Hey Thombose,
Welkom op het forum !
Hier moet je effe logisch rekenen...
En dit op voorhand heel goed met je kotgenoten bespreken (afspreken)
Er zijn 3 cityconnect fomules
* Light = 15 Gb (aan 14 euro in de maand)
* Standaard = 40 Gb (aan 23 euro in de maand)
* Plus = Onbeperkt (aan 34 euro in de maand)
CityConnect Light valt volgens mij voor jullie af, omdat je hiermee maar
1 computer kan/mag aansluiten. Ik weet niet hoe jullie gaan surfen ? Heeft ieder zijn pc. Of maken jullie gebruik van een gezamenlijke pc.
In de CityConnect Light zijn de nieuwsservers (old en new) van Dommel niet opgenomen. Houdt daar ook rekening mee! Ik weet niet of je graag artikels van de nieuwsgroepen zou downloaden ?
15 Gb / 4 personen = +- 4 Gb de man (per maand)
Dit is voldoende (haalbaar) als jullie het internet enkel voor het opzoeken van informatie gebruiken. Niet voor het afhalen van bv foto's, demo's van grote spelen, of aan video-streaming doen.
Ik zelf bv kijk nu naar expeditie robinson op RTL5 (via de gratis videostreaming). Ik heb namelijk geen distributie meer (gun ik telenet noch Belgacom lekker niet). Ik heb wel tv via DVB-T antenne. één en canvas kan ik hiermee nemen. En dat is voor mij genoeg. De rest vind ik op het internet wel..
Echter, als je zoals ik werk, dan kom je met 15 Gb in de maand zeker niet toe. Zelfs 40 Gb is dan te weinig.
Het verschil is telkens +- 10 euro in de maand dat ieder van jullie meerbetaalt. Als jullie allemaal CityConnect Plus nemen. Dan betalen jullie dus per persoon +- 20 / 4 = 5 euro in de maand meer.
Echt veel is dit niet (vind ik). Maar ja, voor een student telt soms (nog) iedere euro natuurlijk
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Goh ja, dan drink je gewoon eens een paar pintjes minder in de maand hé jongens.
Dit is vind ik (zoals anderen hier al aangaven) misschien een veel betere oplossing. Heb je immers geen zorgen en geen geruzie meer over wie nu wat verbruikt heeft. (en moet betalen). Iedereen mag onbeperkt downloaden. Doe je het niet, is dat je eigen pech.
Ofwel doe je het, zoals jij het aanvankelijk wou regelen. Jij betaalt voor de meerkost (in GB). Houdt er wel rekening mee, dat in deze situatie anderen dan volop mee kunnen gaan profiteren van iedere GB die je meer betaalt (en zij gratis mee verbruiken)
Kortom, denk dus eerst nog eens goed na, waarvoor jullie dit internet allemaal willen (en gaan) gebruiken. Maak (op voorhand) duidelijke afspraken met elkaar. En voer dan jullie keuze uit.
Alvast veel succes gasten!
Groetjes,
Vanuit Gent.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).