Weer een dom vraagje misschien..
Heb ik een filter nodig op mijn ADSL-lijn indien ik geen gebruik zal maken van een telefoon of fax?
Als ik het goed begrepen heb dient deze filter om de hoge frequencies die voorzien zijn voor het internet weg te snijden van uw telefoon/fax.
Dus ik heb helemaal geen filter nodig.
Klopt dit?
ADSL Filter altijd nodig?
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
In principe niet, maar de praktijk leert mij dat je best altijd een filter gebruikt.DBM schreef:Weer een dom vraagje misschien..
Heb ik een filter nodig op mijn ADSL-lijn indien ik geen gebruik zal maken van een telefoon of fax?
Als ik het goed begrepen heb dient deze filter om de hoge frequencies die voorzien zijn voor het internet weg te snijden van uw telefoon/fax.
Dus ik heb helemaal geen filter nodig.
Klopt dit?
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Een ADSL filter (of Z-blocker) is een stekker die tussen het inkomende koperpaar en de verdere aansluitingen geplaatst dient te worden. Zo'n DSL filter dient om ervoor te zorgen dat gebruikte hogere frequenties voor xDSL niet mee over een voice signaal komen (ongeveer toch).
Het is dus zeker geen gewone splitter, maar word wel (bijna) altijd gecombineerd mét een splitter.
Engelstalige info WikiPedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/DSL_filter
Grtz,
Sasuke
PS: er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden !
Het is dus zeker geen gewone splitter, maar word wel (bijna) altijd gecombineerd mét een splitter.
Engelstalige info WikiPedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/DSL_filter
Grtz,
Sasuke
PS: er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden !
Is het in sommige gevallen ook niet om te voorkomen dat er 'vals kontakt' is als er niets op een wandcontactdoos steekt?
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Belgacom adviseert om op elke aansluiting een splitter te plaatsen, ook als er geen telefoon aan hangt. Je zou problemen kunnen hebben als je het niet doet. Gelukkig is het bij mij niet nodig gebleken want ik heb hier 1 aansluiting waar ik niet meer bij kan.DBM schreef:Heb ik een filter nodig op mijn ADSL-lijn indien ik geen gebruik zal maken van een telefoon of fax?
Een paar maanden terug hebben ze mij "ADSL via VDSL" gegeven (voor BGCTV in HD) en weer hetzelfde verhaal: we zullen proberen. En wat blijkt: weer geluk gehad. Sinds 1/9 heb ik zelfs 12Mbps.
Dus ik zou zeggen, proberen maar. Bij een eventuele storing zal dit wel 1 van de eerste dingen zijn die ze vragen bij de helpdesk.
mvg