ADSL Filter altijd nodig?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
DBM
Starter
Starter

Weer een dom vraagje misschien..

Heb ik een filter nodig op mijn ADSL-lijn indien ik geen gebruik zal maken van een telefoon of fax?

Als ik het goed begrepen heb dient deze filter om de hoge frequencies die voorzien zijn voor het internet weg te snijden van uw telefoon/fax.

Dus ik heb helemaal geen filter nodig.
Klopt dit?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Klopt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

DBM schreef:Weer een dom vraagje misschien..

Heb ik een filter nodig op mijn ADSL-lijn indien ik geen gebruik zal maken van een telefoon of fax?

Als ik het goed begrepen heb dient deze filter om de hoge frequencies die voorzien zijn voor het internet weg te snijden van uw telefoon/fax.

Dus ik heb helemaal geen filter nodig.
Klopt dit?
In principe niet, maar de praktijk leert mij dat je best altijd een filter gebruikt.
smetjen26
Starter
Starter

Mss nog dommer maar wat bedoelen jullie met een filter? Is dit een splitter die je op de verdeeldoos steekt waarchter je pas je telefoon aansluit?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Een ADSL filter (of Z-blocker) is een stekker die tussen het inkomende koperpaar en de verdere aansluitingen geplaatst dient te worden. Zo'n DSL filter dient om ervoor te zorgen dat gebruikte hogere frequenties voor xDSL niet mee over een voice signaal komen (ongeveer toch).

Het is dus zeker geen gewone splitter, maar word wel (bijna) altijd gecombineerd mét een splitter.

Engelstalige info WikiPedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/DSL_filter

Grtz,
Sasuke

PS: er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Peterken
Premium Member
Premium Member

Is het in sommige gevallen ook niet om te voorkomen dat er 'vals kontakt' is als er niets op een wandcontactdoos steekt?
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

DBM schreef:Heb ik een filter nodig op mijn ADSL-lijn indien ik geen gebruik zal maken van een telefoon of fax?
Belgacom adviseert om op elke aansluiting een splitter te plaatsen, ook als er geen telefoon aan hangt. Je zou problemen kunnen hebben als je het niet doet. Gelukkig is het bij mij niet nodig gebleken want ik heb hier 1 aansluiting waar ik niet meer bij kan.
Een paar maanden terug hebben ze mij "ADSL via VDSL" gegeven (voor BGCTV in HD) en weer hetzelfde verhaal: we zullen proberen. En wat blijkt: weer geluk gehad. Sinds 1/9 heb ik zelfs 12Mbps.
Dus ik zou zeggen, proberen maar. Bij een eventuele storing zal dit wel 1 van de eerste dingen zijn die ze vragen bij de helpdesk.

mvg
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”