Passief opstandje Dommel ;)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

icekiller2k6 schreef:
Uzzi schreef:Tja, ik heb ook de indruk dat die toch een serieus aantal zaken aan het 'financieren' zijn bij DX-ADSL :
* Activatiekosten 12Mbit/s
* Raw copper @ 7€ (waarvan Epnet altijd beweert dat ze met hun 11,80€ hierop geen winst maken)

Betaal je bij Dommel trouwens niet 2 keer activatie als nieuwe gebruiker ? 20€ voor acivatie ADSL en 49€ voor activatie 12Mbit/s ? Of is dat 49€ voor alles ineens ?


euh bij dommel betaal je activatiekost van 99euro bij overschakeling bij homeconnect is dat gratis
niet voor nieuwe klanten, en daar heeft hij het dus over ;)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik denk dat je mijn vraag niet goed begrepen hebt (waarschijnlijk omdat ik ze niet goed gesteld heb :roll: )

Stel : ik heb vandaag nog geen ADSL bij Dommel.

Ik neem een Netconnect abonnement en neem daar de Speedpack optie bij. Dan betaal ik toch 20€ voor activatie ADSL en 49€ voor activatie Speedpack ? Totaal 69€ ?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Kurt Breezer schreef:Aansluiten bij http://www.tik.be/ ? Die voorzien toch al Scarlet & Telenet. Een derde luik Dommel zou niet mis staan...


In die andere topic (ivm concreet actieplan) heb ik dat inderdaad al voorgesteld. De 11 personen daar kunnen de kern vormen van een nieuw op te starten Dommel Users Group onder de paraplu van Tik. Bijvoorbeeld.

Ik blijf er op hameren: Tik en Userbase zijn complementair. Tik kan dingen doen die Userbase niet kan of wil doen, en omgekeerd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

@local Vreemd dat er andere mensen totaal niet op reageren :roll:
Afbeelding
Aspharanx
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jun 2007, 10:23

Tekst in vet is mijn antwoord

macamba schreef:
Aspharanx schreef:Ga nu vanaf maandag ook beginnen met bellen en tickets te verzenden, desnoods elke dag. Kan me niet bommen...


Denk je dat dat zal helpen? Natuurlijk niet. Als je een beetje geduld zou hebben en zou LEZEN zou dat je een hoop ellende besparen.
Een beetje geduld heb ik, na twee maand is mijn geduld op en wat moet ik dan lezen?

Vanaf 1 juli snelheids verhoging en die is er nog altijd niet, dus eis ik waar ik recht op heb.


Bij de aanvraag en op hun site staat duidelijk dat het tussen 1 juli en 31 december zou gebeuren en het is BELGACOM die het doet plus het is afhankelijk van je afstand tot de centrale. Als ik u was zou ik maar eens de test doen op de site van dommel om te kijken of je er voor in aanmerking komt.
Welke aanvraag op hun site? Wij hebben op hun site helemaal niets moeten aanvragen, wij hebben die winkel die die box verkoopt die box gaan koppen van Dommel (met die Siemens router). Daar dan dat bagger stukje software op verschillende computers geïnstalleerd en dan via zo'n soort van wizard onze gegevens moeten invoeren en nadien kregen we dan een brief met onze aansluitgegevens ed. van Dommel. Het ENIGE van de snelheids verhoging dat ik zie is vanaf 1 juli 2008 en dat staat op de nieuwspagina als je inlogt als klant. Bovendien schreef de pers vol lof dat er vanaf 1 juli een snelheidsverhoging zou komen, en ja ok, je moet de pers nu niet altijd gaan geloven maar ik heb NERGENS gelezen dat het tegen 31 december zou gebeuren. Enige officiële datum dat ik van Dommel heb is vanaf 1 juli en deze is nu al ruim twee maand voorbij.

news servers van tijd plat (zoals nu zelfs, waarbij ik gewoon authentication failed krijg)


Weet je zeker dat je de juiste gegevens ingevuld hebt en dat je firewall van het modem niet te hoog staat. Ik kan je vertellen dat de servers niet down zijn want ik download al 2 maanden lang meer dan 500 gig per maand zonder enige downtime.
Wel aanvankelijk leek me dit raar maar heb het nog eens onderzocht en wat blijkt, de loginnaam voor internet (in de router) is anders dan de loginnaam die ik gebruik op de nieuwsservers. Krijg overigens een foutmelding van authentication failed. Mijn vraag is dan nu? Wat is de juiste gegevens? Dus dacht ik van hey, ik ga eens inloggen op de webpagina van dommel en daar dan mijn gegevens opvragen, ik weet dat ze die dan doormailen naar je maar als ik dat nu wil doen verwijzen ze me door naar de homelink software maar waar kan ik daar nu die gegevens vinden? Ik zie wel bij "mijn informatie" en pak gegevens zoals mijn telefoon, email en adres maar waar ergens kan ik nu mijn login gegevens opvragen? Of kan dit niet voor homeconnect, want weet dat ik me bij de installatie toen die software constant crashte ik me serieus heb geërgerd dat ze me geen gegevens gaven zodat ik het handmatig kon instellen in plaats van hun programma dat alle instellingen zet in de router. Ik neem aan dat de login die ik nu zie die is van mijn netconnect en dat die is geschrapt omdat we weigerden de rekeningen te betalen (ze bleven ons immers maar netconnect extra aanrekenen bovenop ons homeconnect abonnement).

en ik hou mijn hart al vast als we de factuur van telefonie krijgen want bellen naar vaste lijnen is wel gratis, maar naar gsms's niet


Staat ook DUIDELIJK op de site dat het om VASTE lijnen gaat.. als ik er vanuit ga dat je ouder bent dan 12 zou je toch moeten weten dat bellen naar een GSM overal ter wereld duurder is dan naar een vaste lijn.
Wil niet onvriendelijk doen maar ik vind je erg onredelijk nu.

Oh je vindt me onredelijk? Wel ik vind jou ook onredelijk, ik vind het maar logisch dat ik die vraag stel want moest jij ouder zijn dan 12 en kunnen lezen wist je dat de telefonie bij dommel gratis naar vaste lijnen maar dat wanneer je belt met je vaste lijn naar een gsm je moet betalen. Dan had je ook mijn bericht gelezen dat het probleem hem zit dat je nergens kunt zien hoeveel je nu al hebt gebeld en dat dommel geen facturen stuurt en ik wil vermijden dat ze plots een factuur sturen die van verschillende maanden is en daardoor een hoog bedrag kan zijn en dan praat ik dus niet over vaste lijnen maar dus gesprekken van dommel homeconnect (vaste lijn) naar de gsm.

Net als met die euro korting.. principekwestie maar gaat u zich daarom zo kwaad maken?
Die euro is gewoon een probleem maar dat is niet de reden waarom ik zo kwaad ben.

Ik ben zelf geen technieker maar volgens mij zijn er nog teveel mensen die denken dat ze bij dommel even een knopje omzetten of een ander getalletje in de computer zodat u dubbele snelheid krijgt.
In dit geval zal het toch iets ingewikkelder zijn en als je na 31/12 nog geen snelheidsverhoging hebt is er reden tot klagen.

Hoe moeilijk kan het zijn? Ik heb alle begrip gehad als dat niet mogelijk was, heb ook twee maand geduld gehad maar nu is dat geduld op. Als er problemen zijn omdat Belgacom moeilijk doet, omdat het hier nog niet beschikbaar is, gelijk wat... dan kunnen ze dat zeggen en dan had ik daar alle begrip voor. Maar na twee maanden niet instaat zijn om te antwoorden en niets te zeggen, sorry maar daar word ik kwaad van. En net als ik in het begin zei, ik heb nergens iets gezien van 31/12, de enige datum die ik had is 1 juli en die is al ruim twee maanden voorbij, en dus heb ik alle reden om te klagen.

En anders is Telenet misschien een goed alternatief?
Met de snelheids en limietverhogingen zeker het overwegen waard, heb er immers al aangedacht. Maar omdat Dommel de netconnect users niet wil upgraden naar homeconnect moesten we dus homeconnect als het ware als "nieuwe klant" aanvragen en kregen we dus weer een jaarabonnement aangesmeerd. Opzeggen betekent de prijs betalen van de overige maanden dus zitten we zobiezo nog een tijdje vast aan Dommel... Als het nu gewoon ons netconnect abonnement was dat ze hadden geüpgrade naar homeconnect, ja, dan was een uitstap eventueel mogelijk maar nog voor 10 maanden is dat geen alternatief.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Kurt Breezer schreef:@local Vreemd dat er andere mensen totaal niet op reageren :roll:
Toch wel, in die andere topic.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”