mij hierbij voorstellen bij jouw ervaring?:

Mijn ervaring is dat een ernstig bedrijf met een degelijk management zo goed mogelijk naar zijn klanten luistert en er ook mee communiceert.

Welk deel van jouw ervaring verklaart waarom dat bij Schedom niet zo zou moeten zijn ?
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik zal het zo zeggen, een dag bestaat uit 24 uren, elk uur bestaat uit 60 minuten, elke minuut uit 60 seconden. Een mens heeft minstens 4u slaap nodig per dag, 24 - 4 = 20uur. Geschat dat eens mens minstens 1uur per dag eet en 1u nodig heeft voor wc/wassen/etc. Je hebt nog eens 5u nodig om andere dingen te doen (vertrekken naar het werk). Dus blijft er Opzich een heel pak tijd 1,5 keer de normale werkdag. Maar wat als je hier niet mee toekomt? Je kan geen tijd bijmaken hé? Geloof mij, als je een week lang elke dag 13-14u gewerkt hebt dan volgt de productiviteitscurve de zelfde lijn als de aandelen van Fortis hoor. Zeker in de ICT.

En de regel "neem dan extra personeel" past dus niet in de IT. Het duurt minstens 1 maand voor een personeelslid ingewerkt is, nog maar gezwegen van het vinden van personeel dat op dit moment ook niet vanzelfsprekend is...

I rest my case.

Edit: lief dat je de niet zo vriendelijke woordjes verwijderd hebt.
Jan_B
Premium Member
Premium Member

L-army schreef:Ik zal het zo zeggen, een dag bestaat uit 24 uren, elk uur bestaat uit 60 minuten, elke minuut uit 60 seconden. Een mens heeft minstens 4u slaap nodig per dag, 24 - 4 = 20uur. Geschat dat eens mens minstens 1uur per dag eet en 1u nodig heeft voor wc/wassen/etc. Je hebt nog eens 5u nodig om andere dingen te doen (vertrekken naar het werk). Dus blijft er Opzich een heel pak tijd 1,5 keer de normale werkdag. Maar wat als je hier niet mee toekomt? Je kan geen tijd bijmaken hé? Geloof mij, als je een week lang elke dag 13-14u gewerkt hebt dan volgt de productiviteitscurve de zelfde lijn als de aandelen van Fortis hoor. Zeker in de ICT.

En de regel "neem dan extra personeel" past dus niet in de IT. Het duurt minstens 1 maand voor een personeelslid ingewerkt is, nog maar gezwegen van het vinden van personeel dat op dit moment ook niet vanzelfsprekend is...
In deze kan ik je nog wel gelijk geven. Mijn punt is echter: er is nood aan betere managementsbeslissingen (zoals niet onvoorbereid aan een sterke groeistrategie beginnen).
L-army schreef:Edit: lief dat je de niet zo vriendelijke woordjes verwijderd hebt.
Ze waren eigenlijk vooral bedoeld als humor, maar ik realiseerde me net op tijd dat dit op fora niet zo goed overkomt. Het was van mijnentwege in ieder geval zeker niet slecht bedoeld.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

L-Army, concreet: stel dat ge een boostpack had opgezegd, ergens begin dit jaar en het is nog steeds niet gebeurd. Ge betaalt dus maandelijks heel wat euro's te veel, voor iets dat al lang had geannuleerd moeten zijn (ik neem dit even als voorbeeld, omdat het vrij "simpel" is).

Ga jij na meer dan een half jaar teveel betalen nog altijd geduldig wachten tot ze bij Dommel misschien eens wakker schieten? Ga je blijven "begrip opbrengen" voor het personeelstekort aldaar? Of zou je toch eens niet via een andere weg (ombudsman, TIK, aangetekend schrijven, advokaat, whatever!, ...) iets proberen? Ik kan me nl. écht nauwelijks inbeelden dat je gewoon rustig zou blijven wachten... :|
ooh. shiny.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

Jan_B schreef:
L-army schreef:Ik zal het zo zeggen, een dag bestaat uit 24 uren, elk uur bestaat uit 60 minuten, elke minuut uit 60 seconden. Een mens heeft minstens 4u slaap nodig per dag, 24 - 4 = 20uur. Geschat dat eens mens minstens 1uur per dag eet en 1u nodig heeft voor wc/wassen/etc. Je hebt nog eens 5u nodig om andere dingen te doen (vertrekken naar het werk). Dus blijft er Opzich een heel pak tijd 1,5 keer de normale werkdag. Maar wat als je hier niet mee toekomt? Je kan geen tijd bijmaken hé? Geloof mij, als je een week lang elke dag 13-14u gewerkt hebt dan volgt de productiviteitscurve de zelfde lijn als de aandelen van Fortis hoor. Zeker in de ICT.

In deze kan ik je nog wel gelijk geven. Mijn punt is echter: er is nood aan betere managementsbeslissingen (zoals niet onvoorbereid aan een sterke groeistrategie beginnen).
Dit heeft op zich weinig met management te maken maar met procedures en zoals L-army al zei met personeel om die procedures uit te voeren te maken. In de ICT is zeer veel werk de laatste tijd maar men krijgt het niet opgevuld. Komt er ook nog bij dat op internet of telecomgebied elke klant zich als belangrijkste klant waant dus de vraag is, waar begin je dan. Aan een procedure die die ene klant dekt of op basis van al die klachten een procedure uitwerken waar iedereen mee geholpen is?
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Nee Cloink, in dat geval moet je wel via andere wegen gaan. Maar het geval Homeconnect is een algemeen probleem, dat niet in 1-2-3 opgelost is. Daarom, hoe meer werk je dommel bezorgd hoe langer de hele procedure duurt. Vergelijk het met een politie onderzoek, zolang een van de partijen bewijzen binnen brengt word de zaak niet gesloten en duurt het ook langer dan nodig. In dit geval is het trouwens nog erger, dommel is op de hoogte van de problemen maar iedereen blijft zijn input geven.

Stel het zo, als wij samen ergens naartoe rijden en je benzine tank is bijna leeg. Ik kan je hier 1x op wijzen, of ik kan dit elke minuut zeggen. Doordat ik elke minuut zeg dat je benzine tank leeg is komen we niet sneller aan een tankstation, in tegendeel er bestaat een kans dat je totaal afgeleid bent en het eerste tankstation mist.

Lijkt mij toch vrij duidelijk he ;)
Jan_B schreef:Ze waren eigenlijk vooral bedoeld als humor, maar ik realiseerde me net op tijd dat dit op fora niet zo goed overkomt. Het was van mijnentwege in ieder geval zeker niet slecht bedoeld.
Geen probleem, zolang je het zelf beseft en verbeterd is het ok.
FullHD
Pro Member
Pro Member

L-army schreef:In dit geval is het trouwens nog erger, dommel is op de hoogte van de problemen maar iedereen blijft zijn input geven.

Stel het zo, als wij samen ergens naartoe rijden en je benzine tank is bijna leeg. Ik kan je hier 1x op wijzen, of ik kan dit elke minuut zeggen. Doordat ik elke minuut zeg dat je benzine tank leeg is komen we niet sneller aan een tankstation, in tegendeel er bestaat een kans dat je totaal afgeleid bent en het eerste tankstation mist.
Als Dommel nu eens het initiatief nam om te zeggen: "wij zijn op de hoogte van de volgende problemen: x, y en z en dit zijn de acties die we daarop ondernemen..." door bvb een FAQ op hun website dan zouden de meeste mensen dat weten en dus geen input blijven geven.

Sorry, maar dat 'overflow' probleem veroorzaken ze nu eens echt zelf en ze zouden dat nochtans heel snel kunnen oplossen. Hoe lang duurt het om wat uitleg op je site te zetten?

Het hoeft trouwens niet eens 'publieke' informatie te zijn. Ze zouden de info enkel kunnen zetten op het gedeelte van hun site waarop je toegang krijgt als je als klant ingelogd bent.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

FullHD schreef:Het hoeft trouwens niet eens 'publieke' informatie te zijn. Ze zouden de info enkel kunnen zetten op het gedeelte van hun site waarop je toegang krijgt als je als klant ingelogd bent.
Dus met andere woorden het CRM? Laat dat nu net het probleem zijn, een homeconnect klant komt niet op het CRM. En bij mijn weten zit er in de software geen functie om nieuws weer te geven. Dus met andere woorden, er is gewoon niet bij nagedacht. Wat perfect normaal is gezien het aantal personen die zich effectief met de uitwerking van homeconnect bezig houden.
FullHD schreef:Sorry, maar dat 'overflow' probleem veroorzaken ze nu eens echt zelf en ze zouden dat nochtans heel snel kunnen oplossen. Hoe lang duurt het om wat uitleg op je site te zetten?
Ben ik absoluut niet akkoord mee, niet iedere gebruiker leest een dergelijke boodschap namelijk. Het zijn echt de iets geavanceerdere gebruikers (die veelal op forum zitten) die wel rekening houden met dergelijke meldingen. De andere bellen gewoon.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

cloink schreef:L-Army, concreet: stel dat ge een boostpack had opgezegd, ergens begin dit jaar en het is nog steeds niet gebeurd. Ge betaalt dus maandelijks heel wat euro's te veel, voor iets dat al lang had geannuleerd moeten zijn (ik neem dit even als voorbeeld, omdat het vrij "simpel" is).
Hier kunnen we nog simpeler op antwoorden . Zoiets zeg je aangetekend op , dan heb je bewijzen en betaal je niet langer dan nodig ( ook al blijven ze facturen sturen ) .

Dommel had de sterke groei volgens mij niet verwacht , zeker omdat ze al geen reclame maken (wat erop wijst volgens mij dat ze de meer ervaren gebruikers willen binnenhalen ). Vind het trouwens zware woorden die beschuldigingen van slecht managment ( dit is interne keuken , waar wij alvast geen zicht op hebben ) .

Het zal allemaal wel in orde komen , maar met zulke actie's bekom je volgens mij 2 dingen , ten eerste dat het langer gaat duren vooralleer de problemen gaan opgelost geraken , en ten tweede dat het product duurder gaat worden .
FullHD
Pro Member
Pro Member

L-army schreef:Laat dat nu net het probleem zijn, een homeconnect klant komt niet op het CRM.
Toch wel. Als er op de hoofdpagina van de site een menu optie staat "klanten" met een slotje ernaast, wil elke klant - ook een HomeConnect klant - dat wel eens uitproberen. En het werkt nog ook. Alleen word je naar de software doorverwezen als je probeert je instellingen te wijzigen. IMO de perfecte plaats voor wat actuele HomeConnect informatie.
Gesloten

Terug naar “Dommel”