Klacht Dommel: Concreet actieplan

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

sithlord2 schreef:Ik heb het al enkele keren gezegd, ik sta open voor een discussie met Dommel op elke mogelijke manier. Het mag via de website, of zelfs via dit forum, of via PM. Ik kan ze nu niet meer persoonlijk contacteren, omdat de kans heel groot is dat Dommel mij toch afsluit als ze weten wie ik ben (is in het verleden nog al gebeurt met mensen die durven kritiek uiten).


Je kan dommel nog perfect persoonlijk contacteren, je hebt op zich niets verkeerd gedaan. Je heb opgeroepen om bepaalde stappen te nemen, maar zoals uit deze discussie wel blijkt heeft dit enkel negatieve gevolgen. Maar ik durf er voor te wedden dat als je belt naar Dommel en aandringt om iemand van het management te spreken waaraan je vraagt dat ze een berichtje op hun CRM zetten ze dit zeker zullen doen. Maar blijf beleefd, wat er ook gebeurt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

L-Army,

Jij "denkt" dat als een klant dat persoonlijk vraagt, hij effectief Bart of Sandra aan de lijn gaat krijgen én dat ze dan wel dat berichtje zetten ? We weten dat ze hier lezen en dat dit al 'tig maal aan bod is gekomen, en dan doen ze het niet ?

Rare manier van werken ...

Mvg,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik denk dat niet alleen, ik weet dat zelfs zeker :) Van het huidige dommel personeel kent 1 persoon mijn effectieve naam, als ik bel kan ik perfect in contact komen met Bart of Sandra (op voorwaarde dat ze op dat moment daar zijn en niet belet zijn). En het 'nieuwe' personeel is absoluut niet gebrieft over wie ik ben. Het heeft ook niets te maken met of ik hier mod was en nu crew ben, bij dommel krijgt niemand een voorkeursbehandeling (of toch niet vrijwillig). Veel heeft te maken met op welke manier je iets aanpakt, je moet niet agressief zijn, maar ook niet met je laten sollen. Met andere woorden, wees assertief.

Mijn 2de analogie van de dag: vergelijk de omgang met je ISP als een relatie tussen man en vrouw. Als er niet gecommuniceerd word is er geen relatie, als er niet op een normale manier gesproken kan worden is er ook geen relatie, als een van beide partners niet goed communiceert is het aan de andere partner om hier op een positieve en constructieve manier mee om te gaan en samen te werken naar iets moois en ga nooit slapen met ruzie ;)

Goendi, ik steun je hier in. Maar ik denk dat het aankaarten van problemen niet echt nodig zal zijn, dommel is wel op de hoogte van de problemen. Op dit moment moet er gewoon wederzijds naar een oplossing worden gezocht en die kan op dit moment gewoon een bericht vanuit dommel zijn, mits het ergste probleem op dit moment voor velen het uitblijven van de 12Mbit is (waar dommel weinig of geen invloed op heeft op dit moment). Op het vlak van voicemail en domeinnaam kan ik spijtig genoeg niet oordelen, ik verwacht dat dit aan de homelink software ligt, maar je mag er vanuit gaan dat dit ook zo snel als mogelijk opgelost geraakt (problemen met software zijn een common probleem in de IT, ik spreek uit beroepsmatige ervaring).

Je zou trouwens verschieten hoeveel rechtszaken vermeden kunnen worden door gewoon juist te communiceren.
Laatst gewijzigd door gr4vity 09 sep 2008, 14:02, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

L-army schreef:
sithlord2 schreef:Ik heb het al enkele keren gezegd, ik sta open voor een discussie met Dommel op elke mogelijke manier. Het mag via de website, of zelfs via dit forum, of via PM. Ik kan ze nu niet meer persoonlijk contacteren, omdat de kans heel groot is dat Dommel mij toch afsluit als ze weten wie ik ben (is in het verleden nog al gebeurt met mensen die durven kritiek uiten).


Je kan dommel nog perfect persoonlijk contacteren, je hebt op zich niets verkeerd gedaan. Je heb opgeroepen om bepaalde stappen te nemen, maar zoals uit deze discussie wel blijkt heeft dit enkel negatieve gevolgen. Maar ik durf er voor te wedden dat als je belt naar Dommel en aandringt om iemand van het management te spreken waaraan je vraagt dat ze een berichtje op hun CRM zetten ze dit zeker zullen doen. Maar blijf beleefd, wat er ook gebeurt.


L-army,

Persoonlijk twijfel ik heel sterk dat op basis van 1 telefoontje van mij, Dommel een bericht een gaat zetten.

ook je stelling dat uit deze discussie blijkt dat mijn oproep enkele negatieve gevolgen heeft, betwist ik. Er zijn immers al genoeg reacties geweest van mensen die de actie steunen.

Kijk, ik wil gerust alternatieven overwegen. Deze heb ik tot nu toe ontvangen:

- aparte website voor Dommel gebruikers: persoonlijk betwijfel ik of dit zowiezo gaat gelezen worden door het Dommel management, laat staan dat op basis hiervan er verandering gaat komen. Maar ik wil het zeker een kans geven.

- samenwerking met Tik: Heeft misschien iets meer draagkracht, aangezien Tik wil naambekendheid geniet. Ook dit neem ik nog steeds in overweging

- bemiddeling door een neutrale tussenpersoon: Van mij mag dit gerust iemand van dit forum zijn, of iemand met connecties binnen Dommel (een ex-werknemer bijvoorbeeld? :wink: )

Concreet: Ik wil resultaten zien van Dommel, dat is voor mij het belangrijkste (en ook voor de andere gebruikers met problemen). Indien bovenstaande scenario's ook niet helpen, blijf ik doorgaan met het orginele plan zoals in mijn eerste post.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

L-army schreef:Mijn 2de analogie van de dag: vergelijk de omgang met je ISP als een relatie tussen man en vrouw. Als er niet gecommuniceerd word is er geen relatie, als er niet op een normale manier gesproken kan worden is er ook geen relatie, als een van beide partners niet goed communiceert is het aan de andere partner om hier op een positieve en constructieve manier mee om te gaan en samen te werken naar iets moois en ga nooit slapen met ruzie ;)


Ik ben hier volledig mee akkoord hoor... maar dan moet de wil om te communiceren ook wel langs beide kanten komen. Bij mij is die zeker aanwezig. Het probleem is dat ik bij de andere kant steeds op een betonnen muur stoot...
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

- Wij kunnen als klant nauwelijks Dommel telefonisch bereiken. Als de ombudsdienst nu ook al begint te bellen, geraken we zeker niet meer binnen. Dus waarom kan/mag dit niet ? Waarom mag Dommel dit niet zo regelen ? Dat zijn toch hun zaakjes (en niet de jouwe). En waarom heb jij je oordeel daar meteen over klaar. Dat je zo snel oordeelt, vind ik ergens van niet veel respect getuigen.

>> wat ik verwoord heb zijn de woorden van de ombudsdienst. Raar dat enkel dommel het schriftelijk wil en enkel Dommel niet antwoord. Hoe zou jij daarover oordelen?

- Dommel heeft storingen vroeger al gecommuniceerd op hun CRM (bv inzake internet uitval, cityconnect verbindingen, etc). Dit bord is een paar maanden geleden leegemaakt geweest. Dus je vindt deze info nu niet meer terug.

>> als ze het vroeger deden waarom zijn ze er dan mee gestopt? Dit lijkt me toch nuttige info en ik ben niet de enige die hierom vraagt.

- In alles wat je schrijft is duidelijk dat jij er niet in geslaagd bent een constructieve dialoog met Dommel op te starten. Waar je wel in geslaagd bent, is Dommel op stang te jagen, de ombudsdienst er bij halen, tot Dommel het contract met je verbroken heeft. Dat is wat jij bereikt hebt.

>> je kan me niet verwijten dat ik geen poging heb gedaan. Ik heb veel van hun werk gedaan om alles vlot inorde te krijgen, zelf naar allerhande instanties gebeld, direct betaald,... Als ik dan geen antwoord krijg op vragen dan ligt de onwil van communicatie niet bij mij. Ik vraag niets liever dan communicatie. Maar blijkbaar wil of kan men mij geen antwoord geven.

Ik weet niet Droopy, zou dit niet aan jou (als persoon) kunnen liggen ? Waarom zijn andere mensen (die hetzelfde als jou voorhadden) er dan wel in geslaagd. En jij niet ? Heb je je die vraag al eens gesteld. Al eens in eigen boezem gekeken...

>> Als je het forum leest dan ben ik niet de enige die geen antwoord krijg. Kan ik er hard voor gaan? Ja, zoals ik zei "ik betaal correct dan verwacht ik correcte service" en anders pak ik dit aan. Ik zeg mijn mening en ik verwacht dat ze hun mening zeggen en niet schuilen achter excuses als "ik weet het niet de bevoegde persoon gaat u contacteren" en dan terug niets horen.

Ik heb je hier al eens opgewezen. Maar overal waar ik je tegenkom blijf jij maar anti-dommel commentaar schrijven. Je relatie met Dommel is over. C'est fini. Je hebt geen contract meer. En toch blijf je maar verder doen. (dat snap ik dus niet :? )

>> dit klopt niet ik schrijf vanuit mijn standpunt en mijn ervaring zoals iedereen hier. De ene positief de andere negatief. Dat is net het doel van een forum, ervaringen uitwisselen. Elk doet ermee wat hij wil. Ik ben niet enkel negatief. Ik ben negatief naar de communicatie en de dienstverlening. Ik ben positief naar het product en de prijs. Het is niet omdat Dommel mijn contract heeft stopgezet dat het afgelopen is. Dat zou wat makkelijk zijn om zo problemen op te lossen. Mijn klachten blijven actief bij de ombudsdienst die me trouwens volledig gelijk geven.

I give up...

>> ik niet
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

sithlord2 schreef:- bemiddeling door een neutrale tussenpersoon: Van mij mag dit gerust iemand van dit forum zijn, of iemand met connecties binnen Dommel (een ex-werknemer bijvoorbeeld? :wink: )


Ik toch in ieder geval niet ;) niet dat ik jullie niet wil steunen. Maar stel het zo, dommel wenst te communiceren over de problemen en ze contacteren mij (omdat ik crew ben hier op userbase). Ben ik dan de juiste persoon met de juiste hoedanigheid om de boodschap over te brengen? Persoonlijk vind ik van niet, als dommel wil communiceren dan kunnen ze dit ook zelf doen. Deze stelling is ook omgekeerd het geval. Dat jullie samenwerken om 1 zelfde mening te vormen en deze te verkondigen aan dommel vind ik een zeer goed idee. De persoon die dommel zal contacteren mag wel in geen geval autoritair zijn, het beste is gewoon als iemand die zelf met de problemen zit te laten bellen. Op voorwaarde dat deze kalm en vriendelijk blijft en bovenal dingen weet te relativeren.

sithlord2 schreef:Ik ben hier volledig mee akkoord hoor... maar dan moet de wil om te communiceren ook wel langs beide kanten komen. Bij mij is die zeker aanwezig. Het probleem is dat ik bij de andere kant steeds op een betonnen muur stoot...


Stel dat dommel jouw vrouw/man was en hij/zij weigert jouw antwoorden te geven, wat ga je doen? Dit voor het vredegerecht brengen, of ga je een extra inspanning doen, of iets anders?

Volgens mij kan je door daar over na te denken wel degelijk de oplossing verkrijgen :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

L-army schreef:Ik denk dat niet alleen, ik weet dat zelfs zeker :) Van het huidige dommel personeel kent 1 persoon mijn effectieve naam, als ik bel kan ik perfect in contact komen met Bart of Sandra (op voorwaarde dat ze op dat moment daar zijn en niet belet zijn). En het 'nieuwe' personeel is absoluut niet gebrieft over wie ik ben. Het heeft ook niets te maken met of ik hier mod was en nu crew ben, bij dommel krijgt niemand een voorkeursbehandeling (of toch niet vrijwillig). Veel heeft te maken met op welke manier je iets aanpakt, je moet niet agressief zijn, maar ook niet met je laten sollen. Met andere woorden, wees assertief..


Ik moet nog de eerste hier horen zeggen dat ze hem van de helpdesk al eens doorverbonden hebben met een verantwoordelijke.

L-army schreef:Mijn 2de analogie van de dag: vergelijk de omgang met je ISP als een relatie tussen man en vrouw. Als er niet gecommuniceerd word is er geen relatie, als er niet op een normale manier gesproken kan worden is er ook geen relatie, als een van beide partners niet goed communiceert is het aan de andere partner om hier op een positieve en constructieve manier mee om te gaan en samen te werken naar iets moois en ga nooit slapen met ruzie ;).


om jouw analogie te volgen. De klant gespeeld door de vrouw de man gespeeld door Dommel:

De vrouw denkt dat de man iets verkeerd heeft gedaan en zonder er op in te gaan of het wel of niet zo is vraagt ze hem om uitleg. Gewoon hoe het zit, zijn visie van de feiten. De man zwijgt en zegt niets. Ondertussen doet de vrouw het huishouden, maakt eten (de klant betaald zijn maandelijkse fakturen). Ze wacht op een antwoord maar de man kan enkel eten en zegt niets. ... Leg me eens uit hoe de vrouw op een positieve en constructieve manier ermee kan omgaan en kan samenwerken naar iets moois?

Kortom terug hetzelfde want zovelen hier al gezegd hebben: als er correcte informatie zou komen dan zou men al een stuk geruster zijn ook al heeft men dan niet wat men wil vb url, webspace, 12mbit maar als ze weten wat het probleem is en een duidelijke planning dan zou deze thread nooit bestaan hebben.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Volgens mij word er echt maar 1/10de van mijn berichten gelezen. Doe de moeite om ze volledig en aandachtig te lezen en het komt wel in orde ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

droopy schreef:- Wij kunnen als klant nauwelijks Dommel telefonisch bereiken. Als de ombudsdienst nu ook al begint te bellen, geraken we zeker niet meer binnen. Dus waarom kan/mag dit niet ? Waarom mag Dommel dit niet zo regelen ? Dat zijn toch hun zaakjes (en niet de jouwe). En waarom heb jij je oordeel daar meteen over klaar. Dat je zo snel oordeelt, vind ik ergens van niet veel respect getuigen.

>> wat ik verwoord heb zijn de woorden van de ombudsdienst. Raar dat enkel dommel het schriftelijk wil en enkel Dommel niet antwoord. Hoe zou jij daarover oordelen?



Het zou net handig zijn moest er 1 aanspreekpunt zijn die alle klachten bundelt, zo krijgt Dommel niet 1000x dezelfde vraag per telefoon.

Net zoals ze hun eigen werk besparen door storingen te melden op hun website, want elke keer mijn telefoon even niet werkt of storing heeft, dan bel ik direct naar dommel om uitleg te vragen.
Snap niet goed waarom zo zo koppig geen storingen willen melden...
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

L-army schreef:Stel dat dommel jouw vrouw/man was en hij/zij weigert jouw antwoorden te geven, wat ga je doen? Dit voor het vredegerecht brengen, of ga je een extra inspanning doen, of iets anders?

Volgens mij kan je door daar over na te denken wel degelijk de oplossing verkrijgen :)


de vraag is hoeveel extra inspanning er moet komen en of die altijd van 1 kant moet komen. Los van mijn problemen van Dommel lees ik hier toch heel veel over mensen die geen antwoord krijgen op hun vragen. En die bellen, maken tickets aan, doen al het mogelijke is dat dan geen extra inspanning? Mogen ze dan ook geen extra inspanning of liever gewoon een inspanning verwachten van Dommel?
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

droopy schreef:
L-army schreef:Stel dat dommel jouw vrouw/man was en hij/zij weigert jouw antwoorden te geven, wat ga je doen? Dit voor het vredegerecht brengen, of ga je een extra inspanning doen, of iets anders?

Volgens mij kan je door daar over na te denken wel degelijk de oplossing verkrijgen :)


de vraag is hoeveel extra inspanning er moet komen en of die altijd van 1 kant moet komen. Los van mijn problemen van Dommel lees ik hier toch heel veel over mensen die geen antwoord krijgen op hun vragen. En die bellen, maken tickets aan, doen al het mogelijke is dat dan geen extra inspanning? Mogen ze dan ook geen extra inspanning of liever gewoon een inspanning verwachten van Dommel?


Inderdaad droopy, het verbaast me steeds opnieuw dat wij worden aangewezen als de grote schuldigen die niet willen communiceren, en blijkbaar zijn steeds wij de partij die "beter hun best moet doen".

We doen reeds ons best: we betalen onze facturen op tijd, we proberen tevergeefs te bellen, we maken incidenten aan en daar komt geen antwoord op...

Maar nee, dan nog steeds ligt het blijkbaar aan ons...

Sorry L-army, maar met zo'n betuttelende woordjes kom je er deze keer niet.
unexpected
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 maa 2008, 13:37
Contacteer:

ik ben zelf ook klant van dommel, best tevreden, al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik nog altijd wacht op antwoorden die ik via vragen in een ticket gesteld had...

... maar als ik zie wat sommige mensen hier meemaken, dan had ik ook al lang actie genomen hoor. als je wel al mag betalen maar dan moet wachten op de service (en met wachten bedoel ik dan niet, een week of zo he, maar echt "te" lang ... ) dan vind ik dat men gelijk heeft om verder te gaan.

die uitspraken van respect en zo en een kans geven... sorry, dommel is mijn beste vriend niet hoor. dommel levert een product waar ik als klant voor betaal. punt. ik beschouw dommel, noch de mensen er achter als vrienden of weet ik wat waarvoor je "respect" moet op tafel gooien en in ruil meer geduld moet hebben dan wanneer je elders iets koopt of minder goede service krijgt.

enfin ja, my 2 cents dan weer...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

droopy schreef:wat ik verwoord heb zijn de woorden van de ombudsdienst. Raar dat enkel dommel het schriftelijk wil en enkel Dommel niet antwoord. Hoe zou jij daarover oordelen?


Ik oordeel daarover niet (dat is het verschil met jou). Als Dommel dit schriftelijk wil. So what ? Zo kun je over alles beginnen zeuren (vind ik).

droopy schreef:als ze het vroeger deden waarom zijn ze er dan mee gestopt? Dit lijkt me toch nuttige info en ik ben niet de enige die hierom vraagt.


Droopy, je maakt alvast volgende fouten. 1) Je interpreteert te vlug wat leest. Probeer minder snel te interpreteren / oordelen. 2) Wat je interpreteert, interpreteer je dan ook nog eens verkeerd. 3) Op basis hiervan ga je terug oordelen.. En zo geraak je in een negatieve, totaal nutteloze spiraal... (waar niemand mee geholpen geraakt).

Concreet. Ik heb gezegd dat ze vroeger over storingen al gecommuniceerd hebben. Nergens zeg ik dat ze dat NU niet meer doen. Die interpretatie maakte jij (uit mijn woorden). Die interpretatie maakte je dus te vlug (en ook foutief).

Communicatie (goed leren praten en luisteren met elkaar) is niet gemakkelijk. Daar zijn al heel wat boeken over geschreven. Misschien moet je er eens eentje zo proberen lezen ?

Besef alvast dat communicatie via het internet veel moeilijker is dan via telefoon. En via telefoon moeilijker is dan in het echt (face to face).

droopy schreef:je kan me niet verwijten dat ik geen poging heb gedaan. Ik heb veel van hun werk gedaan om alles vlot inorde te krijgen, zelf naar allerhande instanties gebeld, direct betaald,... Als ik dan geen antwoord krijg op vragen dan ligt de onwil van communicatie niet bij mij. Ik vraag niets liever dan communicatie. Maar blijkbaar wil of kan men mij geen antwoord geven.


Ik beschuldig je niet dat je niets hebt gedaan. Je hebt zeker iets gedaan. Het enige waarvan ik je beschuldig (en beschuldig is eigenlijk geen goed woord), is dat wat je gedaan hebt, je misschien wel wat verkeerd gedaan hebt. Het niet helemaal goed hebt aangepakt. Maar kijk, ik was daar niet bij. Dus kan me daar verder niet over oordelen. Het is enkel die conclusie die ik bij jou trek. Na alles wat je al hier geschreven hebt en de manier waarop je soms woorden / handelingen van anderen geinterpreteerd hebt. Wat ik hier neerschrijf is mijn interpretatie over jouw manier van optreden (en niet zozeer inhoudelijk waarover het precies ging).

Het is aan jou om na te gaan of hier iets van klopt (van wat ik zeg). Of totaal niet.

droopy schreef:Als je het forum leest dan ben ik niet de enige die geen antwoord krijg. Kan ik er hard voor gaan? Ja, zoals ik zei "ik betaal correct dan verwacht ik correcte service" en anders pak ik dit aan. Ik zeg mijn mening en ik verwacht dat ze hun mening zeggen en niet schuilen achter excuses als "ik weet het niet de bevoegde persoon gaat u contacteren" en dan terug niets horen.


Wie stelt er zich hier hard op ? Dommel of jij ? Let op me emoties. En de gevolgen ervan. Bv stel dat ik me jou wou afspreken deze avond. Maar je zegt, sorry ik kan niet (mijn moeder komt op bezoek). Die avond ga ik op café in het stad en ik kom jou daar tegen (ik zie je lopen op straat). Hoe kan ik hierop reageren ? Mijn eerste reactie kan er één zijn van kwaadheid. Wat is me dat nu ? Is dat een smoes die je me wijsgemaakt hebt ? Wat loopt die Droopy hier nu te doen. Ik kan me ook gekwetst voelen. Allemaal menselijk emoties. Echter, ga je hierbij wel volledig aan de waarheid voorbij. Voor hetzelfde geldt, werd bv je moeder plots onwel en ben je nog snel in het stad naar een apotheker gelopen. Of moest je je moeder naar huis voeren (en woont die in het stad). Waarna je misschien een borrel wou nemen of weet ik wat.. Waarmee ik maar wil zeggen. De feitelijke waarheid weet je vaak niet...

Dus als Dommel bv niet onmiddellijk op je vragen antwoordt, is dat geen teken van disrespect naar jou toe (jij maakt die conclusie en interpretatie). Veel eerder zal dit bv aanvankelijk zijn door geen tijd of weet ik wat. Als jij echter emotioneel hierdoor je al geraakt voelt en dan al harder begint te reageren, gaat dit Dommel (of wie ook) niet ongemerkt voorbij gaan. Dan zal die anders iets hebben van. Die toon, die manier waarop die Droopy nu praat... Ok, dan praat ik zo terug. En uiteindelijk kunnen dergelijke emoties & interpretaties gaan escaleren. Menselijk gedrag is een heel lastig (en tevens) fascinerend iets.

Het enige wat ik je zeg (of wil zeggen is) tracht je hiermee meer van bewust te zijn. Van je eigen interpretaties, je eigen gedrag, etc..

Ik denk dus dat jij wel hard reageerd hebt tegen Dommel. Kan bijna niet anders. Het feit dat je bv de ombudsdienst onder de arm neemt, zegt over zoiets al genoeg. Een keer je daar belandt, zit je echt al ver weg van een goede dialoog...

droopy schreef:dit klopt niet ik schrijf vanuit mijn standpunt en mijn ervaring zoals iedereen hier. De ene positief de andere negatief. Dat is net het doel van een forum, ervaringen uitwisselen. Elk doet ermee wat hij wil. Ik ben niet enkel negatief. Ik ben negatief naar de communicatie en de dienstverlening. Ik ben positief naar het product en de prijs. Het is niet omdat Dommel mijn contract heeft stopgezet dat het afgelopen is. Dat zou wat makkelijk zijn om zo problemen op te lossen. Mijn klachten blijven actief bij de ombudsdienst die me trouwens volledig gelijk geven.


Tuurlijk heb jij een mening over de service van Dommel. Maar zo ook heeft Dommel een mening over jou.

Wat ik dus niet snap, is waarom jij daar maar over door blijft doen. Dat snap ik dus niet. Waarom geef je dit niet op ? Waarom wil je zo graag gelijk krijgen. Of ik weet niet wat je nu nog zoekt bij Dommel precies..

Dommel heeft je contract opgezegd. De relatie is over. Maar dat wil je dus maar niet snappen. Zelfs die 'het is uit tussen ons' kun je maar niet snappen. Waarom laat je dit niet eens los ? Snap je, dat snap ik dus niet..

Wat ben je daar nu mee ?? Zit je met zoveel woede, zoveel onrecht in je ? Dat je dit niet gewoon kunt laten gaan.

Op dat vlak ben je precies een vrouw (waarmee ik de vrouwen hier nu niet wil gaan discrimineren :wink: ) Dit is maar een cliché (als voorbeeld). Clichés zijn de werkelijkheid niet...

In films zie je dit ook. De jongen maakt het uit met het meisje. De jongen gaat vrij snel verder met zijn leven. Het meisje niet. Die zit maar te huilen en blijft maar huilen. En blijft maar denken waarom het fout gelopen is en komt het nog goed, etc... Je kan dit even doen (ok). Dat is een vorm van verwerking. Maar blijf niet zitten doorjanken...

Jij Droopy (niet slecht bedoeld) blijft maar doorjanken (en dat snap ik dus niet). Waarom besef je niet dat het over is ? Waarom laat je dit niet los ? Er zijn toch leukere dingen te doen ? Op dat vlak klink je precies als ceurrix of margaas indertijd hier...

"Stop wining, move on" (of hoe zeggen ze dat in het schoon Engels)

Ondertussen ben ik hier ook al een (even) grote zaag aan het worden..
Lol :-)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:Kunnen we aub stoppen met reclame maken en ronselen voor TIK. Het begint hier te klinken als een afgezaagd reclameclipje : 'Dash wast witter dan wit'. Als ik me niet vergis hebben jullie een eigen forum om reclame op te maken.

Wel, aangezien L-army enkele pagina's terug schreef dat de Userbase-crew dit rustige en beschaafde initiatief niet wil steunen, stel ik voor om de hele topic naar het Tik-forum te verhuizen. De Tik-haters zijn dan van het gezaag vanaf, en de Dommel-klanten die zich op een beschaafde manier willen organiseren kunnen óók hun ding doen.

Eigenlijk is heel dat territoriaal gedoe wel een beetje dom hoor... alsof het zou gaan om zieltjes te winnen. Mijn god, zijn we dat stadium ondertussen niet al een paar jaar gepasseerd? De meesten onder ons zijn al lang geen puistige pubers meer, maar verstandige en verantwoordelijke volwassen mensen die rustig met elkaar kunnen redeneren.


EDIT: nog even ter aanvulling: in deze topic heb ik al héél veel verstandige opmerkingen gelezen. Jullie zijn écht inhoudelijk aan het nadenken. Chapeau!
Laatst gewijzigd door localhost 09 sep 2008, 15:03, in totaal 1 gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

sithlord2 schreef:We doen reeds ons best: we betalen onze facturen op tijd, we proberen tevergeefs te bellen, we maken incidenten aan en daar komt geen antwoord op... Maar nee, dan nog steeds ligt het blijkbaar aan ons...


Hoe komt het dan, dat ik wel iedere binnen geraakt ben op de Helpdesk ? Ben ik dan een superman ofzo :wink:

Hoe komt het dan dat de helpdesk van Dommel mij wel kunnen helpen heeft ?

Kijk, dat snap ik dus dan weer niet...

Waarom geraken jullie niet geholpen ?
Waarom geraken jullie niet binnen ?

Hoe meer ik (of anderen) schrijven, hoe meer jullie terug gaan zeuren.
En ik zelf ook begin te zeuren.. wat schieten we hier nu mee op ?

niets niets niets...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

localhost schreef:
Uzzi schreef:Kunnen we aub stoppen met reclame maken en ronselen voor TIK. Het begint hier te klinken als een afgezaagd reclameclipje : 'Dash wast witter dan wit'. Als ik me niet vergis hebben jullie een eigen forum om reclame op te maken.

Wel, aangezien L-army enkele pagina's terug schreef dat de Userbase-crew dit rustige en beschaafde initiatief niet wil steunen, stel ik voor om de hele topic naar het Tik-forum te verhuizen. De Tik-haters zijn dan van het gezaag vanaf, en de Dommel-klanten die zich op een beschaafde manier willen organiseren kunnen óók hun ding doen.

Eigenlijk is heel dat territoriaal gedoe wel een beetje dom hoor... alsof het zou gaan om zieltjes te winnen. Mijn god, zijn we dat stadium ondertussen niet al een paar jaar gepasseerd? De meesten onder ons zijn al lang geen puistige pubers meer, maar verstandige en verantwoordelijke volwassen mensen die rustig met elkaar kunnen redeneren.


Yupz, goed idee. Verhuizen maar. Want ik kan het niet meer aan dit geklaag, dit eeuwige gezaag... Help, waar zijn mijn pillen... :???:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Gent32m schreef:Yupz, goed idee. Verhuizen maar. Want ik kan het niet meer aan dit geklaag, dit eeuwige gezaag... Help, waar zijn mijn pillen... :???:


Je kan ook gewoon beslissen om deze thread niet te lezen. Hij was trouwens in de eerste plaats bedoeld voor de mensen die problemen hadden en geen reactie kregen van Dommel. Je hebt zelf de keuze gemaakt om jezelf in deze discussie te betrekken.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

sithlord2 schreef:
Gent32m schreef:Yupz, goed idee. Verhuizen maar. Want ik kan het niet meer aan dit geklaag, dit eeuwige gezaag... Help, waar zijn mijn pillen... :???:


Je kan ook gewoon beslissen om deze thread niet te lezen. Hij was trouwens in de eerste plaats bedoeld voor de mensen die problemen hadden en geen reactie kregen van Dommel. Je hebt zelf de keuze gemaakt om jezelf in deze discussie te betrekken.


Klopt. Mijn fout. Een andere fout is dat ik mijn punt hier eigenlijk al lang gemaakt heb. Dus feitelijk hier (in deze thread) niets meer te zoeken heb.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Eerst zeg je :
Gent32m schreef:droopy,

- Wij kunnen als klant nauwelijks Dommel telefonisch bereiken.


Nu zeg je :
Gent32m schreef:Hoe komt het dan, dat ik wel iedere binnen geraakt ben op de Helpdesk ? Ben ik dan een superman ofzo :wink:


Wat is het nu eigenlijk ? Geraak je binnen of niet ? Je maakt jezelf gewoon belachelijk, stop er alsjeblieft mee. Uw commentaren zijn gewoon lachwekkend.

Bij u werkt alles. Perfect ! Je hebt geen enkel probleem met Dommel. Uitstekend ! Er zijn blijkbaar mensen die wel problemen hebben met Dommel. Laat hen doen. Ik heb ook m'n vragen bij wat ze aan het doen zijn, maar ik begrijp zeer goed dat hun frustraties zeer groot zijn.
Laatst gewijzigd door Uzzi 09 sep 2008, 15:22, in totaal 1 gewijzigd.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Gent32m schreef:[Concreet. Ik heb gezegd dat ze vroeger over storingen al gecommuniceerd hebben. Nergens zeg ik dat ze dat NU niet meer doen. Die interpretatie maakte jij (uit mijn woorden). Die interpretatie maakte je dus te vlug (en ook foutief).


>> de interpretatie haal ik niet uit je woorden maar uit het feit dat bij een defect heel userbase vol staat met posts en heel de site van dommel blanco blijft.

Gent32m schreef:Wie stelt er zich hier hard op ? Dommel of jij ? Let op me emoties. En de gevolgen ervan. Bv stel dat ik me jou wou afspreken ...:-)


>> ik ben me zeker bewust dat ik me hard opstel. Maar dat doe ik niet van het begin. Dit komt door het maanden lange stilzwijgen van de andere kant. Ik begrijp ook je verhaal en daar ligt inderdaad een gevaar daarom dat ik in mijn tickets en telefoongespreken altijd beleefd ben gebleven en altijd gevraagd heb of ze hun mening over de feiten willen geven maar blijkbaar willen ze dit niet of kunnen ze niet.

Gent32m schreef:Dus als Dommel bv niet onmiddellijk op je vragen antwoordt, is dat geen teken van disrespect naar jou toe


>> Tja noem me iemand met principes maar als ze beloftes doen dan verwacht ik dat ze zich eraan houden als ze dit niet doen dan vind ik dat geen respect. Als ze niet binnen de termijn kunnen antwoorden dan moeten ze dit laten weten via een automatisch bericht of hun ticket systeem aanpassen zodat er staat dat ze binnen 20 werkdagen ofzo antwoorden.

Ik denk dus dat jij wel hard reageerd hebt tegen Dommel. Kan bijna niet anders. Het feit dat je bv de ombudsdienst onder de arm neemt, zegt over zoiets al genoeg. Een keer je daar belandt, zit je echt al ver weg van een goede dialoog...

Gent32m schreef:Dommel heeft je contract opgezegd. De relatie is over. Maar dat wil je dus maar niet snappen. Zelfs die 'het is uit tussen ons' kun je maar niet snappen. Waarom laat je dit niet eens los ? Snap je, dat snap ik dus niet..


Ja ik voel woede, onrecht. Ik heb alles gedaan wat ze gevraagd hebben, ik heb hun fouten rechtgezet en ik ging daar nog geen punt van maken als alles erna vlot ging verlopen maar fout na fout en op het einde van de rit zeggen ze me er is helemaal niets verkeerd gelopen maar verder antwoorden we niet op uw vragen... dan bijt ik me vast. Ik kan je een pagina's lang relaas doormailen van afspraken die een volgende dan zegt dat het anders is en de volgende weer anders... Ik heb financiële schade geleden door dommel. Het contract is voorbij dat is geen probleem ik heb al een contract bij een andere isp. Maar waarom zou ik daarom mijn klacht moeten stopzetten?
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Gent32m schreef:Hoe komt het dan, dat ik wel iedere binnen geraakt ben op de Helpdesk ? Ben ik dan een superman ofzo :wink:

Hoe komt het dan dat de helpdesk van Dommel mij wel kunnen helpen heeft ?

Kijk, dat snap ik dus dan weer niet...

Waarom geraken jullie niet geholpen ?
Waarom geraken jullie niet binnen ?


Ik heb even de proef op de som genomen en heb net naar de helpdesk gebeld (omstreeks 15h15). Ik ben van de eerste keer binnengeraakt na 7 minuten: toch wel vrij aanvaardbaar.

Blijkbaar zijn er dus toch wel momenten waarop ze redelijk snel bereikbaar zijn (ofwel heb ik ongeloofelijk veel geluk gehad).
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Ja ze zijn vlotter bereikbaar dit heb ik ook reeds gepost dat ik gisteren direct binnen was maar dat wil niet zeggen dat ze je dan antwoorden.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

sithlord2 schreef:Sorry L-army, maar met zo'n betuttelende woordjes kom je er deze keer niet.


L-army schreef:Volgens mij word er echt maar 1/10de van mijn berichten gelezen. Doe de moeite om ze volledig en aandachtig te lezen en het komt wel in orde ;)


Ik zeg zeker niet dat jullie de fout zijn van heel de zaak (of de slechte of hoe je het wil interpreteren). Maar bekijk het eens als een relatie tussen man en vrouw, je zal heus wel tot een oplossing komen hoor. En zoals ik al genoeg aangehaald heb, dommel is er wel degelijk mee bezig. Dommel kan op dit moment ook niet veel meer dan er mee bezig te zijn. Dommel maakt enkel de fout door niet te communiceren, maar het is aan de gebruiker om daar een opmerking van te maken.

droopy schreef:Ja ze zijn vlotter bereikbaar dit heb ik ook reeds gepost dat ik gisteren direct binnen was maar dat wil niet zeggen dat ze je dan antwoorden.


Misschien een domme vraag, maar als gezonde mens stel ik mij die toch. Waarom bel jij naar dommel als je daar geen klant meer bent?

aja, on topic mensen. We proberen het forum proper te houden ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Uzzi schreef:Eerst zeg je :
Gent32m schreef:droopy,

- Wij kunnen als klant nauwelijks Dommel telefonisch bereiken.


Nu zeg je :
Gent32m schreef:Hoe komt het dan, dat ik wel iedere binnen geraakt ben op de Helpdesk ? Ben ik dan een superman ofzo :wink:


Wat is het nu eigenlijk ? Geraak je binnen of niet ? Je maakt jezelf gewoon belachelijk, stop er alsjeblieft mee. Uw commentaren zijn gewoon lachwekkend.

Bij u werkt alles. Perfect ! Je hebt geen enkel probleem met Dommel. Uitstekend ! Er zijn blijkbaar mensen die wel problemen hebben met Dommel. Laat hen doen. Ik heb ook m'n vragen bij wat ze aan het doen zijn, maar ik begrijp zeer goed dat hun frustraties zeer groot zijn.


Uzzi,

Ik heb een paar keer problemen gehad (mbt installatie Homeconnect). Ik heb hiervoor naar de helpdesk van Dommel gebeld en ik ben binnen geraakt.

Dit wil niet zeggen, dat ik daarom gemakkelijk ben binnen geraakt. Of altijd (2 keer heb ik opgegeven na 10 minuten bellen). De helpdesk is in die zin dus moeilijk bereikbaar. Of nauwelijks bereikbaar.

Hopelijk is hiermee dit misverstand uitgeklaard.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

L-army schreef:Misschien een domme vraag, maar als gezonde mens stel ik mij die toch. Waarom bel jij naar dommel als je daar geen klant meer bent?


Wel om volgende redenen:

- volgens mij blijf je klant tot de dag dat het stopgezet is dat is dus 16 september.

- Ik heb nog openstaande tickets waar ze nog niet op hebben geantwoord.

- zelfs al ben ik geen klant meer en ik heb vragen over dingen die betrekking hebben met dommel denk ik dat ik toch bij dommel moet zijn. Indien niet had ik graag geweten bij wie ik dan me moet informeren naar dommel hun visie van de feiten.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik vermoed dat je openstaande tickets en al je contacten te maken hebben met je afsluiting. Dus in jouw geval had ik al lang een advocaat ingehuurd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

droopy schreef:@goendi klinkt goed in theorie maar die stap hebben velen al lang gezet en omdat er geen antwoord komt op hun vragen wil men een stap verder zetten. Als er reactie was gekomen met een deftige uitleg of een mogelijke oplossing dan was het nooit zover gekomen. Denk je echt dat ze gaan reageren op een gebundelde klacht? Ze reageren nog niet als de ombudsdienst hen schrijft (ja schrijft want de ombudsdienst mag hen niet bellen, ze willen niet telefonisch antwoorden maar doen dit ook niet schriftelijk). Dus wat kan een klant dan nog doen.


Ze aangetekend in gebreke stellen ( met harde bewijzen ), 10 wrkdagen dagen de tijd geven om alles op te lossen , doen ze dit niet , dan hebben ze gefaald en kun je meteen weg .

Maar met deze aandachttrekkerij ( ik kan het echt niet anders noemen ) bereik je niks .
natas666
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mei 2008, 06:59

ik denk niet dat jullie veel succes zullen hebben met deze actie. Ik heb het ook reeds in een ander topic vermeld maar hierbij nog eens artikel 9.5 van hun contract:

9.5. SCHEDOM NV/SA biedt geen enkele garantie op en kan niet
verantwoordelijk gesteld worden voor de geleverde dienst of de informatie
die door zijn tussenkomst wordt verspreid.
SCHEDOM NV/SA kan niet
verantwoordelijk gesteld worden voor de transacties tussen een derde en
de Klant. Het kan in geen enkel geval betrokken worden in de
overeenkomst gesloten tussen de derde en de Klant.

Dus indien je aangesloten bent op homeconnect heb je dit ondertekent en ben je dus akkoord gegaan dat zij NIET VERANTWOORDELIJK zijn voor de GELEVERDE DIENST of de INFORMATIE.
Jammer genoeg verneem je dit pas NADAT je de modem +activatie+ eerste maand abonnement reeds betaald hebt. Of dit wettelijk is dat is natuurlijk een andere vraag en ik denk dat daarvoor wel een ontvankelijke klacht kan neergelegd worden.
natas666
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mei 2008, 06:59

ik denk niet dat jullie veel succes zullen hebben met deze actie. Ik heb het ook reeds in een ander topic vermeld maar hierbij nog eens artikel 9.5 van hun contract:

9.5. SCHEDOM NV/SA biedt geen enkele garantie op en kan niet
verantwoordelijk gesteld worden voor de geleverde dienst of de informatie
die door zijn tussenkomst wordt verspreid.
SCHEDOM NV/SA kan niet
verantwoordelijk gesteld worden voor de transacties tussen een derde en
de Klant. Het kan in geen enkel geval betrokken worden in de
overeenkomst gesloten tussen de derde en de Klant.

Dus indien je aangesloten bent op homeconnect heb je dit ondertekent en ben je dus akkoord gegaan dat zij NIET VERANTWOORDELIJK zijn voor de GELEVERDE DIENST of de INFORMATIE.
Jammer genoeg verneem je dit pas NADAT je de modem +activatie+ eerste maand abonnement reeds betaald hebt. Of dit wettelijk is, is natuurlijk een andere vraag en ik denk dat daarvoor wel een ontvankelijke klacht kan neergelegd worden.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

natas666 schreef:ik denk niet dat jullie veel succes zullen hebben met deze actie. Ik heb het ook reeds in een ander topic vermeld maar hierbij nog eens artikel 9.5 van hun contract:

9.5. SCHEDOM NV/SA biedt geen enkele garantie op en kan niet
verantwoordelijk gesteld worden voor de geleverde dienst of de informatie
die door zijn tussenkomst wordt verspreid.
SCHEDOM NV/SA kan niet
verantwoordelijk gesteld worden voor de transacties tussen een derde en
de Klant. Het kan in geen enkel geval betrokken worden in de
overeenkomst gesloten tussen de derde en de Klant.

Dus indien je aangesloten bent op homeconnect heb je dit ondertekent en ben je dus akkoord gegaan dat zij NIET VERANTWOORDELIJK zijn voor de GELEVERDE DIENST of de INFORMATIE.
Jammer genoeg verneem je dit pas NADAT je de modem +activatie+ eerste maand abonnement reeds betaald hebt. Of dit wettelijk is, is natuurlijk een andere vraag en ik denk dat daarvoor wel een ontvankelijke klacht kan neergelegd worden.


Voicemailbox, domeinnaam, 1ste maand abbo gratis, en zulke zaken worden door Dommel geleverd en niet door een derde partij. Op deze zaken is onze klacht wel gegrond. En over deze zaken ging het in de éérste plaats als je mijn post had gelezen...

Het is trouwens niet omdat bepaalde zaken in een contract staan dat ze automatisch wettelijk zijn. Zulke contracten zijn enkel geldig indien de inhoud van een contract niet in strijd is met de Belgische wetgeving.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

L-army schreef:Ik vermoed dat je openstaande tickets en al je contacten te maken hebben met je afsluiting. Dus in jouw geval had ik al lang een advocaat ingehuurd.


Eerst loop ik te hard van stapel en dan moet ik al lang een advocaat inhuren. Ik laat nu eerst de ombudsdienst het verder afhandelen en daarna gerechtelijke stappen met de aanbeveling van de ombudsdienst.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

dopke schreef:Ze aangetekend in gebreke stellen ( met harde bewijzen ), 10 wrkdagen dagen de tijd geven om alles op te lossen , doen ze dit niet , dan hebben ze gefaald en kun je meteen weg .

Maar met deze aandachttrekkerij ( ik kan het echt niet anders noemen ) bereik je niks .


:student: - ironie mode on - ah dat is slim daar had ik nog niet aan gedacht - ironie mode off - en nogmaals waarom moet iedereen direct zeggen je kan weg er is nog altijd iets als niet weg willen maar wel ijveren voor goeie service maar blijkbaar is het bij velen zwijgen of vertrekken.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Had iets gelezen van L-army, dat het grootste deel tevreden Dommelusers zijn. Dit kan best zijn. Maar dit wil niet zeggen dat het andere deel van ontevreden mensen zich niet mag inspannen op een forum om hun problemen opgelost te krijgen en samen naar oplossingen te zoeken.

Wat ik vind is dat al diegenen waarbij het wel voor 99% ons zitten uit te maken voor mensen die klagen over dingen die precies "niet belangrijk genoeg zijn". Als jullie als tevreden klanten van Dommel ECHT tevreden bent, deel dat dan idd met ons mee, maar verder zou het daar moeten stoppen, want wij willen ECHT dat we geholpen worden binnen een accepteerbare termijn.

Ikzelf heb die VOIP halfwerkend, maar ik kan bv niet naar andere VOIP gebruikers van Dommel bellen. Dus om het praktisch te zien, mijn broer kan ik niet bellen omdat hij ook homeconnect heeft. (klein probleem?)

Voicemail werkt niet bij mij
Website .be werkt ook niet bij mij
Tot nu toe hebben ze nog maar op 1 ticket van mij gereageert: en dit was een dreigmail (kwas echt ten einde raad dat ik geen internet had en na enkele dagen was het toen opgelost)
12mbit werkt bij mij ook niet (maar dit is persoonlijk niet zo erg want ik kan surfen)
Mijn gratis maand heb ik nog steeds niet gekregen
Een faktuur voor mijn telefoon naar gsm heb ik nog steeds niet gekregen.

Als je al deze problemen optelt dan zou je toch wel mogen klagen lijkt mij. Moest 1 of 2 van deze problemen zich slechts voordoen dan is dat leefbaar, maar dit is meer dan 50% van hun aanbieding dat niet werkt.

En dan gaat het er nog om, moesten ze mij bv zeggen meneer die voip zal de komende weken nog niet werken want we hebben dit of dat probleem, of we zoeken een oplossing maar brengen u op de hoogte wanneer het werkende is....
Maarnee in tegendeel, wanneer je belt en eindelijk binnengeraakt dan krijg je een antwoord waar je kop nog staart aan krijgt. Is het dan zo moeilijk om te zeggen sorry maar het zal nog even duren. Dan weet ik tenminste waar ik sta, en dan zou ik op die moment kunnen zeggen, ik stap over naar een andere isp of niet.
Maar nu heb ik het gevoel van, ik kan vandaag opzeggen en morgen kunnen misschien alle problemen opgelost zijn. En dan zou ik spijt hebben van mijn foute beslissing.

Tkomt er gewoon op neer dat wij als klant bij Dommel niet weten waar we staan, we hebben geen concrete uitleg over de zijnde problemen.

En idd ik hoop ook dat Dommel niet overkop gaat, net daarom wil ik weten wat er gaat gebeuren. Moesten ze mij zelfs morgen 10€ meer vragen en daarmee alles is opgelost. Wel ik zou niet twijfelen, al hoop je natuurlijk op goedkoper :D
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

GunSmoke007 schreef:Had iets gelezen van L-army, dat het grootste deel tevreden Dommelusers zijn. Dit kan best zijn. Maar dit wil niet zeggen dat het andere deel van ontevreden mensen zich niet mag inspannen op een forum om hun problemen opgelost te krijgen en samen naar oplossingen te zoeken.

Wat ik vind is dat al diegenen waarbij het wel voor 99% ons zitten uit te maken voor mensen die klagen over dingen die precies "niet belangrijk genoeg zijn". Als jullie als tevreden klanten van Dommel ECHT tevreden bent, deel dat dan idd met ons mee, maar verder zou het daar moeten stoppen, want wij willen ECHT dat we geholpen worden binnen een accepteerbare termijn.

Ikzelf heb die VOIP halfwerkend, maar ik kan bv niet naar andere VOIP gebruikers van Dommel bellen. Dus om het praktisch te zien, mijn broer kan ik niet bellen omdat hij ook homeconnect heeft. (klein probleem?)

Voicemail werkt niet bij mij
Website .be werkt ook niet bij mij
Tot nu toe hebben ze nog maar op 1 ticket van mij gereageert: en dit was een dreigmail (kwas echt ten einde raad dat ik geen internet had en na enkele dagen was het toen opgelost)
12mbit werkt bij mij ook niet (maar dit is persoonlijk niet zo erg want ik kan surfen)
Mijn gratis maand heb ik nog steeds niet gekregen
Een faktuur voor mijn telefoon naar gsm heb ik nog steeds niet gekregen.

Als je al deze problemen optelt dan zou je toch wel mogen klagen lijkt mij. Moest 1 of 2 van deze problemen zich slechts voordoen dan is dat leefbaar, maar dit is meer dan 50% van hun aanbieding dat niet werkt.

En dan gaat het er nog om, moesten ze mij bv zeggen meneer die voip zal de komende weken nog niet werken want we hebben dit of dat probleem, of we zoeken een oplossing maar brengen u op de hoogte wanneer het werkende is....
Maarnee in tegendeel, wanneer je belt en eindelijk binnengeraakt dan krijg je een antwoord waar je kop nog staart aan krijgt. Is het dan zo moeilijk om te zeggen sorry maar het zal nog even duren. Dan weet ik tenminste waar ik sta, en dan zou ik op die moment kunnen zeggen, ik stap over naar een andere isp of niet.
Maar nu heb ik het gevoel van, ik kan vandaag opzeggen en morgen kunnen misschien alle problemen opgelost zijn. En dan zou ik spijt hebben van mijn foute beslissing.

Tkomt er gewoon op neer dat wij als klant bij Dommel niet weten waar we staan, we hebben geen concrete uitleg over de zijnde problemen.

En idd ik hoop ook dat Dommel niet overkop gaat, net daarom wil ik weten wat er gaat gebeuren. Moesten ze mij zelfs morgen 10€ meer vragen en daarmee alles is opgelost. Wel ik zou niet twijfelen, al hoop je natuurlijk op goedkoper :D


GunSmoke007, je hebt mijn volledige steun.

Ik ben (als fanboy) ook niet blind voor de problemen die Dommel momenteel heeft.

Je hebt gedaan wat je kon.

sithlord2, kun je niet ergens een (her) oproep lanceren, om de grieven van deze gebruikers (zoals GunSmoke007) in één aangetekend schrijven te groeperen. Ze kunnen je privé messagen. Ofwel start je een nieuwe thread op, waarin ieder kort zijn verhaal doet (zonder daarin verder over Dommel uit te weiden). Dus één comment per persoon. En niet verder (laten) doorzeuren.

Eventueel iets van ID gegevens erbij laten zetten (zoals je HomeConnect telefoonnummer), zodat Dommel dit kan opzoeken.

En ook een termijn (van bv 1 maand tot 2 maanden) waarbinnen je deze problemen wenst opgelost te zien.

Ik weet niet over hoeveel gebruikers het hier gaat ? Als dit procentueel een groot aantal is, is het aan Dommel dan om hier verder over te beslissen.

Als na dit aangetekend schrijven, jullie problemen binnen de opgestelde termijn nog altijd niet opgelost zijn, hebben jullie dan de mogelijkheid om het contract te verbreken (wegens nalatigheid).

Op die manier kan het voordurende gezeur over Dommel hier eindelijk eens stoppen. En zullen jullie (en andere gebruikers) misschien geholpen geraken.

Let wel, Dommel is volgens mij met al deze dingen reeds bezig. Daar geloof ik zelf in. Dus ik wacht zelf liever nog een beetje af.

Voor andere mensen die al te lang gewacht hebben, niet meer willen wachten of beter willen weten waar ze nu staan, is dat misschien een oplossing...

En Droopy, sorry, jouw geval vind ik daar niet in thuis horen. Jij hebt al een uitspraak van Dommel gekregen. Je contract met Dommel is verbroken.

- Ofwel laat je dit rusten
- Ofwel neem je een advocaat onder de arm. En procedeert op die manier verder.

Een andere optie zie ik voor jou niet.
Tenzij je wilt blijven doorzeuren...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

GunSmoke007 schreef:Ikzelf heb die VOIP halfwerkend, maar ik kan bv niet naar andere VOIP gebruikers van Dommel bellen. Dus om het praktisch te zien, mijn broer kan ik niet bellen omdat hij ook homeconnect heeft. (klein probleem?)
Maarnee in tegendeel, wanneer je belt en eindelijk binnengeraakt dan krijg je een antwoord waar je kop nog staart aan krijgt. Is het dan zo moeilijk om te zeggen sorry maar het zal nog even duren.

Wel, ik kan dit verhaal niet bevestigen. Ik heb vorige week naar de helpdesk gebeld om te melden dat mijn vader ook HomeConnect heeft en wij elkaar niet kunnen bellen. Ook dat minstens twee mensen bij Telenet mij soms niet kunnen bellen (dan krijgen ze de melding dat er geen aansluiting is op mijn nummer) en een paar minuten later werkt het zonder problemen.
1) het heeft inderdaad ettelijke minuten wachttijd gekost eer ik binnen was
2) het Dommel-Dommel bel probleem werd onmiddellijk bevestigd als een gekend probleem in hun software waar ze mee bezig waren
3) het probleem van Telenet werd ook onmiddellijk bevestigd - er waren nog andere mensen die een gelijkaardig probleem hadden gemeld. Men vroeg mij een of enkele voorbeelden van Telenet nummers met dit probleem. Ik heb die gegeven en ze gingen dit nakijken.
4) meteen ook maar gevraagd wanneer 12Mbit in mijn regio beschikbaar zou zijn, maar daar konden ze geen concrete datum op plakken. Het zou iets voor de komende weken zijn.
GunSmoke007 schreef:En dan gaat het er nog om, moesten ze mij bv zeggen meneer die voip zal de komende weken nog niet werken want we hebben dit of dat probleem, of we zoeken een oplossing maar brengen u op de hoogte wanneer het werkende is....

Die antwoorden heb ik dus blijkbaar wel gekregen...
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

nogmaals deze mensen willen niet weg van Dommel dus een verbreking van hun contract is niet wat ze willen ze willen geholpen worden en ik weet ook wel dat Dommel ermee bezig is maar volgens mij en ik geloof ook anderen kunnen ze dit op een beter manier zoals communiceren, duidelijke info geven.

Mijn geval heeft niets met homeconnect te maken maar dit wil niet zeggen dat ik mijn mening niet mag zeggen. Mijn geval heeft ook met communicatie te maken en de gebreke werking van de administratie dus kan ik wel vanuit mijn standpunt spreken.

Ik heb geen uitspraak gekregen van Dommel. Ze hebben gewoon het contract stopgezet dat is geen antwoord.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

droopy schreef:Ik heb geen uitspraak gekregen van Dommel. Ze hebben gewoon het contract stopgezet dat is geen antwoord.


Zonder reden zal dommel je contract niet hebben stop gezet hoor. Het fijne zullen wij er nooit van weten, maar ik verwacht dat ze wel een grondige reden hadden om je contract stop te zetten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

FullHD schreef:
GunSmoke007 schreef:Ikzelf heb die VOIP halfwerkend, maar ik kan bv niet naar andere VOIP gebruikers van Dommel bellen. Dus om het praktisch te zien, mijn broer kan ik niet bellen omdat hij ook homeconnect heeft. (klein probleem?)
Maarnee in tegendeel, wanneer je belt en eindelijk binnengeraakt dan krijg je een antwoord waar je kop nog staart aan krijgt. Is het dan zo moeilijk om te zeggen sorry maar het zal nog even duren.

Wel, ik kan dit verhaal niet bevestigen. Ik heb vorige week naar de helpdesk gebeld om te melden dat mijn vader ook HomeConnect heeft en wij elkaar niet kunnen bellen. Ook dat minstens twee mensen bij Telenet mij soms niet kunnen bellen (dan krijgen ze de melding dat er geen aansluiting is op mijn nummer) en een paar minuten later werkt het zonder problemen.
1) het heeft inderdaad ettelijke minuten wachttijd gekost eer ik binnen was
2) het Dommel-Dommel bel probleem werd onmiddellijk bevestigd als een gekend probleem in hun software waar ze mee bezig waren
3) het probleem van Telenet werd ook onmiddellijk bevestigd - er waren nog andere mensen die een gelijkaardig probleem hadden gemeld. Men vroeg mij een of enkele voorbeelden van Telenet nummers met dit probleem. Ik heb die gegeven en ze gingen dit nakijken.
4) meteen ook maar gevraagd wanneer 12Mbit in mijn regio beschikbaar zou zijn, maar daar konden ze geen concrete datum op plakken. Het zou iets voor de komende weken zijn.
GunSmoke007 schreef:En dan gaat het er nog om, moesten ze mij bv zeggen meneer die voip zal de komende weken nog niet werken want we hebben dit of dat probleem, of we zoeken een oplossing maar brengen u op de hoogte wanneer het werkende is....

Die antwoorden heb ik dus blijkbaar wel gekregen...


Als ze het idd bij JOU wel hebben gezegd, waarom doen ze dit bij mij dan niet.?
Als ze idd een update gaan uitbrengen waarom weet ik daar dan niets van?
Waarom hebben ze een FAQ op hun website? Om nooit aan te passen en te vernieuwen om zeker nooit teveel info te geven.

Hoelang duurt het om op de website te zetten:

Het bellen tussen 2 klanten met Homeconnect werkt soms niet of meestal niet, maar hiervoor komt zo snel mogelijk een update voor de software die dit probleem zal oplossen, wij houden u op de hoogte.

Moesten ze dit per mail of per tel of per schrijven op de web zouden laten weten, dan hebben ze 1 keer werk en krijgen ze hier geen 1000 telefoontjes voor.
Als ik uitreken wat het snelst is heb ik rap mijn conclusie binnen.

En de rede dat droopy zijn contract afgesloten is is omdat hij het zelf wou en dit dan ook waarschijnlijk gevraagd heeft?
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

L-army schreef:Zonder reden zal dommel je contract niet hebben stop gezet hoor. Het fijne zullen wij er nooit van weten, maar ik verwacht dat ze wel een grondige reden hadden om je contract stop te zetten.


Natuurlijk gaan ze hun reden hebben maar blijkbaar willen ze of kunnen ze die niet zeggen. Dat is net de kern van het probleem.
Gesloten

Terug naar “Dommel”